/spanien/barcelona/forum/562.aspx/spanien/barcelona/forum/562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona || Cillessen #1
2018-02-08 09:23
Bosketts Jag spekulerar inte om deras personligheter? Jag argumenterar för intrycken jag har fått från truppen. Självklart har jag ingen aning om hur Semedo eller vermaelen är som människor.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bosketts
2018-02-08 09:13
Cillessen

Du må haft rätt om vad de intryck du fått genom att se på youtube-klipp berättat för dig, men det förändrar inte det faktum i att du spekulerat om spelarnas personligheter.

Vi tror vi vet, och i många fall stämmer det säkert, men vi i slutändan så sitter vi faktiskt inte i omklädningsrummet sex dagar i veckan, utan får nöja oss med korta klipp från öppna träningar och dylikt.
2018-02-08 08:57
Spekulera och spekulera finns gott om klipp på youtube från klubbens egna kanal. Både från träningar och från aktiviteter utanför planen. Matheiu är ju en annan som man fick INTRYCK av var utanför och gick ut direkt med det efter han lämnade.
Barcelona Bosketts
2018-02-08 08:38
Lion24 Jag skrek högt efter Reina när vi var på jakt efter en andramålvakt. Han hade varit hundra procent perfekt, dels för stämningens skull, men också för hans bakgrund/erfarenhet och prislapp. Men, i dagsläget känner jag mig nöjd med Cillessen. Han är egentligen för bra för att vara andramålvakt, men han verkar nöja sig med det och vet att han aldrig kan konkurrera ut Ter Stegen. Sen, det här med vem som är tar vilken roll i omklädningsrummet har vi ingen som helst aning om. Vi kan bara spekulera. Men eftersom vi inte har en susning om vad som försiggår så blir det också farligt att spekulera. Någon hävdar exempelvis att Semedo kommit in fel i truppen, och att Vermaelen är utanför. Men vad vet man EGENLIGEN om det? Semedo kanske bara har en nervös approach på allt i livet, och Vermaelen kanske trivs ypperligt och har mängder av vänner i exempelvis övriga centraleuropeer... Med det sagt så är det många "glada profiler" som nu lämnat. Rafinha, Mascherano, Pinto osv. Men det behöver inte betyda att det inte finns fler som tar den rollen... Mina verkar vara en glad skit som bjuder på sig själv, och Umtiti tror jag på sikt kan bli en Puyol light som ingjuter mod och vilja i truppen. edit: Har hellre 11 spelare med Vermaelens personlighet i laget än en Ronaldos/Neymars...
2018-02-08 08:18
Tycker att truppen har en galen bra harmoni redan, bortsett att en eller två som känns utanför truppen. Vermaelen pga utlåningarna och skadorna och den andre är Semedo som kom in helt fel i truppen. Där ska vi inte behöva en Reina utan där ska vi behöva våra kaptener som verkligen sviker när det gäller i ledarrollen. Xavi och puyol var ju fantastiska med ungdomarna och nyförvärven. Dom var briljanta på att vända motgångar. Visst var pinto en stämningshöjare, men inte villig att riskera titlar för att man nöjde sig med en clown (positiv bemärkelse) istället för en skicklig andra målvakt. Copa del Rey finalen flashbacks, bale ska inte få in det målet!!!!!!
Barcelona Davids3
2018-02-08 07:50
Lion24 Jag köper ditt resonemang, gällande hur viktig en personlighet kan vara i omklädningsrummet. Men(!), nu är vår klubb Barca. Jag tror att det skulle kännas lite konstigt om en ny spelare ska komma till oss, som vunnit allt som går att vinna och som har världens bästa inom laget och världens största vinnarskalle inom laget (Suarez), och börja uppmuntra och säga positiva saker. Typ, ”Vem är du?”, tror jag reaktionen hade varit hos vissa spelare, då denna personlighet inte har varit med om alla utmaningar och äventyr detta laget varit med om, till största del tillsammans. Återigen, jag tror fortfarande en sådan person är viktig, men han går inte att köpa endast för detta syfte. Denna person behöver också positiv feedback tillbaka i form av uppskattning och värde på fotbollsplanen, vi ska inte köpa en pedagog. Vi köpte inte Masherano för detta syfte men han visa sig vara en kung på just detta! Denna roll som en spelare kan ha är lite som lotteri, du köper en spelare för vad den är på planen, sen får man bara hoppas att denne besitter dessa egenskaper.
Barcelona Lion24
2018-02-08 06:28
Jag har en dröm spelare jag vill ha till sommar. Det är ingen ung exotisk miljardvärvning direkt. Men den här värvningen hade gjort väldigt mycket för omklädningsrummet.

Jag pratar om Reina, Napolis målvakt. Ja, jag vet att Reina är forbollsmässigt väldigt gammal och att han sitter på en hög lönepost men den energi och glädje Reina ger sina lagkamrater går inte att köpa för pengar. Jag kan tycka att det är onödigt att ge en ganska hög lön för en andra målvakt men samtidigt kan man förhandla ner det och jag tror inte Cillessen tjänar så mycket mindre heller. Vad har den här konkurrenssituationen mellan målvakterna gett oss? Båda två duktiga målvakter som förtjänar att vara startspelare, om inte här i andra lag.

Vad ger Cillessen? Trygghet OM Stegen blir skadad? Cillessen gör inga intervjuer på spanska, känns tillsammans med Vermaelen väldigt ensam och verkar ha en tillbakadragen roll. Och det respekterar jag till 100% men tänk om man kunde använda den rollen (inte positionen) till något bättre. Trots alla miljoner och miljarder dom här spelarna tjänar så är dom människor. Dom har också känslor. För att få resultat måste det finnas positiva känslor inom gruppen. Jag säger inte att det är Cillessens fel om vi blir titellösa men jag säger att Reina stärker den positiva känslan.

Cillessen är bara där. Reina höjer stämningen inom laget, är energisk, lojal och glädjespridare. En spelare som är guld värd vid tunga perioder, en spelare som är vän och sprider god stämning med alla. Jag tycker att den här rollen har glömts bort eller underskattas. Jag har inget emot Cillessen då jag tycker han är för bra för att vara andra målvakt i något lag men den här konkurrenssituationen har inte gett oss något. Därför är det kanske bättre att man utnyttjar den på ett bättre sätt. Det här inlägget är inte menat för att starta en transferdiskussion för vi är i februari, det är nu det roliga börjar. Däremot vill jag främst upplysa rollen som andra målvakt, snarare positionen som det här varit sen Luchos tid.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-07 23:08
Gör på riktigt ont i mig att Oriol b nu är skadad.... hoppas bara han kommer tillbaka starkare än någonsin. Detta får verkligen inte sätta käppar i hjulen för ett nytt kontrakt. Han SKA får förlängt. Inget snack den saken.
Barcelona Kröjjff
2018-02-07 23:00
@Barcadinho.:
Ja att försöka skilja fotboll från politik i vårt tidevarv, är ju mer eller mindre omöjligt. Särskilt om man fallit för FC Barcelona. Vars själva fundament vilar på politiska grunder. För det är precis det klubbens devis Més que un club indikerar. Och rivaliteten till Real Madrid och Espanyol, är först och främst politiskt motiverad. Fotbollen kommer sannolikt ofta i andra hand när dessa klubbar drabbar samman, för de mest hängivna anhängarna. Och kanske utgör de den majoritet, som inte längre finner någon mening i att rösta fram en ordförande. För om jag inte är helt fel ute, så "är" valdeltagandet lika lågt som i USA; där Trump fått presidentposten.
Barcelona DM1982
2018-02-07 22:50
[QUOTE=Messi es el fenómeno número uno]Official: Busquets has suffered an injury in the meniscus of his left knee and requires surgery, date of operation is unknown at the moment #fcbblive The Barca nation skrev detta inlägget precis på Facebook.. Vet inte hur stor sanning det finns i detta men jag hoppas verkligen inte att det stämmer. [/QUOTE] Om du tittar på inlägget under dig så klarnar det nog.
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2018-02-07 22:25
Vilket visas sig vara Oriol B.. Det var fel busi
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2018-02-07 22:24
Official: Busquets has suffered an injury in the meniscus of his left knee and requires surgery, date of operation is unknown at the moment #fcbblive The Barca nation skrev detta inlägget precis på Facebook.. Vet inte hur stor sanning det finns i detta men jag hoppas verkligen inte att det stämmer.
Barcelona the cameroonians
2018-02-07 22:01
Apropå skador i B-laget så är det tyvärr inte bara Arnaiz som hamnat i sjukstugan, idag konstaterades att Oriol Busquets skadat menisken och tvingas till en operation. Därmed är säsongen över för 19-åringen som just nu håller på att förhandla om kontraktet som går ut till sommaren. Värsta tänkbara timing för honom personligen med tanke på att det både Mcguane och Rivera kommit in och konkurrerar om platsen som pivote. Hoppas verkligen att det inte blir en ny historia a la Kaptoum, och att han kommer tillbaka starkare än nånsin nästa säsong - om han ff har kontrakt vill säga.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-07 20:52
Minas debut lär inte komma imorgon iaf. Om inte pique är tillgänglig tyder mycket på att busquets är den som tar mittbacksplatsen. Hursom, borde mina iaf få chansen i ligan mot Getafe från start. Men men, den som lever får se.
Barcelona Andreas FCB
2018-02-07 20:28
Se länktips. 100 mil värre än det Pique gjorde = Frias. Kommer Pique få bestraffning? Självklart. Besluten tas ju i princip av Real Madrid.
Barcelona Barcadinho.
2018-02-07 20:21
Det är klart att det är politik, mot Barca o ännu tydligare mot Pique.
I en normal fotbollsvärld skulle händelsen i filmen få MEST uppmärksamhet.
Snacka om att byta fokus.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-07 20:14
Vidal fortsatt med i truppen. HAHAHA. Älskar valverde för allt han gjort och gör men seriöst. Vidal förtjänar inte att bära Barca tröjan. Sjukt att han blir uttagen match efter match ist för att ta med b-lagspelare som Alena osv. Ett skämt.
2018-02-07 20:12
Piqué togs ut i truppen medan Denis och Digne får stanna hemma tillsammans med Vermaelen och Dembélé som är fortsatt skadade.
2018-02-07 19:25
Ajajaj, den ljumskskada som Arnaiz drog på sig visar sig vara värre än befarat. Det är en så kallad "sportsman hernia" och kan i värsta fall leda till pung- eller ljumskbrock. Smaka på den. Normalt bör det räcka med fysioterapi i några veckor, men hjälper det inte kan det behövas operation med ytterligare 2-4 månaders frånvaro. Räkna alltså inte med att den vindsnabbe yttern kommer synas i blaugrana den närmsta tiden.
2018-02-07 19:12
Kröjff Politik på nationell nivå. Det är självklart att detta ät kopplat till Piqué som person och hans åsikter kring demokratiska rättigheter för katalaner. Vi behöver ju inte ens spekulera i om det hade hanterats annorlunda, dvs inte alls, om det varit en spelare med annan färg på tröjan. Och är det inte lite lustigt att det blir ståhej när det går extra knackigt för rivalen. Nästan så att man kan tro att någon vill rikta spotlightsen mot annat håll...
Barcelona Kröjjff
2018-02-07 18:19
the cameroonians Fantastiskt är bara förnamnet. Mitt "fotografiska" minne säger mig dessutom att gesten med fingret för munnen är något jag sett ett otal gånger, utan några som helst diskussioner eller utredningar av något slag. För att nu inte tala om tummen i mun. Sug på den! Och ska inte händerna nedåt upprepade gånger, i en pågående rörelse mot marken, tolkas som att man signalerar till publiken att man tystat dem med ett mål. Alla vet vem som gör så och vilka som verkar ha tolkningsföreträde. Tragikomiskt hur det letas kryphål, så fort somliga är i farten.Nolltolerans? Tomma ord.
2018-02-07 18:02
Om jag inte är helt felinformerad så har alltså ligaförbundet tagit upp fallet med Piqué för granskning, men det kommittén som fattar beslutet hann inte få underlaget innan dagens möte - och därför blir det en "dom" först nästa onsdag istället. I underlaget konstaterar ligaförbundet att Piqué firade genom att hålla sitt pekfinger mot läpparna och publiken svarade med att i 12 sekunder spendera nedsättande saker om Piqué och hans familj. De skriver också att det ska tas i beaktande att Piqué inte blev utsatt för något innan målet. Att bli utsatt för burop varje gång han fick bollen räknas alltså inte. Fantastiskt.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-07 17:54
Valverde: "Dembélé is fine. If not this week, he will be able for us next week." Nästa vecka känns bättre, inte påskynda detta nu.
2018-02-07 17:30
Valverde om Yerry Mina; Jag har sett honom via video och på träning men ännu inte sett honom i matchsituationer. Vi tror att han kan bidra och eventuella problem kommer att korrigeras under vägen. Vi vill att ska bli en viktig kugge.
2018-02-07 17:19
Valverde säger att det finns förhoppningar om att Dembélé kan vara tillbaka redan i helgen, om inte annat så i alla fall under nästa vecka.
2018-02-07 17:14
Valverde utesluter inte att Piqué spelar i morgon. Kvällens träning blir avgörande.
Barcelona Kröjjff
2018-02-07 16:40
|| Cillessen #1 Sedan gillade jag givetvis också din prestigelösa och retroaktiva avbön ifråga om en viss brasse, Klubben förbrukade mycket av sitt kapital både bokstavligt och bildligt talat, på att köpa en sådan gris. Om än i en för ögat, stundtals nog så sevärd säck. Och dansen kring denna falska guldkalv lär fortsätta även fortsättningvis, så fort ett transferfönster ställs på glänt. En mer än fullgod ersättare till Christiano Ronaldo, om nu någon frågar mig. Och då menar jag på precis samtliga plan, utom möjligen mål.
Barcelona Cule4life
2018-02-07 16:39
@Milanovic:

Det är ju skitbra. Han sitter på ett långt kontrakt och vi vet ju vad PL klubbar betalar. Fortsätter han såhär så kan nog Barca få en 25-30 milj pund.
Barcelona Kröjjff
2018-02-07 16:15
@ || Cillessen #1:
Kan stoltsera med att vara en av endast två som med tummen upp, visade att jag förstod vad du syftade på, redan från första början. Men så är ju å andra sidan gammal nog, att till och med kunna förstå uråldrig skrivstil, om så skulle behövas. Men samtidigt för ung för att begripa mig på min egen person ibland. Vill man förstå sistnämnda, får man söka svaret i sig själv, snarare än i den så kallade heliga skrift.
Barcelona Milanovic
2018-02-07 12:41
Så fort Delle drar på England (och Milan) äventyr blir han Messi
Annons: