/spanien/barcelona/forum/555.aspx/spanien/barcelona/forum/555.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2018-02-09 15:36
Kröjff Intressant teori och iakttagelse. Jag är inte så insatt i diagnoser, så jag väljer att inte kommentera mer kring just den biten. Men. Just när det gäller Stoichkov så hade han i alla fall en medspelare som inte var sen att skrika tillbaka, och det var ju Romario. Jag kommer särskilt ihåg en sekvens där Brasse-anfallaren fick en fantastisk passning på 40 meter i djupled av bulgaren. Men eftersom Romario var en i många sammanhang bekväm lirare så orkade/ville han inte ta en maxlöpning för att hinna upp bollen i tid. Istället stannade han upp, vände sig om och skrek på Hristo att han borde "passa bättre". Nu var ju Romario (och även Stoichkov för den de) till skillnad från Suárez, en diva av stora mått. Det beteendet ser vi inte mycket av i dagens Barça, huruvida det styrker din tes om att Luisito lider av någon sjukdom låter jag emellertid vara osagt. Men det handlar förmodligen inte om divalater.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjjff
2018-02-09 15:23
@Barcelonistas:
Utan att nedvärdera Valverde i "vanlig" ordning, tycker jag nog Tito Vilanova inte ska glömmas bort och göras osynlig i den fortlöpande historieskrivningen. Han visade sig vara en värdig arvtagare till Pep Guardiola, innan cancern tog vid. Till hans minne väljer jag att än en gång skicka länken till ett vackert tal i skrift,signerat Simon Bank.
Barcelona Kröjjff
2018-02-09 14:35
Tur för er som retar sig på Suárez, att ni från skillnad till mig förmodligen är för unga att få ha bevittnat hur bulgaren Stoichov skällde på precis allt och alla. Uruguyanen uppträder ju som en stillsam ordningsman i söndagsskolan vid en jämförelse. Men med det sagt så förstår jag i och för sig irritationen, eftersom även jag själv avskyr spelare som skäller på och gestikulerar gentemot lagkamrater i tid och och otid. Och det var också ett starkt skäl till att jag motsatte mig köpet av honom, när det begav sig. Men med det sagt så stärker Suárez fotbollsmässiga pånyttfödelse mig i min TRO, som jag givit uttryck för långt tidigare. Nämligen att han har någon sorts diagnos/ personlighetsstörning. Som FC Barcelona fann för bäst att medicinera mot, för att det upprepade bitandet och ständiga utbrott mot domare, motståndare (och sina medspelare), inte skulle fortsätta upprepa sig med flera och långa avstängningar som följd (som inte minst präglade sejouren i PL). Men med bl a viktuppgång som biverkning. Sedan har man med tiden insett att man måste finna en bättre balans i den insatta medicinska behandlingen, för att få ut mesta möjliga av sin stora investering. Så vad vi ser nu om min teori skulle stämma, är en bättre och mer "lättfotad" Suárez. Som slutat bita motståndare och få känsloutbrott med rasistiska förtecken. Han skäller på sina medspelare istället. Och den smällen tror jag nog de flesta lagkamraterna är beredda att ta, så länge han själv levererar på plan. Man har provat sig fram över tid och förefalller ha funnit rätt dosering nu. Inget ont som inte för något gott med sig...
Barcelona Romelu Umtiti
2018-02-09 14:34
En onekligen omtyckt karaktär! Hoppas han levererar lika bra på plan som han verkar göra i omklädningsrummet.
Barcelona wallmannen
2018-02-09 14:16
Lite sen på bollen, men skönt med final!
Angående Coutinhos mål. Man vet att man gjort nåt bra på fotbollsplan när Messi hoppar upp och firar i ens famn ...
Barcelona Barcelonistas
2018-02-09 13:25
Vår match igår mot Valencia var klockren vi är så galet stabila vi kontrollera matchen totalt. Det kanske är lite för tidigt att snacka men det var ett tag sen man såg ett sånt här stabilt Barca där kollektivet var så bra. Måste varit under Pep eran senast.
Barcelona Skurhink
2018-02-09 13:20
Kul om Vermaelen kommer till spel i helgen, Thom & Yerry i mittlåset :))
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-02-09 13:19
Barcelona vs psg i Youth League, tuff lottning.
Barcelona Cule4life
2018-02-09 12:39
Varför inte slänga in en lamasia mittback bredvid Mina ? Spelar man i Barca ska man klara av att möta Getafe. Man ska inte behöva ha Pique Umtiti alltid.
Barcelona Cúles
2018-02-09 12:32
Både catalanedition och barcaspiral är avstängda på twitter. Nån som vet varför?
Barcelona Katalano
2018-02-09 11:57
@the cameroonians:

Skulle haft Marlon att slänga in ;)
Ser ut att bli ett ostabilt backpar i helgen med andra ord.
Både Mina och Busquets klarar av att spela mittbackar, men för Busq så är det en lite ovan position och dessutom har de aldrig lirat tillsammans. Hur samspelet faller ut går inte att sia om. Hade jag varit Valverde hade jag satsat på extra mycket bollinehav och hög press med hela laget för att snabbt återvinna bollen denna match, just för att undvika att testa våra backar alltför mycket.
Barcelona Suarez9
2018-02-09 11:42
Måste också hänga med på hyllningståget för Busq! Har egentligen aldrig gillat honom även om jag vet hur viktig han är. Till stor del beror då på att hans genombrott betydde att Toure skulle lämna och det gjorde verkligen ont. Kunde du inte slå igenom fem år senare?!?! Han har verkligen varit fenomenal stundtals. Men tycker att han lite till och från kan missa passningar på 5 meter som han inte får göra. För han spelar på en position där det är storrisk konstant vid bolltapp. Sen med vändningarna utanför straffområdet, han är så lugn, så säker men jag får fortfarande hjärtattack varje gång det händer haha...
Barcelona Romelu Umtiti
2018-02-09 11:35
@TIKITAKA1086:

Varför då?
2018-02-09 11:21
@ || #5 sergiobusquets:
Umtiti är avstängd, Alba och Suárez står på 4 gula vardera. Piqué verkar inte träna idag utan genomgick undersökning av knäet, tveksamt om han spelar redan på söndag igen. Lär bli Mina och Busquets som mittbackar, och kanske Semedo på högerbacken för att väga upp bristen på speed hos mittbackarna. EDIT: Vermaelen har ännu inte genomfört någon träning sedan skadan och passet senare idag lär indikera om han kommer finnas med som ett alternativ på söndag.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-09 11:14
Eden Hazard (Chelsea): "Who scares me the most in Barça? You know, they have a player who is not from this planet. He's different, a class above, but that's not just one player, it's the whole team." [marca] Hazards övergång till real blev precis avblåst.
2018-02-09 10:43
Vilka är avstängda till helgen? Vem spelar mittback jämte mina på söndag?
Barcelona Smogen
2018-02-09 10:37
Inför hemma mötet hemma mot Getafe känns det som att det vore dags att vila en del spelare. Mötet efter det är ju en svår bortamatch mot Eibar, och sen är det Chelsea.
Visserligen är det en vecka mellan Getafe och Eibar, men att 4-5 spelare ändå vilas på söndag vore ju rätt skönt.
Barcelona Bosketts
2018-02-09 10:17
Stay classy Valencianistas...
Barcelona Barcadinho.
2018-02-09 09:30
Jag håller med. Busqi har haft en strålande lång period. De allra flesta förstår nog att spel systemet lastar av honom. Han är friare båda praktiskt med beslut på plan men också mentalt. Då får vi mer av honom.
Det blr nog därför svårt för Demb att få startplats. Tom Coutinho få känna på det o värma bänk.
Dock var det skönt att se Coutinho komma in. Vi hotar så klart mer och fotboll går ofta ut på att göra mål. Valverde verkar vilja använda honom som jocker i andrahalvleken när motståndarna är tröttare.
Jag njut riktigt mycket av några få korta kombinationsspel mellan honom o Messi. Jag vill se mer av det för vi är ju Barca, vi gillar se trolleri på plan. Det var så kul att höra den instinktiva Woow reaktionen från hemmapubliken när Messi fintade vackert vid sidlinjen. Så är det, tom andra sidans publik gillar trollerier.

Men rätt oerfaren Demb som har en bit kvar att komma in i allt det nya, shit, hur ska han få speltid. Lyxproblem.

Kommer bli mycket spännande final mot ett bra cup motstånd. Sevilla är bra på cup sammanhang när det räcker att lifta laget under kort tid. Kommer bli intressant och se var finalen kommer spela, förmodligen på Atleticos nya arena, men skulle bli kul om det gick att spela på SB. Är det nån som vet om toaletterna är iordning nu...? :P
5 raka finalister, vilken dominans.
2018-02-09 09:23
@Criff:

Kort översättning;

Valverde valde att starta med Gomes pga hans fysik/styrka och förmåga att bidra i defensiven. Han insåg dock rätt omgående att i och med Barcelonas stora bollinnehav så behövdes det snarare en spelare som kunde dribbla och göra skillnad i sista tredjedelen - ett byte som också gav effekt.
Barcelona Felix-Forca Barca!
2018-02-09 09:15
Grattis på födelsedagen Mr Valverde !!
Barcelona Katalano
2018-02-09 08:58
Criff

9. Citat, länkar till artiklar och annat innehåll på annat språk än svenska och engelska ska innehålla en översättning.

Barcelona DM1982
2018-02-09 08:33
[QUOTE=Dûssel]Det hände liksom utanför arenan. En viktig sak att tänka på. [/QUOTE] Jag tycker nog det är viktigare att tänka på att Piqué satt i bussen. Något väldigt provocerande för bortafansen. Piqué måste utredas av förbundet.
2018-02-09 07:57
Busquets har varit vår bästa spelare den här säsongen, så bra att jag ger upp cillessen som vår #1!
Barcelona || Cillessen #1
2018-02-09 07:51
Busquets är helt klart den spelaren valverde tar ut till sin 11:a först. Han räknar med ett lågtstående Valencia som enbart vill kontra? Vad gör han? Han ger direktiv till busquets att vända spelet hela tiden och tvinga Valencia till sidleds förflyttningar. Dom får inte vila 1 s under första halvlek. Bollrullande igår under första halvlek var underbart att se. Ett Barcelona som inte bryr sig om resultat utan enbart rullar boll är nog en motståndares mardröm. Vi är otroligt bortskämda med 2 galet bra målvakter. Sjukt roligt när iniesta förklarar för ter stegen hur cillessen gjorde under den galna räddningen.
Barcelona Criff
2018-02-09 04:00
Valverde reconoció que suele "tardar algo más en hacer los cambios", pero que en esta ocasión dio entrada a Coutinho tras el descanso "porque lo veía muy claro. Teníamos que intentar mover un poco la parte de arriba, André nos estaba ayudando con su fortaleza en estar juntos hacia arriba y atrás, pero veía que con el dominio que teníamos nos hacía falta un jugador que podía regatear en el último momento". Y la jugada le salió bien.

Det Valverde säger där, det är precis det man har saknat. En tränare som inte bara stoppar in eller tar ut spelare, utan har en plan med varför han spelar den ene eller den andra..
Barcelona IlTriplete
2018-02-09 03:59
Väldigt imponerande insats ikväll. Getafe hemma och Eibar borta sen ska vi till Stamford Bridge. Kan Chelsea sätta stopp för Barcelonas framfart? Blir en väldigt intressant vår!
Real Madrid Dûssel
2018-02-09 01:22
@Davids3:

Det hände liksom utanför arenan. En viktig sak att tänka på.
Barcelona Davids3
2018-02-09 00:57
Barcas buss attackerad (krossat glas) av Valencias fans. Gissa om det kommer förbises..
Barcelona Barcelonistas
2018-02-09 00:46
Sanslöst vad stabila vi är Valverde har byggt ett galet kollektiv där alla spelare är viktiga och delaktiga. Under Lucho så var det MSN som skulle göra jobbet och det blev för individuellt och på bekostnad av övriga lagdelar som då inte kunde leverera på bästa möjliga sätt.
Annons: