/spanien/barcelona/forum/573.aspx/spanien/barcelona/forum/573.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2017-07-08 00:57
Förlängt kontrakt eller inte, han hade varit lika osäljbar som han är nu. Ja om det inte var på väg att gå ut men det var väl knappast fallet förra hösten?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-07-08 00:44
Verratti får skylla sig själv. Vem förlänger sitt kontrakt och året efter vill flytta?
Barcelona Iniesta.70
2017-07-08 00:34
Barcelona Barcelonistas
2017-07-08 00:16
Soko - har han något val? Han vet säkerligen vad som pågår och pågått senaste veckorna Veratti är inte dum. Jag kan lova dig att killen haft koll på allt. Han vet om att en värvning är omöjlig då Nasser inte vill sälja trots allt. Verattis agent har gått ut med att en övergång till Barca blir svår då Veratti sitter i ett fängelse. Hela den här soppan kring Veratti har varit sann hela vägen. jämförelsen med Neymar ryktena? Är du allvarlig hur kan du ens jämför dom ryktena med Veratti? Vem som helst fattar att Neymar ryktena är fejk. Du får sluta läsa blaskor och gå läsa på riktiga sidor.
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-08 00:02
Rambla~

Nu är du allt bra negativ tycker jag. Klart vi inte går på det, det handlar om taktik och strategi. Om vi håller en bra relation till Wenger så kanske vi kan få loss en spelare som Wilshere för under en halv miljard inklusive klausuler. Tänk dig Wilshere - Busquets - Paulinho på vårt mittfält. Mot trippeln!
Barcelona Treyh
2017-07-08 00:00
@Rambla~:

Exakt vad ska vi med Verratti till när vi kan satsar på "långa och starka" mittfältare, som Gomes och Rakitic. Snart har vi lika bra mittfält som Manchester United, där alla är riktigt långa och starka likzooom.
Pogba, Fellaini och Carrick. MSN motsvarighet på mittfältet. Xavi och Iniesta who?
Barcelona Rambla~
2017-07-07 23:36
Ja just det, vi ska tydligen vara redo att buda på Bellerin. Det tog ju sin lilla tid för att uttrycka det milt. Fasar för vad den notan lär sluta på. Wenger snor våra talanger och säljer dem sen tillbaka till oss för överpris. Fast först ska han ju så klart låta oss svettas en hel sommar innan han "motvilligt" ger med sig. Jag fattar inte hur Barca går på det varje gång.
Barcelona Rambla~
2017-07-07 23:29
Det säger sig självt att hela intervjun är regisserad av Nesser och hans PR-avdelning. Verratti läser från ett manuskript någon har snickrat ihop i all hast. Patetiskt helt enkelt. Bara att släppa drömmen och gå vidare. Nu går vi vidare till nästa mål. Paulinho var det visst. Han gör väl succé i Kina? Honom måste vi haaaaa. All in nu.
Barcelona el Flaco
2017-07-07 23:29
Blaugrana91/ Hur du kan bevara din optimism och gång på gång försvara denna juntan är ett mysterium för mig, men bra för dig antar jag. Hoppas du förstår min negativitet, även om du uppenbarligen inte håller med mig. Det gör bara så ont i Barça-själen att se hur Rosell, Bartomeu & Co har förstört klubben bit för bit och nu på allvar hotar Gaspart om titeln som sämsta presidenten genom tiderna. Jag förstår att det finns culés som envist vill försvara klubben och hävda vår storhet och att vi kan återuppstå från askan likt en Fenix - jag förstår allt det. Men i den verkligheten jag lever i har vår största motståndare vunnit tre av de fyra senaste Champions League. Och för att ta tillbaka tronen som bäst i världen krävs det att man från ledningen tar kompetenta beslut, något som de visat gång på gång att de inte klarar av. Även om jag inte håller med mycket av det du skriver måste jag erkänna att du är absolut inte dryg eller arrogant. Du råkar bara ha en åsikt som jag inte håller med och det gör inget. Vi vore inte culés om vi inte hade hade starka åsikter om hur vår klubb ska styras, hur laget ska spela och vilka värvningar man borde köpa. Förhoppningsvis står vår kärlek för klubben över allt groll, beef och drama som cirkulerar kring Can Barça. Väl möt! Salud!
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-07 23:21
Haha nu såg jag också videon med Verratti. Den ursäkten var fan inte från hjärtat! Inte ens den mest inbitne PSG-supporten kan tro det. Ska jag spekulera fritt så har Nasser sagt något i stil med "Jag tänker inte sälja dig ens för 1,5 miljarder som Bollinnehavet på Les Rambles vill och om du inte går ut IDAG med en offentlig ursäkt så har du spelat din sista match här och vi kommer att släppa dig fri när ditt kontrakt är lika slut som din karriär".

Men men, dags att gå vidare. Vi har fortfarande ett överfullt mittfält fyllt av breddspelare. Jag ser det som att vi har tre vägar att gå. 1, Köp in en annan crack. 2, köp billigt (Seri eller Ceballos). 3, köp ingen och satsa på det vi har och hoppas att Valverde kan göra det som inte Lucho kunde och få igång mittfältet.

Jag hoppas att vi isåfall går för punkt 2. Snåla inte på Ceballos och tappa honom till Real nu. Får vi in honom så har vi en "ny Isco" i laget. Annars går vi för Seri och hoppas att han håller på våran nivå. Så säljer vi två utav Rafinha, Rakitic, Gomes och Denis. Säg Rafinha och Gomes (ja jag vet att det inte kommer hända). Kvar framför Busquets och Samper har vi Iniesta, Denis, Roberto, Rakitic, Ceballos/Seri och Alena. Vad tycker ni om det?
Barcelona Rambla~
2017-07-07 23:19
Ska det värvas en lång, stark och teknisk mittfältare borde Leon Goretzka i Schalke bli ett alternativ. Jävlar i min gata vad han såg bra ut i Conf Cup där Tyskland vann. Fast det kan man ju så klart se sig i stjärnorna om efter. Vi ska istället gå efter etablerade spelare så som, ja vem egentligen? Ja just det, Paulinho hette han visst.
Barcelona Soko
2017-07-07 23:08
Barcelonistas Det är lätt att vara tuff och med stor käft när man är på semester. Nu när han visades första dagarna i Paris säger han att han är bekväm i Paris och stannar samt ber fansen om ursäkt. Du vet att det skrivs mycket skit under sommaren ? journalister har knappast semester och måste hitta på något. Det gav ju oss också en del här på forumet att diskutera och driva tiden. Du vet också att varje gång Neymar åker på semester så är han klar på för PSG?! Av tusentals skriverier under sommaren blir knappt 2% sant. Tro inte på all skit som skrivs ute i media och inte minst spelarna som är hycklare av rang och gör allt för att fylla på sina plånböcker. Deras agenter ligger dock mycket bakom spelet bakom gallerierna.
Barcelona Soko
2017-07-07 22:58
Jag hellre köper en lång stark och teknisk mittfältare än en kort.. Vi är ju redan för korta och behöver lite längd..
Därför ger jag inte upp hoppet om att köpa Nzonzi. En bra back till och truppen kunde bli klar utan att blöda ekonomiskt . Vi ska satsa på Roberto på mittfälltet precis framför Vidal.

Vidal - Piqué - Umtiti- Alba
Roberto- Busquets - Nzonzi
Messi -- Suarez - Neymar

Barcelona Barcelonistas
2017-07-07 22:56
Om nu Veratti bara var ute efter mer pengar från PSG varför tacka han då nej till det när rykten var som starkast för 1-2 veckor sen? Svara mig Soko snälla jag vill höra vad du har att säga.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-07 22:55
Soko - om dumhet hade gett pengar så hade du varit miljonär. Så du menar att han inte gjorde allt som gick att göra för att komma till oss? Det ända som stoppade Veratti värvningen var Nasser och det vet du själv.

Thiago Silva tyckte att vi erbjöd för lite pengar 2013 då han sa att han hade sin familj och släkt att mata... han gjorde bokstavligt talat inte ett skit. Men Veratti har min stora respekt som gjorde allt. Hade han inte varit intresserad så hade han inte tackat nej till ännu mer pengar elr hur?

Eller jo ok då enligt dig så ville Veratti aldrig hit men konstigt nog så tacka han nej till en ännu större summa? Din logik!
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-07 22:54
@Blaugrana91:
Jag kan hålla med dig om att det låter illa att jag säger 1,5 miljarder för Verratti och att jag sedan kritiserar Barto för nästan allt han gör för att öka intäkterna. Men låt mig förklara. Ja vi bör höja intäkterna. Du nämner biljettpriserna. Absolut, sålänge det rör sig om VIP-platser. Folk med jävligt mycket pengar kan gott betala jävligt mycket pengar. Men. Vanligt folk ska också ha råd att gå på fotboll. Punkt. Ett annat sätt att höja intäkterna är att lära sig förhandla. David Villa 2+2 miljoner euro. Zlatan 24 miljoner euro. Thiago 25 miljoner euro (klausul), Bojan som vi lånade ut och på något galet jävla sätt fick köpa tillbaka för 13 miljoner euro för att sedan sälja honom för 2 miljoner euro, Song gratis, Montoya gratis, Sandro gratis, Bartra 8 miljoner euro. Jag har säkert missat några. Det här med att behöva öka intäkterna är en situation som styrelsen har skapat själva, mestadels pga av totalt idiotiska spelarköp och försäljningar. Kolla på det här: Song 19 Bojan 13 Mathieu 20 Vermaelen 19 Douglas 4 Arda 34 Gomes 35+20 Paco 30 Digne 16 = 190+20 miljoner euro på rent skräp. Med den typen av förhandlingar kanske det är nödvändigt att sälja både röv och själ till Qatar för att överleva. Men faktum är att det är ingen annan än styrelsen själv som har skapat den här usla situationen. Hade man istället varit smarta och tagit hand om La Masia, behållt Grimaldo och sparat 16 miljoner på Digne, satsat på Munir och sparat 30 miljoner på Paco, satsat på Samper/Roberto och sparat 35+20 miljoner på Gomes, behållt Deulofeu och sparat 34 miljoner på Arda och sluppit att köpa tillbaka Deulofeu för "Rea-priset" 12 miljoner för vår egen spelare. Hade styrelsen haft ett annat sportsligt tänk så hade vi kunnat lägga 1,5 miljarder på en Verratti utan att sälja ut klubben. Att vara smart är nämligen också ett utmärkt sätt att "hänga med i den moderna toppfotbollen". Att vara osmart är det inte och det kanske är just därför vi inte längre är the big fish. Och märk väl, nu tog jag endast upp den sportsliga inkompetensen hos ledningen. Den moraliska orkar jag inte älta en gång till. Källa på priser i länktips.
Barcelona II Barça II
2017-07-07 22:47
Paulinho ryktet måste vara ett skämt, snubben imponerar inte ens i fucking kinesiska ligan. Men hey, låt oss se på det positiva, en utav A-lag spelarna klarade sin provträning (!!??) och kunde lämna GRATIS. Vi gör ett fantastiskt silliy season så här långt, går rykten om att Arda och Gomes ska provträna hos Häcken. Vi får hålla tummarna att det går bra för de, förhoppningen är att de kan säljas, gratis. Samtidigt sägs de att ledningen har funnit Xavis ersättare i den Indiska ligan!
Barcelona Thierry Henry
2017-07-07 22:37
Seri, Eriksen, Coutinho, Pjanic, Özil, Lemar

Sådär ser mittfälts alternativen ut i den ordning jag tycker vi borde försöka värva spelarna.

Barcelona Soko
2017-07-07 22:27
Gabriel

Gud och Barcelona funkar inte riktigt sista åren.
Om nu Gud hör våra böner så ber jag om att inte möta PSG som med åren blir bättre medan vi sämre. Och ja , just PSG kostade oss ligan också.
Barcelona Gabriel
2017-07-07 22:19
Nu skiter jag i vem vi köper, Verratti var bokstavligen talat den enda jag ville se. Okej, Thiago också, men han hatar våran styrelse och kommer aldrig att lämna Bayern för dem. Nu ber jag bara Gud om en enda sak. Snälla låt oss få PSG nästa säsong, kommer att njuta när vi kickar ut dem ur turneringen igen som den lilla klubb de är. Behöver inte ens vunna CL, så länge vi skickar ut dem så kommer jag att se det som en titel. #giveusPSG
Barcelona Romelu Umtiti
2017-07-07 22:16
Såg klippet med Veratti med engelsk sub. Om subben stämmer så känns det som att han är livrädd av någon anledning. Ber desperat om ursäkt flertalet gånger till klubben men framförallt PRESIDENTEN. Vad kan Nasser ha hotat med eller erbjudit för att Veratti ska framstå så desperat??
Barcelona Blaugrana91
2017-07-07 22:09
[QUOTE=el Flaco]Är absolut inte förvånad att man lyckades värva Verratti. Detta är samma styrelse som efter flera år av misslyckanden i mittbacksfronten köpte Mathieu som befann sig i slutskedet av sin karriär och skadad Vermaelen. Ridå. Så förväntningarna var inte stora när det gällde italienaren. Det är kanske det jag gillar mest med vår styrelse, man kan inte direkt bli besviken om man inte har några förväntningar alls. [/QUOTE] Återigen på vilket sätt är det klubbens fel att PSG inte vill sälja och ens förhandla? Vad mer kan man göra? Och nej jag förstår att du inte blir besviken, du kanske till och med är glad för detta är ju negativt för ledningen vilket är positivt för det här forumet.
Barcelona Soko
2017-07-07 22:08
@yeezus:

Jag som trodde att Veratti gjorde allt i sin makt att lämna för oss.. Han gjorde tydligen allt för att göra gratis reklam för sig själv och göra sitt kontrakt ännu bättre. Han och hans agent måste ni bara nöjda över alla skriverier....
Barcelona Andresito
2017-07-07 22:02
Då stryker vi Verratti.

Den enda realistiska värvningen som hade gjort mig 'nöjd' i dagsläget är Ceballos. Seri hade väl också varit okej men han är både sämre och äldre än Ceballos.

Nej, vi kan inte förvänta oss att det kommer bli någon revolution på mittfältet såvida Valverde inte har någon speciell häxdryck som förvandlar Roberto, Gomes, Rakitic, Rafinha och Denis till de superspelare de spåddes bli.
Barcelona the cameroonians
2017-07-07 22:02
Bara att acceptera faktum och se det positiva, det finns åtminstone mycket tid kvar att jobba på plan B - Verratti och PSG var hyggliga nog att inte låta förhoppningarna vara ända ut i augusti. Så - vad är plan B? Paulinho? Nån annan? Spendera cashen på andra positioner? Spara dem till nästa fönster
Barcelona Cule4life
2017-07-07 21:57
Ge oss PSG i åttondelen, Spöa dom en gång till. Ska bli roligt att se hur nöjd Veratti är.
Barcelona el Flaco
2017-07-07 21:52
Är absolut inte förvånad att man lyckades värva Verratti. Detta är samma styrelse som efter flera år av misslyckanden i mittbacksfronten köpte Mathieu som befann sig i slutskedet av sin karriär och skadad Vermaelen. Ridå. Så förväntningarna var inte stora när det gällde italienaren. Det är kanske det jag gillar mest med vår styrelse, man kan inte direkt bli besviken om man inte har några förväntningar alls.
Barcelona Nemesis 10
2017-07-07 21:44
Jag ber till högre makter att vi får möta PSG i CL nästa säsong, alltid lika skönt att slå ut dem.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-07-07 21:41
Yep där avskriver vi Verratti helt.
Barcelona Iniesta.70
2017-07-07 21:39
@Pep - El Míster:
SovGott Mister!! Har du svårt att somna kan du ju alltid läsa mitt senaste inlägg:)
Annons: