/spanien/barcelona/forum/563.aspx/spanien/barcelona/forum/563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xavi #6
2018-02-05 13:27
Då innebär det att Mina startar mot Valencia borta, då får vi vi se om han är Barca material eller inte.
Barcelona the cameroonians
2018-02-05 13:13
MD skriver att Piqué har en känning i sitt ena knä, och att det kan innebära att han är borta upp till 15 dagar.

Eftersom Umtiti drog på sig sitt 5:e gula är han avstängd mot Getafe och då blir det ett helt nytt mittbackspar som Valverde tvingas ställa upp med.

Upp till bevis för Yerry Mina!
Barcelona || Cillessen #1
2018-02-05 12:49
Jag antar att Espanyol spelarna kommer undan med allt dom gjorde igår!?!? Löjligt att umtiti ska ”behöva” lugna ner sig när det är han som får ta emot rasistiska glåpord. Rasismen ska ut med en käftsmäll!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El FenómenoR9
2018-02-05 12:01
Iniesta.70 Tack som tusan! :) Hehe det är ett svårt pussel att få ihop helt enkelt. Ingen rutin har man heller, mitt första barn:) Svårast är ju när vi inte har kvälls match, då får man slava lite extra för att sambon ska ha kolla på ungen under match tid. mot trippeln! Visca barça
2018-02-05 11:54
Enligt MD började Vermaelen löpträna lätt i onsdags och kände inget obehag av sin hamstring-skada. De skrev att han skulle kunna vara tillbaka mot Getafe nästa helg såvida det inte sker något bakslag.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-05 11:26
Ryktas även om att pique är skadad nu. Nån som vet när Vermalen är tillbaka?
Barcelona The Reporter 2.0
2018-02-05 11:22
Till alla som undrar vad som sades under gårdagens match mellan Umtiti-Sergio, Pique-Gerard moreno och messi- Victor sanchez så dyker troligtsvis allt upp i kvällens el dia despues. Kommer upp på youtube cirka 22.30.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-05 11:19
Att jämföra mina med Douglas är bara tröttsamt. Som nån sa är han ordinarie i ett världslandslag vilket inte Douglas var i närheten av. Douglas var en sopa i brasse ligan. Varför man värvade honom har ja ingen aning om. Finns tillomed colombianer som säger att mina är en bättre mittback än davinson sanchez. Vi får väl vänta o se helt enkelt, hoppas innerligt att han startar mot Getafe. Kort video när en colombiansk expert diskuterar yerry mina i länktips nedan.
2018-02-05 11:15
Enligt AS Barça-kännare Moises Llorens avslutade Piqué gårdagens match skadad och kan bli borta upp till 1 månad. Inga bra nyheter.
Barcelona Kröjjff
2018-02-05 11:11
@Soko:

Då var det avklarat. Återstår att se om han även lyckas knäcka den kod som fick José Mourinho att gå obesegrad med sitt Chelsea på hemmaplan, 78 matcher i rad.
Barcelona Josep Sunyol
2018-02-05 10:24
@Tiki-Taka:

Tror inte att det där stämmer riktigt. Mina har inte ens spelat någon tävlingsmatch för Barca och dessutom är han given mittback i landslaget, vilket man inte kan säga om Douglas, som betraktades vara en medelmåttig spelare i den brasilianska ligan. Antar att tiden får utvisa detta...
Barcelona S.Eto'o
2018-02-05 09:55
Soko Det är början av säsongen dvs från första ligamatchen som rekordet är. Annars har guardiola rekordet på antal ligamatcher utan förlust, tror den låg på 31 matcher.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-05 09:14
Tiki-taka Fake. Som du själv nämner, han skrev även att han inte var nöjd med umtiti. Ren bullshit.
Barcelona Soko
2018-02-05 08:55
Valverde har slagit Guardiolas rekord från 2009-10 då Peps Barca var obesegrade i 21 raka matcher i ligan . Nu är Valverdes Barca uppe i 22 .
Tiki-Taka
2018-02-05 08:17
Länk
Tiki-Taka
2018-02-05 08:17
Valverde so not happy with Yerry Mina he plans to loan him out.

As I told you: Douglas 2.0.

FCB making shady deals with Brazilian clubs. (LucasR Twitter)

Vet inte riktigt vart detta är taget ifrån, men han skrev även att Valverde var missnöjd med Umitit i somras.......
Barcelona IlTriplete
2018-02-05 03:41
Lion24

Bra inlägg. Håller med helt och hållet. Levantes 2-2 mål är Ramos fel enbart och ingen annans. Vad gäller Ramos och Pique tycker jag att Pique behärskar passningsspelet bättre än Ramos. Ramos känns slarvig i uppbyggnaden och slår idiotpassningar oftare än Pique. Dock är Ramos målfarligare, haha.
Barcelona Lion24
2018-02-05 03:17
Zon försvar eller man-man försvar? Sergio Ramos är en fantastisk mittback. I sina bästa stunder. Men ibland kan man inte förstå hur Sergio Ramos spelar i Real Madrid. Jag har nån gång läst att han är en av de bästa mittbackarna genom tiderna. Alltså större än Beckenbauer, Madlni, Baresi, Nesta och många fler. Vi behöver inte kommentera det. Jag säger bara att jag får läsa det då och då, Sergio Ramos.

Men återigen, zonförsvar eller man-man? På länktips hittar vi Pazzinis 2-2 mål mot Madrid. Jag såg inte matchen men såg höjdpunkterna. Först och främst så måste jag berömma Levantes spel i den sekvensen. Jason, som slår assisten till Pazzini positionerar sig i en zon där det är helt fritt, mitt på plan. Sen ser vi nummer 9 som flyttar på Varane. När Varane blir flyttad så uppstår det en ledig yta som Pazzini utnyttjar. Men allt det här tillkommer bara på grund av Sergio Ramos.

Varför trycker Sergio Ramos upp när passningen är på väg till Jason? Casemiro är inte på rätt plats, men han markerar inte nån heller. Isco och Asensio är på väg hem. Jason är en bra bit utanför straffområdet. Vad gör du som mittback där uppe? När Ramos trycker upp, så utnyttjar Levantes nummer 9 den yta Ramos lämnar. Varane får då massor med problem. 1: sin zon, 2: 9:an. Han väljer 9:an och resten är historia. Jag har alltid sagt att zon-försvar är bättre än man-man. För om du försvarar zon, då har du kontroll över din zon. Du kan inte bli påverkad av motståndarens rörelser. Vad som kommer in i din zon är ditt ansvar. Om man tränar på att hantera sin zon, då kommer det inte bli så dramatiskt som det låter. Men när man ska markera man-man, då avgör inte dina kvalitéer, då hänger det en del på motståndaren. Det är alltid bättre att förlita på sig själv än på motståndaren.

Men det här är typiskt Sergio Ramos. Likaså Gerard Piqué. Det är lite det som genomsyrar den här generationens försvarare. Väldigt många är väldigt många gånger ''klantskallar''. Back in the days så var försvararna stabila, solida, smarta. Det stämmer att det krävs mycket mer av en försvarare idag men okoncentrationen är hög på en stor majoritet av försvararna, då tänker jag främst inom toppfotbollen. Ramos står för såna här dumma blunders flera flera gånger om varje säsong. Och då räknas Ramos som en av de absolut bästa försvararna de senaste 10 åren bland folk. Jag skriver inte det här för att håna en Madrid spelare, Piqué är inte mycket bättre alls. I stort sett likadan.
2018-02-05 01:05
Seedorf ny tränare för depor Nästan synd att se gamla legendarer förstöra sitt fotbolls rykte genom värdelösa coachning år.
Barcelona Valverdismo
2018-02-04 23:57
Man fattar att Digne är en medelmåtta när PSG går med på att sälja honom till oss. Om PSG ville bli av med honom för att han inte dög, vad i hela friden har han i vår klubb o göra då? Hur tänkte ledningen där egentligen? Eller dom tänkte väl inte alls... För övrigt vill jag kort bara säga att detta är det bästa Barça jag sett sen Pep. Vi är otroligt bra just nu. Bara några medelmåttor ryker i sommar o vi värvar fint så är jag sjukt nöjd.
Barcelona Iniesta.70
2018-02-04 22:41
the cameroonians Haha...Cardona..självklart:) my bad. Annars tycker jag, kanske lite partisk, men tycker ändå att Ruiz tuffat till sig och kliver in med lite mer pondus o självförtroende. Vrider faktiskt både in o ut på både deras ytterback o mittback ett par gånger i andra halvlek men tyvärr är det tomt i mitten när han skickar in bollen, ifrån vänster. Löper också smart och skapar sig yta. Men, borde nog ha satt en strut redan i första på en retur ifrån Alenas avslut...men men.. Cucurella löser de flesta sitiuationer på ett kreativt sätt. Specielkt offensivt, ett jödra spring i bena, "typisk" Barca ytterback. Kliver in o läser spelet bra defensivt också med nån brytning i sista sekund. Om det räcker för spel i A-laget? Well, you do the math.. Nåja, skönt med tre poäng, för tredje matchen i rad. Synd att inte ungfe herr Puig fick lite speltid, men det kommer väl. Han är ju hyperintressant, från ett naivt cule-öga sett..:)
Barcelona DM1982
2018-02-04 22:39
[QUOTE=TIKITAKA1086]Atletico är sinnesjukt stabila just nu. Valencia har inte kommit nånstans under hela matchen. Räkna inte bort dem ur titelracet än.... [/QUOTE] Jag räknar inte bort dem men sjukt stabila? Really?
2018-02-04 22:37
Greizmann tystar sin egna publik ganska rejält. Publiken ville att han skulle anfalla och greizmann håller bollen inom laget istället.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-04 22:36
Atletico är sinnesjukt stabila just nu. Valencia har inte kommit nånstans under hela matchen. Räkna inte bort dem ur titelracet än....
Barcelona tribente_magico
2018-02-04 22:34
Antar att Messi och Victor sanchez känner varandra väl efter barca tiden, Skulle va intressant att veta vad som sades mellan dom..
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-02-04 22:28
Kan Valencia aldrig vinna när man vill att de ska?
2018-02-04 22:23
Iniesta.70 Såg bara lite grann av B-laget. Kul att Cucurella gjorde en bra match! Han kanske kan få speltid i A-laget nu när Digne åkte på en handskada idag och kan bli borta ett tag. Annars konstaterar jag att du i all upphetsning skrev Cordoba istället för Cardona... Och när det kommer till Abel Ruiz så får vi hoppas att utveckling kan vara lika med resultat och att han inte behöver stå till sidan för sin fem år äldre kollega.
Barcelona Boti Boti Boti
2018-02-04 22:22
Snacka om att Lucas Hernandez är hästlängder bättre än lillebrorsan Theo. Lucas är verkligen stabil bakåt och är duktig på att överlappa.

Undrar vad Real Madrid tänker nu?
Barcelona Barcadinho.
2018-02-04 22:22
Coutinho har inte visat en bråkdel av hans kapacitet, men han behöver vänja sig till nya spelet. Det var så tydligt idag, jag byte efter vår match till de sista (helt galna) minuterna I liverpools match. Därborta spelet är mycket rakare och anfallarna springer snabbt i djupet. Barca spelar inte på det sättet.
Sen sägs här hemma av mer kunniga Pools tittare att Coutniho inte alltid varit briljant i Liverpool, han hade sina down matcher där men topparna var grymma.

Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-04 22:17
Nån som följde dagens B-lagsmatch noggrant. Hur var mcguane? Under den korta tiden han fick då alltså.
Annons: