/spanien/barcelona/forum/5455.aspx/spanien/barcelona/forum/5455.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-08-08 20:34
Jag tycker vi ska vänta tills efter säsongen har börjat med att döma ut Vermalen eller Mathieu. Jag tycker ärligt talt det känns bra. Vi kommer ha den starkaste defensiven vi haft på år och dar. Bortse för en sekund ifrån några miljoner i överpris och tänk istället på vad vi faktiskt kommer att få, som vi inte hade för bara en månad sedan: + Vermaelen: en sanslös vinnaralle som är beredd att bryta ett ben eller två för att undvika ett baklängesmål. Bara det är värt mycket nu när Puyol inte är kvar. Otroligt spänstig, och bra på huvudet och med fötterna. + Mathieu: Vad folk här inne än säger så är det en av La Ligas bästa mittbackar just nu. Och kommer antagligen vara där uppe ett par säsonger till. + Bara det faktum att vi nu har fyra mittbackar är otroligt positivt. Det kommer vara konkurrens om speltiden. Spelarna måste prestera för att få spela. Dessutom finns det ytterligare en sak att jubla över, och det är: + MASCHERANO! En av världens bästa bollvinnare kommer återigen att spela där han hör hemma - på det defensiva mittfältet. En bättre förstärkning i den lagdelen hade vi enligt mig aldrig kunnat värva.
Barcelona Treyh
2014-08-08 20:27
Det är svårt att bygga "såna muskler" som fotbollspelare. Du behöver en lååång försäsong + offra din semester för att bygga såna muskler på gymmet. För under säsongen så kan inte din kropp återhämta sig så snabbt att du kan bygga som en bodybuilder pga den typen av träning som du utför och alla matcher. Det handlar mest om att "behålla" muskelmassan under säsong.

Att bygga muskler som en bodybuilder är inte heller nödvändigt som fotbollspelare och det är inte heller optimalt då skaderisken kan vara större beroende på vad du har för typ av muskelatur. Core-musklerna(mage o rygg) och neråt är väsentligt och viktigast - men bygga stora bicep/trice/axlar/bröst hjälper dig inte så mycket i match.

Sen hade man ju själv velat ha en sån kropp som Gareth Bale men det är en annan historia ; )

@Krabban94:

Barcelona Meymar
2014-08-08 20:23
Vermaelen känns som en väldigt onödig värvning.. Han är absolut inte dålig men han är inte heller jättebra, offensivt är han ganska bra men defensiven är inte speciellt vass. Jag hade hellre sett att dom värvade en ung mittback som kunnat utvecklas mer isåfall, för jag rankar inte Vermaelen bättre än som fjärdeval på mittbacken i dagens trupp.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nesto
2014-08-08 20:19
Milan kommer vilja att vi ska betala typ 80% av hans lön. Borde skämmas
Barcelona the cameroonians
2014-08-08 20:16
@Rambla~:

AC Milan at this moment don't plan to sign Barcelona midfielder Alex Song (26) as his wage demands are too high for the Italian club. [rac1]

Ovanligt att Milan inte vill betala, mer ovanligt att Zubi verkar stått på sig :P
Barcelona Barc6
2014-08-08 20:10
@Rambla~:

En transferban är det ju det man hoppas på nu efter såna fantastiska värvningar!!
Vermaelen måste ju vara tänkt som bänkspelare för han kommer ju knappast kunna ta piques plats och mathieu verkar starta bredvid så varför slösa så enorma summor på såna spelare! det är helt absurt! kunde lika gärna satsa på någon yngre isåfall och nån som inte förstärker skadelistan bara.. Manolas såg intressant ut under VM t.ex då man har gett upp hoppet av en mittback av världsklass....

man förstör ju Bartra på det sättet! anser att han redan nu borde ta pop stjärnans plats Pique med det hjärta han har för klubben!

ähh det är bara att acceptera, hade inte så speciellt höga förhoppningar på ledningen endåså och hoppas på att Silly Season bara tar slut snart!!

Barcelona Rambla~
2014-08-08 20:00
Om vi åker på en transfer ban kan det senare visa sig vara det bästa som kan hända den här klubben. Då kan Zubi inte längre tillåtas göra sina skitvärvningar och klubben måste då istället släppa fram spelare från La Masia.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-08-08 19:57
Äh Suarez är världens överlägset bästa 9:a tycker jag. Laget behövde en anfallare som inte viker sig för Messi och Suarez har den statusen som krävs. Det är verkligen inte Messis fel, om spelarna skiter på sig för att de spelar bredvid Messi och inte tar för sig så är det deras fel, inte Messis.

Men laget behövde ändå en spelare som kör sitt och tar initiativ ändå, och Suarez är en markering både mot Messi och mot Suarez själv. Välbehövlig värvning.
Barcelona Rambla~
2014-08-08 19:52
Jag glömde tillägga. Vem tror ni betalar Songs lön? Härligt jobbat Zubi, värvades för 19m, två säsonger senare lånas han ut (gratis så klart) där Barca betalar huvudparten av lönen (gissar jag).
Barcelona Blaugrana91
2014-08-08 19:49
Sen får vissa faktiskt inse att spelare som Hummels, Benatia, Silva och Marquinhos som toppade i princip allas önskelistor inkl min är svåra att värva. Vi brukar oftast få det vi är ute efter, men om spelarnas klubbar inte vill sälja, vad ska du göra? Då spelar det ingen roll om du heter Barcelona och viftar med checkhäftet värt €40M. Många klubbar kan idag tacka nej till större summor. Sen tror jag säkert att alla dessa spelare gärna hade velat spela i Barca, men man vill knappast sätta press på sina klubbar och lämna på ett "ovärdigt " sätt. Då blir det svårt helt enkelt. Dessutom har ju ingen av dessa spelare bytt klubbar. Hummels kommer inte lämna, Dortmund har klart och tydligt sagt att man inte säljer. Roma har sagt ett flertal gånger att Benatia inte säljs och spelaren själv har sagt att han stannar. Silva och Marquinhos vill PSG inte sälja oavsett pris, vilket vi såg förra året när dem nekade vårt €50M bud för Silva och nu då €43M för Marquinhos...
Barcelona DM1982
2014-08-08 19:49
Mitt i allt negatiffande här inne så verkar det som om Afellay ska till Grekland och Olympiakos. Bra klubb, hoppas det går bra för honom och att han klarar sig undan från fler skador.
Barcelona Hetfield
2014-08-08 19:42
Jag är inte den som gnäller över mycket, jag har alltid försökt vara positiv. Jag var en av de få som verkligen försökte vara positiv när allt hände med Rosells tid. Men detta går inte. Jag hittar ingenting positivt. Laget har knappt blivit bättre. Suarez är en fantastisk spelare, men var det nödvändigt att spendera så mycket på en spelare som knappast blir yngre och som har en historia av att bli avstängd hela tiden? Vi har sett hur stora egon rinner ut så fort de spelar med Messi. Rakitic och Cesc är i jämn nivå, jag anser än idag att förlusten av Cesc kan vara väldigt skadligt. Cesc fick aldrig chansen att få spela som han ska spela, trots det presterade han poängmässigt. Tänk om han kunde få en säsong där han fick agera som dirigent? Rafinha är fantastisk men behöver tid. Det är meningen att Iniesta (blir inte yngre), Xavi och Rakitic ska bära Barcelonas mittfält. Tunt? Väldigt. Sen ska vi inte ens gå på in försvaret. Jag tar hellre Mascherano än en kedjerökande Mathieu eller Vermaelen som hade en bra period i Arsenal, för att sen dess agera som bänknötare eller vara skadad. Lägg till köpet av Bravo som är så otroligt onödigt att man blir gråhårig.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-08 19:35
petersays Chelseafan som du är klart du säger dem...;) Chelsea har absolut inte samma klass på mittfältet enligt mig. Vidare är Reals och Bayern på samma nivå som vårt. Anfallet vi har är bäst i världen utan konkurrens. Försvaret, ja det är ju bättre än förra säsongen allafall....
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-08-08 19:32
Mittfältet och anfallet är det ingen problem på så länge Xavi stiger åt sidan när han inte håller måttet och släpper de frisparkarna i den kommande säsong.

Anledningen att så många gnäller och är arga (vilket vi har rätt till) är mittbackarna vi har värvat.
Jag är 100% säker på om vi värvade en världsmittback som Hummels och Vermalen eller Benatia och Mathieu (stavning). ni kan leka med tanken hur ni vill bara en av de är "The real deal" skulle vi vara nöjda.

Men så är inte fallet.
Vi har värvat en medelmåttig mittback för mycket och inte nog med plus priset (någon dra mig baklänges) . Tro fan att alla går upp i taket.
En sak jag bestämde när Lucho fick jobbet och klubben började värva spelare som Suarez/Rakitic o.s.v är att inte räkna med några titlar utan ge det här en säsong först högst två för att laget måste spelas ihop.

Så tagga ner nu. Acceptera läget som det är så kommer ni/vi finna lite sinnesro.
Jag har redan fått min..
Barcelona Rambla~
2014-08-08 19:25
Aja, jag orkar inte heller gnälla längre, men var det verkligen nödvändigt att ge Vermaelen ett femårskontrakt? Värvningen luktar Song lång väg. Kan se honom hamna i Milan om någon säsong, på lån givetvis.

När det gäller Song, så kommer Milan i slutet av nästa säsong säga att de inte kommer att utnyttja sin köpoption, inte för att de ej vill ha honom, utan för att de istället senare kommer tillbaka för att värva honom för en ännu lägre summa än vad som var överenskommet vid köpoptionen.

Man börjar förstå hur den klubben agerar. :P
Barcelona petersays
2014-08-08 19:22
@Cule4life:
Meh? Halilovic och Rafinha? Den ena spelar med b-laget, den andra har bevisat jack shit. Obs igen, ingen spelare som köpts in till b-laget för att "göra en säsong för att sedan flyttas upp till a-laget" har verkligen gjort den resan. Inte på mer än tio år, om ens femton. Jag hoppas dock att det äntligen händer! Och mittfält - ja. Vad sägs om Cesc, Hazard, Willian, Matic, Oscar, Salah? Eller James, Kroos, Bale, Modric, Di Maria, Alonso, Khedira? Eller Shaquiri, Martinez, Thiago, Götze, Schweini, Robben (Müller, Ribery)? Vår enda förändring i mittfältet är Cesc och Jonathan ut - Rakitic och Rafinha in. Förbättringen är marginell. Var försiktig för att göra "akta er för el madridismo"-liknande inlägg. Vi kommer inte käka upp ett skit om inte Lucho får pli på spelarna. Xavi och Iniesta ett år äldre och knappast piggare. Mascherano - vad ska han göra på mittfältet? Busquets i vanlig form är bättre på alla sätt.
Barcelona Mido
Jag är nöjd med våra värvningar,, mittbackar behöver inte vara stjärnor de behöver ett hjärta,, låt a laget spela med våra nya spelare till juni nästa år, då kan vi bedöma,,
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Cule4life:

Nu gjorde du en *Barca* :-)..

Det är inte att nämna försvaret... inte ditt fel, det är så klubben har agerat senaste 4 säsonger..
Barcelona Cule4life
2014-08-08 19:01
Xavi,Iniesta,Sergio,Rakitic,Macherano,Halilovic,Rafinha

Säg vilket lag i världen har ett sådant mittfält ???????

Vem kan kan matcha en anfalls trio i

Neymar - Suarez - Messi

Lägg ner bara, vi kmr käka upp alla
Barcelona LeoMessi
2014-08-08 18:52
AA.c

Glömde även säga att jag är riktigt avundsjuk på att Arsenal lyckades locka till sig en skadad källström, önskar vi vore på samma nivå som arsenal :/ Ni fick köpa sanchez för att klubben vilje sälja honom så snälla tro inget annat, sanchez hade gärna stannat kvar. Men vi ersatte honom med Suarez, en spelare som ni aldrig någonsin hade haft råd att köpa in.
Barcelona LeoMessi
2014-08-08 18:48
Orka älta det här nu, tränaren får dom spelarna han vill ha och förhoppningsvis så kan dom prestera. Jag är inte överlycklig över värvningarna till backlinjen, men det är bara att acceptera att Lucho och ledningen inte vill ha samma spelare som vi vill ha. Jag har ältat det här riktigt länge och jag pallar inte ge mig själv huvudvärk någon mer gång över det här.

Jag tänker iaf glädjas åt att vi har värvat två bra målvakter, en bra mittfältare i rakitic och den bästa "nian" i världen i Suarez. Sen får vi inte glömma Halilovic som har skyhög potential.
Barcelona Pep #4
2014-08-08 18:37
Börjar tröttna på folket här inne nu. Det får fan räcka med era negativa inlägg varje gång. Acceptera läget och hoppas på Verminator och Mathieu gör ett bra jobb. Sämre än Pique kan de väl ändå inte va?
Barcelona papillon
2014-08-08 18:36
Krabban94:

Det kallas lathet, tyvärr.
Man har alla förutsättningar för att bygga på sig muskler, smidighet, snabbhet, tid. Hur svårt kan det vara för Pique, Bartra, och Busquets att gå in på gymmet efter träning och träna ben, armar, etc. De stressar ju knappast till sina 9-5 jobb.
Lata och bortskämda är vad dessa killar är!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-08 18:35
@Leo y Cesc:

Ok, fast med den logiken kan man ju säga att det är okej att du blir våldtagen eftersom förövaren anses snygg enligt vissa.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-08 18:35
dubbel
Barcelona neymar JR
2014-08-08 18:33
2 bra mittbackar har vi gått miste om som skulle ha kunnat passa in perfekt hos oss. Laporte och lovren dom hade suttit perfekt i dagens Barcelona. Och det är verkligen ett misslyckande av ledningen att inte ha koll på Lovren. Subotic är den ende jag har önskat mig att se i Barcelona men det kommer ju aldrig ske.
Barcelona DM1982
2014-08-08 18:32
@kingrodrigues:

Det är namedropping i 500 här och alla är tydligen bättre än Mathieu och Vermaelen. Komedi på hög nivå.
Barcelona DM1982
2014-08-08 18:30
@koeman92:

Som jag skrev innan, det finns inget som tyder på att Dortmund ska släppa någon av vare sig Hummels eller Subotic. Ska vi banka skallen igen som vi gjorde med Thiago Silva? Ska hela silly spenderas på att tjata till sig spelare som vi vet att Dortmund inte kommer släppa? Nej.

Benatia? Roma släpper inte, de har varit väldigt tydliga med det.

Verthongen hade suttit fint men jag ser inte honom som bättre än Mathieu.

Laporte var för dyr och det går inte att pruta med Athletic.

Marquinhos? Hade en bra säsong i Roma, bänkad i PSG. Ser inte att han skulle vara en startspelare för Barcelona om han bänkas i PSG. Knappast värd 400 miljoner nu heller. Skulle stå i vägen för Ie, det är inte heller värt.
Barcelona kingrodrigues
2014-08-08 18:30
Kanske inte de roligaste värvningarna vi gjort. Det roliga är att jag tror det är jävligt få härinne som sett Balanta, Mangala, Doria etc spela. Hur han ni följt Balanta och Doria liksom?? Okej mangala har man sett i porto men alla andra namn vissa slänger fram???
Barcelona neymar JR
2014-08-08 18:29
Tito vilanova Värvar man u benatia så är det för minst 50 miljoner € det kommer handla om. Och det är han fan inte värd efter EN lyckad säsong. Var mangala med i citys försäsong utan att ha blivit officiell?! Det tvivlar jag starkt på
Annons: