/spanien/barcelona/forum/583.aspx/spanien/barcelona/forum/583.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2017-06-08 17:44
El Flaco Freixa.... Kommer ihåg under valet när Laporta anklagade honom för att vara Bartomeus ubåt som smög under ytan och hade till uppgift att sno röster från de andra. Låg uppenbarligen en sanning i detta, eller..?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-06-08 17:25
Messi har köpt ett hotell i Barcelona området haha! Summan? 30 miljoner € snacka om att spendera lönen kvickt.
Barcelona el Flaco
2017-06-08 17:09
@Rambla~:

Det stämmer alldeles riktigt. Ännu ett fegt beslut de tog för att rädda sina skinn. Sen har den här styrelsen även infört en massa hinder för fans att kunna bli medlemmar. Anledningen till dessa ändringar i klubbens stadgar är uppenbara: begränsa antalet medlemmar och smörja de som redan är med hjälp av vicepresident Cardoner bl.a.

Då de vann stort i valet 2010 drog de säkerligen slutsatsen att det hade gynnat de att införa regleringar till att bli socio för att undvika en växande opposition bland medlemmarna och dessutom höja procentdelen från 5% till 15% för att få igenom en misstroendeförklaringen. Bara för säkerhetens skull.

Får mer Underwood-vibbar av den här juntan för varje dag som går. Man undrar hur det hela kommer sluta.
Barcelona Fcb88
2017-06-08 17:09
@Zibarca ~ MESMARizing:

Smörja? Negativt? Då har du knappast läst noga.. 90% av inläggen här har varit negativa sista tiden, vilket jag påpekade och fick en avstängning av mod för de.. och sen kommer du och påstår att jag är negativ för att vi inte har samma åsikter?

De är snarare du som tar illa upp för att alla inte är lika PRO Laporta härinne..
Barcelona Rambla~
2017-06-08 17:08
Resulterat det i uteblivna cracks-värvningar pga av att de lyckas avsatta sittande ledning, so be it. Jag personligen är beredd och betala det priset. Det hade varit så skönt med en fräsch nystart, typ hitta tillbaka till rötterna. I'm all for it. :)
Barcelona Nesto
2017-06-08 16:46
@Fcb88:

Well, jag har inte påstått att alla "fel-värvningar" varit Enrique/Bartomeus fel.
Det var du som tog upp dåliga värvningar.

-Zlatan, en av världens bästa striker. Pep ville ha en target-player-fick den bästa. Fel typ av spelare sen med facit i handen.

-Cáceres. Ligans bästa unga back (som dessutom kunde spela i hela backlinjen) säsongen innan han köptes. Detta för 16m. Intressant kap på förhand.

-Chigrinskiy. Helt klart Peps köp.

Vad tycker du annars att Laporta och Co. gjorde dåligt? Utveckla gärna.
Barcelona Rambla~
2017-06-08 16:38
Nesto Jag har för mig att Rosell/Barto höjde procenttalet för antalet underskrifter som behövs för att ens få till en omröstning, dock inte helt hundra på det. Däremot känner jag igen siffran 66,6% (2/3) majoritet för att avsätta ledningen. Det var samma siffror när Laportas junta fick utstå en misstroendeomröstning back in the days. Vill minnas att så många som 60% ville ha bort dåvarande ledning. De fick ändå sitta kvar för att inte 2/3 majoritet uppnåddes. Det resulterade dock i att flera tunga namn som tex Marc Ingla och Ferran Soriano avgick från styrelsen dagen efter just för att de kände att de inte kunde sitta kvar när det visade sig att ledningen hade så lågt förtroende. Laporta satt kvar och stuvade om med nya namn i styrelsen.
Barcelona DM1982
2017-06-08 16:28
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]Måste säga att jag är förvånad över hur lite uppmärksamhet gironas bedrift att ta sig till högsta ligan har fått här inne. Kul ett med ett mer kärleksfylld derby nästa säsong. Låna/ge bort någon spelare så att dom ger Espanyol en match. [/QUOTE] Girona kommer även Man City som samarbetsklubb. Lite intressant med de katalanska kopplingarna med Pep.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2017-06-08 16:15
[QUOTE=Fcb88]Förlåt inte varför så pass många av er härinne så gärna försvarar Laporta.. hans tid som president var knappast felfri den heller.. konstiga värvningar, styrelsemedlemmar som avgick etc.. ni lyfter fram honom som om han vore ett helgon.. De är lätt att glömma verkar de som.. [/QUOTE] Du verkar ha lätt för det och även kasta ur dig annan skit. Har du skrivit något positivt, konstruktivt eller bidragit med något annat här inne? Enda jag har läst från dig har bara varit negativ smörja. Laporta må ha gjort något fel och de va inget av det han blev anklagad för Rosell/Bartomeu. Men han har inte gjort i närheten av lika mkt eller stora fel som nuvarande ledning gjort. Han har definitivt gjort mkt mer saker som va bra för våran klubb än vad som gjorts dem senaste åren.
Barcelona el Flaco
2017-06-08 16:14
Läste att Toni Freixa inte kommer stötta Benedito misstroendeförklaringen även om han anser att den är "rättfärdigad". Verkar som att Freixa inte verkar vara villig att sticka ut huvudet alltför mycket och istället vänta och avvakta i skuggan. Vad hans motiv må vara lämnar jag osagt. Han kanske känner också på sig att den inte kommer gå igenom och vill därför inte associera sig med den. Inte helt otippat att Mundo Deportivo väljer att begrava nyheten om misstroendeförklaringen längre ner på sin hemsida. Vi får hoppas att andra medier fortsätter att rapportera om detta och att kanske förre detta spelare vågar yttra sig i Benedito favör.
Barcelona Fcb88
2017-06-08 16:04
Andresito

De var väl även förra sommarens värvningar? Alltså Enriques? Poängen var att presidenten kan väl inte alltid få skulden för vilka värvningar som görs.. varken Laporta under sin tid och Bartomeu nu.
2017-06-08 15:57
Skrev följande slutord i en krönika här på sidan i slutet av 2013 när det stormade kring Rosell och ledningen;

"Jag hoppas i alla fall att fokus de närmsta två och en halv åren hamnar på det sportsliga där Barcelona fortsätter vinna titlar och spelar den vackraste fotbollen av dem alla.
Jag hoppas vidare att Laporta inte ställer upp i presidentvalet 2016 så att fotbollen, och de andra sporterna, inte hamnar i en ny pajkastning. Jag hoppas också att valet då kommer att handla om värderingar och identitet och att det finns en kandidat som förstår vidden av att behålla historien nära sig samtidigt som utveckling sker.

Jag vet att Barcelona kommer vara en välmående klubb ekonomiskt sett 2016. Den tilliten har jag för Sandro Rosell.
Det finns dock värden som inte går att mäta i pengar, och i det avseendet är jag inte lika säker att Barcelona mår så mycket bättre än idag, eller igår."

Känns som att jag hade hyfsat rätt...
Barcelona Andresito
2017-06-08 15:53
[QUOTE=Fcb88]Gillar att du endast nämner dom två billigaste värvningarna? Zlatan, chrygrinsky(stavning), Hleb, Caceres.. osv. Och säg inte att de var Pep som ville ha dessa spelare då Enrique/Bartomeu fått hur mycket skit härinne som helst för värvningarna dom gjorde inför den gångna säsongen.. [/QUOTE] Zlatan och Chygrynskiy var hundraprocentiga Pep-värvningar. Zlatan för att tillföra "en extra dimension" i anfallsspelet med sin längd och styrka. Chygrynskiy för att han kunde slå makalösa krossbollar som mittback. Minns att Pep ville behålla Chygrynskiy men Txiki och gänget övertygade Pep att sälja för att förlora så lite pengar som möjligt.
Barcelona el Flaco
2017-06-08 15:43
Även om jag hoppas att misstroendeförklaringen går igenom är jag skeptiskt till att det kommer bli så. Tyvärr. Senast när gruppen GO Barca försökte detta mot Rosell gick det inte igenom då man inte lyckades samla ihop tillräckligt med röster. Jag befarar att Benedito ej kommer lyckas heller. Med tanke på att detta kommer ske mitt i sommaren när det inte spelas någon match på Camp Nou och det enorma utmaningen att få ihop signaturer från 15% av medlemmarna vågar jag inte hoppas för mycket. Trots det ska Benedito få cred för att han ens försöker sig på detta. Bort med skitet säger jag bara!
Barcelona Ribohn Fan
2017-06-08 15:39
2017-06-08 15:36
Varför diskuteras Laporta när det är benedito som vill få igenom det? Han vill vara president och han är den bäst lämpad, litar på han fullt ut.
2017-06-08 15:35
[/QUOTE] Jag förstår vad du menar men finns de någon riktigt bra kandidat för klubben? För jag vill verkligen inte ha tillbaka Laporta.. tror inte de skulle bli mycket bättre om han skulle bli vald igen.. [/QUOTE] Alla kandidater som inte sätter sig själv före klubben är bra alternativ. Håller med om att Laporta inte är det bästa alternativet, men inte alls beroende på det han står för utan pga att det finns så mycket hat mellan honom och den sittande ledningen. Hat som klubben i slutändan får betala för i form av det vi nu ser. Alla presidenter har/kommer att göra misstag, problemet med den sittande ledningen är att de inte vill kännas vid de som de orsakar/orsakat. Det vänds och vrids, ljugs och bedras. Just nu är det helt omöjligt att veta vart de kommer göra härnäst. Göra en ny Neymar-transfer? Nervärdera nån legend? Rosell/Bartos hetsjakt och mål att rasera allt som Laporta stod för har orsakat enorm skada för både människor och klubb. Det är inte sunt att ha sådana personer som ansvariga för de drivs av fel motiv. Spelar ingen roll hur bra "projekt" de än må ha, för grunderna de står på är inget jag vill identifiera mig med som ägare och medlem i klubben. Kort sagt - jag litar inte på att de gör det som krävs. #BoPelAlBarca my ass.
Barcelona Katalano
2017-06-08 15:31
Fcb88

Jag försvarar inte Laporta och tycker att en jämförelse är onödig. Det handlar inte om Laporta mot Bartomeu, det handlar endast om att bli av med Bartomeu.
Barcelona FCB_Messi
2017-06-08 15:22
Sluta älta frågan och lägga in påhopp i varje inlägg till denna skribent. Om du stör dig på en viss skribent så ignorera dennes inlägg. Varning för upprepade personliga påhopp/ Mod
Barcelona Fcb88
2017-06-08 15:20
@Nesto:

Gillar att du endast nämner dom två billigaste värvningarna? Zlatan, chrygrinsky(stavning), Hleb, Caceres.. osv. Och säg inte att de var Pep som ville ha dessa spelare då Enrique/Bartomeu fått hur mycket skit härinne som helst för värvningarna dom gjorde inför den gångna säsongen..
Barcelona Barcelonistas
2017-06-08 15:12
Soko - 3 Cl titlar på så kort tid som vi vunnit inkluderat total dominans i inhemska ligan. Ingen är i närheten.
Barcelona Nesto
2017-06-08 15:11
@Fcb88:

Den kanske inte var felfri men seriöst, jämför vi med de senaste presidenterna så är han väl så nära ett helgon man kan komma?

Shit, folk hakar upp sig på att han tog pengar från klubben osv.
Jag skiter fullständigt i om han köpte gucciväskor till sin dotter för 30 papp då och då, sprayade ner hela laget med svindyr Cristal champagne, dansade limbo någon gång eller bjöd på någon blunder i tv.

Den här mannen stod upp för våra och klubbens värderingar.
Värnade om de egna leden och våra legender, respekterade och bevarade klubbens sätt att spela genom att ligga i god relation med Cruyff och hans filosofi. Alla spelare verkade gilla Laporta.

Och "konstiga värvningar"? What? Tell me more. Syftar du på legendariska "K9" och Henrique? En av Brasiliens lovande toppar och en lovande back för 14 respektive 8 m. Wow.

Din åsikt.. men nah. Try again.
Barcelona Barcadinho.
2017-06-08 15:11
Jag föredrar också lugnt och inget kaotiskt nytt val.
Men om det ska komma ett nytt val så är det bra att det görs så snabbt som möjligt.
Barcelona Barcadinho.
2017-06-08 15:08
Nästan alla medlemmar kan rösta. Bara de som har varit medlemmar i mindre än 1 år får inte rösta. Eller de som har varit avstängda för nåt. Man röstar på plats, inte via nätet. Det är två steg. Första steg är att överhuvudtaget få komma till ett misstroende val. Då krävs det en namn samling på minst 5% av alla meddlemmar. Klubben har ca 160 000 socios. Dvs runt 8000 pers. Steg två är after valet. För att rösta bort en ledning el president krävs 66,6% majoritet, samt att minst 10 % går o röstar, dvs 16 000 pers. Med andra ord, inte så lätt !
Barcelona Fcb88
2017-06-08 14:47
@the cameroonians:
Jag förstår vad du menar men finns de någon riktigt bra kandidat för klubben? För jag vill verkligen inte ha tillbaka Laporta.. tror inte de skulle bli mycket bättre om han skulle bli vald igen..
2017-06-08 14:41
@Fcb88:

Det intressanta i sammanhanget är ju att det är just på grund av INSTABILITET som Benedito och de andra väljer att gå denna väg.

Aldrig förr har klubben varit i en sådan situation där allvarliga incidenter upprepat sker.
Det har inte med titlar, spelarköp eller annat att göra, det har med själva hanteringen och respekten för klubben att göra.
OM detta fortsätter riskerar klubben att hamna i en värre situationer, och då kan vi verkligen snacka om (in)stabilitet. Det är detta som Benedito vill undvika.

Förstår inte hur man kan ha förtroende och vilja ge denna ledning nytt mandat att fortsätta sätta sina egna förehavanden och misslyckanden före klubben.
2017-06-08 14:34
Kröjff Fan, den här gången får benedito och resterande ta det på allvar. Dom kan inte kallt vänta på att medlemmarna har sett igenom all fiffel. No mercy och ånga på, vill verkligen att dom ska piskas ut från klubben och rakt in i cellen.
Barcelona LennyRomario
2017-06-08 14:30
Jag skrev ju innan cupfinalen att jag hoppades på torsk för att det kanske skulle få någon att försöka få till en misstroendeomröstning. Ingen trodde att det skulle hända. Inte jag heller. Men det hände trots segern.

Nu är så klart nästa steg att ingen tror att Benedito får ihop tillräckligt med röster. Det tror inte jag heller. Men jag har gärna fel igen!

Jag håller med om att Barca behöver stabilitet. Början dit är att få in en stabil ledning. Må Bartos dagar vara räknade.
Barcelona Fcb88
2017-06-08 14:28
Förlåt inte varför så pass många av er härinne så gärna försvarar Laporta.. hans tid som president var knappast felfri den heller.. konstiga värvningar, styrelsemedlemmar som avgick etc.. ni lyfter fram honom som om han vore ett helgon.. De är lätt att glömma verkar de som..
Barcelona Fcb88
2017-06-08 14:24
Vi behöver stabilitet just nu och de skulle verkligen inte ett nyval ge.. blir de nyval så kan vi räkna med ännu en katastrofal säsong, om inte sämre..
Annons: