/spanien/barcelona/forum/557.aspx/spanien/barcelona/forum/557.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tribente_magico
2017-07-08 19:38
Soko. Coutinho ballerina? Då måste jag fråga dig vilka spelare du anser skulle göra skillnad i Barcelona?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-07-08 19:31
City sägs bjuda 56 miljoner euro för Sanchez. Jag begriper inte riktigt varför spelare som har bara ett år kvar av kontrakten kostar så mycket? Sanchez kan ju spela kvar i Arsenal i ett år till och sedan stoppa 56 miljoner i egen ficka.

ps. Coutinho i Barca? Räcker det inte med en festande Neymar utan vill ni ha två kompisar som kommer förstöra för Barca. Nej till ballerinan säger jag.
Barcelona tribente_magico
2017-07-08 19:20
Hoppas dom lägger allt krut på Coutinho nu. Om man kollar på statistiken under 2000 talet så spelar det ingen roll vilka spelare Real Madrid värvar. FC Barcelona har ett enormt övertag och är själva deras största motståndare. Samspelta La Masia spelare toppat med ett par st världsstjärnor och ordningen är återställd oavsett vilket lag Real Madrid ställer upp med. Värva spelare som gör skillnad samtidigt slussa in la masia spelare (Alena och Palencia) successivt är nyckeln.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-08 19:20
Arda? Det köpet var ett stort misstag från dag ett. Han passar inte in i Barcelona det visste vi alla. Vi köper fel spelartyper. Arda,Gomes,Rakitc Deco,Iniesta,Xavi O herre vad tiderna ändrades.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-07-08 18:59
SOMISEREM1899

Men en coutinho bredvid Rakitic kan bli jäkligt bra, Iniesta ska givetvis starta när han är i form.

Barcelona SOMISEREM1899
2017-07-08 18:48
Barcelonistas

Vet du verkligen det? Hur bra fungerar Coutinho på ett tremannamittfällt? Gick ju mindre bra för Arda, exempelvis. Att köpa Coutinho skulle vara en ännu större chansning än att köpa Eriksen i mina ögon.
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-08 18:47
Rakitic är inte så dålig. Han är inte startspelare nej men som bänkspelare duger han alldeles utmärkt. Med rätt spelare runt sig och ett välfungerande lag kan Rakitic defintivt bidra med sina goda egenskaper. Vi vann CL med han i startelvan så så jävla kass kan han inte vara. Han bidrig med mycket kraft, löpningar och huvudspel. Xavi satt på bänken och kollade på.
Barcelona CRset
2017-07-08 18:46
Jag förstår inte grejen med att folk är så hopplösa här i forumet sen det verkar vara klart att Verratti inte kommer. Det är långt kvar till den 31a augusti och mycket kan hända, på bara några dagar kan ett misslyckat silly season visa sig vara ett lyckat. Så ha tålamod grabbar.

Sedan förstår jag inte vissas negativa inställning till en värvning av Paulinho? Så dålig fotbollspelare är han inte bara för att han spelar i Kina just nu. Killen har spelat flera år i brasilianska landslaget och gjort det bra, 4 matcher 3 mål bara under 2017. Spelade 67 matcher och gjorde 10 mål för Tottenham under två säsonger. Jag tycker att Paulinho är en helt duglig spelare som skulle kunna göra det bra i Barcelona, helt seriöst. Han påminner mig en del om Arturo Vidal, en spelare som spelar på styrka och intensitet, som har ett bra tillslag och som rör sig över stora delar av planen. En offensiv version av Casemiro. Med både längd och styrka (som vi saknar idag) och med ett distansskott (som få i laget har). Att ha en sån spelare på bänken som skiljer sig från övriga kan nog leda till mer nytta än skada. Jag är helt för en värvning av hans slag ifall priset hamnar runt 200-300 miljoner, inte en krona mer.

En värvningar av Eriksen har jag varit förtjust i sedan länge, som jag hellre ser som Iniestas ersättare före Verratti, Cabellos mm. En spelare som är 25 år och har knappt varit skadad en dag i sitt liv. Som spelar i PL i flera år och som är van vid stora matcher, fysiska matcher och som är relativt komplett som spelare. Coutinho är en allt för offensiv spelare som inte besitter några som helst defensiva egenskaper och som skulle vara alldeles för svår att skola om till en mer central mittfältare. Seri är en annan värvning jag utan tvekan hade försökt ro hem. En för många okänd spelare som har haft en bra säsong i Nice. Alla spelare som har värvats in från franska ligan har visat sig vara succé, och varför inte ro hem Seri för en billig slant ? Kan Bayern värva in en okänd spelare i Tolisso, varför skulle inte vi kunna värva Seri?

Vad tror ni? Finns det några andra spelare där ute på marknaden som klubben kollar efter än dem jag nämnde ovan?

Barcelona FCB_Messi
2017-07-08 18:44
Läste precis att psg också vill ha Coutinho . Asså det där sista sekund målet utav Roberto måste ha gått låååångt in i dom. Pissluffarklubb.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-08 18:38
Fokuset bör läggas på Coutinho just nu. Kan inte heller se någon annan just nu. Eriksen vill jag inte se i Barca känns som en enorm chansning kan bli ett stort fiasko. Coutinho vet du i varje fall vad du får av.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-08 18:32
En sak är säkert 90% av det här forumet tänker fel. Hade ni styrt klubben hade det inte gått så bra. Ni påstod att Rakitic var bra medan jag från dag 1 sa att han inte håller, jag, det var jag som sa det! Hade jag fått styra klubben så hade en spelare som Rakitic aldrig fått komma från första början.
Barcelona Koeman!!
2017-07-08 18:30
Jag ser hellre att man inte gör någon värvning än att värva någon som inte alls är tongivande.

Lägg allt krut på Eriksen i Tottenham eller Coutinho i Liverpool, det är dem enda tänkbara som kan ta en ordinarie plats på innermittfältet i Barca
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-08 18:27
Iniesta klarar inte att spela lika mycket som förr - därav extra viktigt att hitta en ung spelare för vårat mittfält som har energi och entusiasm för att spela varje match. Messi på mittfältet vill jag absolut inte se. Han kommer behöva(men förmodligen inte göra) ta ett mycket större ansvar defensivh vilket kommer hämma hans offensiva spel. Dessutom har jag väldigt svårt att se Messi som person tycka det är "skoj" att spela mittfältare. Nej det är och förblir en dröm att tro Messi är något för vårat mittfält. Desperation skulle jag kalla det att ha honom där. Rakitiv får gärna stanna som en väldigt bra truppspelare såvida vi inte får ett större bud på honom. Men visst ser det mörkare ut för varje dag som går. Tyvärr. Men mycket kan hända än!
Barcelona Fcb88
2017-07-08 18:13
De ser verkligen inte positivt inför nästa säsong.. man börjar tappa hoppet när de gäller de här transferfönstret..
Barcelona Barcelonistas
2017-07-08 17:50
Ett annat alternativ är att vi sätter ner Messi på mittfältet och köper in en anfallare. Neymar-Suarez-? Iniesta-Busquets-Messi Alba-Umtiti-Pique-Vidal Detta är lösningen på våra problem.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-08 17:39
Nemesis10 - håller med om att han skadar sig för mycket men att säga att det inte finns potential är bara så fel. Folk klagar på att man inte satsar på spelare? Ni vill ju kasta ut det ända som andas potential.
Barcelona Nemesis 10
2017-07-08 17:30
@Barcelonistas:

Har alltid gillat Rafinha men en spelare som inte kan hålla sig frisk kommer heller inte kunna utvecklas vilket är ett stort problem
Barcelona Barcelonistas
Men samtidigt så har vi haft den bättre startelvan, bättre kollektiv och spelide. Jag tar det alla dagar i veckan före en bredd trupp med massa metrosexuella spelare. Värt att påpeka att trots våran usla säsong så var vi 1 match ifrån att vinna ligan förra säsongen. Samma sak var det under Tata Martino. Vårt grundspel är så otroligt bra att det räcker för tränaren att bara giva in självförtroende och en tydlig plan för alla spelare för att vi ska stå dör med en Cl elr ligatitel. Förra säsongen slog vi Real borta och hemma matchen på Camp Nou borde vi ha vunnit. Dom få gånger som laget vakna till liv.
Barcelona Andresito
"En dag på jobbet i FC Barcelonas högkvarter" i länktips.
Kan tänka mig att det ser ut så här för Bartomeu, Braida, Robert, Segura mfl.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-08 17:25
Nemesis10 - Real har alltid haft bättre bredd än oss det hade dom även när vi hade Pep som tränare. Vi ska inte ha sån bredd i laget utan vi ska ha en bormal trupp där alla på nått sätt fyller en funktion. Pep hittade en roll för självaste Keita tex.
Barcelona Nemesis 10
2017-07-08 17:11
Yeezus

Håller med, det är verkligen läskigt. Dom klipper alla dom bästa talangerna i Spanien utan konkurrens för små pengar. Dom förstärker sitt lag och går plus om man räknar in försäljningarna dom kan göra medans vi försvagar våran trupp och samtidigt går back.

Real har den absolut sjukaste truppen jag har sett och jag ser bara inte hur våran klubb ska hänga efter då vi bara har blivit sämre och sämre för varje säsong som går just nu.

Vi får betala dyrt för den inkompetens som yrar i klubben och Real drar nytta av det till max. Sorgligt
Barcelona Barcelonistas
2017-07-08 17:08
Hur kmr det sig att ni inte tror på Rafinha? Han var ju fantastisk innan han skada sig mot Roma hösten 2015? Vad jag minns så startade han alla stormatcher då samt petade Rakitic.
Barcelona Rambla~
2017-07-08 17:04
Jaha, all in på Paulinho nu då? Fast fan vet om denna ledning klarar av att ro i hamn ens den värvningen från korpligan där borta i Kina. Visst Ceballos såg bra ut i U21 men jag står fast vid att han är ett rövhål, det kan kvitta att han går till RM för min del. Lycka till med speltiden, fråga bara James och Isco innan denne hade turen att Bale åkte på en långvarig skada. Det där mittfältet ser rätt tjockt ut nu.
Barcelona Kröjjff
2017-07-08 16:49
Själv är jag mer orolig för att det inte rör sig nämnvärt mycket underifrån; d v s La Masia. Från att förädlat ungdomarna i de egna leden steg för steg, så införskaffar FCB numera bara råvaror för vidareförsäljning till andra klubbar. Och överlåter i allra bästa fall dessa att försöka förädla ungdomar, som därvidlag redan börjat tappa tron på sin egen kvalitet, eftersom de aldrig fick chansen att visa vad de kunde på sina drömmars hemmaplan, i kraft av nödvändig speltid samt tränares tillit och tålamod. .
Barcelona yeezus
2017-07-08 16:37
Det är på riktigt skrämmande att se hur marängerna rustar upp inför framtiden i och med värvningen av Ceballos som förväntas bli offentlig när som helst nu. Dem har en otrolig trupp med kvalitetsspelare på varje position för flera år framöver.

Sen har vi ju vårt kära lag där stommen i laget är 30+ med en ungdomsakademi som i praktiken fungerar som en reamarknad. Lägg därtill att INGEN verkar vilja ansluta sig till oss för tillfället.

Dagen då Paulinho ansluter som startspelare på Barcas mittfält kommer jag komma ihåg det som den här klubbens nedgång. Maken till mer inkompetent ledning har jag aldrig skådat. Att samma personer inte valdes bort i ett nyval för två år sedan gör ännu mer ont. Fan.
Barcelona Fcb88
2017-07-08 16:35
Är de bara jag som tycker de är oroväckande att vi verkar ha svårt att locka till oss riktigt duktiga spelare?
Barcelona Barcelonistas
2017-07-08 16:25
Bollinnehavet - enskilda händelser? Jag svarade bara på ditt inlägg där du så stolt ville påpeka Real Madrids dominans ute i Cl. 2014 tog ja fram för att dom den säsongen slutade 3a i ligan och inget pekade på att dom skulle vinna Cl. Skäms på dig att du jämför sen händelsen med ett lag från 2009 som är historiens bästa. Usel jämförelse. Det är inget fel att ha tur 2014 var dom värda titeln. Men 16-17 inte i min bok. Ligatiteln 2017 ska vi inte ens gå in på. Nej for real att du ens sitter och försvarar Bayern matchen luktar marängskit från långt håll. Vidal fick ett gult kort efter 3 min för sin första faul? Han borde aldrig ha haft det första gula om vi nu ska prata om Vidals utvisning. Men låt oss säga utvisningen är korrekt det är fortfarande 5 andra situationer som man fick med sig. Historiens sämsta linjedomare utan tvekan. Jag avslutade diskussionen i mitt förra inlägg du valde att trigga igång den när den redan var avslutat. Så låt mig försöka en gång till. Nog om detta nu!
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-08 16:17
@El Pistolero 9:

I värsta fall? Bellerin. Det är precis så jag tror att det kommer bli. I samma klass som när Milan presenterade Montolivo som Mr. X

Jag tror inte ens att Seri kommer. Jag tror på Paulinho eller någon i stil med antingen Bruno Soriano eller Borja Valero. Men Bellerin kommer ses som den stora prestigevärvningen eftersom att han blir dyrast och vi inte kan förhandla.

Och nä, jag har inte hunnit äta än ;)
Barcelona Cule4life
2017-07-08 16:15
Boa hancock

Vi alla vet att ledningen inte kan affärer. Men läget är som det är. Deal with it. Vi i Sverige kan inte förändra något. Vi får vänta tills en nu ledningen kmr. Vi har dom.apelarna vi har och måste spela efter dom förutsättningarna verkar det som. Så jävla dåligt lag har vi inte. Det gäller att använda spelarna korrekt.
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-08 16:13
Barcelonistas

Sorry men du låter som Mourinho gjorde när han var i Madrid. Letar efter enskilda händelser för att förklara bort rivalens framgångar. På samma sätt som Ramos gjorde mål 2014 så gjorde Iniesta mål mot Chelsea, men vår titel 2009 skulle du aldrig förklara bort pga det. Och for real, fet enda felaktiga med Vidals utvisning var att den inte kom tidigare. Men som du själv sa, nog om detta.

Sen vill jag be hela forumet om ursäkt för min negativitet och krigsstig de senaste dagarna. Bråkig och gnällig är jag haha. Jag får nog äta lite bättre ;)
Annons: