/spanien/barcelona/forum/574.aspx/spanien/barcelona/forum/574.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MessiLionel
2018-03-15 03:55
@Blaugrana91:

Rakitic förtjänar definitvt en guldstjärna. En av de absolut viktigaste spelarna i dagens Barcelona.
Barcelona Puyol5
2018-03-15 02:31
Undviker gärna Man C. Man C bör väl anses som titelfavoriter och därmed största hotet i en kvart, vill vi gå så långt som möjligt är det dem vi vill undvika. Känns dessutom som en matchbild mot dem blir jobbig både på plan och för vår identitet, minsta bollinnehavet sen det typ börjades räknas och med rörliga hot. Ne Man C och Pep vill jag undvika i en kvart.
Barcelona Treyh
2018-03-15 01:44
"Ingen vill lottas mot Liverpool" - Erik Niva 2018
Barcelona Davids3
2018-03-15 01:30
Conte: “Today, we created a lot. But you can’t win when Messi is in such form.”
"Unfair result... we did play great... we had opportunities... but Messi..."
"He was unstoppable and made the difference. He scored 2 and created another."
“I would love to coach Messi. But I think he won’t leave Barça.”

Man tröttnar aldrig på att höra andra prata om Messi.
Barcelona IlTriplete
2018-03-15 00:59
Ge mig vad som helst förutom Bayern.
Barcelona Beast Puyol
2018-03-15 00:46
Bara jag som vill ha Real Madrid i kvartsfinal... Vill hellre att dem ska möta oss så slipper dem möta Roma eller Sevilla. Om de är något lag som kan slå ut Real så är det VI!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Damon2022
2018-03-15 00:41
ENDA laget jag vill slippa är bayern, dem kan vara farliga över 2 matcher hellre möter man dem i finalen där allt kan hända o vår borta facit i cl senaste tiden inte varit de bästa direkt
Barcelona Damon2022
2018-03-15 00:39
Vi är kvartsfinal och inte spelat än vår bästa elva.

Stegen,
semdo umuttti pique alba
roberto busq raktic iniesta

messi suarez

bästa elvan o stabil bakåt. vi såg idag med dembele vi kan göra mål, men defensiv har stora svårigheter.
Barcelona Duda
2018-03-15 00:28
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Gomes har gått ut själv och sagt att han känner stor press av att spela i Barcelona och att han inte riktigt känner att han har fansens stöd, så folk gjorde precis det, dvs visade honom deras stöd! Fint!
Barcelona Barcelonistas
2018-03-15 00:23
Xavi#6 - Valverde och laget gick ut med planen att ha så mycket boll som möjligt på Bridge för att inte åka på omställningar. Vi riskerade väldigt lite på Bridge. Matchplanen den här matchen var annorlunda. Vi låg djupt för att sen ställa om när Chelsea tappade bollen vilket var helt rätt taktik. Det var Chelsea som var tvungna att gå framåt inte vi. Vi var effektiva och vi kontrade sönder Chelsea lägg därtill ett fantastiskt försvar.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-03-15 00:19
Kan någon förklara för mig varför fansen stöttade Gomes så ikväll?

Vad är det jag har missat?
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-03-15 00:14
@ Xavi #6:

Jag har aldrig sett dig skriva något positivt om Barcelona.
Barcelona Barcelonistas
2018-03-15 00:11
Något är allvarligt fel i det här landet. I vilken värld är det där staff Ola? Niva? fredrik? Jag fattar inte.
Barcelona Carles Puyol..65i
2018-03-15 00:08
Sky sports med Rio Ferdinand och Lampard tycker inte att det är straff, Beinsports tycker inte att det är straff, Marca som är den största Barca hataren tycker inte att det är straff och osv.. Varflr ska vi hänga oss på det negativa? Låt patetiska människor som Ballack snacka, låt det svenska hatet fortsätta mot Barca. Varför stod inte Niva och Co och kritiserade Real när de fick fördelar mot PSG? Det är fakta att hatet mot Barca är tydlig här i Sverige. Patetiskt och enbart pga Zlatan.
Barcelona Davids3
2018-03-15 00:06
”Messi har aldrig gjort mål mot Chelsea”

Hur svarar Messi?
Han gör sitt snabbaste karriärsmål mot de.
De får hans mål nr 100 i CL mot de. (Snabbaste någonsin att komma upp i 100).
Han gör 3 mål och 1 assist.

Vad ska man säga..
Barcelona Xavi #6
2018-03-15 00:05
Vi hade 75% bollinnehav i Stamford bridge för att dom lät oss ha bollen. Så fort lag pressar oss högt så blir vi överkörda. Det är helt sjukt att Chelsea har lika mycket boll som oss, Cruyff skulle vända sig i sin grav om han såg Valverdes Fotboll.
Barcelona 10 || #5 sergiobusquets
2018-03-15 00:04
Suarez är fortfarande mållös i cl, vart har vi kraven där? Senaste matcherna har vi inte ens haft nytta för hans slit. Nej nästa år vill jag se Barcelona utan suarez och därför hoppas jag att det är därför klubben vill ha greizmann.
Barcelona La pulga 10
2018-03-15 00:03
Skönt med vinst ikv grabbar, de va länge sen ja va stolt över att vara en barca supporter. Inte bara för att vi gick vidare till kvarten men hur fansen stöttade gomes! Inte bara fick han en stående ovation men även en hejjaramsa.. och applåder när han gjorde något bra. Eller hur vi välkomnade pedro.. De känns bra att publiken fortfarande är ”mes que un club” när ledningen är ” mes que un under all kritik”
Barcelona Barcelonistas
2018-03-15 00:02
Dussel - yes där håller jag med dig!.
Barcelona Trio el Mágico
2018-03-15 00:01
Förövrigt så är jag såklart nöjd med dagens match mot och resultat
Real Madrid Dûssel
2018-03-15 00:01
@Barcelonistas:

Nästa säsong ja. Men då kommer det nödvändiga förstärkningar också. Just denna säsong i CL så är vi inte riktigt där än.
Barcelona Trio el Mágico
2018-03-15 00:00
Nästa säsong hoppas jag på 4-3-3 som standard uppställning igen. Ter stegen Semedo - pique - Umtiti - alba Busquets Arthur - coutinho Griezman - Messi - dembele Hoppas Semedo kommer upp i nivå o tar över höger kanten, tycker han ser ut att ha stor potential och att Arthur kniper den platsen av raktitic när han väl anländer. Barça ska spela 4-3-3 enligt mig. Snart har vi spelare för att kunna köra så igen konturnerligt, med den uppställning jag gav som exempel där.
Barcelona 10 || #5 sergiobusquets
2018-03-14 23:59
Återigen det var Chelsea vi möte, dom ger oss en match varje gång. Detta året steppade dom verkligen upp och bjöd till dans. En värdig motståndare som åkte ut med hedern i behåll. Detta mötet har verkligen blivit ett fantastisk internationell rivalmöte.
Barcelona Barcelonistas
2018-03-14 23:58
Dussel - vi hade 75% bollinnehav nere i Stamford Bridge om jag inte minns fel? Tro mig laget har det i sig. Jag förväntar mig lite mer av den varan nästa säsong.
Real Madrid Dûssel
2018-03-14 23:54
@Barcelonistas:

Det tror jag faktiskt inte. Barcelona har inte längre kompetensen att dominera mittfältet likt förr. Laget är lite mer 'mänskligt' nu. Speciellt mot motstånd likt Chelsea.
Barcelona El Messias
2018-03-14 23:51
100 – Lionel Messi took 14 fewer apps, 1758 fewer minutes and 266 fewer shots to score his 100th Champions League goal than Cristiano Ronaldo. Greatest?
Barcelona Barcelonistas
2018-03-14 23:51
Taktiken idag var inte att ha mycket boll utan ligga lågt och kontra sönder dom vilket vi gjorde. Hade Barcelona velat ha mer boll så hade dom kunnat ha det.
Visca el Barça i visca Catalunya
2018-03-14 23:47
Chelsea av alla lag hade alltså 47% bollinehav på Camp Nou, om någon hade sagt det till mig för några år sedan så hade jag skrattat högt ut, tror seriöst City hade haft 65-70 % i båda mötena om vi lottas mot dom
Barcelona Pichincha
2018-03-14 23:44
Är inte fullt tillfreds med hur pass mycket Chelsea fick komma till. Aningen oroande.
Nåja, nu ska jag inte klaga.
Vi slog ut Chelsea med fina siffror trots att det kunde sett annorlunda ut.
Vi är i kvartsfinal.
Hade suttit så fint med Roma i nästa omgång.

Tack och god natt!
Barcelona koeman92
2018-03-14 23:37
H.Alavi

Kan inget annat än hålla med. Satt och snackade precis med min pappa som är maräng, och för att citera honom: "spelet var inte alls imponerande. Chelsea kunde mycket väl ha gjort mål på flera av de chanser de fick, om det inte vore för att deras spelare var så dåligt samspelta. Hade det inte varit för Messi, i synnerhet hans mål tidigt i matchen, hade Barca aldrig gått vidare".

Jag måste säga att jag är beredd att hålla med där. Även om jag är oerhört nöjd med enskilda spelares insats ikväll är det verkligen Messi som gjorde skillnaden, och anledningen till att vi tog oss vidare. Jag har aldrig sett ett lag leva mycket på en spelares prestationer så mycket som vi lever på Messi. Däremot är det långsökt att säga att framtiden ser dyster ut. Det gör den inte; även om den gyllene generationen från La Masia snart är borta är vi fortfarande oerhört resursstarka och har god bemanning för framtiden i form av Dembélé och Coutinho bl.a, samt Griezmann och (antagligen) Arthur till nästa säsong. Lägg på det att Xavi sannolikt blir tränare inom en snar framtid. Att vi kanske aldrig lär njuta av samma dominans som vi gjort under Messi igen är en annan femma.
Annons: