/spanien/barcelona/forum/5545.aspx/spanien/barcelona/forum/5545.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2014-07-22 15:06
Skulle jag bara se till rent fotbollsmässiga kvaliteer skulle jag aldrig välja Ronaldo-Bale-James före Neymar-Suarez-Messi. Däremot känns ju tyvärr tex. Benzema-Kroos-DiMaria som jävligt mycket bättre spelare än tex. Deulofeu-Pedro-Rafinha/Rakitic.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B.BOSS
2014-07-22 15:05
Det är helt sjukt vilka spelare Madrid har värvat sen Perez. Från Özil till Di Maria och nu James. De köper oftast klass och vi köper Chygrinski, Song, Hleb de tillsammans är 60 miljoner euro. Lägg till Mathieu och vi är uppe i 80 miljoner euro rakt i röven.
Barcelona NoGo™
2014-07-22 15:05
Barcelona forward Bojan Krkic (23) has decided to accept the offer of Stoke City. He will travel to England in the next hours. [md]
Barcelona B.BOSS
2014-07-22 15:02
El clasico vinner inte sig la liga. det fick fick vi lära oss och Madrid. du måste vinna alla andra matcher. el clasico är bara en bonus
Barcelona Gunther Hjulter!
AndreD //

Han säljer säkert mycket tröjor..
Barcelona Lion24
Real Madrid köper James för en alldeles för hög summa. Men kom ihåg att Real köper av Monaco som inte är ett dugg i behov av pengar, därav att förhandlingen blir svårare och att spelaren blir dyrare. James är dessutom ung och har gjort ett fantastiskt VM, det är naturligt att folk väljer att bedöma spelare efter det senaste man minns av spelaren. Den viktigaste delen: Real köper James för att dom kan. Dom har inga problem med backlinjen som vi har, eller i mittfältet. Real har råd att göra den här värvningen eftersom truppen är extremt komplett. Vi har tillräckligt med problem vi själva. Det är bisarrt att vissa gnäller på att Real köper James fast dom har fantastiska mittbackar medans vi köper Suarez för en ungefär likadan summa men sitter på mediokra mittbackar. Vi har liksom inte rätten att uttala oss om deras senaste köp. Låt oss fokusera på oss själva!
Barcelona AndreD
2014-07-22 15:01
Fattar helt ärligt inte den värvningen. Isco är mycket mer komplett och Di Maria är mycket bättre för deras spel men man klagar inte :)
2014-07-22 15:00
Rio Ferdinand kallade Real för det bästa och mest spektakulära laget rent offensivt om dem värvar James, nu har så skett.

behåller dem även di maria så blir dem ruggiga, men det lär väl inte funka i längden att ha en sådan trupp..
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-22 14:54
Kith Haha, på pappret då alltså. På planen är det självklart en annan femma men sätt till individuell skicklighet så finna det få kedjor som är i närheten.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-22 14:52
James är duktig men man får komma ihåg att han underpresterade när det gällde som mest och att Colombia mycket pga detta åkte ur. Jag är fortfarande lite besviken över att Colombia inte gick för det till 100 % då det är och var ett bättre lag än Brasilien. Men nåja, tillbaka till James så har han enormt mycket att bevisa innan man kan kalla han en crack. Pengarna säger ingenting, han är en up and coming snarare än en världsstjärna. För våran skull hoppas jag Real lägger överdrivet mycket ansvar på hans axlar då han absolut inte har rutinen för att klara av det på ett felfritt sätt. En 4-2-3-1 med James som tia, två lata divor i Ronaldo och Bale på kanterna samt offensivt inriktade centrala mittfältare i Kroos och Modric skulle smaka mumma för vår offensiv.
Real Madrid Kith.
2014-07-22 14:47
L.A.M nr 10 vår trio är alltså bäst genom tiderna utan att ha gjort en match ihop, ta inte i så du skiter på dig vännen. ??
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-22 14:42
Shit vad man ändå längtar tills säsongsstarten, alltid runt den här perioden i slutet av juli man börjar törsta efter fotboll. Visst hjälpte VM till men när man ser alla storklubbar värva så bara längtar man till att se alla stjärnor göra upp om titlarna. Storlagen blir bara bättre och bättre vilket gör CL till en väldigt oviss turnering där i princip alla åttondel/kvartsfinallag är lika bra. När det gäller Barca så är det bara att kolla på vårt mittfält och anfall för att inse att vi fortfarande är det vackraste laget att kolla på. Man önskade ju bara att ledningen skulle hjälpa sig själva och ta vara på den enorma potentialen och även numera hungern som finns till att vinna de största titlarna. Däremot kommer det alltid vara en fröjd för ögat att se alla klasslirare vandra ut på Camp Nou för att underhålla oss fans. Vårt tremannaanfall i år skulle jag nog säga kan vara det bästa i historien.
Barcelona DM1982
2014-07-22 14:42
* Makelele....
2014-07-22 14:41
Fuck, Real värvar James, säg goddag då.

Fan vi måste handla en världsklassmittback, mathieu och pique kommer knappast stoppa, CR, Benz, Bale, James.
Barcelona DM1982
2014-07-22 14:38
Känner mig faktiskt inte speciellt orolig över Reals värvning av James. Bra spelare visst men han har mycket att bevisa. Säljer Real di Maria så blir jag riktigt glad, det blir Malelele historien som upprepas.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-22 14:38
Känns som om Xavi är ett nyförvärv då man hela tiden trott att han kommer lämna denna sommar. Känns riktigt skönt att han stannar. Härligt med bra nyheter för en gångs skull.

För övrigt tror jag Mathieu blir klar denna eftermiddag.
Barcelona Smogen
2014-07-22 14:37
Sjukt att James går för så mycket mer än Kroos. Visst, James har ett gäng assist med sig från Franska ligan och ett riktigt bra vm, men 75miljoner? Vad hade James varit värd om han gjort 4 mål istället? Sjukt vad 2-3 matcher kan göra skillnad om man presterar dom vid rätt tillfälle. Hoppas verkligen han floppar. Undrar vad dom tänker göra av Illamirendi och Isco som köptes in för en halv miljard. Bara att hoppas att dom gör sig av med Lhedira och DiMaria så är jag rätt nöjd. och otroligt skönt att Xavi stannar under hösten, han kommer bli otroligt viktig för att få in Rakitic och Rafinha i Barcas spelsätt. Att dessa två skulle tvingas ta över egter Xavi utan hans inflytande har oroat mig mer än jakten på en mittback.
Real Madrid Kith.
2014-07-22 14:36
Om man lägger prissumman åt sidan så är det bara att konstatera att James är en klasspelare. 22 år gammal och redan så pass bra. Tänker inte kasta speciellt mycket skit på Real då de redan har en komplett trupp och inte är i någon finansiellt svår sits, bland annat har man betalat av James affären utan att ta lån då man använt pengarna man fick från CL istället. Jag är mer orolig över vår ledning än vad jag är över Perez och Habs lakejer.
Barcelona Rambla~
2014-07-22 14:32
Isco är bättre än Schames.
Barcelona Acrobat
2014-07-22 14:31
Äntligen blir James klar för Real! Snacka om att köpa grisen i säcken! Innan VM visste knappt någon vem killen var... sedan hamnar han i ett bra flyt i VM (mest på grund av sina lagkamrater) och därefter slänger Real upp en MONSTERSUMMA. Hahaha det kan inte bli annat än flopp med tanke på att han aldrig kommer leva upp till förväntningarna med den prislappen. Sälj Di Maria nu också när ni ändå är på gång!
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-07-22 14:31
Det är idiotiskt att betala dom pengarna för en spelare som James Rodriguez. Men det är nog mer idiotiskt att betala 830 miljoner för en anfallare när vi inte haft en duktig mittback sedan 2011.

Att Mathieu och Blind ryktas vara på väg till klubben är också vansinnigt.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-22 14:30
Barcelonistas

Håller med, när både Sanchez och Pedro sumpade massa målchanser skrek folk här inne efter en striker. Nu har vi strikern, fixar vi 2 mittbackar tycker jag att vi har en trupp som kan konkurrera på allvar!
Barcelona Barcelonistas
2014-07-22 14:24
Stor skillnad då Suarez är topp 5 i världen om inte mer, han är en av få spelare i världen som är värd en sådan summa. Så mycket för James nästan i klass med Suarez?

" det enda vi behöver är MB"

Nej vi behövde en revolution.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-22 14:21
James till Real alltså. Undra vad de tänkt att göra med alla stjärnor. Verkar vilja skicka iväg både Khedira och Di Maria som besitter viktiga egenskaper som behövs på mittfältet brevid finlirare. Kroos-Modric-James på mitten är ju bara dömt att misslyckas så fort man möter ett någorlunda fysiskt mittfält. Däremot lär de göra mängder med mål och vinna många ligamatcher på individuella prestationer, vilket gör att vi måste vara beredda på att plocka många poäng direkt från start. Både Real och Barca känns extremt offensivt balanserade inför nästa säsong, något jag i grund och botten gillar och något som även bäddar för en extremt spännande La Liga-säsong, för att inte tala om El Clasico. I CL tror jag dock båda lagen kan stöta på problem med tveksamt försvarsspel. Champions blir återigen oerhört intressant med fyra engelska lag som ser starka ut, de tre spanska giganterna samt Bayern Munchen som förmodligen är ruskigt revanschsugna efter förra säsongen. Jag tror som sagt dock både vi och Real kommer få problem och för oss gäller det naturligtvis att värva en mittback som stärker defensiven. Inte bara för att höja kvaliten i försvarslinjen men även för att höja självförtroendet i hela laget i defensiva omställningar, närkampsspelet och på fasta situationer. De två senaste säsongerna har vi blivit fysiskt överkörda i alla avseenden när vi stöter på tufft motstånd, mycket tack vare att vi själva kännts omotiverade och rädda i närkamper. Det hoppas jag det blir ändring på i och med Luchos tuffa ledarstil. Och så en värvning av en mittback. Jag vill inte ens tänka på vad en Hummels hade gjort för skillnad i vårt försvar.
Barcelona Bàckis
2014-07-22 14:17
Barcelonistas

Men vi betalar samma summa för en 27-årig anfallare när mittbackar är det enda vi behöver?
Barcelona Barcelonistas
2014-07-22 14:16
Backis - snälla 100M för Bale 85-90 för James? Det är absurt och betala så mycket för dessa två spelare.

Bale hade en bra säsong i Tottenham och James var i stort sett en nobody innan VM.
Barcelona Culee
2014-07-22 14:15
Hummels sägs bli klar för Manchester United för 16 miljoner pund, och vi lägger 20 miljoner euro på Mathiue.... (16 miljoner pund är btw lika mycket som 20 miljoner euro)
Barcelona Barclasico
2014-07-22 14:13
Officielt: James Rodríguez är klar för Real Madrld.
Barcelona Bàckis
2014-07-22 14:11
Samma dag som Real ror hem James Rodriguez till en i stort sett redan komplett trupp springer Zubi och juntan runt efter en Mathieu som inte ens tar en plats i Franska landslaget, när vi behövt en mittback i absolut världsklass i typ 4 år…

Snacka om skillnad på kompetens när det gäller klubbledningarna oss emellan.
Barcelona Emanuel B
2014-07-22 14:08
Om Mathieu blir vår enda mittbacksvärvning så har jag inga förhoppningar inför nästa säsong. Vi behöver två mittbackar. Om vi bara värvar en mittback så kommer Mascherano fortfarande att spela som mittback, det när jag nästan säker på.
Annons: