/spanien/barcelona/forum/565.aspx/spanien/barcelona/forum/565.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Visca el Barça i visca Catalunya
2018-05-02 16:21
Katalano Jag var specifik när jag skrev denna säsongen, vet om att Atletico har presterat bättre de senaste åren men just i år är Roma ett bättre fotbolls lag, dom var i samma grupp i Cl och Roma vann gruppen före Chelsea b.la där dom senare även slog ut oss. Sen får du gärna läsa hela inlägget om du nu redan känner för att svara, skrev att brist på konkurens bara är en faktor men den huvudsakliga är att vi inte har tillräckligt många bra individuella spelare som kan avgöra matcher i Cl slutspel t.ex. Vi har bara Messi nu när Neymar lämnat och Suarez blivit usel. I ligan räcker de med någorlunda bra organistion defensivt vilket Valverde har satt till hans förtjänst och Inviduell briljans från Lionel. Det är de som Real saknat i år i liga spelet då deras usla defensiv (40 insläppta typ) har skadat dom plus att Ronaldo inte kan prestera över en hel säsong nu förtiden.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
2018-05-02 16:12
@ Katalano
Jag kan medge att det är överdrivet att påstå att 8-10 lag från Champions League skulle platsa i La Liga, men jag tycker inte att jag överdriver när jag säger att Real gjort en flopp säsong med bl.a. floppvärvningar och flera spelare på nedgång. Dessutom tror jag att vi hade kunnat vinna CL ifall vi enbart fokusera på den turneringen.
Barcelona Xavi #6
2018-05-02 16:05
Varför tror folk att Valverde en pragmatisk tränare helt plötsligt ska tillämpa en attraktiv fotboll? Arthur, Alena? Tror ni verkligen dom kommer få speltid? Tränaren vill ju inte ens spela Dembele

Valverde borde fått sparken efter matchen mot Roma precis som Emery borde fått sparken efter att PSG torskade med 6-1. Men de blir nog ett till bortslösat år med Valverde där vi rycker i kvarten.
Barcelona Damon2022
2018-05-02 16:04
real mött ateltico i finalerna o knappt vunnit trots offiside mål o atletico är defensivt lag. I liverpool handlar de om att anfalla så liverpool har chans men tror dem skiter ner sig i finalen.
Barcelona Katalano
2018-05-02 16:01

Vet inte vart jag ska börja. Roma bättre än Athletico som ligger före Real i tabellen?Som var i CL final häromåret? Sevilla som prenumererat på EL titlar och nådde kvarten i CL i år? Att Roma kom till semi ärför att Barca inte spelade fotbll i returmötet. Vi hade förlorat mot Eibar med den fotbollen, nog för att Roma uppenbarligen är bättre än Eibar men ändå.

Både du och II Barça II överdriver något enormt i er diskussion. Men att Barca enbart leder ligan pga brist på konkurrens är löjligt. Athletico har endast förlorat 4 matcher i år och gör en kanonsäsong. Tack och lov att vi gått rent och därför lyckats vinna ligan ändå.
Barcelona II Barça II
2018-05-02 15:23
@Visca el Barça i visca Catalunya
Jag tror att du underskattar La Liga något enormt, kolla på vilka lag som har dominerat både UEFA Cupen och Champions League de senaste åren. Roma är ett bra lag men att påstå att de de är bättre än alla lag i La Liga förutom Madrid och Barca är skrattretande. Atletico är förövrigt storfavoriter till UEFA cupen i år.
Barcelona Cule4life
2018-05-02 15:19
Med Coutinho + Griezmann och någon crack mittfältare kryddat med Arthur Alena Denis Dembele så blir nog Barca favoriter till CL. Men då gäller det att VV om han nu blir kvsr tillämpar bollinnehav kombinerat med snabba omställningar.
2018-05-02 14:58
@II Barça II:

Ja de är exakt de jag menar, vet inte om du är allvarlig med att lag 11-20 inte håller La liga klass men hoppas du skämtar, Roma som inte är top 10 är bättre än alla spanska lag förutom Real och Barca. Anledningen till att vi går bra i Ligan stavas Messi och brist på konkurens (i år iaf). Vi har inte en enda spelare som kan kliva fram och avgöra en match på egen hand förutom Messi och därför är det enkelt att möta oss i Cl.

Om spanska ligan är så bra iår hur kommer det sig då att Atletico inte ens kunde ta sig vidare från gruppen i Cl?
Barcelona II Barça II
2018-05-02 14:35
@Visca el Barça i visca Catalunya

Så du menar att vår trupp som klarar av gå obesegrade i 34 matcher i världens bästa liga, inte klarar av att vinna en turnering som är max 13 matcher? Den allra största majoriteten av lagen som spelar i Champions League är sämre än lagen i La Liga. Det är max 8 - 10 bra lag i Champions League resten håller inte ens La Liga klass.
Barcelona Barcelonistas
2018-05-02 14:23
Jag håller med. Jag tar hellre underhållning och bra spel under ligaserien som är majoriteten av säsongen än 7-8 matcher i Cl.
Barcelona Criff
2018-05-02 13:33
Vi kan väl bara hoppas Real fortsätter på et inslagna spåret, och kör all in för CL nästa år också. Så vi komfortabelt kan ta ligan igen, och inom en 10 års period så är de helt plötsligt inte ens det laget som vunnit flest ligavinster längre, så kan de fortsätta skryta om att de har mest CL vinster.
Tar hellre ligan 3 år i rad än CL 3 år i rad, om det innebär att man som supporter kan sluta titta på liga matcherna redan i december.
Barcelona Davids3
2018-05-02 12:55
@Davids3:

Vill tillägga en sak också. Jag tycker att själva storheten med CL ÄR att det är en extra cup, vid sidan av ligan och inhemska cupen. Det är det som gör det så himla myckrt svårare att vinna den samtidigt som man ger allt för att vinna ligan också. Om man seriöst endast satsar på CL under en säsong, då tror jag det hade sett annorlunda för alla lag. Man vilar liksom inte sin största stjärna i ligan om man verkligen vill satsa där också, sitter inte ens på bänken.

Konklusion: CL är störst och är bästa bevis på dominans i samband med att man vinner en TRIPPEL!
2018-05-02 12:40
Hahah lägg ner, som om vi satsat på bara Cl varje säsong så hade vi vunnit 4 gånger på 5 år? Ingen chans med våran trupp säger jag. Cred till dom som förtjänar de och trodde aldrig något lag skulle vinna Cl 3x irad i modern tid, de är dock inte säkert att dom vinner finalen mot Liverpool fast jag tror de, gör dom de så äre en lyckat säsong för dom inget snack om saken. Det tar dock inte bort faktumet att vi presterat betydligt bättre än väntat och ingen hade kunnat hoppas på en dubbel i Augusti efter matcherna mot Real.
Barcelona Koeman!!
2018-05-02 12:39
Matchen igår var otroligt underhållande och Bayern spelade riktigt bra. Dock är det alltid synd att domaren ska vara i centrum, oavsett vilket lag som gynnas.
Barcelona Xavi #6
2018-05-02 12:38
Griezmann is coming. There was a meeting with Griezmann's sister. He will sign for 5 years and his release clause of €100m will activated (€20m will be for Real Sociedad). [@albert_roge]

Äntligen får Suarez konkurrens, höjer han, fortsätter han att spela som han gör så kommer han värma bänken nästa säsong.
Barcelona II Barça II
2018-05-02 12:15
Som sagt, det är ingen större bedrift att vinna Champions League ifall man endast satsar på den turneringen. Faktum är att Real Madrid gör en flopp säsong, som ”regerande mästare” var de borta from toppstriden i ligan redan i december. I cupen åker man ut mot Leganes som ligger på 16:e plats i La Liga. Iprincip varenda värvning floppade, deras ”nye Messi” Asenssio visade sig inte vara så bra som alla trodde. Ronaldo är på kraftig nedgång, spelmässigt är han knappt bättre än Delefoue. Benzema har gjort mindre mål än Paulinho, Bale är helt under isen och kommer förmodligen bli såld, detsamma kan sägas om Isco. Att de lyckas vinna CL ändrar inte det faktum att Real Madrid gör en flopp säsong och att flera spelare är på kraftig nedgång utöver de har de inget grundspel överhuvudtaget och satsar enbart på inlägg ala Stoke. Real Madrid säsongen 17/18 är ett skämt.
Barcelona petersays
2018-05-02 11:49
Smogen: Vadå? Att Real spelar framtidens fotboll? Så deppigt.
Barcelona Smogen
2018-05-02 11:36
Niva sammanfattar vad man tycker rätt bra...
Barcelona Barcelonistas
2018-05-02 11:27
En del av mitt inlägg försvann där av någon anledning. Men tänkte skriva att det går inte bara skylla på tur och domare när det gäller Real Madrid. Du kan ha tur och gå hela vägen i Cl 1 gång men inte 3 gånger.

Real Madrid kör ett väldigt säkert spel och väldigt enkelt i allt det här så har dom ett lag med sjukt mycket kvalite. Man anpassar sig helt efter hur motståndarna spelar. i Cl finalen 2016 så väljer man att ge bollinnehavet till Atletico för man visste att Atletico trivs mot lag som har bollen mycket. Dom ligger väldigt lågt med hela laget när motståndarna har bollen dom spelar som sagt väldigt simpel.
Barcelona Litman1
2018-05-02 11:19
Hej! Jag åker till Barcelona över helgen med en kompis som är galen barcelonasupporter. Hans dröm är att se ett El Clásico. Nu säljs det biljetter till medlemmar via hemsidan. Är det någon vänlig själ som är medlem och kan hjälpa till att försöka komma över några biljetter? Skicka PM. Allt gott.
Barcelona Barcelonistas
2018-05-02 10:28
Håller med tillfälligheter är den största faktorn till att dom vinner. Domaren missar två straffar igår sen ett Bayern som missar alla sina chanser. Det var som någon skrev 38 avslut mot Real Madrid och då har dom flera spelare borta.
Barcelona Cule4life
2018-05-02 09:54
Vi ska inte snacka.

Vi dominerar i ligan för att vi är bättre än Real i längden med vårt grundspel.

Det vi behöver göra att förbättra startelvan till CL. Vi kommer dit snart.
Barcelona Davids3
2018-05-02 09:09
Inter vill pruta ner priset på Rafinha från 35 till 20. Annars kommer de vilja låna ytterligare 1 år.

Men NEJ!
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-02 08:27
Messi och suarez inte vänner???? Haha Det är illa när allt dom gör gör dom tillsammans, suarez kraschade även messis smekmånad. Vi kommer aldrig bli av med honom.....
Barcelona II Barça II
2018-05-02 07:52
Det är endast tillfälligheter som gör att Real spelar i final. I gruppspelet var man sämre än Tottenham. I slutspelet var de det sämre laget mot PSG och Juve, mot Bayern var det klasskillnad. Bayern hade 39 skott på mål, hade Bayern mött något annat lag hade de gjort 7-8 mål i dubbelmötet. Men Real hade turen och domaren med sig i samtliga matcher i slutspelet. Matchen mot PSG vänder när en offside stående Kross filmar till sig en straff. I matchen mot Juventus visas Dybala ut väldigt billigt i första matchen och i den andra matchen får de en billig straff. Igår hade Bayern tre straff situationer och får inte med sig en enda straff. Real Madrid är inget märkvärdigt, de lever endast på tur och domarhjälp ute i Champions Leauge.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-02 06:51
Kan ju knappast kalla det för ”perfekt” taktisk fotboll när Bayern fullständigt kör över dom i bägge matcherna. I matcher där Bayern skapar läge efter läge efter läge. Knappast perfekt taktiskt när man går vidare mot Juventus pga en felaktig straff? Är man så iskall och förväntar sig att domaren gör jobbet som vanligt? :) Nope det handlar enbart om tur och domarhjälp, iaf den här säsongen.
Barcelona Vronskij
2018-05-02 06:49
YNWA!!! ;)
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-02 02:30
@09Triplete15:
Dom vinner för dom spelar perfekt taktiskt för cl slutspel. Dom attackerar med full styrka när det behövs ligger lågt och kontrar när det är dags för det. Sätter in ett otroligt presspel när nöden kräver det. Dom låter motståndarna dominera matcherna spelmässigt men tappar inte fattningen nät dom är under press. Dom är ett cup lag i paritet med anchelottis milan (det är faktist anchelotti som agt grunden för dagens real och zidane som byggt vidare) och benitez liverpool. Med den skillnaden art dom har ett bättre lag på pappret än iaf liverpool hade. Och i dagens fotbolls allt mer glesnande kvalite och brist på bred konkurens ett mer överlägset lag kontra sina motståndare än milan hade. Hela deras trupp är byggd för cup spel. I ligan där man faktiskt systematiskt behöver spela bättre fotboll för att i jämn nivå få med sig bra resultat har dom ingenting att hämta mot oss över 38 matcher. Trots att som individuellt har bättre spelare sätt till hela truppen. Även om vi frångott vårt grundspel en del på senaste så är det alltjämt en solid grund vi står på. Vårt spel går ut på kontroll. Aty kväva motståndarna och systemstiskt och metodiskt bryta ner dom över 90 minuter. Real anpassar sig mer och låter situationer i matcher styra hur dom bemöter det. Det funkar i cuper men i en serie där man måste gå för 3 poäng varje match och där motståndarna inte brhöver vinna för att vara nöjda funkar det inte.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-02 02:13
Vi visar råttorna vägen tillbaka till verkligheten på söndag. Vinst där och dom är avslöjade en gång för alla. Otroligt viktig match på söndag. Vinner vi där så går vi rent i el classico obesegrade ur ligan och med 2 titlar. Vi är redan överlägsna dominanter i spanien . Men om.vi ordnar ett sådant scenario då gör vi det än mer odiskutabelt.. Att va ute ur liga racet redan i december, ute ur cupen mot leganes i kvartsfinal och sedan vila spelare för att satsa allt på cl och där bli dominerade spelmässigt för att satsa på kontringar..är ingen bedrift. Det har gjorts förr av chelsea, Milan och av liverpool. Upp till oss att avslöja reals bluff nu på söndag!
Barcelona Criff
2018-05-02 02:00
@Ribohn Fan:

Finns ju massor med spännande nya spelare, som garanterat kommer växa med tiden som går.
Mbappe, Dembele, Leroy Sane är väl ändå yngre talanger som säkert kommer dominera fotbollen ett tag om rätt utvecklingskurva vill sig.
Annons: