/spanien/barcelona/forum/608.aspx/spanien/barcelona/forum/608.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bosketts
2017-06-01 10:18
Barca Barca

Så förstår jag det också. Alla andra klubbar måste betala klausulen på 34 miljoner medan det räcker med 17 för Barca. Vilket får anses vara ett ordentligt kap.

Bör tillägga att jag inte sett en enda match med Seri/Nice, och har ingen aning huruvida han skulle vara ett bra köp eller inte. Det jag ställer mig lite frågande till är vad vi ska med så många mittfältare till.
Barcelona Barca Barca
2017-06-01 10:11
Bosketts Om jag har förstått hela situationen rätt, så har Seri bakat in i sitt kontrakt, att ifall hans favorit klubb barcelona vill aktivera hans klausul så ska den endast ligga på 17€ miljoner?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bosketts
2017-06-01 09:48
Seri ser ju onekligen ut att hamna hos oss. Han har, enligt uppgifter, en klausul inbakat i sitt kontrakt som gör utköpsklausulen till 17 miljoner istället för 35 miljoner som den är för andra klubbar. Läste detta igår kväll. Ska försöka gräva fram källan. Edit: "Mundo Deportivo report that Barcelona could get their man for just £17 million while Spurs will have to pay Nice £34 million."
Barcelona the cameroonians
2017-06-01 08:40
oocbgb

De nya sponsoravtalen ser ut som följer;

Rakuten, 55M/år och en ökning med 20M mot nuvarande avtal
Träder i kraft säsongen 17/18

NIKE, upp till 150M/år, en ökning med cirka 50% mot nuvarande avtal, och mer fördelaktiga bonusar/royaltys på försäljningen.
Träder i kraft säsongen 18/19
Barcelona Deulofeu
2017-06-01 08:22
Barclasico

Som sagt gillar jag inte namnen han är sugen på...

Sanchez Ajax verkar grym och dessutom yngre.

Marlon? Har ju gjort det kanon hittills.

Tänker han alternera mellan Inigo samt Umtiti? De är rätt lika med fisiken och bra fötter...

Pique alternerar med Marlon?

Barcelona Deulofeu
2017-06-01 08:18
Vår nya tränare verkar gilla en annan typ av spelare än jag.

Dessa namn är spelare som han har pratat gott om och eventuellt är sugen på att värva.

Asp Chelsea visseligen grym men 28 bast och omöjlig
Inigo Martinez
Ander Herrera
Dani Parejo

Dessutom pratas det löst om Laporte som spelar på samma position som Umtite...

Att man dessutom väljer att värva Seri för 20 eller 40 miljoner när man har ett absolut proppfullt mittfält med spelare som är lite bättre än medelbra.

Seri är 25 år och fått sitt genombrott nu.

Ska vi värva ska det vara klass och spelare som är redo att ta över när vårt gamla garde nu börjar tappa.

Vi har alltså i dagsläget 14 spelare över 28 år varav 8 är över 30!

Vi ska inte förknippas med medelspelare vi ska förknippas med klasspelare som dessutom är u-23 och yngre.

Dembele Dortmund är klass
Mbappe är klass

Nej inventera La masia rejält finns det inte där köp det bästa som finns på marknaden!

Barcelona Barclasico
2017-06-01 08:13
Ernesto Valverde wants Real Sociedad center-back Iñigo Martinez (26) for next season. Buyout fee: 32M. Contract ends in 2021 [ndg]
Barcelona Reymar
2017-06-01 02:22
Diar Shekha

Bellerin har varit horribel den här säsongen och en person som värmer bänken i Arsenal har inget att göra i Barca än mindre för 40M. Bellerin är väldigt svag defensivt, har ett ganska dåligt passningspel och en värdelös teknik, hans enda spetsegenskap är hans snabbhet, kort och gott så är han en sämre version av Alba.

Sen förstår jag inte varför man är emot värvningar av fd masia spelare. Finns flertalet exempel där La masia gjort succé i andra lag för att sedan återvända färdigutvecklade, en utveckling som inte hade varit möjlig på grund av den stenhårda konkurrensen i Barca. Fabregas är ett exempel som redan som 19åring startade i Cl finalen 2006, hade han stannat i Barca så hade han nog lii B laget för att sedan nöta bänk i A laget på grund av Xavi och Iniesta. Även Pique gick till United eller tycker du att vi inte borde värvat tillbaks honom?
Barcelona little_master
2017-06-01 01:33
En av de mest eleganta backarna jag någonsin sett spela. Saknaden av honom och kung Puyol är stor.
FCB- Culé master
2017-06-01 00:39
Bellerin är inget speciellt precis, bra spelare i form kanske mycket bra säkert. Ingen one of a kind dock.
Barcelona Diar Shekha
2017-05-31 23:34
Ang Bellerin.
I år hade han ingen vidare säsong men när han är i form då är det helt en klart en bra högerback,en av ligans bästa. Äckligt snabb och grym på offensivplanhalva, defensiven kan bli bättre. Killen är 22 år och har redan gjort 114 matcher för Arsenal, det är ingen slump.

Jag personligen är inte för värvningar av "ex-la masia spelare". Liksom de har själv valt att lämna FCB för att ett bättre liv någon annanstans och då får de stå för det. Bellerin får ruttna i Europa league nästa år och fortsätta och tävla om fjärdeplatsen i premier league. Det sänder fel signaler till spelare i la masia som kämpar som djur för att lyckas hela vägen till A-laget, tex som Roberto, Busquets, Iniesta osv. Jag tyckte precis likadant om Cesc men man fick liksom bita i sura äpplet i slutändan. Det lär bli samma sak med Bellerin nu, det är för mycket om honom i Katalanska medierna så..
Barcelona oocbgb
2017-05-31 23:19
[QUOTE=the cameroonians]I länktips hittar ni lite jämförelser mellan toppklubbarna i Europa och hur de går ekonomiskt. Verkar som att Barcelonas tillväxt stagnerat och att budgetmålet på 2% inte kommer att uppnås såvida inte nya intäkter i form av spelarförsäljningar under juni inträffar. Samtidigt var det säkerligen budgetat för lite bonusar som inte föll ut i samband med bristen på sportslig framgång. Näst säsong finns mer intäkter iform av Rakuten och året därpå även Nike. Men spelarlönerna lär fortsätta stiga så det gäller att ha koll på plånboken. Tror ff inte att det finns supermycket pengar i budgeten för spelarköp just nu,allt beror på hur mycket vi kan sälja för. [/QUOTE] Tack för länken, mycket intressant läsning! Du som är insatt i allt som rör vår kära klubb, jag tänker på de framtida avtalen. När får vi tillgång till slantarna från rakuten respektive slantarna från nya avtalet med Nike, och hur mycket höjer de våra befintliga intäkter? Vill minnas att jag läst det när respektive avtal var på tapeten, men kan inte minnas exakt. Det borde ju innebära att nästa sommar kommer vår ekonomi (förhoppningsvis) se bättre ut, om man bara fokuserar på hur stora spenderbyxor vi har? Med de nya avtalen borde vi ekonomiskt sett kunna kriga om de största namnen, om klubben verkligen vill ha någon..
Barcelona Soko
2017-05-31 23:02
Man kan också tolka det som positivt :)
Vidal spelade riktigt bra och fick självförtroendet innan han åkte på skadan. Han ger hopp.
Däremot ser jag inte hopp i Gomes. Alldeles för klumpig och seg..
Barcelona Rambla~
2017-05-31 23:01
Flaco Att Barca vill ha Bellerin råder det nog ingen tvekan om är jag rädd för och de är nog lika naiva som vanligt när det gäller summorna de är beredda att hosta upp. Du vet hur det brukar bli när de gör affärer med Arsenal, Wenger mjölkar ur dem så mycket det bara går. För spelare han en gång snott från La Masia. Det är bara och hoppas att Bellerin inte vill dra.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-05-31 22:51
@Soko:

"Han vill alltså behålla Gomes och Vidal..."

Jag tolkade det som en smula negativt.
Barcelona Treyh
2017-05-31 22:51
Kollade på Youtube(har ej tid att kollar på hela matcher...) och jämförde Seri mot Veratti. Precis som nån annan skribent skrev, Seri är en fattigmans Veratti... Ger mig den riktiga Veratti =) Fast på youtube så ser t.o.m Andre Gomes ut som en riktig stjärna... Seri kanske ej är så illa trots allt.
Barcelona Soko
2017-05-31 22:46
Jussi

Var skrev jag något negativt om Vidal ?
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-05-31 22:35
@Soko:

Varför skulle han INTE behålla Vidal? Han är extremt bra enligt mig. En av de bästa högerbackarna i världen. Vilket han också visade innan skadan. Förstår inte heller varför man skulle behöva Bellerin... det är så onödigt...
Barcelona Funeral Canticle
2017-05-31 22:22
Jean Michael Seri ser jävligt intressant ut vore skönt om man kunde fynda rätt spelare för engångskull det var ett tag sedan, annars såg han klippt och skuren och ett fint tillskott. Semedo har jag inte sett så mycket av men det lilla jag sett gillar jag, spelar med kyla och har fin teknik. Väldigt svårt att scouta den ligan han spelar för men han känns intressant han med. Får se vilka spelare som kommer in hoppas bara dem tänker till
Barcelona el Flaco
2017-05-31 22:15
Rambla/

Jag är inte heller sugen att värva en ex-canterano för 40-50 miljoner euro och än mindre när klokare culés än jag tvivlar om han är bra nog. Hur pass trovärdigt är ryktena om att vi skulle vara intresserade av att värva Bellerin?
Barcelona Rambla~
2017-05-31 22:14
Soko Då är det ju tur för oss att Ander inte vill till Barca utan hellre stannar kvar hos Mourinho. Allt enligt självsäkra brittiska tabloider. :) Hoppas det stämmer också. Ander Herrera är en typisk fotsoldat i bästa Mourinho style. De passar perfekt tillsammans.
Barcelona Rambla~
2017-05-31 22:08
Flaco Bellerin, oavsett om han skulle bli riktigt bra eller inte (han är inte helt kass precis) är inte önskvärd, åtminstone inte av mig och jag tror Gabriel delar mina tankar här. En egen produkt som så tydligt visar att han föredrar Arsenal över Barca kan stanna där han är. Dessutom tycker jag personligen det kostar mer än det smakar. Jag menar, minst 40m, what the fuck liksom? Jag läste idag att Jorge Mendes skulle erbjuda oss den där Semedo (har noll koll på honom). Tydligen så hade RM redan ratat honom så nu fick FCB chansen. Vi ska tydligen också vara beredda att hosta upp 50m för César Azpilicueta i Chelsea. Galen summa, han är fuckin ingen Dani Alves. Allt detta från brittiska skräptidningar så ta inte detta seriöst. :)
Barcelona Soko
2017-05-31 22:03
Det går nu rykte att Valverde förutom Herrera vill också värva N’Zonzi och Manu Trigueros. Samtidigt vill han bli av med Alba, Rakitic., Rafinha, Arda Turan, Paco Alcacer, Denis Suarez...  Han vill alltså behålla Gomes och Vidal .. Jag blir nu ännu mer glad med ny tränare och ny röst ju omklädningsrummet. Med LE hade inte hänt så mycket. Nu kommer Valverde att städa ordentligt, hämta nytt blod och få gammal gäng att höja sig ytterligare.
Barcelona el Flaco
2017-05-31 21:53
Bollinnehavet/

Det sorgliga är att det är just såna moves som jag förväntar mig från den här styrelsen.

Rambla/

Nu har jag förvisso sämre koll på internationell fotboll idag än för 5-6 år sedan, men jag trodde hela tiden att Bellerin var en kompetent högerback, men nu har både Gabriel, som har betydligt bättre koll på läget än vad jag har, och du ifrågasatt hans nivå.

Det känns inte skönt med tanke på att han är den enda högerbacken som har ryktats vara på väg till oss. Det kanske blir en annan otippad spelare som köps, men att man måste värva för att förstärka den positionen råder det ingen tvekan om. Sergi Roberto är ingen naturlig högerback och Aleix Vidal är inget säkert kort han heller.
Barcelona Rambla~
2017-05-31 21:37
Wenger stannar tydligen i Arsenal. Det måste väl vara riktigt goda nyheter för bl.a. oss och då i dubbel bemärkelse. Arsenal kommer fortsättningsvis vara en loser-klubb och det bästa av allt, Hector B lär stanna på the Emirates. Wenger lär knappast släppa honom och Bellerin själv verkar ju inte vara speciellt sugen på att återvända heller. Kan bli ett problem bara, att denna ledning redan från början inte fattar det och fortsätter lägga ner onödig tid på att trots detta försöka värva honom hela sommaren. Vi har alla sett det ske förut. Nä fan, bara släpp tanken och gå mot ett realistiskt mål istället.
Barcelona Bollinnehavet
2017-05-31 21:34
@el Flaco:

Hahahaha humor när den är som bäst. Typ som att förlänga med Wenger :D
Barcelona el Flaco
2017-05-31 21:30
Satte nästan i halsen när jag såg en twitterkonto som hade skrivit att klubben hade förlängt Matieus kontrakt från 2018 till 2020, men det visade sig bara vara ett parodikonto @FCBarclona_es istället för @FCBarcelona_es. Vore för jävligt om vår silly season skulle börja på det här sättet.
Barcelona S.Eto'o
2017-05-31 20:52
Skiljer absolut inte 200-300 mellan mbappe och dembele Med rätt ledning kan vi få dembele för 50 miljoner euro medan mbappe går för 1.3-1.5 miljarder (yep så är marknaden idag)
Barcelona the cameroonians
2017-05-31 20:34
I länktips hittar ni lite jämförelser mellan toppklubbarna i Europa och hur de går ekonomiskt. Verkar som att Barcelonas tillväxt stagnerat och att budgetmålet på 2% inte kommer att uppnås såvida inte nya intäkter i form av spelarförsäljningar under juni inträffar. Samtidigt var det säkerligen budgetat för lite bonusar som inte föll ut i samband med bristen på sportslig framgång. Näst säsong finns mer intäkter iform av Rakuten och året därpå även Nike. Men spelarlönerna lär fortsätta stiga så det gäller att ha koll på plånboken. Tror ff inte att det finns supermycket pengar i budgeten för spelarköp just nu,allt beror på hur mycket vi kan sälja för.
Barcelona Vamos Blaugrana
2017-05-31 20:29
Varför kan inte Messi spela till höger ? Så länge suarez och neymar går u djupet som första säsongen så ska det inte vara några problem..
Annons: