/spanien/barcelona/forum/5493.aspx/spanien/barcelona/forum/5493.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2014-07-30 16:04
"Pedro was asked if he sees himself becoming more of a wing back – a position Del Bosque has tried him at for Spain - and explained: “I feel comfortable in attack, but if the coach wants to use me as a full back, I’ll try and be 100%”."

Haha varför inte? Värt att testa iallafall, hade varit kul att se.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-30 16:00
För mig handlar fotboll så mycket mer än att bara vinna titlar. Jag vill inte bara att Barca vinner titlar utan jag vill att man lägger ett stort avtryck när man vinner. Peps Barca har skrivit in sig i historieböckerna som ett av tidernas bästa klubblag om inte det bästa. Chelseas Cl vinst 2012 kommer ingen att minnas för att ta ett exp av många. Att säga tex att Chelsea var Europas bästa lag säsongen 2012 är bara så befängt. Vilka var världens bästa lag fram tills semifinalerna i Cl 2012? Jo Fc Barcelona och det var rent av klasskillnad mellan lagen. Det måste vara en av fotbollshistoriens största mirakel att Chelsea inte åkte ut i den semifinalen.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-30 15:55
Om vi har lagt 43 miljonersbud på Marquinhos och fått nobben, varför inte lägga samma bud på Laporte? Överpris, javisst, men det är det för Marquinhos också. Skillnaden är att Laporte kommer att släppas för det priset .
Barcelona Barcelonistas
2014-07-30 15:54
Kith - det är nog du som kan ta och tagga ner lite va? Att säga att Real Madrid inte va Europas bästa klubblag föra säsongen är knappast något felaktigt påstående. Kollar du hela Real Madrids säsong så kan du se att dom var väldigt ojämna samt rätt så bedrövliga i dom flesta matcherna. Ska man kallas för Europas bästa klubblag så tycker jag i varje fall att man ska kunna spela en kvalitativ fotboll under en längre period och det tycker inte jag Real Madrid gjorde. Faktum är att Real Madrid under Jose Mourinhos andra säsong var ett betydligt bättre lag, och under den säsongen så spelade man en jämn och bra fotboll under en lång period. Man vann sin liga, gjorde det bra i Cl, och man var bra och jämna året ut. Sen Jag håller fortfarande fast vid att Ancelottis Real Madrid var det sämsta på väldigt länge man var katastrofala i ligaspelet och man var inte heller fläckfria i Cl för den delen heller.

Real Madrid kom 3a i sin liga man hamnade efter det sämsta Barcelona på väldigt länge. Kollar vi sen under Cl turneringen så blev ju Real tom utspelade av ett Dortmund som lätt kunde ha vunnit med 3-4-0, och mot Atletico var det på håret. Visst måste man ha tur ibland men jag tycker Reals Cl vinst döljer dom problem som faktiskt fanns i deras spel.
Barcelona grande jw
2014-07-30 15:50
@Atletico-Sympatisör:

Vad som än hänt har dom förmodligen lagt det bakom sig. Zlatan brukar ju även säga saker med glimten i ögat, så det var nog inget allvarligt ;) Pinsamt att skriva en artikel om skiten. Nyhetstorka för Zlatanrunkarna på Aftonbladet?
Atletico-Sympatisör
2014-07-30 15:39
Riktigt jävla respektlöst sagt av Zlatan gentemot Xavi och Iniesta!
Barcelona Duda
2014-07-30 15:32
Det behövs både tur och skicklighet för att vinna ett mästerskap. Ibland har det vinnande laget mer tur än skicklighet och vise versa. Inget snack om saken. På papper är Real Madrid europas bästa lag, och hur mycket det än svider så kan man inte ta det ifrån dom. Varför det är viktigt för er att diskutera om det var tur eller skicklighet som avgjorde vet jag inte, för mästare är dom endå och till det blir någon ny mästare så kommer inget annat att ändra på det :/
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Bentley King
2014-07-30 15:31
Bra skrivet Kith! Real fansen kommer aldrig att erkänna våran storhets tid, men skillnaden mellan Barca och Real fans så finns det vissa hos oss som kan lägga stoltheter åt sidan och erkänna att rivalerna gjorde en bra CL turnering. Vi älskar sporten och kan erkänna när det går bra för andra
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Kith.
2014-07-30 14:55
Coach Pep Kan man vara mer självgod än du var med ditt inlägg? Tagga ner lite och sluta tycka synd om dig själv. Läser man ditt inlägg så kan man tro att våra stora rivaler är IFK Norrköping. Real Madrid är Europas bästa lag, vinner man CL på det sättet Real gjorde det så förtjänar man beröm. Man gjorde flest mål och släppte in minst, hur är det tur att man vinner CL då? Jag blir mörkrädd när jag läser hur man skyller på tur när ett lag som Real vinner med 5-0 mot samma Bayern som krossade oss med 7-0. Sluta leva i en fantasi värld och acceptera att fotbollen går i cykler.
Barcelona LeoMessi
2014-07-30 14:30
Gänget*
Barcelona LeoMessi
2014-07-30 14:29
Ja en 17 årig Messi var ju en riktig mastermind som sysslade med ekobrott. Casillas och gånger betalade skatten eller vad det var och sen var det inget mer med det.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-07-30 14:22
Kingrodrigues Kommer aldrig hända.
Barcelona kingrodrigues
2014-07-30 14:21
Läste att Messi riskerar SEX ÅRS FÄNGELSE, är inte det jävligt sjukt?
Barcelona Gabriel
2014-07-30 14:20
Om allt handlar om att vinna mästerskap så kan man alltså påstå att Grekland (med all respekt för AndreD) var Europas bästa landslag 2004. Hur många är det som håller med om det egentligen? Grekland vann det mästerskapet och inget ska tas ifrån dem men att de var Europas bästa landslag 2004, det kan ingen övertyga mig om. Det handlar om mer än att bara vinna turneringar.
Barcelona DM1982
2014-07-30 14:17
@Bàckis:

Jo, tur är självklart en del av sporten.

Jag vill inte nedvärdera Real som lag eller deras prestationer, det jag vill är att man ska se lite sansat på det. Jag har väldigt svårt att se hur Real kan räknas som Europas bästa lag när det kommer trea i ligan, det hänger inte ihop.

Barcelona Bàckis
2014-07-30 14:04
DM1982

Men är inte tur en del av sporten? Jag ser såklart skillnaden mellan att kalla Barca europas bästa lag 2009 jämfört med Chelsea 2012. Men att nedvärdera de lag som vunnit Champions och inte erkänna att dom var Europas bästa lag det året tycker jag är väldigt lågt bara för att det inte är ens egna lag som vunnit.

Dubbelmoral på högsta nivå enligt maj.
Barcelona DM1982
2014-07-30 13:51
@Bàckis:

Som jag skrev, det gäller att ha tur i CL. Där kommer också domslut in, lika mycket som vilka man möter i slutspelet.

Nej, vinner man CL så kan man titulera sig Europas bästa lag bäst man vill men det måste inte vara så att laget är det. Som sagt, när Chelsea vann CL så var det knappast Europas bästa lag men de hade jäkla mycket tur. Det är ok men man kan inte sluta sexa i ligan och på allvar kalla sig Europas bästa lag. Eller hur?

När vi vann CL så vann vi först trippeln som första spanska lag, sedan vann vi ligan och CL. Ser du skillnaden?
Coach Pep.
2014-07-30 13:37
B.BOSS

Tack, det är så varje culé känner. Det är vad som skiljer oss från mängden :)
Barcelona LeoMessi
2014-07-30 13:35
Capitan Har domaren rapporterat detta då? För då kan Pepe lika gärna bli avstängd för sin spottloska.
Barcelona LeoMessi
2014-07-30 13:34
Backis Jag har för mig att det var en solklar hands som det skulle ha blivit på Pique och en annan som hade varit väldigt hård dömd om det hade blivit straff för. Uppkom inte dessa situationer då abidal blev felaktigt utvisad när anelka snubblande på sig själv? Abidal var fan en halvmeter bort. Jag missade den första semin, minns inte riktigt varför. Men jag har för mig att många tyckte att Chelsea kom undan med mycket i den första matchen
Barcelona B.BOSS
2014-07-30 13:33
Mäktigt inlägg Coach Pep. Precis så jag känner.
Barcelona Bàckis
2014-07-30 13:28
Pinsamt att påstå att de lag som vinner CL inte är Europas bästa. Spelar ingen roll huruvida man har tur eller inte på vägen fram, det handlar om att ta sig till finaler och vinna dom. Tror de flesta här inne tycker vi var världens bästa lag 2009, men glömmer i samma vända att vi skulle haft 2-3 solklara straffar emot oss på Stamford Bridge. Och vem kan påstå att Bayern var bättre än Real när man torskade med 5-0 över två möten? Pffff...
Barcelona Som La Gent Blaugrana
2014-07-30 13:23
@-SAMI-:
Vad har grisar gjort för att förtjäna att bli jämförda med Pepe? Undrar hur FIFA agerar nu. Enligt min åsikt är det värre att kalla någon för apa (och spotta) än att bitas
Barcelona DM1982
2014-07-30 13:13
Man kan inte vara dålig om man vinner CL men det säger inte allt. Var Chelsea Europas bästa lag när de vann CL? Nej, man kan inte sluta sexa i ligan och vara bästa laget i Europa. Är Real Europas bästa lag för att de vann CL? Nej, man kan inte sluta trea och kalla sig bäst i Europa. Real är ett bra lag, inget snack om det, men CL handlar ofta om tur och tajming. Tur med slutspel och att tajma in formen. Real lyckades med båda.
Barcelona -SAMI-
2014-07-30 13:05
Pepe är ett Svin!!
Coach Pep.
2014-07-30 13:04
@Gabriel:

Instämmer, det är viktigt att poängtera att Real Madrid inte var Europas bästa lag förra säsongen. Faktum är att det är omöjligt att vara bäst när man har idioter som Marcelo, Pepe och Ramos i backlinjen vilket Dortmund blottade för oss mycket väl. Men men, vem säger att de goda alltid vinner? Vi lever tyvärr i en värld där de onda och cyniska allt som oftast tar hem vinsten, vare sig det gäller politik eller sport.

Man behöver inte vara bäst för att vinna CL nuförtiden eftersom fotbollen numer till störst del utgörs av fotbollsmässigt degenererade spelartyper med stark fysik samt tränare som övervägande föredrar riskminimerings-taktik. Det mest effektiva är att backa hem och spela kontringsfotboll, och det är den taktiken de flesta karriär-h*rer till tränare väljer eftersom den ger bäst resultat, och det är därför Barca har så svårt i CL sammanhang; eftersom man är det enda laget som försöker spela riktig fotboll i en missanpassad dystopi till fotbollsvärld.

Det är också därför tränare som t.ex. Villas Boas misslyckas fatalt i Tottenham; eftersom de tränare som försöker bygga riktiga lag med riktig fotboll misslyckas p.g.a att majoriteten av dagens fotbollsspelare är idioter.

Chelseas CL guld för några år sedan är det bästa exemplet, men Real Madrids CL guld i våras är också ett sorgligt exempel på hur ett spelmässigt dåligt lag vinner titlar tack vare effektiv kontringsfotboll med extremt atletiska och snabba spelare. Tack vare extremt tajta spelscheman och "robotisk" kosthållning fullproppad med kosttillskott har vi fått en fotbollsvärld där muskler och fart tyvärr dominerar över brainpower, intelligent lagspel, fantasifullt finlir och fler spelmässigt tilltalande storlag.

Det är få som inser den verkliga storheten med Barcas spel senaste säsongerna och vilket svårt och viktigt uppdrag Barca har med sin fotbollsfilosofi, men som tyvärr håller på att försvinna.

Som Thierry Henry sade: "We won titles by playing the right way".

Man brukar säga att fotboll är en smakfråga, men det är anspråkslöst skitsnack i mina ögon. Offensiv fotboll med lag som kan passa bollen mer än tre gånger inom laget är den mest tilltalande fotbollen, och Henry har rätt när han säger att vi spelade den rätta vägen. Det är också därför spanska ligan är bäst i världen, eftersom man helt enkelt spelar den bästa fotbollen.

Bayern Munchen var ett extremt mycket bättre fotbollslag än Real Madrid förra säsongen, men förlorade ändå stort, vilket är ytterligare ett bevis på att fotbollen är utrotningshotad av fri-idrotts lag som vinner endast p.g.a sina benmuskler, dubbla backlinjer och kontringsspel.

Jupp Heynckes Bayern hade förmodligen slagit ut Real Madrid ur CL och kanske vunnit titeln andra året på raken men det spelar mindre roll eftersom Bayern åkte ut med flaggan i topp mot ett Real Madrid som definierar allt som gått fel med fotbollen under 2000-talet. Man tog ett modigt beslut genom att anställa Guardiola och försöka utveckla fotbollen.

Allt detta är förstås överkurs för alla mainstream-idioter som hatar på allt som har med Barca att göra utan att fatta att de själva är största problemet med fotbollen.

Är jag en hopplös pessimist som överdriver och inte ser något ljus i tunneln? Jo då, det gör jag. Jag tror nämligen den rätta fotbollen, tiki-takan, har chans att slå tillbaka den hänsynslösa kontringsfotbollen vilket Tysklands VM guld är ett bra exempel på då man vann mästerskapet genom att spela riktig fotboll med intelligenta fotbollsspelare som vet vad lagspel innebär. Bayern Munchen gjorde det riktigt bra i CL trots allt, men förlorade mot Real p.g.a några miss-kalkyleringar av Guardiola samt avsaknaden av Thiago som speluppläggare. Man får inte heller glömma att Barca tog sig långt i CL och var nära på att slå ut Atletico.

Tiki-takan är knappast död, som många vill få det till. Nästa säsong är det Barca och Bayern som tar täten för den riktiga fotbollen och vi får hoppas att man gör ett starkare avtryck än förra säsongen. Det är aldrig försent för att kämpa för bra fotboll.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-30 13:02
Keita: “Pepe called me a monkey in a Clásico, so I refused to shake hands with him. I threw the bottle after he spat on me, I apologize.”

Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-30 12:36
Jag förstår inte. Benatia gick ut tidigare i somras och sa att han inte bestämt sig om framtiden då det finns klubbar som City, Barcelona m.fl.
Barcelona är desperata efter en mittback, vi behöver en ledare i backlinjen. Varför känns det som att det är "Marquinhos eller ingen" som gäller?

Jag hoppas att någon inom Barca såg Mehdis match mot Real Madrid. Ett jävla försvarsmonster. Kylig med boll, bra uppspel, stark i närkamper och rensar bort alla bollar som skickas in.

Jag förstår inte varför Barcelona inte försöker värva honom, det gör ont att se spelare som Agger och Vermaelen ryktas hit när Benatia finns.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-30 12:29
LeoMessi Enligt fjärdedomaren ska Pepe ha spottat på Keita.
Barcelona Barclasico
2014-07-30 12:20
Barcelona sources deny reports about signing Liverpool centre back Daniel Agger. Player was rejected weeks ago. Marquinhos or Vermaelen [md]
Annons: