/spanien/barcelona/forum/559.aspx/spanien/barcelona/forum/559.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2018-02-07 22:25
Vilket visas sig vara Oriol B.. Det var fel busi
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2018-02-07 22:24
Official: Busquets has suffered an injury in the meniscus of his left knee and requires surgery, date of operation is unknown at the moment #fcbblive The Barca nation skrev detta inlägget precis på Facebook.. Vet inte hur stor sanning det finns i detta men jag hoppas verkligen inte att det stämmer.
Barcelona the cameroonians
2018-02-07 22:01
Apropå skador i B-laget så är det tyvärr inte bara Arnaiz som hamnat i sjukstugan, idag konstaterades att Oriol Busquets skadat menisken och tvingas till en operation. Därmed är säsongen över för 19-åringen som just nu håller på att förhandla om kontraktet som går ut till sommaren. Värsta tänkbara timing för honom personligen med tanke på att det både Mcguane och Rivera kommit in och konkurrerar om platsen som pivote. Hoppas verkligen att det inte blir en ny historia a la Kaptoum, och att han kommer tillbaka starkare än nånsin nästa säsong - om han ff har kontrakt vill säga.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-07 20:52
Minas debut lär inte komma imorgon iaf. Om inte pique är tillgänglig tyder mycket på att busquets är den som tar mittbacksplatsen. Hursom, borde mina iaf få chansen i ligan mot Getafe från start. Men men, den som lever får se.
Barcelona Andreas FCB
2018-02-07 20:28
Se länktips. 100 mil värre än det Pique gjorde = Frias. Kommer Pique få bestraffning? Självklart. Besluten tas ju i princip av Real Madrid.
Barcelona Barcadinho.
2018-02-07 20:21
Det är klart att det är politik, mot Barca o ännu tydligare mot Pique.
I en normal fotbollsvärld skulle händelsen i filmen få MEST uppmärksamhet.
Snacka om att byta fokus.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-07 20:14
Vidal fortsatt med i truppen. HAHAHA. Älskar valverde för allt han gjort och gör men seriöst. Vidal förtjänar inte att bära Barca tröjan. Sjukt att han blir uttagen match efter match ist för att ta med b-lagspelare som Alena osv. Ett skämt.
2018-02-07 20:12
Piqué togs ut i truppen medan Denis och Digne får stanna hemma tillsammans med Vermaelen och Dembélé som är fortsatt skadade.
2018-02-07 19:25
Ajajaj, den ljumskskada som Arnaiz drog på sig visar sig vara värre än befarat. Det är en så kallad "sportsman hernia" och kan i värsta fall leda till pung- eller ljumskbrock. Smaka på den. Normalt bör det räcka med fysioterapi i några veckor, men hjälper det inte kan det behövas operation med ytterligare 2-4 månaders frånvaro. Räkna alltså inte med att den vindsnabbe yttern kommer synas i blaugrana den närmsta tiden.
2018-02-07 19:12
Kröjff Politik på nationell nivå. Det är självklart att detta ät kopplat till Piqué som person och hans åsikter kring demokratiska rättigheter för katalaner. Vi behöver ju inte ens spekulera i om det hade hanterats annorlunda, dvs inte alls, om det varit en spelare med annan färg på tröjan. Och är det inte lite lustigt att det blir ståhej när det går extra knackigt för rivalen. Nästan så att man kan tro att någon vill rikta spotlightsen mot annat håll...
Barcelona Kröjjff
2018-02-07 18:19
the cameroonians Fantastiskt är bara förnamnet. Mitt "fotografiska" minne säger mig dessutom att gesten med fingret för munnen är något jag sett ett otal gånger, utan några som helst diskussioner eller utredningar av något slag. För att nu inte tala om tummen i mun. Sug på den! Och ska inte händerna nedåt upprepade gånger, i en pågående rörelse mot marken, tolkas som att man signalerar till publiken att man tystat dem med ett mål. Alla vet vem som gör så och vilka som verkar ha tolkningsföreträde. Tragikomiskt hur det letas kryphål, så fort somliga är i farten.Nolltolerans? Tomma ord.
2018-02-07 18:02
Om jag inte är helt felinformerad så har alltså ligaförbundet tagit upp fallet med Piqué för granskning, men det kommittén som fattar beslutet hann inte få underlaget innan dagens möte - och därför blir det en "dom" först nästa onsdag istället. I underlaget konstaterar ligaförbundet att Piqué firade genom att hålla sitt pekfinger mot läpparna och publiken svarade med att i 12 sekunder spendera nedsättande saker om Piqué och hans familj. De skriver också att det ska tas i beaktande att Piqué inte blev utsatt för något innan målet. Att bli utsatt för burop varje gång han fick bollen räknas alltså inte. Fantastiskt.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-07 17:54
Valverde: "Dembélé is fine. If not this week, he will be able for us next week." Nästa vecka känns bättre, inte påskynda detta nu.
2018-02-07 17:30
Valverde om Yerry Mina; Jag har sett honom via video och på träning men ännu inte sett honom i matchsituationer. Vi tror att han kan bidra och eventuella problem kommer att korrigeras under vägen. Vi vill att ska bli en viktig kugge.
2018-02-07 17:19
Valverde säger att det finns förhoppningar om att Dembélé kan vara tillbaka redan i helgen, om inte annat så i alla fall under nästa vecka.
2018-02-07 17:14
Valverde utesluter inte att Piqué spelar i morgon. Kvällens träning blir avgörande.
Barcelona Kröjjff
2018-02-07 16:40
|| Cillessen #1 Sedan gillade jag givetvis också din prestigelösa och retroaktiva avbön ifråga om en viss brasse, Klubben förbrukade mycket av sitt kapital både bokstavligt och bildligt talat, på att köpa en sådan gris. Om än i en för ögat, stundtals nog så sevärd säck. Och dansen kring denna falska guldkalv lär fortsätta även fortsättningvis, så fort ett transferfönster ställs på glänt. En mer än fullgod ersättare till Christiano Ronaldo, om nu någon frågar mig. Och då menar jag på precis samtliga plan, utom möjligen mål.
Barcelona Cule4life
2018-02-07 16:39
@Milanovic:

Det är ju skitbra. Han sitter på ett långt kontrakt och vi vet ju vad PL klubbar betalar. Fortsätter han såhär så kan nog Barca få en 25-30 milj pund.
Barcelona Kröjjff
2018-02-07 16:15
@ || Cillessen #1:
Kan stoltsera med att vara en av endast två som med tummen upp, visade att jag förstod vad du syftade på, redan från första början. Men så är ju å andra sidan gammal nog, att till och med kunna förstå uråldrig skrivstil, om så skulle behövas. Men samtidigt för ung för att begripa mig på min egen person ibland. Vill man förstå sistnämnda, får man söka svaret i sig själv, snarare än i den så kallade heliga skrift.
Barcelona Milanovic
2018-02-07 12:41
Så fort Delle drar på England (och Milan) äventyr blir han Messi
2018-02-07 10:23
@ || Cillessen #1:

Då är vi överens! :-)
Barcelona || Cillessen #1
2018-02-07 09:59
Camerooninas Om jag skriver i ett inlägg att ledningen inte ska behöva göra en anmälan för att förbundet ska undersöka händelserna så menar jag just det. Speciellt med tanke på att även domaren har rapporterat både garcia och publiken. Självklart ska klubben gå ut med ett uttalande och stötta umtiti. Jag tycker själv att även medspelarna svek umtiti under händelserna, inte någon som sätter garcia på plats. Alla ska lugna ner umtiti, exakt samma grej med eto back in the days. 1 minut senare så är Victor sanchez på Messi då springer samtliga och sätter sanchez på plats.
2018-02-07 06:25
Cillessen Det handlar inte om anmälan, det handlar om att officiellt stötta spelarna genom att t.ex publicera ett yttrande på hemsidan för att visa klubbens ställningstagande och engagemang i frågorna - framförallt gällande rasismen. Hade det varit frågan om någon orätt mot ledningen hade vi sett en kommuniké snabbare än Sergio Garcia kan säga "jag är inte rasist, min fru är zigenare"
Barcelona || Cillessen #1
2018-02-07 06:11
Läsförståelse här inne är ta mig fan fantastiskt varför ens ta tiden att svara när idioter inte ens läser? KLUBBEN SKA INTE BEHÖVA GÖRA EN ANMÄLAN DET SPANSKA FOTBOLLSFÖRBUNDET SKA TA TAG I DET DIREKT. NÄR DET GÄLLER RASISIM SOM REDAN HAR BEKRÄFTAS SÅ SKA INTE EN ANMÄLAN BEHÖVAS GÖRA!
Barcelona Lion24
2018-02-07 03:48
Jag personligen har inte så stora intressen för politik (fotboll), rykten, förbundet, domare och så vidare. Även om jag kan lägga en pik åt nån av ovanstående så är det inte en prioritet för mig. Jag "hänger" med men engagerar mig inte särskilt mycket. Är personligen mer intresserad av Valverde och laget, vilket jag tror alla andra också är här inne.

Men det här med Tebas kommentarer angående hela den här Piqué incidenten har gått för långt. Jag har inte gillat Piqué sen 2012. Det är en av de spelare jag ogillar mest i Barca. Piqués kommentarer riktade mot Madrid eller Espanyol intresserar mig inte heller. Jag vill ha enbart fokus på fotboll. Så att alla vet. Men den här Tebas tar varenda tillfälle han får att på något sätt antingen skicka en pik eller kritisera oss. Hela tiden. För mig känns det som att Tebas kommenterar enbart FC Barcelona mer än alla andra La Liga lag tillsammans.

Vad gör Tebas åt alla hån och fula uttryck mot Piqués familj? Håna spelaren, försök få han ostabil (det finns en gräns) men vad fan har ens familj med det att göra? Eller rasistiska kommentarer mot en professionell fotbollsspelare som helt enkelt bara gör sitt jobb? Jag får känslan från Tebas kommentarer att allt det här var Piqués fel, det var Piqué som startade allt. Men i flera år har han fått kommentarer mot sin familj. Det är en annan sak om man busvisslar eller hånar ens fotbollsegenskaper men familjen? Piqué har ett ansvar att vara professionell, och det är han inte alltid, men Tebas ska också lägga ansvar på Espanyol som klubb att sluta håna en spelares familj, för då blir det med stor risk eskalering. Vilket det här blivit.

Så fort vi gör något så är Tebas den första att kommentera. Får vi på oss saker kastade från publiken så är det ändå vårt fel. Det här är Javier Tebas, mannen som ska representera alla lag i La Liga. "Jag vill att Neymar ska komma tillbaka till La Liga, det behöver inte vara samma lag". Alla möjliga sätt för att lika oss eller kritisera så fort han får chansen. Det är inte synd om oss, det är synd om La Liga för vi är en del av ligan, tillsammans med 19 andra lag som har en sån extremt inkompetent ordförande som helt öppet utan att skämmas säger vilket lag han håller närmast hjärtat. Jaha, kul för oss andra 19 att veta.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-02-07 00:23
@ || Cillessen #1:

Fantastiskt att inte stötta vår bästa back i kampen mot rasism. Då får vi hoppas han inte bär det med sig när sommar fönstret närmar sig och andra klubbar triggar hans utköpsklausul. Skamligt
Barcelona Andresito
2018-02-06 22:41
Messi & Anto har gått ut med namnet på sin tredje son: Ciro

Ser fram emot tridenten Ciro - Mateo - Thiago i framtiden.
Barcelona Contragolpe
2018-02-06 22:30
De buar ut honom på alla arenor i 2 år och med landslaget för att han nyttjar sin yttrandefrihet och uttrycker sin politiska åsikt som inte är på något sätt extremt och är allmänt frispråkig. Det efter att han har vunnit 2 EM och 1 VM guld för landet.

Inte nog med att det tillåts öppen mobbing på både förbunds- och regeringsnivå, de även uppmuntrar och utövar det själva öppet mot Pique.

I tider där vår ledning svajar är det skönt att Pique kostar på sig en och annan avstängning.

Barcelona Barcelonistas
2018-02-06 20:17
Är inte Ronaldos målgester provocerande som han kör varje match?
2018-02-06 20:14
Enligt Marcal Lorente är Barcelona "ursinniga" på Tebas för hans uttalande gentemot Piqué men kommer inte att "svara på provokationerna" från ligaförbundet. De förväntar sig att den exekutiva kommittén lägger ner "fallet". I fallet med Piqué kan jag köpa att vi svarade tystnad, men inte när det gäller Sergio Garcias skällsord mot Umtiti.
Annons: