/spanien/barcelona/forum/5929.aspx/spanien/barcelona/forum/5929.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2014-06-08 16:13
Ronaldinho the original Plus 10 miljoner OM Zubi ska köpa spelaren, märkligt nog blir alla spelare dyra eller omöjliga när pantburks samlaren ska förhandla.
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2014-06-08 15:51
[Carles Puyol 5] (Barcelona) För att han är engelskman kanske... Värderas 10 miljoner Euro plus ytterligare 10 för att han är engelsk och ytterligare 10 för det är Levys spelare, då får vi slutsumman på 30 miljoner Euro.
Barcelona Barca 666
2014-06-08 15:30
Vampiro

Det känns som om enda anledningen Rossel valde att president positionen var att smuts kasta Laporta & gänget som inkluderade Crujif - Resultatet är att Crujif vägrar tala med denna ledning (även om han har Barca i hjärtat), Valdes försvinner, Guardiola försvann, Fabregas är trött på detta & drar istället för att få förtroende, Thiago har försvunnit när ingen från ledningen motiverade honom att stanna

Det värsta är att ingen tränare under denna ledning har haft förtroende nog att leda laget som de ville & köpa spelarna de ville - Även Guardiola efter att han gick till Bayern vägrade tala om Rosell när de frågade honom om relationen mellan dessa....du har rätt visst har de mutad en del personer i pressen, förmodligen köpt till sig röster & mutad agenter osv bara få de spelare de vill ha....de har pissat på vår ekonomi när d kommer till förluster på spelar köp osv

Hur fan kan man smuts kasta den mest framgång rika presidenten i vår klubbs historia samtidig när d gäller en sån skn snubbe som gr ut och festar med porrstjärnor osv fattar jag inte

Tillbaka med Laporta (eller någon liknande) & låt oss komma tillbaka där vi tillhör

Btw om det som skrivs om Cuadrado stämmer att en deal är nära & allt med spelaren är klart endast lite förhandlingar mellan klubbarna återstår så kan vi vara säkra på att Alves är inte med oss nästa säsong & han är nog en PSG spelare...annars skulle väl inte ledningen ha så bråttom med Cuadrado just nu när vi håller på med Rakitic, Marquinhos, Mathieu & Bravo affärerna....känns som Marq., Raktici & Cuadrado kommer bli klara vilken dag som helst sen hoppas jag allt offentlig görs innan VM så man känner lite lugn i kroppen att nåt händer :-)
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-06-08 15:26
Varför värvar vi inte Kyle Walker från Spurs?? Killen är stark som fan och snabbheten ska vi inte ens snacka om för den fronten är han som BOLT. Hans inlägg är OK och passningsspelet kan förbättras.
Barcelona Vampíro
2014-06-08 15:16
Det känns fan som att Rosell och hans gorillor har haft både Sport och MD on the payroll sen dag ett. Har de någonsin ifrågasatt alla usla beslut? Allt från qatar lögnerna till att Pep, Abidal och Thiago fått lämna via bakdörren. Känslan är istället att de försökt rättfärdiga deras misslyckanden. Nej något är inte rätt för Laporta fick väldigt mycket skit under sin tid för massa småsaker medan man aldrig hör nånting om missnöjet med dagens ledning.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-06-08 15:11
Barcelona could this week start talks with Fiorentina on right wing player Juan Cuadrado (26), with whom they have a personal deal. [sport]
Barcelona Barca 666
2014-06-08 15:05
Sant Gabriel kan vara Rakitic som offentlig görs då men jag har ändå läst att nu på måndag kan allt vara klar med Marquinhos också

Marquinhos spelar inte VM och det är lättare att presentera honom då men Rakitic kanske vill vänta till efter VM?

Om vi har tur så kan d bli en super tuesday där båda blir presenterade :-)
Barcelona Canaletes
2014-06-08 15:03
Glöm SS ett tag nu... ändå bara massa skitsnack

Roland Garros finalen nu mellan Nadal - Djokovic! VAMOOOS!!!

Eurosport eller stream!
Barcelona I.Cuenca
2014-06-08 15:03
Capitan \(^.^)/ (Barcelona) 2014-06-08 14:58 Jävla svin spelare det finns i Kamerun. Att spelare som Eto'o och Song, en av de rikaste fotbollsspelarna, vägrar giva lite glädje till sitt hemland och befolkning får mig att må illa och spy. Förväntar idioterna sig att Kamerun, ett u-land som väljer att prioritera viktigare saker ska knäböja sig för dessa överbetalda värdelösa divor vars enda egenskap de har är att spela fotboll? Fan vad jag hatar dem! Jävla osympatiska svin! Hoppas cirkus-clownen Song slängs ut med huvudet före. En onyttig spelare som aldrig kommer att bli ihågkommen i fotbollen, inte ens i sin hemnation där han till och med vänt dom ryggen. Tvi! Bra skrivit!!!!!!!!
Barcelona Barca 666
2014-06-08 15:02
Jaha nu håller ManU även ett öga på Pedro - Arsenal, Liverpool & ManU avvaktar endast för att se om Barca kommer hålla i spelaren eller inte.....hoppas både han & Alexis stannar - Andra klubbar uppskattar våra spelare mer än vad vi gör

Kolla på vad Alexis gjorde i Udinese (Serie A) innan han kom till oss & endast denna säsong har vi sett lite av vad denna kille kan

Nej behåll båda & så lägger vi till Deu. samt att vi skulle kunna flytta upp Dongu så vips inga anfallare behövs eller inget akut i alla fall (har inget mot om Reus/Muller/Higuain/Aguero ändå dyker upp) :-)
Barcelona Gabriel
2014-06-08 14:59
Barca 666

Det är förmodligen Rakitic som kommer att bli offentlig på tisdag, inte Marquinhos.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-06-08 14:58
Jävla svin spelare det finns i Kamerun. Att spelare som Eto'o och Song, en av de rikaste fotbollsspelarna, vägrar giva lite glädje till sitt hemland och befolkning får mig att må illa och spy. Förväntar idioterna sig att Kamerun, ett u-land som väljer att prioritera viktigare saker ska knäböja sig för dessa överbetalda värdelösa divor vars enda egenskap de har är att spela fotboll? Fan vad jag hatar dem! Jävla osympatiska svin! Hoppas cirkus-clownen Song slängs ut med huvudet före. En onyttig spelare som aldrig kommer att bli ihågkommen i fotbollen, inte ens i sin hemnation där han till och med vänt dom ryggen. Tvi!
Barcelona Barca 666
2014-06-08 14:54
Det enda som hindrar PSG att släppa Marquinhos är att de släppte Alex gratis till AC Milan & nu känner de att de inte har tillräckligt med täckning i centrala försvaret om de släpper Marquinhos - dvs de vill fortfarande att Marquinhos ska vara kvar endast som backup till T. Silva & Luiz - skulle inte tro spelaren vill vara kvar då det finns en stor klubb (Barca) som erbjuder honom mer regelbunden speltid & chans till titlar

Samtidigt måste PSG sälja lite spelare för att få in pengar pga financial fair play regeln - sägs att de också vill sälja Lavezzi

Dessutom verkar denna deal inte helt dåligt heller om vi nu betalar mellan 20-25 plus Dani Alves:

1. Dani Alves har en lön på 10 miljoner Euro årligen - om vi förnyar med honom så lär vi väl öka detta något och lägga på 2-3 år - Dani Alves vill ha en kontrakt för 3 säsonger till då är han 34-35
2. Dani Alves värderas till omkring 20-25 om detta nu stämmer - Vi räknar på en sänkning av 10-15 miljoner Euro på priset förMarq. dessutom blir vi av med en spelare som sitter på 10 miljoner Euro om året med endast 1 år kvar - säg värdet av Alves är 20-25 då har vi gjort en hel ok deal

Imorgon kan allt vara klar - läste nånstans på tisdag kommer nån Barca's nyförvärv vara klar och jag hoppas det är Marquinhos :-)
Barcelona LeoMessi
2014-06-08 14:34
BAGNACK & DONGOU

Det är riktigt pinsamt av dom! Spelare som song och eto'o är dom sista som ska vara giriga nu. Dom har tjänat otroliga summor på fotbollen.

Jag hade spelat gratis om det vore mitt landslag! Äran att representera sitt land i världens största turnering är en tillräcklig belöning.
Barcelona el Flaco
2014-06-08 14:31
Tänk att dessa clowner som Bartomeu och Zubi kan sitta kvar på sina maktpositioner utan att bli kritiserade av medierna eller ställda mot väggen av fansen? De tillåts begå fail efter fail medan klubben bara fortsätter gräva sin egen grav. Helt obegripligt. Nu har jag visserligen varit borta länge så jag vet inte hur det såg ut på Camp Nou under slutskedet av säsongen och om det förekom pañoladas. Vet inte vad det är med den här juntan. Under de mörka åren med Laporta var de vita näsdukarna snabbt framme, men både Rosell och Barto verkar vara teflon. Fuck this shit!
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-06-08 14:30
Kameruns landslag vägar åka till VM på grund av att de ej får tillräcklig med bonus för att de deltar VM. Jag skäms asså, hur kan man bete sig så där,,, ni representerar ett hemland i ett VM. Många spelare skulle fan döda för att få vara med bara. Kasta ut alla spelare säger jag bara
Barcelona Gabriel
2014-06-08 14:27
LeoMessi

Jag vet, det är sjukt mycket pengar för Pogba, men jag försökte göra den så "realistisk" som möjlig (även om listan är sjukt orealistisk med tanke på att det är Zubi som bestämmer), och Juve släpper förmodligen inte Pogba för mindre än så.
Barcelona LeoMessi
2014-06-08 14:25
Gabriel (Barcelona) Jah gillar din lista! Men jag måste säga att det är vansinne att Pogba skulle vara värd 30 + sanchez. Lika mycket som Zlatan vara värd eto'o + 40 mille.
Barcelona Barca Barca
2014-06-08 14:21
Ingen fara gubbar, vi köper Balanta nästa säsong för 47€ miljoner. Stackaren Mascherano har förlängt och idag gick Marquinhos affären i stupet, kusren är ändrat och talar sitt tydliga språk, Mascherano som första kapten och startplats mittback. Mathieu backup. Bravo första målvakt Ter stegen andra målvakt. Ter stegen sticker efter nästa säsong till nått lag o dominerar.
Barcelona Gabriel
2014-06-08 14:20
Ter Stegen €12M
Reina €5M
Aurier €10-12M
Marquinhos €25M + Alves
Rakitic €20M
Pogba €30M + Sanchez
Reus €35M

ca €140M

Fabregas €33M
Song €12 - 15M
Afellay €7-10M
Tello €10 - 15M
Cuenca €5-7M
Dos Santos €3M
Bojan €5-7M
Alves (ingår i affär)
Sanchez (ingår i affär)

€75M som minst

(140 - 75 = 65 i köp)

€90M€ som mest

(140 - 90 = 50 i köp)

Ter Stegen/Reina

Aurier/Montoya/Marq - Piqué/Bartra/Aurier - Marq/Bartra/Aurier - Alba/Aurier/Adriano

Pogba/Rakitic/Xavi/Rafinha - Busquets/Mascherano

Reus/Pedro/Deulofeu - Iniesta/Rakitic/Rafinha - Neymar/Reus/Pedro

Messi/Neymar/Rafinha

Kolla alla dessa alternativen till startelvan. Det här är vad jag kallar ett lag med mycket bredd och många alternativ.
Barcelona el Flaco
2014-06-08 14:12
Luis Enrique var en av mina absoluta favoriter som spelare och trots att jag är något optimistisk med honom som ny tränare ställer jag mig tveksam till hur han kommer klara av att arbeta tillsammans med såna som Bartomeu och Zubi? Kommer han ens få vara delaktig när det gäller fatta beslut om vilka spelare som ska säljas och köpas? Han borde ju ha sett hur det gick för Pep och hur han fick nog av de clownerna.

Hur mycket jag än gillar Luis Enrique så befarar jag att han kommer in när klubben befinner sig i en ond spiral och att kanske inte ens han med sin vilja av stål kan rädda oss. Har det inte förekommit något snack om nyval i medierna eller bland fansen?
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-06-08 14:12
Hoppas Barca kollar lite extra på Danilo från Porto. Tror han är perfekta högerbacken för oss.
Barcelona Rambla~
2014-06-08 14:07
Vet ni vad? När säsongen drar igång i slutet av augusti. så är det Claudio Bravo som kommer stå mellan stolparna. Varför? Rutin, kan den här ligan och han är både Luchos och Zubis favorit.

Ni kommer få se att jag får rätt.
Barcelona Barca 666
2014-06-08 14:00
Håller med om Aurier - Gabriel & han kostar väl omkring 10-15 miljoner Euro men han är nog på väg till Arsenal tyvärr......vi köper honom om 2-3 säsonger för 60 miljoner när han vill ut o spela i en klubb som vinner titlar eller så kommer han gå till City gratis som alla andra Arsenal spelare och vinna PL osv

Pissa på den här jävla kuk sugar ledningen....Sry allihopa behövde få detta ur mig
Barcelona El Soap
2014-06-08 13:58
@Gabriel:

Han måste köpas till en rik klubb, exempelvis PSG eller Chelsea, innan Zubi hittar honom och ska betal hutlösa summor för att få honom.

Zubi - Alltid tre steg efter.
Barcelona Gabriel
2014-06-08 13:58
Här har ni en video på Aurier om ni inte sett honom. Bara en tidsfråga innan någon storklubb köper upp honom. Men han är ett fynd så vi kan ju glömma honom med andra ord.
Barcelona Gabriel
2014-06-08 13:55
Alltså, varför försöker vi inte köpa loss Serge Aurier? Vad tror ni han hade kostat?

Han är framtidens högerback, och han kan dessutom spela på alla backpositioner. Det hade utan tvekan varit mitt förstaval till att ersätta Alves med. Inte Cuadrado som är anfallare eller Piszczek som är 29 år gammal.
Barcelona Barca 666
2014-06-08 13:55
Det där om Marquinhos tror jag inte på....dessa 4 spelare är/kommer vara Barca spelare inom kort:

1. Rafinha - Tillbaka
2. Deu.- Tillbaka
3. Marquinhos - i princip klar - killen har väl till o med tagit bort OSG från sin twitter (vet inte ens vad det är men läste om det)
4. Rakitic - också i princip klar

Angående en annan mittfältare bredvid Rakitic...vad skulle ni tycka om Kondogbia från Monaco eller Luiz Gustavo (Wolfsburg men tidigare i Bayern) - Boda är relativ unga och sådana mittfältare som springer mkt - kanske nån av dessa kan bli vår nya Keita?

Javi Martinez & Kroos verkar ju inte ens vara å kartan :-(
Barcelona Rambla~
2014-06-08 13:51
PSG betalade €31,5m förra sommaren för Marq. Där har ni, right in your face Barca, för att ni var dumsnåla den sommaren. Hade de haft lite stake, varit snabba och gjort färdigt med Roma om en affär, så hade PSG aldrig ens hunnit komma med in i bilden. Men nej då, de ska självklart ägna en hel sommar åt att jaga omöjliga T Silva från just samma klubb.

Alltså, jag får huvudvärk av behöva acceptera sådan inkompetens.
Barcelona Rambla~
2014-06-08 13:47
Seriöst, jag trodde inte det kunde bli värre. Måste jag behöva whina idag också? Denne Zubizarreta tar verkligen priset. Saknar totalt egenskaper att förhandla om spelarvärvningar vad det verkar. Hur i helvete kan man göra en överenskomelse där man betalar 12m + JdS för en medioker målvakt som Bravo. HUR? Vi skiter väl i vad hans jävla utköpsklausul ligger på. Det är Real Sociedads egna problem, vill Bravo lämna och klubben är beredda att förhandla får man ju sätta sig ner och vara lite resonabla i sina krav för sin spelare. Mascherano har en klausul på 100m. Vem bryr sig om den när en klubb eventuellt värvar honom? Inte fan kommer Barca kräva hälften av den summan ens. Zubi, du förstör precis all trovärdighet och respekt för den här klubben. Bara lämna så fort det bara går.
Annons: