/spanien/barcelona/forum/556.aspx/spanien/barcelona/forum/556.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2018-05-26 20:44
Madrid bättre spelare på varje position? Yeah fucking right. Nu ska vi inte överdriva.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
2018-05-26 20:42
YNWA! Hoppas på en målrik match till Liverpools favör och rätt kort på Ramos!
Barcelona Kröjjff
2018-05-26 20:42
@JUSSI BJÖRLING:

Hur många trodde på Liverpool när man låg under mot AC Milan med 3-0 efter första halvlek, i finalen 2005. Men man vände på matchen. It ain't over till the fat lady sings
Barcelona Koeman!!
2018-05-26 20:32
Utnyttjar Real hur dålig Lovren är så vinner dem enkelt.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-05-26 20:05
Ska Liverpool ha en chans måste de leda med typ 5-0 i paus, vilket inte kommer hända.
Barcelona A good coach is everything!
2018-05-26 19:41
Jarlma // Jag är nog VVs första och största kritiker på forumet ! Fast nu var det inte VV snacket handlade om men kan håll med dig i den saken.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-26 19:29
Kvällens match då. Om Liverpool ska ha någon chans krävs 1-2 tidiga mål. Gör dem det så tvingas real o anfalla= kontringar för Salah o co. Annars ser jag ingen chans för pool. Tyvärr får vi vara förberedda på att reals tredje kommer ikv.
Barcelona Jarlma
2018-05-26 19:17
[QUOTE=A good coach is everything!]När man torskade som Emery gjorde mot oss aah då ska nog en tränar karriär nästan vara över.. Fattar inte vad man ser hos den tränaren! [/QUOTE] Rankar V.V blunder mot Roma högre. Vad ser man hon honom är frågan?
Barcelona Treyh
2018-05-26 19:03
Vad tror ni om kvällens match? Jag tror personligen det kommer bli en målrikt tillställning. Liverpools anfallsspel är en fröjd att följa med Salah, Firmino och Mane som kommer löpa som aldrig förr. Real Madrid är stabilare men när det kommer till en enda match så kan allt hända. Även om Liverpool ligger under med 0-3 i halvlek och fansen börja sjunga den där låten kommer de fortfarande tror på vinst haha
Barcelona A good coach is everything!
2018-05-26 18:34
När man torskade som Emery gjorde mot oss aah då ska nog en tränar karriär nästan vara över.. Fattar inte vad man ser hos den tränaren!
Barcelona Ribohn Fan
2018-05-26 18:27
S.Eto!

Ok! Du har rätt! Minnet svek, börjar bli för gammal märker jag.
Men syftet kvarstår gällande Emery.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-26 17:35
Haha om du har sett alla psg matcher i år (inklusive försäsong) skulle du veta att mbappe hade försäsong med Monaco och inte psg. Han blev klar ganska sent in på augusti om inte transfer day (?). Minns bara att hans första match med psg var efter landslagsuppehållet början av september.
Barcelona Ribohn Fan
2018-05-26 17:28
I början på säsongen ingår också träningsmatcher, jag har sett alla PSG(precis som Barca)matcher i år, en del kanske förstår varför.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-26 17:23
Det där stämmer inte för 5 öre... mbappe har aldrig bänkat Cavani som nummer 9. Cavani starta alla psg matcher i början av säsongen, han började bänka slutet av säsongen eftersom ligan var klar och Emery ville te chanser till talangerna och b spelarna.
Barcelona Ribohn Fan
2018-05-26 17:03
Best Puyol! Läs Rinaldo=Gud inlägg, han beskriver det bättre än jag. Kan bara lägga in min syn på Emerys, hantering av stjärnorna. Det tycker jag han gjorde bra förra säsongen. Två exempel. Efter Mbappes succé sängong som 9:a i Monaco. Så fick han mycket chanser i början på säsongen, som just 9:a. Det innebar stor oro för Cavani, som fick sitta på bänk en del. Det innebar stort missnöje från Cavani och bristande självförtroende och målen uteblev. Emery löste det genom att flytta ut Mbappe på högerkant och Canvani som 9:a. Alla blev nöjda både sportsligt och även spelarna, utom till en viss grad DiMaria, Men det löste han med att routera spelarna ofta. Det andra är att han utnyttjar spelarnas/stjärnornas kvalitéer. Ett exempel Draxler har alltid spelat vänsterytter, men med den konkuransen i PSG, skulle det innebära lite speltid. Draxler har väldiga kvaliteer som spelare. Vad Emery gör är att skola om honom till innermittfältare. Skulle nog tro att det är där han kommer att spela i Tyskland VM lag.
Barcelona Iniesta.70
2018-05-26 16:50
Barcelona Culés
2018-05-26 16:19
Lite off topic kanske men handlar ju ändå om en Barcaspelare, om än av många oönskad. Men lästa precis att Arda Turan till slut blev bötat med 250.000 euro för domarincidenten. Dvs. Ca 2,5 miljoner kronor. Kanske kan låts svindlande mycket men jag måste ändå säga att tycker det är helt rätt att böta så mycket för då känner han iaf av det. Jag menar vad är det för mening att böta någon som tjänar 5 miljoner kr i månaden med typ 80.000 kr. Det är ju som att en vanlig Svensson skulle få en bot på ca 200 kr, knappast något som skulle få en att verkliga reflektera över vad man gjort.
Barcelona Beast Puyol
2018-05-26 16:00
Ribohn Fan Emery är långt ifrån en av världens bästa tränarna. Så där tog du i rätt mkt. När Emery har mött bra lag så har han fått panik o blivit handlingsförlamad precis som Valverde blev när Barca spelade borta mot Roma. Emery funkar bäst med sämre lag då han fåt glänsa dvs i Europa League skulle jag kalla det. Han lyckades bra pga de fanns ingen mega stjärna i Sevilla som de finns i PSG. I PSG finns de massor med stjärnor och behöver du få alla att fungera som enhet och han fixade inte det. Han mötte Real där Real hade en dålig period och han lyckades aldrig bryta ner Real. Så bra är inte Real. Zidane såg att PSG fick mkt luft och tog över matchen helt då gör han 2 taktiska byten och vips Real fick straff och sedan vann dem med 3-1. En tränares uppgift är vända matchen till sin fördel och de lyckades Zidane i bägge matcherna och Emery lyckades inte med något av det. Skulle dock lägga till att de var fiasko säsong för PSG med tanke på att dem åker ut direkt då dem möter bättre lag. Emery är en tränare som hade passat bra i lag som Sevilla, Valencia, Dortmund. Då är pressen mindre o då har han chansen att glänsa o göra mer rätt än fel. Pep, Klopp, Zidane, Mourinho, Pochettino, Diego Simeone. Dessa tränare vet vad dem gör. Sen kan man ranka dessa hur man själv känner för.
Barcelona BARCA-més que un club
2018-05-26 15:44
Real behöver ju inte ens spela finalen den bucklan är redan skriven för dom seriöst dom vinner sin 13e cl va säkra på det dom har allt med sig tyvärr . Men man kan alltid drömma att Salah och Liverpool tar det.
Barcelona Kröjjff
2018-05-26 15:12
Jag har en dröm som jag av någon anledning kallade "våt", när jag avslöjade den för en av mina kollegor i veckan som gick. Det är att Salah gör en äkta hattrick och att Ronaldo går mållös från finalen, efter att missat en oförtjänt straff. Min motsvarande mardröm var att jag torrt tvingas konstatera faktum: Real Madrid och Ronaldo gjorde det igen. Men den höll jag för mig själv...
Barcelona Ribohn Fan
2018-05-26 11:01
Rinaldo=Gud! Jättebra analys av Emery. Emery och Pep var dem enda tränarna som spelade Barca fotboll förra säsongen. Vi skulle ha mått bra av ha fått honom istället för Arsenal fick honom. Det är bara att säga grattis till Arsenal, som har fått en av världens bästa tränare.
Barcelona Kröjjff
2018-05-26 10:19
Tanken svindlar, när jag fortsätter fundera. Tänk om Liverpool FC vinner ikväll. Vem vet, kanske något kommersiellt TV- bolag i framtiden får den självlysande idén, att ta klubbfotbollen till nya oanade höjder, genom att introducera en ny turnering döpt till "Mästarnas mästare"; med UEFA som finansiär. Ponera att Liverpool FC står som slutsegrare och Salah med Allahs hjälp har hälsan i behåll fram tills dess han fyllt femtiotre. Då kanske vi kan få en repris på kvällens så kallade "duell" som rosa sportbladet gjort ett stort nummer av, mellan honom och vi vet vem: Ronaldo 61 - Salah 53. 61 år var vad Ingemar Stenmark fyllt i årets upplaga av Sveriges televisions version av Mästarnas Mästare. Risken är bara att Ronaldo, som från skillnad till Stenmark mestadels drattat på sin ändalykt när han försökt sig på slalom, kanske är så sargad av alla dessa fiktiva kapningar genom åren, att han tar sig fram med rollator vid den tidpunkten. Ingen fara, ge "killen" ett handikapp i form av straffar, så kanske han reder sig tillräckligt bra för att ändå vara att räkna med i denna framtida duell också. Men vid närmare eftertanke, så är det väl redan ikväll som "Mästarnas Mästare" ska koras i Kiev, i ett regn av konfetti och till the Queens sång? We are the Champions!
Barcelona Kröjjff
2018-05-26 08:52
Har berört det förut. Men dagen till "ära" finns det skäl att ta upp fenomenet igen. Säger: Champions League. Jag tuggar på begreppet och får en dålig smak i munnen. Särskilt om man dristar sig till att översätta det till svenska: "Mästarnas liga". Jag får inte ihop det helt enkelt. Ta Liverpool FC som talande exempel. Hur länge sen var det den gamla anrika engelska storklubben blev engelska mästare? Mitt minne räcker inte till utan jag tvingas googla: 1990! Alltså är det tjugoåtta år sedan "the reds" kunde kalla sig mästare. Och likväl, ikväll kan de kunna komma att kalla sig för mästare igen. Men inte för England, utan hela Europa. Erkänn att det känns en aning konstigt. Men med det sagt, är jag beredd att svälja förtreten. Om inte annat, så för den goda smakens skull. Det gäller att gilla läget.Länge leve!
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-25 23:49
@Barca4life98:
Det här är helt enkelt ett scenario där man inslutändan kommer få vänta och se. Men jag måste inflika i "tappet" mot oss. Att Emery inte kunde gjort bättre. Hsn gjorde helt rätt byten och utgick med helt rätt taktik.. vad som hände i returen va således helt utanför hans kontroll och borde enbart läggas på spelarna. Taktiskt sett körde psg över oss i första matchen. Det va därför det stod 4-0 från första början. I returen visade vi vilket överlägset lag vi är individuellt där allt gick våran väg. Men Emery, hade mentalt förberett psg för detta och vidtagit alla nödvändiga försiktighetsåtgärder. Trots det vönde vi matchen. Han började med att lägga sitt lag lågt ( med aggressiv press va det tänkt) och hade snabba kontringspelare som Draxler och Lucas från start. Ändå brast det. Sen gjorde han några justeringsr när det höll på stt glida dom ur händerna, bytte in di maria och tog ut Lucas och började anfalla vid 3-0. och psg kunde reducera. En reducering som.hade gett vilket annat lag ett ointagligt försprång. Han bytte sen ut Draxler och satte in Aurier för att säkra upp. Men några makalösa preststioner av neymar och missar av hans egna spelare gjorde att vi återigen kunde vända matchen..kollsr man taktiskt så gjorde Emery allting rätt. Psg har en del spelare i tryppen som är mentalt väldigt svaga silva och Verratti för stt nämna 2. Det är mer spelarnas fel än Emerys att psg förlora det mötet. Det va hsns taktik som tog oss på sängen i första och säkra ett 4-0 resultst till dom. Han valde ett väll balanserat lag till returen som låg lågt och satsa på kontringar. Han gjorde alla dom rätta bytena Ibland får man gå in och kolla detaljerat på vad som faktiskt hände och inte bara gå efter resultat. Emery gjorde ett bra dubbelmöte individuellt sett mot oss. Sen har alla hans lag presterat bra..sevilla, Valencia och Psg. Att åka ut med små marginaler mot barca och real är inte att misslyckas. Det kan aldrig vara det i mina ögon. Inte heller ät det ett misslyckande att förlpra ligan till Monaco som med B.Silva, Lemar, Mbappe, Fabinho, Bagayoko, Mendy, Sidibe, Falcao med mera hade ett av europas bäata lag den säsongen och va det laget som gjorde flest mål i europa om jag intr missminner mig. Dom tog sig även till semifinal i cl så dom va väldigt bra just den säsongen med sin gyllene generstion. Men som.sagt. framtiden får utvisa vad som händer. Personligen tycker hag emery är en väldigt bra tränare och han kan göra underverk med det spelarmaterialet arsenal ändå befogar över. Som Wenger på något mysstiskt sett ändå lyckades köra i botten om och om igen. Özil, Ramsey, Aubameynang, Koschielny, Michtaryan etc är väldigt fina spelare. 2/3 förstärknkngar på rätt ställen och han kan nog definitvit ta dom till en top 4 placering samt va med och slåss om El och fa cupen. Det för mig är att ta arsenal en bra bit påvägen bort från vart dom ör nu. Väll mött!
Barcelona Infinit8Don
2018-05-25 23:24
Xavi #6 Vem var inte usel i Sevilla den matchen? Dessutom hur bra var inte vi o våra anfallare? Kommer inte precis bedöma hans kvaliteter över den matchen. Kolla resten av säsongen ist. Håller med angående de ligt, dock kommer han kosta det dubbla samtidigt som han inte kommer acceptera att vara tredjeval av det jag läst.
Barcelona Xavi #6
2018-05-25 23:17
@Infinit8Don:

Har inte sett mycket av Lenglet men har ju var ju katastrofal när vi möttes ii cupfinalen. Sen ser jag ingen logik i att ha tre vänsterfotad mittbackar. Satsar hellre på De ligt som är en ännu större talang och en värdig ersättare till Pique.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-05-25 21:40
@S.Eto'o:

Gör ont detta men inte lika ont som för. Har stängt av känslorna för Barca senaste säsonger stegvis. Minns att Marlon imponerade riktigt riktigt bra.

Hoppas han lyckas vart än hamnar.
Barcelona II Barça II
2018-05-25 21:40
@A good.. Det spelar ingen roll om han varit bäst i sitt lag, vilket jag förövrigt inte håller med om. För mig är Marcelo bäst i Real tillsammans med Kross och Modric. Hur som helst så har han ju inte varit dominant på det sättet man vill få han att framstå. Sen förstår inte jag argumentet om att det är ”vårt fel”? Det var knappast Messi som var linjedomare och missade flera offside förra säsongen och inte var det Iniesta som dömde kontroversiell straff när det var 10 sekunder kvar mot Juve... Finns inget som säger att vi ens hade mött Real om vi gått vidare från kvarten, och hur kan vi ens vara säkra på att vi hade slagit de i en eventuell semi/final?
Barcelona Infinit8Don
2018-05-25 20:34
Med det sagt klandrar jag inte Ronaldo att använda sig av ”marketing” för att minska gapet mellan han o Messi för omvärlden. Eftersom att på planen skiljer det hästlängder mellan dem och det vet med säkerhet Ronaldo själv om. Men vafan, när båda slutar kommer ändå Messi kommas ihåg som den bäste spelaren genom tiderna. Ronaldo som en av de bästa målskyttarna och för all sin reklam o det han håller på med vid sidan av plan. Njuter.
Barcelona Davids3
2018-05-25 20:31
Minutes played by academy players in La Liga 2017/18:
Real Betis: 3990
Alavés: 2508
Málaga: 2316
Athletic: 1546
Villarreal: 1371
Valencia: 985
FC Barcelona: 5 MINUTES (José Arnaiz)

All respekt till Quique Setién.