/spanien/barcelona/forum/5942.aspx/spanien/barcelona/forum/5942.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-05-26 22:47
Andresito Doria i all ära, men har fortfarande inte satts på prov i Europa. Gud vet hur han klarar av det Marq däremot har redan bevisat att kan bemästra 2 olika i positioner i en av världens tuffaste ligor Samtidigt gjort det bra när han väl har fått spela i psg Marq kan komma in och leverera direkt, Doria tvivlar jag på. Han låter mer lämpad för Chelsea än för Barcelona. Fysisk, snabbhet visst viktiga egenskaper, men spelförståelse är nog det viktigaste när man är försvarare i Barcelona. Det besitter marq 20 miljoner € + Alves = Gör klart affären direkt 40 miljoner € = skit i värvningen och betala för laporte istället!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-05-26 22:43
Pique är en bra mittback, men inte världens bästa. Vet att vi har haft den här diskussionen många gånger.. men vilken/vilka försvarare borde vi satsa på under sommaren?
Länktips: bit.ly/S98lBG
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-05-26 22:42
koeman92 Jag har sett några matcher med honom då det har handlat om odds haha och han har aldrig svikit. En ung två fotad typiskt nia, påminner mycket om självaste Totti i sina yngre dar. Immobile har inte någon bländande teknik men han har så att han "klarar" sig, hans styrkor som jag personligen tycker är hans fart och hans underbara avslut, killen missar inte mål! Jag tror t.om att han vann skytteligan i år om jag inte är helt ute och cyklar. Sen om han skulle passa hos oss vet jag inte riktigt, tror nog inte att han skulle passa så bra på kanten han är som sagt en typiskt nia.
Barcelona Andresito
2014-05-26 22:39
BrazilStats på twitter under England U20 - Brasilien U20:

Marquinhos is playing well, he hasn't made any mistake yet, but it's clear when you watch both together, Doria is a different animal. My OP.

I wonder what European club will be the first smart 1 to notice that Doria is better and cheaper than Marquinhos and sign him before others.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-26 22:34
Barcelona plan to sign two defenders this summer: one centre back, and one full back who can also play at centre back. [rac1] Stärker min tes om Marquinhos och Benatia/Miranda.
Barcelona koeman92
2014-05-26 22:31
Någon som har koll på denna Ciro Immobile? Han sägs Enligt MD vara ett av Luis Enriques stora mål till sommaren
Barcelona Nemesis 10
2014-05-26 22:09
På ett sätt vet jag att PSG vill ha Alves för att kunna forma en hel brasiliansk backlinje, och det som ger mig lite ångest är att vi KAN komma att få se en helt taggad Alves i PSG när han får lira med sina hombres.
Men samtidigt får vi en riktigt bra talang som jag tror Lucho skulle kunna forma till en utmärkt högerback och sedan kan han vikariera på mittbacks positionen. Marquinhos är bättre på huvudet än Alves vilket verkligen behövs i vårat försvar och sedan är han snabb.
Jag tycker att man kan säga att med Marquinhos på högerbacks positionen så förstärker vi den sidan defensivt samtidigt som att den försvagas lite offensivt men det är något han skulle kunna utveckla då han är väldigt ung.
Barcelona the cameroonians
2014-05-26 22:09
Sky Italia have joined GdS in reporting that Alexis Sanchez has agreed personal terms with Juventus. Fee yet to be agreed

It is believed that Barcelona want £25m for the player while Serie A giants are looking at a fee of £18m

Notera att det handlar om pund vilket är cirka 1,15 ggr värdet på en EURO.
Barcelona Neymar N11
2014-05-26 22:02
Breaking News : Report from @beINSPORTS suggesting #Marquinhos will sign for Barca £16m + Dani Alves.
2014-05-26 21:59
Vore grymt med marquinhos men vi behöver en rutinerad back också. Ge mig Benatia eller Miranda!
Barcelona Blaugrana91
2014-05-26 21:58
Antonio Puerta Skrev in "Marquinhos barcelona"på twitter och det uppdateras flitigt.
Barcelona Antonio Puerta
2014-05-26 21:56
Blaugrana91 Vilka Twitter konton följer du?
Barcelona Sir Alexis # Eterno Tito
2014-05-26 21:52
Ter Stegensförsta intervju med klubben :)
Barcelona koeman92
2014-05-26 21:52
Blaugrana91

Det stämmer, både sport och MD bekräftar det också. Enligt SPORT är affären ganska nära att bli klar
Barcelona Blaugrana91
2014-05-26 21:49
Nu öser det in uppgifter på twitter att PSG har accepterat ett bud på €20M+Alves för Marquinhos. Låter helt ok ändå även om jag ändå tycker Alves kunnat få stanna. Men när nu Marquinhos snart är klar måste värva Benatia också, kanske han redan är klar och klubben vill offentliggöra det samtidigt?
Barcelona koeman92
2014-05-26 21:47
Viccc

Jag skrev på PM vad jag röstade på. Jag är annars extremt missnöjd över valresultaten i och med att högerextrema partier fått så många mandat och att Högern dessutom ser ut att vinna nu igen
Barcelona LeoMessi
2014-05-26 21:44
viccc (Barcelona) Om jag ska vara ärlig så röstade jag inte, sköt upp det alldeles för mycket tills det blev för sent. I ärlighetens namn så är jag extremt dåligt insatt i vilka frågor dom olika partierna driver :/
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-05-26 21:43
@viccc:
Det har inte med fotboll att göra så du får nog föra vidare den diskussionen på något annat forum.
viccc
2014-05-26 21:39
Om man får fråga, lite nyfiket, vilket parti har ni röstat på? Vad anser ni om folkets röster?
Barcelona Gabriel
2014-05-26 20:56
Doria är otroligt bra. Är mer imponerad av honom än vad jag är av Marquinhos!
Barcelona culé10
2014-05-26 20:55
Hej!

Undrar vad för adress den Officiella Barcelona sverige, supporterklubben/Föreningen har för hemsida?

Hittar ingen alls, undrar då jag vill gå med! Hoppas ni kan hjälpa mig med detta.
Visca!
Real Madrid Hashomi
2014-05-26 20:55
Vad fan hände med Mangala ryktena? Fantastisk mittback, fysisk, stor och stark, påminner lite om Varane, därav spelar Varane som start i landslaget bredvid Kocielny.
2014-05-26 20:52
jag ser hellre Marquinhos som högerback än Montoya. Grabben är grym där och har OK fysik dessutom, vilket jag gärna ser att Alves ersättare har. Låt han altinerar mellan högerback och mittback.. om vi nu köper honom.
Real Madrid Hashomi
2014-05-26 20:50
Man märker desperationen här inne när folk påstår att en orutinerad fjunis med 2 år i Europa är värd 30 miljoner plus mästaren Dani Alves. Jämför detta med Real Madrid som köper Varane för 7 miljoner euro. Det är verkligen en katastrof ledning vi har.

Jag har inga förväntningar detta transferfönster eftersom jag är nästan säker på att jag kommer bli besviken tillslut. Överpris på medelmåttor och stjärnorna vi vill ha kommer vi antingen inte hinna värva eller så kommer vi betala astronomiska överpris som för Neymar.

Varför utlyses inte nyval? Ingen har valt Bartomeu, mörk tid som culé.
Barcelona Zyzz
2014-05-26 20:35
Om Alves lämnar så hoppas jag inte att Montoya blir ersättaren.
Barcelona Gio Style
2014-05-26 20:33
Junior
Visst e marknaden skev men jag tvivlar på att en back med en säsong som ordinarie skulle gå för 20-25, trots allt en försvarare vi pratar om.
Barcelona Júnior.
2014-05-26 20:30
Tror inte att man hade kunnat köpa loss Doria under 20-25 miljoner euro. Tidigare kunde de europeiska klubbarna hämta brassar från den inhemska ligan för en billig slant, den tiden är nu förbi. Lägg dessutom till att han är en väldigt omtalad mittback.
Barcelona Blaugrana91
2014-05-26 20:29
Med tanke att det dels är BeIN Sports som rapporterar om Marquinhos så lär det stämma, BeIN ägs som jag förstår av i princip samma Qatarbolag som äger PSG. Så dem borde ha säkra källor. Men så länge vi värvar Benatia också är jag nöjd med en värvning av Marquinhos. Lite osäker dock om man bör skicka iväg Alves, även om han inte är i toppklass längre så håller han. Vem ska vi värva isåfall?
Barcelona AndreD
2014-05-26 20:28
Frågan är vem som ska ersätta Alves om han lämnar. Zabaleta kommer inte gå billigt från City, har inte sett mycket av Danilo men Porto är alltid äckliga att förhandla med. Skulle varit intressant med Alba och Marquinhos på varsin kant, lite som Abidal och Alves fast motsatt kant. Balans med en offensiv och en defensiv. Mittbackar: Benatia, Pique, Bartra, Marquinhos, Mascherano (i extrema fall) Ytterbackar: Alba, Adriano (om han blir kvar), Marquinhos, Montoya Who am I kidding, Roberto kommer få femårskontrakt och skolas om till högerback
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-05-26 20:27
Zubi hade ju säkert erbjudit 20miljoner + 1miljon för varje match han inte spelar (blir bänkad för Mascherano) affären hade kostat oss över 60 miljoner och gjort Doria till världens dyraste försvarsspelare genom tiderna
Annons: