/spanien/barcelona/forum/5856.aspx/spanien/barcelona/forum/5856.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-06-17 11:31
Petersays Luis Enrique gick från Real Madrid till oss, det slutade med att han blev lagkapten, klubblegend och nu tränare. Men nej, jag vill inte heller ha Higuain, men inte för den anledningen.
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-06-17 11:30
Petersays; Jag är emot den värvningen pga att han är för dålig och inte skulle kunna bidra med något märkvärdigt. Förutom att han är en av Messis vänner och vi skulle ha fler grillfester. Löjligt att man ens vill lägga 45 miljoner på en begränsad spelare. Han är ju för fan inte ens en killer i straffområdet och missar en hel del. Då tar jag inte ens upp hans bolltouch och oförmåga att kunna spela bollen
Barcelona B.BOSS
2014-06-17 11:21
Barca förnyade med masken och napoli köpte Higgins för 45 och vid den åldern vill de nog sälja honom för lika mycket som de köpte han för. Snåla som Barca är vilket är riktigt bra ibland. Kommer de aldrig lägga 45 på honom. Då går jag upp i taket att de inte kunde lösa ut Laporte. Det ryktas om Jeremy för 15. Jag blir mörkrädd.
Barcelona petersays
2014-06-17 11:18
Är det bara jag är mot en värvning av Higuain pga har spelat i Real Madrid? Jag tycker man ska hålla stenhårt på att inte värva ex-Madrid-spelare även om de varit i andra klubbar. Har de spelat i Reals a-lag så är dom damaged goods.

Dessutom tror jag detta är tidningsskvaller på högsta nivå. Napoli dementerar på hemsidan att Higuain förhandlar med Barca och att Barca inte kontaktat Napoli. Ryktet kommer från Madridbaserade Marca, medan Barcelonatidningen Sport skriver att Barcelona inte har något som helst intresse i Higuain. Tidningarna kontaktar Messi och frågar "Skulle du kunna tänka dig att spela med Higuain?", och så kontaktar de Higuain och frågar samma sak. Båda spelarna ger samma diplomatiska svar. "Jo visst, Messi/Higuain är en fantastisk spelare och det vore kul att spela i samma lag eftersom vi gör det men nu fokuserar jag på VM".

Äh jag vet inte vad jag vill ha sagt. Jo, för det första. Ryktet är startat av Marca. Skulle det ligga sanning i att Barca har kontaktat spelaren bakom ryggen på Napoli så tycker jag det är rätt vidrigt skött. Sedan är jag inte helt med på att Messi och Higuain kanske flörtar lite med varandra offentligt. Omd et verkligen är så elelr om tidningen spinner på är svårt att avgöra med. Men troligast i denna soppa är nog ändå att det är ogrundat. Napoli dementerar och Sport menar att de kontaktat Barca och Higuain ABSOLUT inte ingår i Luchos planer:

""We spoke to the club to verify the news. Higuain is absolutely not in Luis Enrique’s plans.

"There was no contact with Napoli. Higuain’s entourage offered him to Barcelona, but there were no negotiations."
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-06-17 10:57
Vad fan ska vi med honom till???

Ska ha spela som högerback?
ska han ta Alexis plats?

Kan någon förklara för mig vad vi ska ha honom till??

Om tanken är att han ska ersätta Alves säger jag tack men nej tack. 26 år gammal lika lätt i närkamperna som Alexis. Ingen huvudspel.
Lägga alla pengar på Aurier och någon mittbackstalang.

Förlåt, vill inte verka tjatig men har vi några scoutar i Frankrike alls??

Om tanken är att han ska ersätta Alexis behåller jag hellre Alexis.
Kom igen, jag vill höra lite Reus rykte.
Vad har hänt ??
De har samma spelstil och Tyvärr Cuadrado, du imponerar inte på mig genom att skina lite i Serie A.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-17 10:54
@barcastuff: Sources close to Napoli forward Gonzalo Higuain (26) say he's willing to join Barcelona and that he's waiting for a call from them. [md]
Barcelona B.BOSS
2014-06-17 10:33
Peps kopp av te.
Barcelona B.BOSS
2014-06-17 10:33
Kroos har ett år kvar på kontraktet och muller är inte ens kopp av te. Värva Kroos, han passar oss perfekt i mittfältet.
Barcelona B.BOSS
2014-06-17 10:04
Xavi får mer än gärna stanna kvar i Barca om han tar en ledarroll vid sidan om planen. Göra inhopp och peppa spelarna och ingjuta vinnarmentaliteten i de. Thiago och Cesc, säg vad ni vill om de två, stack på grund av Xavi. Ingen av de blev ordinarie eller fick förtroendet av tränaren. Bägge gick till lag som de kommer lysa och prestera i. Cesc kommer bli den självklara mittfältaren i Chelsea och få den rollen han vill ha. Thiago kommer Bayern aldrig släppa. Sådana mittfältare hittar man inte varje dag. Xavi måste antingen lämna eller ta en ledarroll på bänken och omklädningsrummet. Jag har svårt och se Rakitic petad för Xavi på samma sätt som Cesc.
Barcelona Rambla~
2014-06-17 09:58
Tycker också att Cuadrado känns som en onödig, våghalsig och framför allt dyr värvning.

Flopp-varning de luxe!
A.Iniesta 8 (Fredde)
2014-06-17 09:51
Tänker lite som 1.70-ligan med mittfältet och anfallet med: (Busquets, Rakitic, Iniesta - Messi (______), Neymar) fast jag skulle vilja se Wilfried Bony istället för Higuain, då får vi in en stor, stark och tuff "Nummer 9" som dessutom skjuter som en häst! Vad tycker ni?
Barcelona Rambla~
2014-06-17 09:38
@Vampíro:

Självklart ljuger han sig blå nu. Det är ett känt faktum att Cesc är väldigt skicklig på att manipulera pressen. Han ser alltid till att ligga bra till hos journalister. Se bara hur han lyckades komma bort från Arsenal utan att supportrar blev irriterade på honom trots att det var han som drog igång hela grejen med att vilja gå till Barcelona. Jämför det med hur van Persie lämnade klubben. Nä, Cesc är en smilfink och ser alltid till att ligga bra till hos fansen framför allt.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-17 08:22
Varför Cuadrado? Dyr och på fel position. Vafan. Lägg pengarna på andra positionen och köp Piszczek till högerbacken
Barcelona Mido
2014-06-17 08:04
Basselona Lika bra att sälja honom, hans attityd och egot har påverkat laget negativt. Han fick båda Thiago och cesc lämna. Han liknar en traktor man kör bakom på en smal landsväg, 90 till 30 km/h. Om vi ska ha talanger eller nya spelare då måste han bort annars låter han ingen ta hans plats. Det är fakta. Vi tackar honom för allt han har gjort men det är dags att gå vidare. Ni som tjatar om att 3 kaptener som försvinner, herregud, puyol har slutat själv, valdes valde själv att lämna och xavi är ingen rätt kapten för oss, punkt
Barcelona grande jw
2014-06-17 04:48
Om man jämför högerbacksryktena i detta VM så ligger Aurier ljusår före Cuadrado. Jag tyckte Cuadrado såg nonchalant och stundtals lat ut på planen i Colombias seger. Aurier var helt outstanding mot Japan och hans inlägg höll en riktigt hög klass som resulterade i 2 assist.
Dessutom får man väl anse att Cuadrados utvecklingskurva bör stå ganska still de kommande åren med tanke på att han är 26 år medans Aurier endast är 22 och har all tid i världen att bli ännu bättre. Att Cuadrado ryktas säljas för en överdriven summa som 30-35 mille gör valet bara ännu lättare mellan dessa två när Aurier verkar kunna gå för 10-15. Och det viktigaste av allt är väl att vi bör värva en renodlad högerback och inte någon jävla ytter?

Som tur är stod det i Mundo Deportivo häromdagen att Lucho vägrar sälja Alexis om han inte kan få in en riktig crack som Reus eller Aguero, och det är ju jävligt viktigt att vi har fått en tränare med lite balls, annars hade förmodligen hela laget varit sålt till skitpriser vid det här laget.
Barcelona B.BOSS
2014-06-17 03:43
Jag förstår mig inte på Cuadrado ryktena alls. Vad är tanken med att värva honom? Han suger som högerback och han är otroligt dåligt genom en hel match. Visst glimtar han till och bjuder på något snygg men det är inte vad vi behöver. Vad som behövs är en högerback som är stabil bakåt och fyller på bra framåt. En högerback som match in och match ut bidrar i 90 minuter hela säsongen.

Jag behåller Alexis alla dagar i veckan som ytter än Cuadrado. Jag kan bara tänka mig se Reus för Alexis och inget annat. Vad jag befarar är att Alexis säljs, Cuadrado floppar som ytter och deulofeu tar över. Då har vi slösat ännu ett år av messis dyrbara tid. Han blir inte yngre! Och om det är tänkt att han ska agera högerback efter alla säsonger som ytter är jag rädd för att han ska floppa och inte vara tillräckligt bra defensivt.

Hoppas verkligen att den värvningen uteblir och att det bara är just vad det är, rykten!
Barcelona SoM_Un
2014-06-17 03:09
Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]

puyi var tvungen att rycka in för zubi hade ett möte me tiger woods...zubi vs woods...jävlar vilken match d hade blivit:D

jämnt tror jag:D
Barcelona Gio Style
2014-06-17 02:28
För mig är det otroligt svårt att greppa hur fort vissa vänder kappan efter vinden när det kommer till vår kapten Xavi.
Han har varit klubben trogen i otroligt många år och kanske varit den viktigaste pusselbiten i våra framgångar senaste 10 åren.
En dålig säsong, lite rykten om att han sätter sig upp mot tränaren och vips så är han egoistisk, har en negativ påverkan på laget, folk börjar störa sig på honom m.m.

Tack för allt Xavi, hade gärna haft dig kvar en säsong till och lyckat till med din fortsatta proffskarriär.
Vi ses igen när du tagit din tränarlicens!
Barcelona Duda
2014-06-17 02:06
Här kommer man in för att se vad folk skriver om Rakitic, istället bemöts man av barn som kallar Tyskarna för "Hitler". Vilken hög nivå ni sätter! Väldigt moget. Hoppas ni blir spärrade!

Jag tycker i alla fall att det är kul att Rakitic är klar för oss. Tror att han kommer bidra med mycket då han är bra på ALLT känns det som, även fast jag gärna hade vetlat ha kvar Cesc med...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-06-17 01:44
Missade matchen mellan Tyskland - Portugal idag.

Håller på att kolla på den nu..

Fan vad Hummels imponerar.
Man måste bara älska Muller också.
Han står aldrig still. Vilken spelare.

Det jag tänkt på är att även om vi skulle värva Hummels så går det inte lägga in honom bredvid Pique..
Vi måste ha en en annan klass mittback bredvid Hummels om vi skulle värva honom.

Nu ett annat ämne.

Jag såg igår bara andra halvleken från Argentina matchen

Det är bara att erkänna att vi behöver lägga 2 spelare framför Messi så han får sin yta.

vad säger ni om?

------------Neyman----------Reus------

------------ ------Messi--------

Rakitic----------Busquets---------Iniesta

Alba----Hummels----Benatia---Serge Aurier

------------Claudio Bravo/Ter S
Barcelona Barclasico
2014-06-17 01:43
Barça present an offer of 25M for Fiorentina player Juan Cuadrado but Fiorentina ask for 35M. Cuadrado wants to join Barça [sport]
Peshmerge - AS9
2014-06-17 01:43
@*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!:

Vad är felet? Vill du att jag ska bli spärrad? Jag menar inget illa med det? Jag började kalla B.Munchen spelarna för "hitler barnen" för 2 säsonger sen då dom förnedrade Barca i CL & va oslagbara. Du vinner inget på det om du vill jag ska bli spärrad. Tror du att jag förolämpar dom när jag skrev hitler? De snarare tvärtom. Sluta va sån, skärp dig!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-17 01:25
Tydligen skulle Puyol börja jobba i september men här syns han med Monchi, Sevillas sportchef(?). Inte alls förvånad...
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-17 01:24
Och där får du en välförtjänt spärr! /Mod
Barcelona B.BOSS
2014-06-17 01:23
"@JordiPascualP: 5 signings to do 4 Officials to be charged 3 years w/o CB 2 trials 1 escaped President 0 Titles But... 30M€ Profit!!!!!!!!!!!!!!!!!" hahaha
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-17 01:08
@AndreD:

I believe whatever dosen´t kill you simply makes you, stranger
Neymar11
2014-06-17 01:01
Så cesc självmant insåg att han borde lämna, börja gilla honom lite. Självkritisk iaf :) härligt med Rakitic, ska jag vara ärlig så har jag varit orolig och trott att affären kommer att gå åt helvete. All in på försvaret nu fan, och skit marqunhios han kommer vi inte kunna värva.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-06-17 00:53
Blaugrana91 (Barcelona) Precis, ta inte dom på allvar. Özil sa att han skulle avsluta karriären i Real Madrid. Spelare använder det som ett PR-trick för att vinna supportrarnas förtroende.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-17 00:49
Aguero säger att han trivs i City och kommer stanna. Stör mig på det, jag vill ha honom till Barca. Även Reus sa ju något liknande. Iof kan man ju aldrig ta några såna uttalanden på allvar i dessa tider. Hoppas någon av dem kommer. Higuain är ju ett alternativ, han lät dessutom mest positiv av uttalanden att döma. Men jag vet inte, visst han hade kanske gett oss en ny dimension i spelet. Att han sen fortfarande är omtyckt av många Realfans gör en ev. värvning ännu mer rolig isåfall. Men föredrar ändå Aguero eller Reus.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-06-17 00:47
@Peshmerge - AS9:

Vart är mod?
Annons: