/spanien/barcelona/forum/585.aspx/spanien/barcelona/forum/585.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LennyRomario
2017-07-04 08:14
Man kan kalla Blaugrana91:s tänk för många saker. Men det är absolut inte vänstervridet :)

Högervridet vore närmare sanningen. Du tycks heja på Barcelona (eller är det egentligen ledningen du hejar på?) som om det vore din favoritaktie på börsen. Dessutom är det nästan lite Trumpism över att ropa på "Fake News" så fort det är nyheter som inte gynnar din aktie.
Barcelona el Flaco
2017-07-04 08:08
TV3 sägs ha mer uppgifter i fallet Seient Lliure och kommer släppa det inom de kommande dagarna som ett svar på vicepresidenten Cardoners kommentarer igår där han nekade tv-kanalens uppgifter.
Barcelona Blaugrana91
2017-07-04 08:06
[QUOTE=Amo.38]Vilket j*vla vänstervridet tänk. Förlåt men jag kan inte förstå hur en person som du resonerar. Hur hade du känt om man lovar dig en viss procent på en vidaresåld tjänst, sedan visar det sig att dom rent av lurat dig, och ditt argument är att pengarna går till klubben ändå. Ja för att Barcelonas klubbkassa går före vanliga människors liv och ekonomi. På det så avfärdar du allt som i princip propaganda för att skada klubben. Man lovar helt enkelt något man håller, sedan kommer man med ursäkten om att man glömt meddela folket JO TJENA. [/QUOTE] Såklart inte kul för medlemarna nej, men kom igen nu"vanliga människors liv och ekonomi"...Tror knappast man enbart har detta som en inkomst. Och som sagt pengarna som klubben dragit in från dem här vip-tjänsterna är viktiga intäkter, men olyckligt och såklart riktigt dåligt att man inte har informerat om detta innan, om så inte officiellt allafall internt till medlemmarna. Dock står jag fast vid att det hela förstoras upp.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Davids3
2017-07-04 04:10
Fallet Ceballo är så mycket likt Gomes att det inte är sant.
En spelare som man från början inte hade planer på att köpa, och som spelar på en position som inte är första valet (förutsatt vi får Veratti). Men man köper ändå spelaren eftersom man ser det som ett kap och man vill ej se honom gå till en annan klubb..
Hade det varit rätta vägen att gå hade vinsett klubbar som Bayern agera på samma sätt. Vilka tomtar!

Vill nämna att jag inte heller vill ta något från Ceballo. Han må vara nästa Iniesta, men gillar inte detta. Varför hade man inte koll på honom innan EM, som Resl gjorde, sover våra scouter?
Barcelona the cameroonians
2017-07-04 00:47
Politik åsido, Ceballos kommer att dominera löpsedlarna i morgon. Både sport och MD (och då måste det vara sant...) skriver att mittfältaren är nära respektive föredrar Barça. Vidare kommer info från Onda Cero att Barça är beredda att inkludera Dani i truppen omgående. Angående Verratti så kommer han att ansluta till PSGs försäsong på fredag precis som de andra som var på landslagsuppdrag i juni. Han har redan anlänt till Paris och ska enligt Rac1 ha ett möte med klubbledningen för att övertyga dem om att sälja honom.
Barcelona Gabriel
2017-07-03 23:53
Blaugrana91 Men det var inte riktigt ett svar på min fråga. Min fråga var inte om du hade kunnat tänka dig byta ut ledningen om det dök upp en annan person med samma inriktning som den du gillar. Min fråga var vad som hade krävts för att du skulle ändra din uppfattning sv ledningen. Men jag ska vara ännu mer tydlig. Vilken typ av aktion från den här ledningen hade fått dig att vilja få bort dem. För just nu känns det som att de hade kunnat komma undan med vad som helst i din bok eftersom du inte ser någon annan kandidat som du gillar. Du bryr dig inte nämnvärt om att klubben kriminaliserats pga ledningen eller att vi La Maska misshandlas och talanger försvinner till höger och vänster. Som sagt förlåt, jag vet att vi är så långt ifrån varandras åsikter som möjligt och om jag är åklagaren i ärendet så är du utan tvekan advokaten. Men det känns verkligen som att du skiter fullständigt i vad de än gör eftersom du gillar deras projekt. Snälla rätta mig om jag har fel. Jag vill typ veta vart din "droppen is nådd" befinner sig?
Barcelona Amo.38
2017-07-03 23:47
@Blaugrana91:
Vilket j*vla vänstervridet tänk. Förlåt men jag kan inte förstå hur en person som du resonerar. Hur hade du känt om man lovar dig en viss procent på en vidaresåld tjänst, sedan visar det sig att dom rent av lurat dig, och ditt argument är att pengarna går till klubben ändå. Ja för att Barcelonas klubbkassa går före vanliga människors liv och ekonomi. På det så avfärdar du allt som i princip propaganda för att skada klubben. Man lovar helt enkelt något man håller, sedan kommer man med ursäkten om att man glömt meddela folket JO TJENA.
2017-07-03 23:33
Blaugrana91 Om man ser saken för bara denna del så kan det verka uppförstorat, absolut. Men. Redan 2011 kom det uppgifter om att något inte stod rätt till med Seient Lliure och årskortsinnehavarna upplevde inte att systemet funkade. Samtidigt sköt intäkterna från Camp Nou i höjden och biljetter till utsålda matcher dök upp på andra sajter, t ex Viagogo långt innan de kunde lösgöras via systemet. Flera andra har rotat och forskat i detta och efter en djupdykning i "fallet" har Xavi Torres uppdagat en del av vad som skett. Se det inte som att det skadar klubben, se det som att medlemmarna får den transparens som ledningen alltid lovat men inte kunnat ge i den utsträckning som faktiskt krävs och kan förväntas i en medlemsägd klubb.
Barcelona Koeman!!
2017-07-03 23:27
Såg att Ruben Neves är klar för Wolves av alla lag, kostar 14 miljoner pund.

Han kommer ju att bli grym, hade hoppats Barca hade kunnat tagit han.. (Dock vet jag inte hur agenten Mendes fungerar..)
Barcelona Blaugrana91
2017-07-03 23:21
the cameroonians Oavsett så förstorar man upp det hela och syftet med det är att skada klubben och försöka få bort ledningen, TV3 för just nu en vendetta mot klubben och vi bör givetvis stämma dem. Ja, klubben gjorde ett misstag i att inte meddela, men det hela överdrivs. Klubben har på detta sätt antagligen fått in högre inkomster, pengarna går ju till klubben och inte i någons ficka. Återigen, man blåser upp hela situationen. Gabriel Jag har ett flertal gånger sagt att om det dyker upp ett alternativ med samma höga ambitioner som nuvarande ledning så är jag inte emot att byta ledning. Men nu finns inga alternativ, Benedito har ingen kompetens att styra en global klubb som Barca och Laporta är en pajas.
Barcelona Gabriel
2017-07-03 22:51
Blaugrana91

Jag har en fråga till dig, av ren nyfikenhet. Vad skulle krävas för dig för att ändra din uppfattning om ledningen. Eller rättare sagt, vad skulle få dig att vilja se dem gone?
Barcelona Blaugrana91
2017-07-03 22:46
[QUOTE=SOMISEREM1899]Blaugrana91 Xavi Torres är dock en mycket trovärdig journalist. Och föreställningen att TV3 sällan kommer med korrekta uppgifter är märklig. De är ofta först med att avslöja värvningar (exempelvis Digne förra året, när ingen annan ens hade nämnt det) och är insatta i klubbpolitiken. [/QUOTE] Han verkar dock vara emot ledningen och går inte att utesluta att detta är ett sätt att få ledningen att framstå som än värre... Har fått intrycket att mycket av det TV3 kommer med är skitsnack. Återstår att se om man har bevis sen här gången då...
2017-07-03 22:37
[QUOTE=SOMISEREM1899]Blaugrana91 Xavi Torres är dock en mycket trovärdig journalist. Och föreställningen att TV3 sällan kommer med korrekta uppgifter är märklig. De är ofta först med att avslöja värvningar (exempelvis Digne förra året, när ingen annan ens hade nämnt det) och är insatta i klubbpolitiken. [/QUOTE] Exakt. Skillnaden är att han till skillnad från journalister på MD inte blir tillsagd vad han ska skriva.
2017-07-03 22:36
Blaugrana91 Nej, Tv3 ljuger inte om omfattningen. Det är rapporterat i årsberättelsen från klubben själv att "VIP-EXPERIENCE" genererat €17 miljoner totalt förra året. och enbart i el Clásico över €2 miljoner. Tv3, eller Xavi Torres, skriver att vissa biljetter är från Seient Lliure. vissa från andra flöden. igår veterligen skriver inte Torres att klubben stulit pengar från medlemmarna, bara att de inte informerats om det och inte fått ta del av pengarna då reglerna säger att platsägaren har rätt till 50% av priset upp till max 95% av årskortets totalkostnad. Det handlar alltså om tolkning, brist på information och absurda ord från Cardoner själv där han i princip censurerar journalisten. Det är i sig något vi borde vara väldigt uppmärksamma på - när direktörer censurerar media.
Barcelona Gabriel
2017-07-03 22:30
Xavi Torres är en av de mest trovärdiga journalisterna i hela Spanien ju. What?
Barcelona SOMISEREM1899
2017-07-03 22:24
Blaugrana91

Xavi Torres är dock en mycket trovärdig journalist. Och föreställningen att TV3 sällan kommer med korrekta uppgifter är märklig. De är ofta först med att avslöja värvningar (exempelvis Digne förra året, när ingen annan ens hade nämnt det) och är insatta i klubbpolitiken.

Barcelona Gabriel
2017-07-03 22:20
@Thierry Henry:

Troligtvis så är det så, men jag tvekar på att klubben hade visat så stort intresse för Ceballos som man nu verkar göra om det inte vore för faktumet att Real Madrid vill ha honom. Sedan så är inte Real Madrid alls i samma behov av en bolltrygg mittfältare som vi är. De har Modric, Kroos, Isco och Kovacic redan - medans vårat mittfält förra säsongen såg otroligt mediokert ut. Så det hade kanske varit på sin plats att scouta en sådan juvel som Ceballos under säsongens gång istället. Eller?

Men, lyckas man få in Ceballos så har man åtminstone lyckats göra någonting bra. Det är alltid något.
Barcelona Blaugrana91
2017-07-03 22:18
[QUOTE=the cameroonians]Blaugrana91 Däremot var det ju ingen felaktig info från Tv3, Cardoner bekräftade ju allt. Det var bara det att klubben inte hade informerat medlemmarna själva om vad de gjorde med platserna. Att MD skulle vara en bättre källa är tveksamt då redaktionens ansvarige Santi Nolla står till förfogande för klubben och därför inte kan ses som en oberoende part. [/QUOTE] Klubben har erkänt att man gjort fel ja, men TV3 ljuger ang. omfattningen av det hela. Cardoner: "We regret that a huge media outlet like TV3 have spread false news (that the board is stealing) without consultning us first " Cardoner: " Of course, we have made mistakes but nothing like what TV3 has accused us of" Så ord står mot tills dess att TV3 kan uppvisa bevis och som sagt med tanke på deras låga trovärdighet så har jag svårt att ta dem på allvar. Speciellt då journalisten i fråga starkt verkar ogilla ledningen. MD oberoende eller ej har på senare tid ständigt haft korrekta rapporter om det mesta, finns ingen anledning att inte lita på dem. På tal om MD, intressant att läsa kommentarer till denna artikel många som går emot TV3 och deras attityd mot ledningen, klubben bör stämma kanalen.
Barcelona Gabriel
2017-07-03 22:17
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Självklart, partisk menar jag, my bad.
Barcelona Thierry Henry
2017-07-03 22:15
@Gabriel:

Det hade inte real heller. Det är solklart att båda klubbarna fick upp ögonen under u21 em
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-07-03 22:14
Partisk menar du väl, Gabriel?
Barcelona Gabriel
2017-07-03 22:03
Blaugrana91 Du pratar om "trovärdighet" och i samma andetag ror du fram MD som en pålitlig källa. Jisses, en mer partisk källa går ju inte att hitta. Förlåt jag menar inte att vara otrevlig men hur tänker du. Man får känslan att ledningen hade kunnat göra vad som helst, det hade ändå inte spelat någon roll dig.
Barcelona Blaugrana91
2017-07-03 21:57
[QUOTE=SOMISEREM1899]Blaugrana91 Vänta lite nu... Du nämner Catalunya Ràdio som en bra källa (vilket det är), men påstår att TV3 är en dålig källa (för att de kritiserar ledningen?). Problemet? Båda ägs av CCMA (Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals), och har likvärdig trovärdighet. Men du avskriver direkt TV3 eftersom de inte likt MD arbetar för ledningen och deras intressen. [/QUOTE] Den journalisten som kommit med denna info är en person som är emot ledningen och därav inte förvånande att man överdriver hela rapporten för att skada ryktet än mer... Ja Catalunya Radio är trovärdiga, tänk att det kan skilja så mycket vad gäller trovärdigheten då även inom samma koncern, för det är ytterst sällan TV3 kommer med några korrekta uppgifter.
Barcelona SOMISEREM1899
2017-07-03 21:52
Blaugrana91

Vänta lite nu... Du nämner Catalunya Ràdio som en bra källa (vilket det är), men påstår att TV3 är en dålig källa (för att de kritiserar ledningen?). Problemet? Båda ägs av CCMA (Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals), och har likvärdig trovärdighet.

Men du avskriver direkt TV3 eftersom de inte likt MD arbetar för ledningen och deras intressen.
Barcelona Amo.38
2017-07-03 21:47
[QUOTE=Blaugrana91]Kan TV3 uppvisa bevis på det dem påstår? Visst då är det en helt annan femma, men som sagt dem är en tveksam källa och jag hade varit källkritisk rörande det mesta om det inte är direkt från trovärdiga medier som MD, Catalunya Radio och Rac1. Vill jag att lednigen avgår om detta stämmer? Nej. Vill jag att dem avgår om ett alternativ dyker upp med liknade mål om ett mer globalt Barca? Inte omöjligt. Problemet är att det inte finns några alternativ just nu. [/QUOTE] Cardoner har ju själv bekräftat det? Enligt skribenten nedan? Okej så du skiter i allt det dåliga och smutsigs pga ett globalt Barcelona? Skrämmande minst sagt.
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-03 21:45
Själv tror jag att Verratti kommer vara en Barcaspelare nästa säsong. Så som han har kämpat och satt sig själv i en minst sagt knepig sits i PSG så måste vi bara lyckas få hit honom. Hoppas att Barto hinner avsluta dealen innan han blir avsatt bara ;)

Och om ryktena om Ceballos stämmer så ska han gå ut med en offentlig ursäkt på sin första presskonferens som Barcaspelare angående hans äckliga tweets. Då är han iaf lite förlåten.

Synd också att ryktena om Dembele har svalnat helt. Det hade vart så fint att få in honom. Nu fick vi Deulofeu istället för ett bra pris, jag hoppas att han motbevisar mig. Jag fattar att det är väldigt mycket FM men ett tag drömde man ju om Verratti, Dembele och Semedo.
Barcelona Soda Popinski
2017-07-03 21:44
Sandro Ramirez klar för Everton! Kritat på ett fyra år långt kontrakt. Super Sandro, all lycka!
Barcelona Blaugrana91
2017-07-03 21:37
[QUOTE=Amo.38]Varför skulle det vara flaska uppgifter? Med tanke på deras tidigare handlingar hade detta förvånat dig? Låt oss säga att uppgifterna stämmer, hade du fortfarande velat ha kvar nuvarande ledningen? FIFA-ban Neymar Gate Bedrägeri åtalet Och du sitter fortfarande och försvarar dom. [/QUOTE] Kan TV3 uppvisa bevis på det dem påstår? Visst då är det en helt annan femma, men som sagt dem är en tveksam källa och jag hade varit källkritisk rörande det mesta om det inte är direkt från trovärdiga medier som MD, Catalunya Radio och Rac1. Vill jag att lednigen avgår om detta stämmer? Nej. Vill jag att dem avgår om ett alternativ dyker upp med liknade mål om ett mer globalt Barca? Inte omöjligt. Problemet är att det inte finns några alternativ just nu.
2017-07-03 21:33
Blaugrana91 Håller med om Rafael. Det finns gränser. Däremot var det ju ingen felaktig info från Tv3, Cardoner bekräftade ju allt. Det var bara det att klubben inte hade informerat medlemmarna själva om vad de gjorde med platserna. Att MD skulle vara en bättre källa är tveksamt då redaktionens ansvarige Santi Nolla står till förfogande för klubben och därför inte kan ses som en oberoende part.
Barcelona Blaugrana91
2017-07-03 21:24
[QUOTE=Barclasico]This new scandal uncovered by TV3 has everything to make the Barcelona board resign and take them to court. Let’s hope for the best! (Rafa H) [/QUOTE] Det kommer inte hända så ser ingen anledning att älta ledningens vara eller icke vara hela tiden... Är dessutom ingen skandal, är falsk och överdriven information från en tveksam källa (Tv3 catalunya), man bör vara källkritiska när det kommer till rykten från Tv3 Catalunya och Sport för att nämna några. Enbart MD, Catalunya Radio och RAC1 som går att lita på och främst MD som känt. För övrigt undrar jag om det finns någon gnälligare person på twitter än den här Rafael Hernandez, allt som skrivs om klubben oavsett om det är transferrykten, nyheter om klubben, ALLT omvandlar han till något negativt... Måste vara tråkigt att vara så fruktansvärt bitter.
Annons: