/spanien/barcelona/forum/577.aspx/spanien/barcelona/forum/577.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El_Jefe
2017-06-08 09:56
Sitter som på nålar och väntar in tolvslaget. Har inte varit så här exalterad på hela säsongen.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-06-08 08:29
Att snitta ca 1 miljon / dag är ju inte helt fel, då är detta enbart från klubben. Ingen är värd dom här galna summorna men ska ha någon ha den lönen så är det väl ändå Messi....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S.Eto'o
2017-06-08 07:38
Har verkligen svårt att tro på det. Inte bara faktum att Iniesta är en legendar utan om vi skulle sälja honom skulle vi inte kunna få bra betalt plus att då måste vi värva två cracks till mittfältet vilket vi inte heller har råd med.
Barcelona DM1982
2017-06-08 07:34
[QUOTE=FCB- Culé master ]Good good, vet du nåt om lönen? [/QUOTE] Surras om 30 miljoner € netto per år, galet hög summa.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-06-08 05:10
Ledningen hade planerat att sälja Andrés Iniesta i sommar, men Ernesto Valverde förhindrade dem. (Cadena SER) Denna jävla råttan bartomeu borde fan bli Slagen eller nåt hur fan tänker denna ledning seriöst en legendar som Iniesta fy fan äckel ledning.
Barcelona Reymar
2017-06-08 01:32
Verratti is top priority for Midfield this summer; But Seri & Eriksen are the alternative. [MD]
Barcelona Visca el Barca 17
2017-06-08 01:26
Njuter redan av baksmällan som Real kmr ha nästa år. Vi måste få dem titellösa så Zidane blir sparkad. Aldrig sett dom såhär harmoniska någonsin. Hoppas vi får ett taggat lag likt 14-15.
FCB- Culé master
2017-06-08 00:21
Sjukt om vi värvar både Dembele och Verratti, tror ni det går? känns som en kommer iaf, den här sommaren kanske ledningen gör det bra.
Barcelona Treyh
2017-06-08 00:04
Jag vill aldrig ha nånting mer från Arsenal. Det kommer bara skit därifrån.
Barcelona Davids3
2017-06-07 23:57
@the cameroonians:

Varför inte 5-års kan man undra? Kan det vara Messis sista förlängelse?
Och är det inte lite onödigt att ens röra utkösklausulen ?
Barcelona Davids3
2017-06-07 23:56
Verratti (24) will agree to sign for Barca on 3 condition: A first place spot, top salary, a competitive team to win titles. [diaria gol]
FCB- Culé master
2017-06-07 23:46
@the cameroonians:

Good good, vet du nåt om lönen?
Barcelona the cameroonians
2017-06-07 23:43
Enligt Cadena SER är Messis kontrakt spikat nu. Det blir på 3 1 år och utköpsklausulen höjs till €400 miljoner. Galen summa.
Barcelona Soko
2017-06-07 23:20
@Andresito:

Han var inblandad i baklängesmålet då det uppstod missförstånd mellan honom en spanjor till och målvakten Reina.
Iniesta och Alba också startade.
Iniesta blir jag orolig för. Han är 33.1 år gammal och verkar inte fysisk stark att kunna spela matcher varje vecka. Barca som brukar spela var tredje dag. En ersättare för honom måste fixas snarast. Jag skulle spela Iniesta i hemmamatcher ..
Barcelona Soko
2017-06-07 23:13
Neymar däremot är inte med och tråkigt att han missar möte med Messi. Brasilien verkar tappa 2 miljoner dollar för att han inte är med. Tydligen vill han vara på stranden och njuta av solen. Coutinho är däremot med.
Barcelona Soko
2017-06-07 23:06
Messi och co är i Australien och förbereder sig för matchen mot Brasilien inför 100 000 åskådare på fredag kl. 12 vid lunchtid. Sampaoli gör sin första.match som förbundskapten. I Barcelona kan man se Messi med Suarez och Neymar medan i Argentina verkar han trivas bäst med Di Maria. Därförr det inte konstigt att Messi insisterar på att Barca ska värva honom.
Barcelona Andresito
2017-06-07 22:45
Piqué fick bära kaptensbindeln i landslaget i 10 minuter. Utbytt nu.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-06-07 22:35
Benedito for president!!!
2017-06-07 22:10
Verkar också som att det är helt klart att Jordi Mboula lämnar för spel i Monaco. Eftersom han sitter på ett ungdomskontrakt så verkar det som att Barcelona inte kommer kunna få in en buy-back oavsett om de skulle förhandla ELLER om Monaco löser hans buyout på €3 miljoner. Har inte koll på vad reglerna egentligen säger, men detta rapporteras från @youngcules Nån med mer koll får gärna upplysa om saken! Förståeligt att Mboula lämnar med tanke på osäkerheten kring B-laget och en eventuell uppflyttning kontra den speltid i A-laget som Monaco erbjuder. Men visst, han skulle kunna gett det en säsong till med tanke på Valverde och det faktum att även Gerard Lopez sitter på ett utgående kontrakt med B-laget. Han lämnar dock för utveckling snarare än pengar.
2017-06-07 21:51
I morgon klockan 12 kommer Augustí Benedito att hålla en presskonferens. Det kommer att handla om någon form av kritik mot Bartomeus Junta, och har citerat sig själv på twitter med orden som han skrev efter Bartomeus senaste presskonferens; "Låt oss börja" "aldrig förr har ett misstroendevotum varit så förtjänt som nu" Dessutom kommer det att anordnas en demonstration bland medlemmarna vid Mini Estadi på lördag innan B-lagets kvalmatch mot Cartagena. Klubben har samtidigt släppt dokumenten gällande de intäkter man fått från Qatar under åren 2010-2016 i samband med att det från flera håll ställts frågor kring pengaflödet. Rykten cirkulerar att Qatar betalat ännu mer pengar till klubben som "man" vill ha reda på vart de i så fall tagit vägen. Mycket beroende på Rosells åtal och koppling till Qatar. Jag minns rätt så väl en decemberdag 2013 då det också offentliggjordes dokument - fast då var det kring Neymar. Ni kommer säkert ihåg: 57 miljoner. punkt. #Rosell
Barcelona Reymar
2017-06-07 21:29
@Cule4life:

Håller med men dom första tio satt jag med hjärtat i halsgropen.
Barcelona A good coach is everything!
2017-06-07 21:15
Med mittfältare med mer boll i sig och förvarare värt namnet att kallas Puyi's ersättare lär vi slakta ordentligt. Ordning hade vart återställd redan iår om vår styrelse inklusive LE hade fattat det. Att vi ens har gjort det så bra med den tunna trupp vi har. Sen att vi inte satsar på Alena istället för en 50 Milles portugis som inte har bevisat ett skit !
Barcelona Cule4life
2017-06-07 20:35
Finalen i Rom mot United var som e orkester. Visst det blev endast 2-0 men den matchen var så välspelad och fin. Man sätt med ett flin hela matchen.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-07 19:56
Jag hoppas att Veratti eller Coutinho ryktena stämmer. Med mittfältare som har lite mer boll i sig så tror jag att vi på allvar kan komma tillbaks.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-07 19:53
JUSSI BJÖRLING - än idag så känner jag stor sorg inom mig när jag tänker på den matchen. Jag blir så jävla ledsen för precis som du säger så gjorde vi nog vår bästa Cl match mot just Chelsea 2012.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-06-07 19:48
Jag anser att vi aldrig har dominerat en CL-match som den mot Chelsea 2012 som slutade 2-2 och vi åkte ut. Som några har skrivit innan, marginaler spelar en stor roll.
Barcelona S.Eto'o
2017-06-07 19:37
Hahaha Messi inte delaktig? Han spelade alla tillgängliga matcher förutom sista gruppspelsmatchen där vi var redan vidare. Han startade BÅDA åttondelsfinalerna mot Chelsea och blev utbytt första halvlek i den andra matchen om jag minns rätt. Åkte på en skada efter del hornos äckliga kapning. Detta var också han sista match för hela säsongen. Visste du att han var delaktig i fler CL matcher 2005/2006 än Isco var denna säsong??
Barcelona Carles5
2017-06-07 19:23
[QUOTE=Soko]Kollade nu lite historik på CL och såg att Barca vann CL 2005-06 när Messi var bara 17 år gammal. Kollade laguppställning i finalen semifinal och kvartsfinal och ser ingen Messi där. Med andra ord har Messi bara vunnit CL 3 gånger och det på 12 år. Alltså 3 gånger är lika mycket som Modric och Benzema vunnit på 4 år i Real. 3 gånger är alldeles för dåligt för att ha världens bästa spelare i laget , världens bästa mittfältare i Xavi och Iniesta , världens bästa anfall i MSN , världens bästa lag genom tiderna, världens bästa coach i Pep allt vi haft under Messis era. Om vi inte vunnit fler CL titlar med alla dessa jag räknat och då har jag inte nämnt Puyol , Abidal, Ronaldinho, EToo m m vad kan vi förvänta oss efter Messi? [/QUOTE] Vill minnas att han skadade sig i slutet av säsongen och missade sista omgångarna i CL
Barcelona FCB_Messi
2017-06-07 19:11
Soko Inte konstigt att man går över till personliga påhopp när du beter dig som du gör. Man vill inte göra det , men det går ju för fan inte att hålla sig när man läser så hjärndöda inlägg från dig. Jag är 99% säker på att du är ett troll, bara det att du är bra på att dölja det. Och Mod gör ingenting åt det eftersom du inte bryter mot en "regel".. Men däremot borde Mod agera mot personer som får en att bli irriterad gång på gång. Det är inte det man vill bli när man går in i ett forum. Mod agera !
Barcelona Reymar
2017-06-07 19:04
Soko

Så länge man är med i truppen i ett CL vinnande lag så kan man titulera sig mästare oavsett deltagande och i det här fallet så deltog inte Messi på grund av skada, så försök inte minska Messis CL titlar. Att vi inte vunnit fler är precis som Katalano säger tillfälligheter.

I CL semin dundrar Scholes in ett långskott och under samma blir Messi kapad av Scholes i straffområdet, en solklar straff som Scholes även tyckte. Semifinalen mot Inter så gör ju Milito ett offsidemål som blev avgörande för att inte nämna att vi blev rånade på ett mål i slutminuterna på Camp Nou. Semifinalen mot Chelsea 2012 är bland det turligaste jag sett, flera ribbträffar och en hel del missade målchanser men ändå lyckas Chelsea gå vidare på något sätt. Hade bara Messi satt din straff så hade vi säkerligen vunnit Cl två ggr i rad men oturen stod i vägen.
Annons: