/spanien/barcelona/forum/558.aspx/spanien/barcelona/forum/558.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beast Puyol
2018-05-03 23:05
Hoppas klubben går all IN på Martial. Där har vi någon billig och en som kan löpa sönder försvar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-03 22:59
Greizmann jisses vad skicklig och rörlig spelare. Hade passat utmärkt med Messi, mer än välkommen.
Barcelona Andreas FCB
2018-05-03 22:55
Alltså Monreals inlägg. Två fina lägen som han bara kastar bort i slutet av matchen..
Barcelona Smogen
2018-05-03 22:45
När kan man få se Costa vs Suarez i en octagon då? Det hade nog varit en del tjuvnyp i den matchen. :)
Barcelona Damon2022
2018-05-03 22:43
jag trot att valverdes 4-4-2 gjorde oss slutkörda plus inga rotationer. vi defenda för mkt den här säsongen jämfört med tidigare åren, till o med umutti kom o sa vid flertal matcher att man defenda för mkt för hans smak. Vi gjorde 1 mål sen defenda o vi varit väldigt effektiva i vissa matcher. 4-3-3 tycker passar oss eller 4--2-3-1. med griz o arthur. Om han inte ändrar systemet kan jag nästan säga nu att de blir inge semi final i cl.
Barcelona Barcadinho.
2018-05-03 22:40
På tal o målvakter och försvarare, samt kvällens match. Det är riktigt imponerade hur svårt det fortfarande är att göra mål på Atletico. De har släppt minst mål i ligan på fem av de sex senaste säsongerna. Att de orkar fortsätta vara fokuserade på försvarspel, inga tabbar, ingen slapp atityd. Följer instruktionerna till prick match efter match. Det är starkt gjort.
Barcelona Andreas FCB
2018-05-03 22:33
@ Xavi #6:
Såg Real lyfta bucklan mot Juventus förra året i Cardiff, fast då var det gratis p.g.a tävlingsvinst. Man måste chansa lite i livet. Man måste köpa biljetter innan man vet vilka som är finallagen, annars kostar biljetterna ännu mer. Då går VIP på säkert 60k beroende på finallag och vanliga biljetter för 3k har gått upp till 20k på svarta börsen (dessa är typ omöjliga att få via ansökningsperiod UEFA har i Mars varje år. Enda chansen för mig att få biljetter realistiskt sett är om Barca går till final då jag är medlem sedan länge men inte ens då är det säkert p.g.a lottning men ganska stora möjliheter, alternativt har tur via UEFA (långsökt som fan) eller köpa VIP biljetter. Vill ej stödja handeln som förekommer på svarta börsen så sådana biljetter skulle jag aldrig köpa till CL finalen. 30k är mycket pengar, mer än vad jag tjänar per månad via mitt jobb så det handlar om prioriteringar. Somliga dricker och röker upp denna summa per år. Jag väljer att unna mig en CL final då det är ett minne för livet, oavsett lag som spelar men om Barca spelar och tom vinner vore det värt det tiodubbla för mig. Jag tror på oss nästa år, har en bra känsla!
Barcelona Barcadinho.
2018-05-03 22:24
Lev Jasin vann priset men det var 1963 alltså långt innan icke européer kunde vara med. Dino Zoff och Buffon kom tvåa. Neuer kom trea.
Man måste vara en riktigt jävla bra målvakt som ovanstående för att ens nämnas som topp tre. Det finns inte så många såna målvakter som de ovan.
Finns många bra el riktigt bra, men de behöver vara mycket mer dominanta för att hota. På samma nivå som Messi, Cr, Zidane, Platini men i målburen.
Jag kan inte komma på nån målvakt som förtjänade men inte fått första priset.
Casillas vann många titlar, gjort otroliga räddningar men han var inte så mycket bättre målvakt av låt oss säga övriga topp 5-10.

Ja, det var min synvinkel i diskussionen. Man kan se på saker på andra sätt så klart.
Barcelona Xavi #6
2018-05-03 22:10
Andreas fcb

Är det verkligen värt att betala 30k för att se Real lira och eventuellt lyfta bucklan mot typ Juventus?
Barcelona Andreas FCB
2018-05-03 21:55
@petersays:

Om en målvakt håller nollan i 38 omgångar i ligan, vinner Champions League där man håller nollan i finalen, samt vinner VM med sitt landslag utan att släppa in ett enda mål så kanske, kanske en målvakt kan få priset..
Barcelona petersays
2018-05-03 21:48
Som vanligt så märks det ju även på diskussionerna här inne (och på historiken för utmärkelsen) hur jävla svårt det måste vara att ge Ballon d'Or till en back, målvakt eller ens mittfältare..
Barcelona the cameroonians
2018-05-03 21:47
I morgon drar U17-EM igång och på lördag är det första gruppspelsmatchen för Spanien som möter Serbien. Övriga lag i gruppen är Tyskland och Holland. Barcelona har 3 spelare med i truppen; Målvakten Arnau Tenas Mittfältaren Adria Bernabé Anfallaren Nils Mortimer Den sistnämnde har definitivt kapacitet att axla manteln efter Abel Ruiz. 13 av matcherna i mästerskapet kommer visas på TV inklusive Spaniens alla matcher och finalspelet. För oss i Sverige kommer det att finnas möjlighet att streama matcherna via UEFAs hemsida och egna TV-kanal. Avsparken på lördag är 18.45.
Barcelona jayjay_okocha
2018-05-03 21:41
Att spelare som Welbeck lyckas bli proffs är ju en gåta..
Barcelona Damon2022
2018-05-03 21:25
shit 30 k om barca spelar är de värt, Shit finalen tänk 4-2-3-1 med griezman på topp o coutinho o dembele på kanterna o messi i mitten ajaj: Skulle vara bra final.
Barcelona Andreas FCB
2018-05-03 21:17
@Damon2022:
Jag ska åka på finalen nästa år. Kommer köpa VIP-biljetter via Uefa för typ 30-35k (brukar ligga på det för billigaste VIP Gold). (Det är min 30-års present till mig själv, haha!) Hoppas verkligen Barca spelar final, helst mot Real. Arenan är fantastisk. Riktigt fint bygge.
Barcelona Damon2022
2018-05-03 21:08
mkt fin arena atletico byggt, hoppas barca spelar cl final där nästa säsong
Barcelona Kröjjff
2018-05-03 20:01
@Dûssel:

Nu syftade jag ju i och för sig inte på Salah, utan forumets Sergio Busquets. och dennes sätt att argumentera för sin sak. Men det krävs intelligens för att fatta.
Barcelona the cameroonians
2018-05-03 19:48
Innan spekulationerna kring värvningar eskalerar så vill jag passa på att nämna det Bartomeu sa i en intervju angående sommarens transferbudget. Han sa då att det finns €60 miljoner plus tillkommande försäljningar att tillgå vilket bör stämma om man ser till den ekonomiska situationen. De spelare som kan lämna är ju Vidal, Paco, Gomes och Rafinha och kan i min värld som mest ge €10, 20, 25 och 30 miljoner vilket blir €85 miljoner och totalt då cirka €145 miljoner en bra försäljningsdag. Arthur 40 plus Griezmann 100 äter upp den summan direkt. Men. Klubben behöver också förstärka ytterligare om dessa fyra plus Iniesta lämnar, samtidigt som det finns frågetecken för Yerry Minas framtid. Aleña lär täcka en plats, men kommer klubben satsa på Samper, Munir och Marlon? Tveksamt. Nästa fråga blir då om Bartomeur villig att spränga den ekonomiska strukturen och satsa än mer pengar när Espai Barça dessutom ska dras igång? För även om sponsoravtalen för Nike och BEKO ökar så måste intäkten för Neymar hämtas hem igen för att täcka de ökade kostnaderna från den gångna säsongen. En svår ekvation att få ihop. Det kommer krävas en jäkla bra balansgång av ledningen och jag ser uppenbara risker i hanteringen med oro för konstiga kontrakt och affärer.
Barcelona Barca4life98
2018-05-03 19:02
[QUOTE=Trio el Mágico]Barça sägs vara intresserade utav Kimmich. Tycker helt klart att han är mer intressant än vad Bellerin är som det också ryktas om. Arthur, Alena, Kimmich och Thiago. Hade vart bra värvningar om vi får iväg några utav våra spelare. Sen så snackas det om Lenglet från Sevilla, har ingen koll på honom dock. [/QUOTE] Jag skulle hellre vilja köpa Alaba om det var upp till mig. Alaba kan spela överallt, precis som Kimmich men är bättre enligt mig åtminstone. Jag tycker Jordi Alba är grym men Alaba är 3-4 yngre (?) och är lite mer komplett, framförallt när det gäller spelet med bollen och i uppspelsfasen. Studera Alaba i uppspelsfasen nästa gång ni får tillfälle, ibland går han inåt och agerar mittfältare, ibland kommer han på överlapp. Han kan dessutom spela som en av 3 mittfältare och vara grym i en sådan roll.
Barcelona Trio el Mágico
2018-05-03 17:48
Barça sägs vara intresserade utav Kimmich. Tycker helt klart att han är mer intressant än vad Bellerin är som det också ryktas om. Arthur, Alena, Kimmich och Thiago. Hade vart bra värvningar om vi får iväg några utav våra spelare. Sen så snackas det om Lenglet från Sevilla, har ingen koll på honom dock.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-05-03 17:32
@Cule4life:
Absolut. Det är jag alldeles säker på. Hoppas han kommer till sommaren bara.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-05-03 17:30
@ Xavi #6:

De lämnar, och spelarna som "har kommit" in hittills Arthur, Alena och Griezmann. Thiago/Eriksen skulle sitta fint som komplement.
Barcelona Xavi #6
2018-05-03 17:19
Thiago would be open to a return to Barça, but no interest has been shown in the La Masia graduate for more than a year. [rac1]

Iniesta, Gomes,Vidal, Rafinha och Denis kommer lämna under sommaren. Tror ni de blir någon riktig förstärkning till vår svagaste lagdel under sommaren?
Barcelona Treyh
2018-05-03 17:02
Liverpool kommer vinna finalen. Även om de ligger under med 0-3 så räcker det med att de lyssna på denna låten (länktips) och de kommer go super saiyan
Barcelona Caz
2018-05-03 16:32
Sedan har offensiva nästan alltid prioriterats till priserna, precis som de kostar mer och tjänar mer. De är allt som oftast viktigast för deras lag. Hade man kommit till Chelsea, United, Atlético, Arsenal, Tottenham, City eller Bayern och sagt: "Du kan få vilken spelare som helst" tror jag alla hade valt Messi och om jag räknar bort Messi hade de valt Ronaldo, Salah eller Neymar istället.
Barcelona Caz
2018-05-03 16:27
Ramos brukar ju faktiskt oftast vara en klippa defensivt i CL. Det är i ligan mot sämre lag när misstagen ibland kan komma. Motivationen verkar inte alltid där samt att han kan tappa huvudet. Men återigen är anledningen till varför guldbollen gått till spelare i sista tredjedelen pga det Messi och Ronaldo gör är omänskligt. Man snackar om Reals fantastiska trupp men det finns många gånger det andra laget har varit bättre och Ronaldo har behövt avgöra. De har till och med varit nära på att åka ut mot Schalke och Wolfsburg men Ronaldo räddade dom. Precis som Messi räddat en jäkla massa matcher när försvaret har svikit. Lägg dessutom till oftast mer än 40 mål varje säsong+över 10 assists så har ni svaret på varför de alltid med all rätt ska vinna. Det är också varför Salah har en chans detta året, han gör mål nästan varje match i viktiga lägen och gör mål i toppmatcher. Sedan får mittfältare cred också, De Bruyne har varit fantastisk och många rankar hans säsong högre än Kane, Agüero och andra anfallare. För mycket handlar också om i vilka lägen man gör målen och hur ofta och det är där Messi, Ronaldo och nu Salah detta året sticker ut i mängden som inte andra anfallare gör.
Barcelona Cule4life
2018-05-03 16:18
I januari säkrade Barcelona en köpoption för Gremios mittfältare Arthur. Fram till juli kan de värva 21-åringen för totalt 39 miljoner euro, inklusive bonusar.

På sistone har det i spansk media spekulerats om att Barça ångrat sig gällande en värvning av Arthur. Något brasilianaren dementerar.

– Barça litar på mig och jag är glad över det. De ringde för att försäkra mig (om att ryktena inte stämmer). Allt är på rätt väg. Det är en dröm att spela i en klubb av Barcelonas storhet. Jag är säker på att allt kommer gå bra, säger Arthur till Sport.

Arthur tycker dock att det är synd att Andrés Iniesta, 33, hinner lämna Barça innan han anländer.

– Jag är ledsen. Jag började förstå fotboll på ett annat sätt efter att ha sett Iniesta spela med Barcelona. För mig var han ett exempel att följa. Någon jag från distans försökt ha som referens, säger 21-åringen."

Vad tror ni. Är han en framtida crack som ska bli Barcas nya spelfördelare ? Hoppas på det om nu Barca ska punga ut 39 milj euro + lön.
Barcelona Katalano
2018-05-03 16:08
@ || #5 sergiobusquets:

Nja, Ramos var dålig defensivt och det är det man framförallt ska bedöma mittbackar för. Men målen är självklart ett plus även för honom, speciellt när många av dem var så otroligt viktiga. Hans brister defensivt gör att han inte riktigt når den diskussionen för mig i alla fall.
Real Madrid Dûssel
2018-05-03 15:56
@Kröjjff:

Nu får väl kamma till dig lite? Besitter salah lite intelligens och spelförståelse? Kolla in hans stats. Det han gör och visar är helt motsatsen till vad du skriver.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-03 15:37
Katalano Får ju inte glömma bort ramos, som vände underlägen åt real Madrid hela hösten i ligan och under våren kickade ut lag från cl, men Ronaldo fick den.
Annons: