/spanien/barcelona/forum/550.aspx/spanien/barcelona/forum/550.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A good coach is everything!
2017-07-10 10:51
S.Eto'o // Ok tror att det va ett derby lag minns inte riktigt. Minns dock förlusten samt vändningen.. Hur som helst får vi Paulinho lär vi slita i våra hår om han nu är tänkt att han ska spela :/
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2017-07-10 10:47
Meneysuarez91011

OM det är tänkt att vi ska köra en tre backs linje är den rätt tuff

Umtiti---------Pique----------Manolas

Tre backar som verkligen kan försvara!

Barcelona Deulofeu
2017-07-10 10:44
Jag trodde och hoppades på att vi var inne i en föryngrings process men så tittar vi på en box till box spelare från Kina som snart fyller 29 år!

PÅ riktigt vad är det som sker?

Vi har Rakitic och han är precis samma spelartyp fast bättre. Dessutom värvade vi ju Gomes som är tänkt att fylla samma funktion och han är yngre.

Verkar som om ledningen inte vill göra helt klart med Paulinho då det blir lite pinsamt då Madrid just nu håller på att göra klart med hela europas MVp och då ska vi presentera en 29 åring från Kina...

Köp spelare som bidrar som ska starta och är unga!

Trots usla säsonger har vi fått bud på både Digne samt Gomes som är högre än vi köpte dem för.

Går det mindre bra för sådana värvningar kan vi ändå göra en hacka.

Barcelona Meneysuarez91011
2017-07-10 10:40
Weigl, Verratti och Manolas! Gud så jag drömmer!
Barcelona S.Eto'o
2017-07-10 10:37
Vet inte om du blandar ihop west ham med något annat lag men Tottenham har inte förlorat mot dem under paulinhos tid, inte 3-2 iallafall.
Barcelona A good coach is everything!
2017-07-10 10:13
Thierry Henry Vilken form? jag har aldrig då menar jag aldrig tyckt att Paulinho har vart bra. Jag bokstavligen tyckte Dunga är dum i fucking huvudet som spelade spelare som Paulinho och Fred. Dunga är en märklig tränare som är väldigt defensiv. Som i min mening har förstört Brasilien och även lett den till tidernas värsta förnedring på hemma plan. Hade inte vart för Dungas sjuka laguttagningar kan jag lova dig att den förnedring inte hade skett! Jag slet i mitt hår varje gång jag såg Paulinho spela då jag gillar Brasilien. Eftersom jag också känner för Arsenal så fira jag lita när Tottenham värva honom. Men att Spurs sen släpper han bara 1 år efter, visar vilken jävla kass spelare han är. Kommer ihåg en match mot Westham där Paulinho bokstavligen ordnade att Westham vände 0-2 till 3-2 när Paulinho byttes in åå den skadeglädjen glömmer jag aldrig! Så ja! Weigl är bättre en Paulinho utan stress.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-07-10 10:11
Att vi skulle ha tappat respekten hos spelare är verkligen vilseledande då dom flesta drömmer om Barcelona. Problemet är ju en inkompetent ledning samt att samtliga klubbar vet exakt vad Barcelona behöver köpa in och vad klubben behöver sälja. Ledningen "bluffar" samtidigt som dom visar korten...
Barcelona Thierry Henry
2017-07-10 09:26
@Cessi - 3:

Antalet landskamper i sig är inte vesentligt. Men Paulinho är en start
Spelare i ett landslag där konkurrensen kan mäta sig med valfritt landslag i världen. Många av spelarna du nämner är u21 spelare för sina länder. Visst kan man säga att man hellre vill ha weigl med mera med tanke på åldern. Men att säga att dessa är bättre än Paulinho idag är skrattretande.

Och vi vet alla att han hade en dålig sejour i Tottenham. Han blev även petad från Brasilien under den perioden. Han verkar definitivt ha hittat tbc till gammal form. Formen som gjorde att flertalet klubbar Europa över rykte i Honom.
Barcelona II Barça II
2017-07-10 07:48
"Vi har ju svårt att köpa, då klubbarna och spelarna tappat respekt för oss." Vi behöver inte överdriva, vi är fortfarande FC Barcelona och en utav världens bästa och största klubbar. Spelare tappat respekt för oss? Bara för att vi kanske har en inkompetent sportchef, som är dålig på att värva spelare så innebär inte att spelare har tappat respekt för oss. Veratti, Coutinho, Dembele och allt vad de heter, drömmer förmodligen om att spela i FC Barcelona. Sen att klubbar ska ha tappat respekt för oss? Det tror jag knappast.
Barcelona DM1982
2017-07-10 07:12
[QUOTE=El Messias]Hej allihopa när drar försäsongen igång? [/QUOTE] Tror jag läste något om 12:e juli.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-07-10 06:38
Vart kommer ryktet om Manolas ifrån? Alltid velat ha killen till Barca så är det något rykte man borde ta med en nypa salt eller?
Barcelona Culés
2017-07-10 05:48
Cessi Verkligen. Paulinho känns som en spelare som inte kommer bidra med något och sen vara en lika onödig lönekostnad som Mathieu..... Att denna klubben alltid måste hålla på så här.
Barcelona Cessi - 3
2017-07-10 00:53
Thierry Henry Varför ska vi titta på hur många matcher de har spelat för sina landslag? Är det det som avgör vem som är bättre spelare? Vissa har hårdare konkurrens än andra. Vissa är äldre och har hunnit med mer. Pautinho platsade inte i Tottenham och ingen Premier League klubb ville ha honom. Med det är allt sagt medan Julian Weigl är startspelare i Dortmund och är 21 år gammal därav inte hunnit spela mer än 5 landskamper med Tyskland. Samtidigt är konkurrensen hårdare för honom än för Paulinho. Köp Paulinho för 40 och det blir svårt att bli av med honom om 2-3 säsonger (läs Arda, Mathue, Vermaelen) att folk aldrig lär sig. Eller köp Weigl med stor potential som kan lära sig av Busi och Iniesta och sälj honom senare för större summa. Valet är enkel för mig.
Barcelona tribente_magico
2017-07-10 00:10
Klipp från youtube så Manolas sjukt imponerande ut med en snabbhet som är sällsynt bland mittbackar, även fast ibland inte ska lita för mycket på youtube.
Barcelona El Messias
2017-07-10 00:05
Hej allihopa när drar försäsongen igång?
Barcelona Thierry Henry
2017-07-09 23:55
@Cessi - 3:
Ingen av ovannämnda är "klasser" bättre än Paulinho. Han är startspelare i Brasilien. Utan att ens kolla upp det kan jag garantera Inte en enda spelare av dom du nämner har ens gjort en handfull a landslagslamper för sitt land ens en gång..förutom kanske Chalanoglu och kessie. Det är skillnad på att ha potential och att vara bätt2e. Dom har mer potential måhända. Men Paulinho är definitivt bättre än spelarna du nämner
Barcelona Thierry Henry
2017-07-09 23:50
@Davids3:

Stor stark. Helt sjukt snabb trots att han är så lång. Är hänsynslös i dueller och har en fin pasningsfot. I mitt tycke är han serie as bästa försvarare tsm med bonucci. Ser Ingen svaghet i hans spel. Kommer han så borde vi spela 3-4-3

För då har vi 3 av ligans 4 bästa mittbackar i laget.

Med en sån formation gör även ett köp av Paulinho mer sence. För det behövs löp starka innermittar i en sån formation.

Ter Stegen

Manolas-pique-umtiti
Roberto-Busquets-Rakitic-Alba
Messi-Suarez-Neymar

Barcelona Cessi - 3
2017-07-09 23:39
Hakan Calhanoglu kostade Milan 20 miljoner. Han är 23 år gammal. Franck Kessié kostade Milan 20 miljoner och han är 20 år gammal. Amadou Diawara kostade Napoli 14 miljoner och han är 19 år gammal. Mahmoud Dahoud kostade Borrusia 12 miljoner och han är 21 år gammal. Dani Ceballos kostar runt 15 miljoner och är 21 år gammal. Vi köper Paulinho för 40! 29 år gammal. Det är komedi. Alla ovannämnda är klasser bättre än Paulinho och har MYCKET större potential. Sedan finns det Weigl och flera andra. Jag blir deprimerad.
Barcelona Davids3
2017-07-09 23:22
SPORT reporting that Barça are keen to bring Kostas Manolas to Camp Nou.

Någon som har koll på denne ?
Barcelona FCB_Messi
2017-07-09 23:19
Jag tror inte ett dugg på veratti ryktet längre. hade Paris kunnat tänka sig att sälja honom för 70-100m nu som det snackas om, så hade han varit i Barcelona imorgon . Det är bara att glömma honom och fokusera på någon annan . Ingen idé att slösa tid. Sokos uppställning med nzonzi och sanchez hade varit klockrent. Men jag vill fortfarande se Pjanic och ingen annan . Han hade varit perfekt för oss. Förstår inte varför ledningen inte går all in på honom istället.. Ge Juve dom 40 miljonerna som ska slängas på paulinho och lägg till Rakitic på köpet så borde dom väl acceptera det ?
Barcelona Cessi - 3
2017-07-09 23:18
Om Paulinho blir klar vet jag inte vad jag gör. Satsa på Samper! Ge honom hösten i alla fall. Det var så Guardiola gjorde med Busi. Visst Samper har inte lika stor potential men han kan omöjligt göra sämre ifrån sig än Paulinho som är snart 29 och kostar 40! Vi vinner i längden. Paulinho ska skeppas iväg om 2-3 säsonger helt grattis.

Köp ingen mer säger jag bara. Satsa på Palencia, Cucurella, Marlon, Alena, Samper, Roberto som kan ta ett steg till och skeppa iväg massa onödiga spelare.

Te Stegen
Cillesen

Vidal, Pique, Umtiti, Alba
Palencia, Marlon, Mache, Cucu

Busi, Roberto
Samper, Iniesta

Messi
Alena

Deulo, Suarez, Neymar
Rafa, Paco, Denis
Barcelona Soko
2017-07-09 22:54
Dembélé absolut men han blir svårt att köpa och till priset av 1 miljard. Vi har ju svårt att köpa, då klubbarna och spelarna tappat respekt för oss. Förut grät folk bara de fick förknippas med oss och nu kan vi inte få spelare vi gråter efter. Att Barca som klubb tappat enormt både på och utanför plan på så kort tid är häpnadsväckande .
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-09 22:47
Soko

Varför skulle Sanchez återvända.. Problemet med honom i Barca var att han blev för stillastående med bollen vilket stoppade upp spelet.

Och om vi skulle värva en ny högerytter så är nog prio nr1 Dembele från Dortmund som är 19 år och världsklass.
Barcelona Blaugrana91
2017-07-09 22:39
Ang. Verratti så handlar det inte om pengar, enligt agenten har Barca tidigare redan presenterat ett bud på €100M. Så om börjar PSG mjukna och kan tänka sig att faktiskt förhandla så lär det nog gå ganska snabbt, Barca och Verratti är ju redan överens om det personliga kontraktet.
Barcelona Soko
2017-07-09 22:35
Är det helt uteslutet att Sanchez återvänder till Barca ?
Han har mognat i Arsenal och spelar rakare än tiden i Barca där han snurrade som på karuseller. Han som har bara ett år kvar och vill lämna.
Han kunde ta Messis plats och Messi droppa ner som nr 10 framför Busquets och Nzonzi..

___Busquets - Nzonzi ______
________Messi ___________
Sanchez - Suarez - Neymar
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2017-07-09 22:33
Man blir så sjukt avis på andra topp klubbar, kolla hur och vem dom värvar. Och kolla på oss PAULINHO! sjukt sorgligt:(
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-09 22:25
Hoppas ledningen inser att Verratti inte kommer hända och går efter någon mittfältscrack som hade slagit sig in i mittfältet.
Barcelona Den vise mannen
2017-07-09 22:23
DM1982 Då har jag lärt mig ngt idag oxå ;-))
Barcelona Thierry Henry
2017-07-09 22:19
@Katalano:

Verrattis vara eller icke vara hänger inte på om vi budar 90 eller 130 miljoner. PSG vill inte sälja helt enkelt
Barcelona the cameroonians
2017-07-09 22:17
Angående Benedito och hans intentioner att få till ett misstroendevotum så ryktas det nu att han kommer vänta till september (när det är ett par hemmamatcher) att genomföra processen. Alltid svårare att få medlemmarna till Camp Nou i semestertider och off season. Samtidigt är det skönt med lite lugn i båten såhär i Sillyseason-tider... ;-)
Annons: