/spanien/barcelona/forum/598.aspx/spanien/barcelona/forum/598.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Iniesta.70
2017-06-24 21:47
@the cameroonians:
Ja, hoppas allt fallerar. Kanske vi landar med fötterna på jorden och sniffar upp vår identitet igen. Just nu luktar vi mer PSG och Chelsea än Barca. Kanske dags att vi börjar använda oss av vår "mer än en klubb" deodorant igen. Vi börjar lukta illa!
Barcelona Thierry Henry
2017-06-24 21:46
@the cameroonians:

Özil är en assist maskin med rätt spelare runt sig. Denna säsong har Eriksen vart bättre. Men Özil är en bättre spelare överlag. Det tycker jag allt. Om man ser hur han presterar i real tyskland och arsenal kontra Erikssons karriär. Det blir svårt att finna den spelaren du efterfrågar.
Barcelona the cameroonians
2017-06-24 21:34
Rambla~ Min största farhåga är att Robert åter vänder sig till Valencia som under förra sommaren. Då blev det Paco och Gomes, nu kan det bli Cañcelo och Parejo. Jag tror absolut att sportledningen har konkreta mål och vet vad de vill göra, frågan är om de kan växla till plan B vid behov och om denna plan är okej. Men om allt skulle fallera så har vi trots allt Palencia och Aleña/Samper att ställa "vårt" hopp till.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Iniesta.70
2017-06-24 21:32
the Cameroonians

Hallå! Vad händer med våra Juvenil A lirare om vi går upp med B-laget?
Jag vet att det varit snack om att det är osäkert med deras vara eller icke vara om vi inte tar steget upp med B-laget. Så, vad är bra och vad är dåligt?

Är det nån i Juvenil A som är å väg bort?
Barcelona Rambla~
2017-06-24 21:28
Tack och lov så har Tenerife nu reducerat Getafes 2-0 till 2-1. Det kommer kännas jobbigt med Getafe upp till Primera igen. Kämpa Tenerife!
Barcelona Rambla~
2017-06-24 21:25
Hehe, sommaren inleddes med transferrykten om tunga namn som Verratti, Dembele och Bellerin. Redan vid midsommar är vi nu inne på namn som Lucas. Lima, Paulinho och gud vet vad. :) Frågan är vilka namn som dyker upp senare i sommar? Nu är det ju bara rykten så man borde så klart ta det lugnt och sitta ner i båten. Det är dock lite störande att MD och Sport så envist spinner vidare på dessa namn.
Barcelona DM1982
2017-06-24 21:07
[QUOTE=ElRaval]Och imorgon är det vår tur va? Mot Racing. [/QUOTE] Stämmer bra och grannarna har 4-1 att gå på sedan första matchen. De har verkligen avancemanget i egna händer.
2017-06-24 21:05
Thierry Henry Du är Arsenal-supporter va? För det är i mina ögon det enda skälet till att någon skulle föredra Özil framför Eriksen... :P Generellt sett behöver vi en mittfältare som vill och kan sätta press, förutom att vara en länk mellan lagdelarna. Tror varken Eriksen och i definitivt inte Özil är lösningen på vårt "problem" i det avseendet. Dansken kanske kan ersätta Iniesta nästa sommar, fast det beror såklart på hur Denis och Aleña utvecklats. Özil kan på sin höjd bli en ny Arda. Utan skägg.
Barcelona ElRaval
2017-06-24 21:04
@DM1982:

Och imorgon är det vår tur va? Mot Racing.
Barcelona DM1982
2017-06-24 20:59
Vill bara tipsa om Getafe-Tenerife som börjar nu. Vinnaren går upp till högstaligan, låt oss hoppas att det blir Tenerife. 1-0 till Tenerife från första matchen.
Barcelona Thierry Henry
2017-06-24 20:54
@100% AntiMadridista:

Jag hade Hellre försökt kapa Romas transfer av Jean Michel Seri än satsat på Eriksen, Pjanic är en Annan spelare jag föredrar framför dansken. Eller brf inte Özil?
Barcelona Lion24
2017-06-24 20:28
SOMISEREM1899 Jag kan inte tro på det. Jag kan inte tro på det för att inte ens våran värsta fiende skulle göra så här mot oss. Om Perez fick ta över våran sommartransfer så skulle inte ens han göra så här, ingen av våra rivaler hade gjort det. Jag kommer aldrig acceptera dessa rykten för jag kommer aldrig acceptera någon av dom. Jag kommer aldrig tro på det heller, det finns inte en chans att nån kan få för sig att ta dessa beslut.
Barcelona SOMISEREM1899
2017-06-24 19:55
Att göra sig av med Rafinha och Arda, för att sedan hämta in Lucas Lima och Paulinho skulle vara ofattbart uselt. Det viktiga i detta fönster är att spetsa till startelvan, inte göra någon slags rockad på bänken och i slutändan ha en sämre trupp. Jag är vettskrämd inför framtiden.
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-06-24 19:55
Om vi inte Verratti kommer till Barca så kanske Barca borde satsa på Erikssen. Jag tror tyvärr inte att Verratti kommer till Barca. Varför skulle kan förnya sitt kontrakt till 2021? Satsa på Erikssen ff...
2017-06-24 19:31
MD dementerar inte ryktena kring Paulinho vilket gör mig lite orolig. Däremot skriver de att "mittfältspositionen inte är något klubben egentligen har för avsikt att förstärka" - vad detta nu ska betyda. Samtidigt fortsätter de att skriva om Lucas Lima och att hans pappa förnekar att sonen ska ha bestämt sin nästa klubbadress. Detta gör mig också orolig. Varför skriva vidare om en affär de redan förkastat som möjlig? Är dessa brassar plan B om Verratti inte kan lösas, eller är de krutrök från media, klubb och agenter? Är fler mittfältare på väg bort från Barça? Det är detta som är essensen i Sillyseason, att tolka vad som skrivs mellan raderna och själv avgöra vad som är sanning. Utan att för den skull pracka på andra det som absolut sanning.
Barcelona Soko
2017-06-24 19:06
Ronaldos fans rasar för att UEFA på sin officiella sida gratulerar Messi 30 årsdagen och under det står "den störste ".
Barcelona zigazaga
2017-06-24 18:18
Kul o följa Semedo, högerbacken i Portugal som ryktas till oss. Mini Dani Alves.
Barcelona Kröjjff
2017-06-24 17:51
Nasser är envis som synden och diktator, skrivs det härinne. Kan det inte vara så att han som klubbägare istället är precis lika medveten om Verrattis värde som spelare, likt lejonparten av FC Barcelonas supportrar? Samt att Nasser därför ser italienaren som en hörnsten i det mångmiljardbygge han investerat i, för att klubben PSG ska kunna konkurrera med bl a just FC Barcelona om den åtråvärda titeln världens bästa klubblag? Sett ur det perspektivet är det ju inte ses som särskilt konstigt att Nasser inte vill medverka till att förstärka Barca ytterligare med den omtalade mittfältaren, på bekostnad av den egna klubbens kvalitet. Och det skulle inte förvåna mig om Nasser med detta i åtanke, var mån om att köpa Verrattis lojalitet och klubbtillhörighet några år till via en rejäl löneförhöjning, i utbyte mot att denne avstod från att få in en utköpsklausul i kontraktet. I så fall får faktiskt italienaren f stå sitt kast, lägga efterklokheten åt sidan och göra skäl för sin lön i PSG. Hade Barca inte vänt 0-4 i CL samt PSG lyckats gå hela vägen och vunnit Champions League, så hade förmodligen denna diskussion aldrig varit aktuell på vårt forum nu.
Barcelona Iniesta.70
2017-06-24 17:20
Wow! Det här är mitt första sommarfönster på forumet. Fascinerande att följa. Får mig att vilja titta bort samtidigt så kan jag inte låta bli.

Lite "Falcon Crest" å "Dallas" vibbar. Ja, "Paradadise hotel" för youtube generationen. Fast utan snusket.

Folk blir osams, folk hoppar på varandra. Rykten och hörsägen. Halvtaskiga lögner och halvtaskiga sanningar. Twitterkonton som överbelastas och citat som dragna ur röven får vulkanutbrotts effekt. Inget är heligt.

Den enda riktiga sanningen är ju att agenterna dukat upp århundradets dyraste midsommar-smörgåsbord. Sill o nubbe för en hundring? Hell no!
Fyfan, kostar en femhundring för att ens få slå sig ner runt bordet och en tusing för att hoppa med i smågrodorna.
För att få med sig nån hem? Nix, inte under halvmiljarden!

Barcelona Fcb88
2017-06-24 16:55
@SOMISEREM1899:

Jag har försökt vara så positiv som möjligt när de gäller möjliga värvningar men visar de sig att de finns en gnutta sanning i de här ryktet så försvinner de lilla hoppet man hade nog..

Vad ska han tillföra ens? Floppa totalt i Tottenham.. bortkastade pengar på en så pass gammal spelare även de.. suck..
Barcelona Corazon
2017-06-24 16:53
@SOMISEREM1899:

Tycker faktiskt det är en bra spelare både framåt och bakåt, poäng spelare. Nelson Semedo startar för Portugal by the way
Barcelona SOMISEREM1899
2017-06-24 16:34
Både SPORT och Paulinho själv bekräftar att Barça är intresserade av att värva honom. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, om det nu stämmer.
Barcelona Thierry Henry
2017-06-24 16:13
@Dûssel:

Ja det är helt klart upp till gemene man att bilda sig en egen uppfattning.
Barcelona Dûssel
2017-06-24 15:57
@Thierry Henry:

Jaja. Fortsätt skönmåla hans betende som att det är PSGs fel. Vi tror olika kring detta helt enkelt.
Barcelona Thierry Henry
2017-06-24 15:52
@Dûssel:

Stenrik eller inte. PSG vill nog ha betalt för sin spelare skall du se. Det va det dummaste jag läst. Du tror dom är så rika så dom struntar blankt i om Verrstti går gratis eller dom får 1 miljard för honom?

Verratti må va italienare. Men han har tillbringat flera år i Paris och skulle nog aldrig tänka sig att spotta dom i ansiktet som du vill påstå. Hans lön i Psg är inte heller något märkvärdigt. Han hade kunnat lämna gratis och dubblat sin lön någon annanstans samt fått en fet sign om bonus på köpet.
Barcelona Dûssel
2017-06-24 15:44
@Thierry Henry:

Så du menar att Verratti förlängde sitt kontrakt för att en redan stenrik klubb ska få ännu mer pengar ? Det är absolut noll logik i det. Det kanske sker i klubbar som är beroende av försäljning som det är vanligt.
Men en kille från Italien bryr igen tillräckligt om en fransk stenrik klubb och förlänger sitt kontrakt? Nej han förlängde för att han ville ha högre lön.
Nu kommer konsekvenser om det då han vill lämna
Men sitter på ett långt kontrakt.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-24 15:40
Psg vill inte förhandla med oss? No shit visste jag inte. Tack för att du påpeka det..
Barcelona Thierry Henry
2017-06-24 15:39
@Dûssel:
Skulle uppskatta om du kunde svara utan att vara dryg nästa gång, det blir bättre stämning då. Här är iallafall videon med milans sportchef Fassone som i detalj beskriver händelseförloppet mellan Milan, Raiola och Donnarumma och hur ett förhållande borde vara mellan klubb och spelare om det ska vara etiskt korrekt
Barcelona Cule4life
2017-06-24 15:28
Chelsea fuckar upp marknaden rejält nu. Budar 65-70 milj € för vänsterbacken Alex Sandro. Sjukt. Med såna priser kostar Veratti 2 miljarder
Barcelona Dûssel
2017-06-24 15:19
@Thierry Henry:
Åfan visste inte att du satt med i kontrakts skrivningen och hörde hur allt gick till.
Annons: