/spanien/barcelona/forum/5519.aspx/spanien/barcelona/forum/5519.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-17 00:26
@RonaldinhoGaucho!:

Den målvakt som gör bäst ifrån sig ska och kommer få spela helt enkelt. Jordi Masip har lika stor chans att få spela som de andra målvakterna, det gäller bara att visa att man är det bästa alternativet.
Tiki-Taka
2014-07-17 00:16
Vet någon om Balanta har ryktats till oss på senare tid ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zellick
2014-07-17 00:07
@LuisSuárez:

Förstod inte vad du menade här med att inte träna på proteiner (om jag förstod det rätt), utveckla gärna :)

Sen vet jag inte vem som sa att Bartra är för tunn men han har börjat jobba på det och har gått upp ett par kg senaste 1-2 veckorna. Förhoppningsvis fortsätter det så.
Barcelona Zellick
2014-07-17 00:01
@RonaldinhoGaucho!:

Det är vad som sades iaf, säkert bara för att känna påt i träningsmatcherna, kommer nog bli en hel del rullande nu under försäsongen, inte baserat på tidigare meriter mao.
Barcelona J.Gamper
2014-07-16 23:59
@I.Kaljic:

Vem här inne har sagt att Mr. Waka Waka är bra? De flesta hatar honom. Och de flesta tycker även att Marc Bartra inte är något för startelvan och "valpig".
Och 60 % av forumet dom här dagarna är gnäll över att vi fortfarande inte har fått in bra mittbackar.

Men tack för påminnelsen.
Barcelona Zellick
2014-07-16 23:59
@I.Kaljic:

Alltså vad grundar du detta på? Precis som sades här nedan så släppte Barca in färre mål än Real förra säsongen och vann 2 av 3 El Classico. Get your facts straight innan du kommer in här tack.
I.Kaljic
2014-07-16 23:58
@LeoMessi:
Och detsamma gäller för Suarez.. :) Edit: Skall tillägga att ingen är stolt över Pepes bravader vid sådana tillställningar, dock skall inte du sitta på en hög häst när ditt lag har en spelare som är samma skrot som Pepe.
Barcelona neymar JR
2014-07-16 23:54
Att detta mediokra försvar ändå kan släppa in färre mål än världens "bästa" försvar är helt otroligt ändå
I.Kaljic
2014-07-16 23:52
@Gabriel:

Genom att följa Sanchez och ha honom under kontroll och inte chans bryta som siste man. Att Lopez stod för långt ut är ju även det ett riktigt j-vla dåligt försvarsspel av Varane.

Men jag förstår, länge leve era mittbackar Gerard "Waka Waka" Pique, Marc ¨hade jag inte varit skadad så hade jag hunnit Bale¨ Bartra som osar av världsklass...

Nog med sarkasm, jag måste medge att ni har ändå ett anfall av yppersta världsklass som som är väldigt respektingivande. Dock är er backlinjen i det defensiva spelet faktiskt i klass med -94 gänget nu sådär några veckor efter deras jubileumsmatch om jag skall vara ärlig.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-07-16 23:38
westinho - Sergio #16

att tro att masip ska starta framför Chiles första målvakt och muchengladbachs första målvakt är bara korkat, att vara den som släpper in minst mål i bundesliga efter Nuer väger tungt, desamma att med att vara sin Nations första målvakt.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-16 23:36
IIIusionista Såg Ronaldos 31 ligamål och minst var 15 barnsliga tap-ins, några straffar och typ 5 riktigt fina mål på distans. Han har mer och mer blivit en notoriskt målskytt som endast vill ha målen och skiter i resten. Jämför Messis 28 ligamål med Ronaldos 31 så kommer man inse hur blåsta och pinsamma puta fansen är när de ens har mage att jämföra Messi med Ronaldo.
Barcelona R85
2014-07-16 23:25
Läste nyss i sport.es att adriano kommer va borta ungefär 6 veckor för hjärtproblem Hoppas allt går bra
Barcelona LeoMessi
2014-07-16 23:24
I.Kaljic

Det är tur att Varane återhämtade sig från sin allvarliga knäskada, får hoppas på att Pepe återhämtar sig från sin allvarliga hjärnskada.
I.Kaljic
2014-07-16 23:24
@DM1982:

Jaså, det säger du? Kan bara konstatera att jag får skriva hur mycket jag vill härinne, så länge jag håller mig inom ramarna förstås...
Barcelona Illusionista
2014-07-16 23:21
@Leo y Cesc:

Vilken kung.. lite vila och 3 kg lättare så har vi världens bästa genom tiderna åter i toppform.
I.Kaljic
2014-07-16 23:18
@zick9:
Pepe och Ramos presterade riktigt bra under tiden Varane led av en allvarlig knäskada under delar av förra säsongen, rätt förståeligt att det var svårt för fransmannen att ta en startplats bara sådär när han kom tillbaka...
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-16 23:04
Vill bara påminna lite om Messis halvfart 2013-14 säsong i klubblaget. Då med en värdelös backlinje som såg till att vi förlorade Ligan,Cupen och CL. Hoppas Messi blir taggad denna säsong när han ser hur ledning på allvar förstärkt truppen och att minst två backar ska köpas.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-16 23:04
Vill bara påminna lite om Messis halvfart 2013-14 säsong i klubblaget. Då med en värdelös backlinje som såg till att vi förlorade Ligan,Cupen och CL. Hoppas Messi blir taggad denna säsong när han ser hur ledning på allvar förstärkt truppen och att minst två backar ska köpas.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-16 22:59
@RonaldinhoGaucho!:

Vad är det som är fel med det uttalandet? Det är helt rätt ju. I dagsläget känner han bara Jordi och hade därför startat med honom. Respektlöst mot Jordi att anta att någon av Bravo eller Ter Stegen ska vara startspelare.

Kvittar vad Lucho eller Zubi säger så ska det klagas på det här inne. Herregud.
Barcelona Illusionista
2014-07-16 22:52
Var inte Keylor Navas klar för Munchen? Sägs att han är klar för Madrid nu? Om jag inte minns fel så var allt officiellt också..
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-07-16 22:50
har ni kollat in detta? ( länktips )

L.E pratar om våra spelare,
''ust nu, om jag var tvungen att ta ut min första startelva, då skulle jag välja Masip eftersom han är den enda jag känner på djupet och han är en bra målvakt. Jag har sett Ter Stegen och Bravo, men jag vet inte mycket om dem på en personlig nivå. Men jag är säker på att de kommer vara bra för oss. Jag måste se alla tre innan jag gör ett beslut, men det är ingen brådska. Vi är bara glada att ha tre sådana toppmålvakter.”''

WTF ÄR DEDÄR?! kmr vi ha en ny som ska satsa på la masia när vi precis köpt in 2 sjuka målvakter?! jag hoppas verkligen han säger det där bara för att .. fifan
Barcelona LuisSuárez
2014-07-16 22:28
@Cule4life:

Potatis äter man helst inte då det inte innehåller särskilt mycket nyttigheter och "gymma med proteiner" är bland det dummaste man kan få i sig i träningsväg vare sig man är en bonde eller en elitfotbollsspelare. Varför behöver jag inte ens förklara.
Barcelona NoGo™
2014-07-16 22:20
Suarez verkar inte störas nämnvärt av uppståndelsen iaf.
Barcelona neymar JR
2014-07-16 22:20
Jaha nu går det samma snack som det gjorde innan 08/09 Mittfältare ska vara kraftfulla och kunna flyga högst och springa snabbast Lärde inte Iniesta och Xavi er något annat? Fotboll spelas längs gräsmattan, fotboll spelas innan motståndarna kan få tag i en. Men snabb passnings fotboll och en briljant teknik Att Xavi och Iniesta har tappat med åldern och viss mättnad är något annat
Tiki-Taka
2014-07-16 22:14
Ett alternativ kan ju vara att ge Affelay ännu en chans, och spela honom på det centrala mittfältet. Skulle det gå tro ni!?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-16 22:13
Vad fan snackar ni om? Den nya generation som växer fram i Barca ser betydligt starkare ut i kroppen än det gamla gänget med Messi, iniesta, xavi, Alba mfl.
Barcelona Cule4life
2014-07-16 22:07
@AndreD:

Jag vet inte ens hur Roberto ser ut, Har glömt. Med dessa pengar dom har och lyxen dom har runt om sig, Så förstår man inte vf dom inte tuggar i sig lite biffstekar med potatis och gymmar lite med proteiner.

Som fotbollsspelare vill man känna sig stark i kroppen, Men samtidigt snabb, Och det skapar självförtroende när man går in i en duell.
Barcelona Bentley King
2014-07-16 21:46
Neymar jr Det kom precis fram att Adriano lider av hjärtproblem och kommer att träna för sig själv ett tag. Det är också osäkert vad som kommer att hända med hans framtida karriär. Det kan nog vara därför de letar en nu vänsterback
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-16 21:39
@II Barça II:

När det blir pannkaka av det hela den här säsongen kommer de försöka springa runt på marknaden men Oj! Vi kanske inte får värva ens!

Tråkigt att man har slösat Messi, Iniesta, Busquets fina år med dålig försvar.
Det är bara gilla läget och rida stormen.
Barcelona II Barça II
2014-07-16 21:36
Tikitaka:

Mascherano kommer förmodligen spela som mittback och S.Roberto är inte stabil alls!
Annons: