/spanien/barcelona/forum/588.aspx/spanien/barcelona/forum/588.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2017-07-03 17:33
[QUOTE=LennyRomario]Så sant! Alla bäckar små. Klart en klubb som Barcelona ska göra sig en hacka på att sälja vidare årskortsinnehavares biljetter! Jag menar, Barcelona är ju ett företag som existerar för att göra profit! Det är ju inte så att Barcelona finns till för sina medlemmar... eller vänta nu.... hmmm.... [/QUOTE] Barcelona är en medlemsägd fotbollsklubb men bör helt klart drivas likt ett vinstdrivande företag, ja.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2017-07-03 17:30
Sandro skrev förövrigt på för Everton idag.
Barcelona LennyRomario
2017-07-03 17:29
@Blaugrana91:

Så sant! Alla bäckar små.

Klart en klubb som Barcelona ska göra sig en hacka på att sälja vidare årskortsinnehavares biljetter! Jag menar, Barcelona är ju ett företag som existerar för att göra profit! Det är ju inte så att Barcelona finns till för sina medlemmar... eller vänta nu.... hmmm....
Barcelona Andresito
2017-07-03 17:24
Ceballos kommer inte gå till Barça. 1. Det här med att någon hackat hans konto och skrivit massa skit känns väldigt långsökt. Har inga tvivel på att det är han själv som skrivit det. Han var ung och dum, det är den enda förklaringen. Han känns som en väldigt kaxig person så det är inte konstigt att han skrivit inlägg för att verka häftig och få uppmärksamhet. Hur som helst så tror jag att han är tillräckligt proffsig för att kunna spela i Barcelona även om han har vissa åsikter om Katalonien, men frågan är om Barça är intresserade av honom. 2. Det är ingen slump att alla hans pro-Barça inlägg plockats bort. Samma sak hände med Isco, Asensio och flera andra som idag spelar för Real Madrid. Han är med andra ord i princip klar. Jag har dock absolut inga tvivel om att han älskar Messi. 3. Marca och AS är de som är mest framåt med Ceballos till Barça. Varför? För att folk ska tro att Barcelona fightas med Real Madrid för att sedan förlora kampen om hans signatur. Är tvivelaktig till att Barça ens försökt ro hem Theo som man tydligen förlorade för att Real Madrid är en större klubb. Det fanns liksom inget behov av att lägga pengar på en vänsterback och därför tror jag att Barças "förlust" mot Real Madrid är påhitt. Nu lägger tidningarna upp för samma sorts historia. PS: Jag tror inte att Verratti heller kommer komma. Så pessimistisk är jag i dagsläget. Jag hoppas att jag har fel.
Barcelona Blaugrana91
2017-07-03 17:21
Anser inte att det är någon större skandal att vi sålt dessa platser som VIP, är ju ett mycket bra sätt att få in större matchinkomster.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-03 17:13
Enligt uppgifter från Goal kmr vi ej betala mer än 80M för Veratti. Veratti är för mig värd 90M+
Barcelona the cameroonians
2017-07-03 17:10
Vizzla o Gabriel Jag klandrar inte Robert, jag undrade bara om någon visste om det fanns något intresse för Ceballos tidigare. I en förlängning blir det dock en fråga om vad detta kan innebära för den vidare planeringen gällande transfers. Det kan ju också bli så att Ceballos lånas tillbaka till Betis under kommande säsong. Vad vet jag. SOMISEREM Jag är chockad... :P
Barcelona SOMISEREM1899
2017-07-03 17:05
Alla katalanska medier skriver om Seient Lliure-fallet, som avslöjades av TV3, förutom MD - som i panik väntar på order från ledningen om vad de ska göra.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-07-03 17:02
Självklart är det så som Gabriel skriver..Men och andra sidan kan man klandra Robert för hans oro att tappa ytterligare en pärla till real?

Ceballos är en spelare som man iaf borde ha i åtanke..Marknaden är sjukt dopad, så han skulle vara ett kap åtminstone på förhand.

Barcelona Gabriel
2017-07-03 16:52
Gällande Ceballos och varför han plötsligt hamnat på tapeten så är det inte speciellt svårt att lista ut. Det här handlar inte om någon lång scoutning från Roberts sida på Ceballos, absolut inte. De handlar snarare om att man fått panik att tappa ytterligare en ung och talangfull spanjor till Real Madrid och göra tusentals culés arga. Hade inte det varit ett U-21 mästerskap och Real Madrid öppnat sitt intresse för honom så är jag relativt säker på att vi inte hade brytt oss speciellt mycket om Ceballos.
2017-07-03 15:54
Boa Och ditt andra inlägg förstår jag inte över huvud taget. Du har med största sannolikhet inte läst mina tidigare inlägg om Paulinho och Lima. Men men. Förstår att du har en favorit i Ceballos och att du förmodligen läst fel mellan raderna.
2017-07-03 15:51
Boa Angående fråga 1 så tror jag Gabriel svarade på saken i sitt inlägg. Sen är ju frågan varför någon hackar ett konto för att skriva nedvärderande saker om Barça. Finns såklart alltid nyanser, och i vissa fall två sidor, av en historia. Angående fråga 2 så menar jag inte att klubben inte vetat om Ceballos kvaliteter, utan ifrågasatte om han varit med på "listan" över potentiella köp. Är möjligheten svår att bortse ifrån trots att det inte finns någon plan?
Boa Hancock
2017-07-03 15:50
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Ceballos var nämligen bara 14-15 år gammal när han skrev sina kontroversiella kommentarer. Man skall såklart ha i åtanken att man är inte riktigt mogen när man genomgå puberteten och jag är övertygad om att flera härinne ej är samma person som man var vid tonåren.

Dessutom så är hans twitter-inlägg en bagatell i jämförelse med den historik som våra nuvarande/tidigare spelare hade innan dom kom till oss.

Vi värvade Suárez som blev dömd för att ha sagt neger till Evra samt tuggade i sig holländskt, serbiskt och italienskt människoskött. För att inte tala om att han var en jävla rövhål under sin tid i England. Inte heller hade vi några problem att värva Arda som slängde en sko mot linjedomaren. Eller varför inte Kluivert som vi köpte från Milan, trots att dödade en annan människa i trafiken?

Men du föredrar väl hellre cracks som Paulinho/Lima före Spaniens största talang tillsammans med Saúl?
Boa Hancock
2017-07-03 15:45
@the cameroonians:

1. Sergi Guardiola var nämligen 21-22 år gammal när han skrev sina hatinlägg om Barcelona och Messi, ganska så stor skillnad jämfört med när Ceballos skrev som en finnig tonåring.

2. Ceballos har varit fantastiskt bra för Real Betis under de senaste 1-2 säsongerna och är redan nu en av La Ligas bästa mittfältare trots sin unga ålder.

Barcelona Davids3
2017-07-03 15:43
Det är alltså imorgon som vi på allvar får se om alla Veratti-ryktena är seriösa?
PSGs första träning.
Barcelona Gabriel
2017-07-03 15:41
Gällande Ceballos så kan alla ta och glömma att han är en Barça och Katalonien hatare nu. Det kom fram rapporter igår att det inte var han som skrev dessa hat tweets om Katalonien, utan att hans konto blivit hackat. Finns flera bilder med Ceballos med Barça tröja, tom bilder när han var en bebis. Samtidigt finns det minst 15 olika printscreenade pro Barcelona tweets från Ceballos där han bland annat: ska ha skrivit saker som:

- "Messi är alldeles för stor för sporten fotboll, vilken crack
- "Uppvisning 2-6 på Bernabéu, kom igen, idag tar vi ligan",
- "Barcelona spelar likadant även utan tränare men trots det så ber vi att Tito är tillbaka med oss snart igen"
- "Jag har inga naglar kvar, kom igen FCB"
- "Inget är omöjligt och om något lag klarar av att vända på det här mötet så är det Barça" (pratar om Milan matchen)
- "Finns inget bättre än att se fotbollen som Barça spelar"
- "Cristiano Ronaldo röstade inte på någon, på så sätt lät han Bruno Alves rösta 5 poäng på honom. Så där vann han Balon D'or"
- "Om man tar bort Cristiano Ronaldos straffar, så hade han haft lika mycket mål i ligan som Ruben Castro (10) och ett mindre än Falcao (11).
- "Idag är ingen vanlig dag, idag är det el Clasico. Vi får se om Xavi och Iniesta är på spelhumör".
- "Tänk om han hade kommit till Barcelona, det hade varit perfekt. Neymar - Falcao - Messi"

- "Assist från Ney, mål av Piqué",

Finns noll logik i att Ceballos ska ha skrivit de hat tweeten om Katalonien, eller de till Shakira, Piqué och Fabregas. Om Ceballos inte är culé, så är förmodligen ingen av oss det.

https://twitter.com/Zona_Blaugrana/status/881857948171075585

https://twitter.com/UltraAutistic/status/881591081590169601
2017-07-03 15:32
Katalanska Tv3 har undersökt hur Barças vidareförsäljning av årskortsinnehavarnas platser skett ich kommit fram till att klubben i minst 10 toppmatcher konverterat platserna till VIP och sålt dem vidare för extremt mycket mer pengar än det som årskortsinnehavarna fått tillbaka. Detta tillvägagångssätt har inte informerats om i någon utsträckning och är ännu ett fall av bristande transparens och likgiltighet från ledningens sida när det gäller medlemmars rättigheter och vetskap kring vad som sker i klubben. Trist. Om det nu stämmer.
2017-07-03 15:20
Vizzla Ja, det är en av frågorna. Vi vet ju hur klubben gjorde när Sergi Guardiola värvades och hans anti-Messi tweets kom fram. Gör man skillnad på sak och person nu? Den andra frågan är ju om Ceballos är scoutad eller om hans EM gjort att han poppat upp som ett "tillfälle på marknaden" likt Gomes. (Jag jämför inte spelarna nu). För saken är ju den att Ceballos utköpsklausul ligger på i sammanhanget låga €15 miljoner, jämför detta med Verratti, Saul, Fabinho, med flera och man inser att det är svårt att motstå möjligheten när den dykt upp. Sen kan man alltid väga in Aleña och Roberto i ekvationen och anse att det endast är Verratti som borde knocka ut dessa från slutsumman. Frågan är om klubben resonerar likadant om nu italienaren visar sig vara ouppnåelig.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-07-03 15:02
Frågan är om man överhuvudtaget vill se ceballos i vårt matchställ med tanke på hans kommentarer på sociala medier..Vid en värvning så ska han komma med en offentlig ursäkt. Dock tror jag han går till Real, han känns som den typen.
2017-07-03 14:56
Det är alltid svårt att bli av med spelare klubbar inte räknar med, samma sak för Barça. Marknaden vet ju detta lika bra som någon och därför väntar man längre för att få Barça att gå med på en mindre summa än den begärda, alternativt få till ett lån med billig köpoption och där Barça får stå för delar av lönen. Det är bara att inse att spelare som Mathieu, Vermaelen och Douglas inte har något marknadsvärde och kommer att gå gratis på ett eller annat sätt. När det gäller Arda och Munir så verkar de ha för avsikt att inleda försäsongen med laget. Endera handlar det om att de vill kämpa för en plats trots att klubben inte räknar med dem, eller så beror det på att de ff väntar på att rätt klubbar ska höra av sig. Deras agenter lär nog jobba hyfsat hårt för tillfället. För Arda handlar det om hans förmodade sista kontrakt och för Munir handlar det om utveckling, rätt miljö är således prioritet 1 - samtidigt som det säkert är svårt att lämna en stad o klubb som Barcelona. Tello har i alla fall sålts till Betis och det verkar som att Ceballos diskuterats samtidigt. Relationen mellan Barça och Betis sportchef Serrer sägs vara bra och 21-åringen sägs vara närmre Barcelona än Madrid. Med detta sagt, det lär nog dröja ett tag till innan dödvikten försvinner från truppen.
Barcelona Nesto
2017-07-03 14:45
På tal om inget.

Lyon värvade Mariano Diaz från Real Madrid. En spelare som gjort något inhopp i A-laget denna säsong. Inte en av Madrids mest lovande talanger antar jag, eftersom man inte direkt hört jättemycket om honom.
Ålder? 23 år nu.

Pris? 8 m€.
Och vi fick 4-5 för Tello som lirat 60 matcher för oss och spelat bra i Fiorentina. Förhandlingar är inte vår grej.
Barcelona Cule4life
2017-07-03 14:32
Sjukt att ingen har sålts än ur truppen ännu. Barca har 28 spelare just nu under kontrakt till minst 2019 förutom Masip 2018.

6-7 spelare måste bort innan säsongen drar igång.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-03 13:36
oocbgb - borde ha införts för längesen. Jag undrar hur Kassai tänker den vidriga domaren.
Barcelona Loco Lucho
2017-07-03 13:35
Veratti ska enligt rapporter ha landat i Paris idag för att hålla möte med PSGs ledning.
Barcelona Cule4life
2017-07-03 12:56
Har för mig deras f säsong börjar 7e.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-03 12:32
Iniestas vänsterfot

Ja det är imorgon deras försäsong sätter igång, och Verratti kommer med största sannolikhet delta.
Barcelona Iniestas vänsterfot
2017-07-03 10:36
Det var väl i morgon (4juli) som PSGs träningar satte igång? Jag tänker på Veratti...
Barcelona oocbgb
2017-07-03 06:55
[QUOTE=Barcelonistas]Angående VAR vrf inte bara ha en VAR domare som sitter och kollar på situationerna och meddelar till huvuddomaren när denne är osäker på ett domslut? Man kan kommunicera via hörlurar, istället för att domaren ska gå ditt själv och kolla? Det hade sparat så mycket tid enligt mig. För jag personligen är lite orolig att flowet i matcherna kan förstöras. Det måste gå till mycket snabbare enligt mig. [/QUOTE] Men det är en underbar utveckling, hej då filmningar, fula efterslängar, stämplingar och dobbar I bröstkorgen!
Barcelona Barcelonistas
2017-07-03 00:36
Ganska sjukt att denna teknologi inte fanns förra säsongen. Utgången i den här matchen hade varit annorlunda då...
Barcelona Barcelonistas
2017-07-03 00:29
Angående VAR vrf inte bara ha en VAR domare som sitter och kollar på situationerna och meddelar till huvuddomaren när denne är osäker på ett domslut? Man kan kommunicera via hörlurar, istället för att domaren ska gå ditt själv och kolla? Det hade sparat så mycket tid enligt mig. För jag personligen är lite orolig att flowet i matcherna kan förstöras. Det måste gå till mycket snabbare enligt mig.
Annons: