/spanien/barcelona/forum/5426.aspx/spanien/barcelona/forum/5426.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AndreD
2014-07-31 03:08
zick9 Jag sov iallafall inte under hela förra säsongen och säger att Pique var vår bästa spelare ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-07-31 02:31
Måste bara säga att sterling är äckligt jävla snabb. Så galet jäkla kvick
Barcelona Gabriel
2014-07-31 02:22
Lol, där sprack det. Haha...

Skyller på tröttheten!
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-07-31 02:02
@Gabriel:

12 spelare :P
Barcelona MabastB
2014-07-31 01:54
[QUOTE=Gabriel]Förmodligen är detta Luchos tänkta plan om alla hans värvningar går igenom: Ter Stegen Marquinhos - Piqué - Mathieu Cuadrado - Rakitic - Busi - Iniesta - Alba Messi Suarez - Neymar Det ser faktiskt, väldigt, väldigt bra ut. Med den uppställningen har han lyckats få in ett lag med 4 bra huvudspelare, bra press spelare, snabba spelare, tekniska spelare, målfarliga spelare och passningsskickliga spelare. En mix av allt. Fast nu lär ju dock inte Marquinhos komma, samtidigt som Cuadrado också är nästintill omöjlig. [/QUOTE] Bra elva, förutom att det är en spelare för mycket!
Barcelona Gabriel
2014-07-31 01:48
Förmodligen är detta Luchos tänkta plan om alla hans värvningar går igenom: Ter Stegen Marquinhos - Piqué - Mathieu Cuadrado - Rakitic - Busi - Iniesta - Alba Messi Suarez - Neymar Det ser faktiskt, väldigt, väldigt bra ut. Med den uppställningen har han lyckats få in ett lag med 4 bra huvudspelare, bra press spelare, snabba spelare, tekniska spelare, målfarliga spelare och passningsskickliga spelare. En mix av allt. Fast nu lär ju dock inte Marquinhos komma, samtidigt som Cuadrado också är nästintill omöjlig.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-31 01:41
Westinho - kanske låter lite offensivt på pappret med både Alves och Alba vid en trebackslinje. Men vid ett sådant scenario så förväntar jag mig att våra två pivotes ska kompensera det hela.

Men du har nog ändå rätt det är bättre att spela med tre MB om man ska köra en trebackslinje.
Barcelona BlueRed
2014-07-31 01:33
Gällande rökning eller ej så håller jag helt och hållet med Lion24 om att en topp spelare inte bör röka. Det finns liksom inte något utrymme att skada sin kropp på något sätt i dagens fotboll. Sen så kanske Mathieu blev lite dåligt citerad - som så många andra gånger alla världens tidningar brukar lyckas med. Kan möjligtvis vara att detta var första gången på 1, 5, 10 eller 20 år snubben rökte en cigg. Men som det stod så tolkade även jag det i början som om han var en kedjerökare som lyckats hålla sig i 15 dagar. Jag hoppas och tror jag har fel.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-31 01:21
Barcelonistas

Ett topplag hade käkat upp vårt försvar där. Alves och Alba i en trebackslinje? Kommer aldrig hända. Snarare Bartra - Piqué - Mathieu. Den sistnämnde sa tidigare att Lucho sagt att Barca kan komma att spela med både två och tre mittbackar i matcher. Tre mittbackar = trebackslinjen.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-31 01:18
Mathieu: "I talked with Luis Enrique before I signed. He said we could play with two or three centre backs. He really wanted me at Barça."

Börjar redan gilla Enriques ideer, lägg därtill att han kör stenhård träning med grabbarna.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-31 01:16
Ter Stegen

Alves-Mathieu-Alba

Iniesta-Busi-Masken-Rakitic

Messi----------- fri roll
Suarez-Neymar

Hade varit intressant och se den här uppställningen.
Tiki-Taka
2014-07-31 01:11
Haha ena stunden är det Marquinhos, sen är det Vermaalen eller Agger, och nu plötsligt Verthongen. Men Verthongen kommenterade ju dessa rykten med att säga att han skulle stanna kvar i London och att han skulle skriva på ett nytt kontrakt med Tottenham.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-31 01:11
In big games, Luis Enrique plans to use 3-5-2, with Mascherano alongside Busquets and Messi behind two strikers
Barcelona grande jw
2014-07-31 01:10
@Dicapri:

Jag kan med 99,9% säkerhet lova att det kommer finnas biljetter kvar till matchen. En premiär mot Elche kommer MAX dra runt 75 000. Jag brukar varje år försöka åka ner och se ligapremiärerna. Mot Levante förra säsongen fanns de minst 20 000 stolar tomma. Säsongen dessförinnan mot Sociedad så var det ännu mindre. Runt 60 000 på läktarna. Således inga bekymmer överhuvudtaget.

Köp biljett på internet och välj i lugn och ro vart du vill sitta. Att köpa i luckan är bara stressigt och jobbigt. Den enda fördelen med luckan är att det kan vara trevligt att få en fysisk, snygg officiell matchbiljett om det är din första match på Camp Nou.
Barcelona Lion24
2014-07-31 01:09
Krojf

Jag har en fråga till dig som jag vill att du ska svara på. Enkelt.

Hur ska en spelare pressa bäst för att få framgång?

Svara på den frågan. Du behöver inte skriva om ''missbrukets smått oemotståndliga kraft. '' Svara bara på frågan.
Barcelona Barclasico
2014-07-31 01:05
Right now, Tottenham's Jan Vertonghen is number one on Barcelona's list of center-backs [onda cero]
Barcelona zick9
2014-07-31 01:03
@AndreD:

Finns det någon spelare i Barcelona som du tycker är bra?
Barcelona Thierry Henry
2014-07-31 00:53
AndreD//

Alves är kanske vår bästa högerback genom tiderna så lite respekt tack. Pedro är klen dom ett spädbarn. En vindpust slår honom till ända. Hur ska han kunna försvara? Den klenaste spelaren jag sett inom europeisk toppfotboll
Barcelona AndreD
2014-07-31 00:45
@barcastuff: Pedro: "Playing as full back? I trained there a few times under Del Bosque. I feel more comfortable in attack, but it's up to the coach." Hmm aldrig tänk på detta innan. Han hade definitivt gjort det bättre än Alves som högerback.
Barcelona Dicapri
2014-07-31 00:38
Tusen tack Bentley!

Jag ska undersöka det där med museet, jag åker ner den 21 Aug. Tror du att det kommer att finnas biljetter kvar så sent? Har även funderat på att gå och besöka träningsanläggningen om tid och ork finns. Det känns som det lär vara billigast via hemsidan, eller?

Btw biljetter till allmänheten säljs från och med imorgon kl 10.00.
Barcelona LuisSuárez
2014-07-31 00:37
Mathieu kommer behöva ta cigg under halvtidspaus för att lugna ned sig när han ser hur Pique och Mascherano spelar fotboll.
Barcelona Krojf
2014-07-31 00:33
Att nikotin är en av de mest beroendeframkallande nervgifter som finns, borde inte vara en nyhet för nån idag .

Lion 24 framstår i sammanhanget som ett varnande exempel på hur farligt det faktiskt är, att ens närma sig ämnet ifråga. "Hen" fastnade helt enkelt i nikotinträsket på direkten.

Ja, Lion 24 tog till synes ett omedelbart återfall i sin fula och oförlåtliga vana,,så fort det uppdagades att Mattieu blossar emellanåt.

"Hen" verkar nu helt enkelt inte klara så väldigt mycket mer än en timme i taget, utan att cigarretternas förbannelse åter äter sig in i medvetandet med missbrukets smått oemotståndliga kraft.

Och det därför av nöden blir tvunget att ånyo skriva av sig abstinensen i rökrutan, genom att nämna nikotinrökning på nätet för "femtioelfte" gången (två och ett halvt paket).Kedjerökningen har därmed fått en helt ny innebörd.

Hoppas verkligen Lion 24 förmår fimpa inom kort och för gott den här gången. Så att fotbollen får plats i hjärnan igen.

Förut var det Alexis Sanchez i var och vartannat inlägg och nu röknikotin.

Summan av lasterna verkar onekligen vara konstant.
Barcelona Bentley King
2014-07-31 00:24
Btw: försök att få in en Barca museum tour när du ändå är här. Det kostar ca 24 euro och är lärt värt det! Jag besökte deras museum tillsammans med en Real fan och han blev imponerad av upplevelsen ska du veta
Barcelona LittleLionel
2014-07-31 00:22
Blir faktiskt irriterad om Masip spelar mot Nice då det är dags för Ter Stegen och Bravo att börja fajtas om platsen i målet. Jag ser mycket potential i tysken och hoppas han kan blomma ut till nått stort i Barca.
Barcelona Bentley King
2014-07-31 00:21
Dicapri Om du redan befinner dig i Barcelona är det bästa att köpa biljetter på plats. De flesta biljetterna blir uppköpta av av olika bolag och agenturer som sedan säljer de vidare, därför kan det se ut som att det är ont om platser när du bokar via hemsidan. Men om du är i Sverige och vill ha din plats bokad och klar i förtid så är det väll bäst att köpa via hemsidan :)
Barcelona petersays
2014-07-31 00:20
Kvasidiskussion här. Ingen vet om Mathieu tar två cigg i veckan eller drar ett pack om dagen. Trots allt viss skillnad. Ett par cigg i veckan gör inte större skada än ex messis asados (rött kött, sjukt cancerframkallande) eller om Pique tar en strille med ketchup på Sibylla (fett, friterat, no no).
Barcelona Dicapri
2014-07-31 00:17
Hola!

Tänkte höra om någon har tips på att köpa biljetter enklast till en hemma match?
Tänkte se premiären mot Elche, någon sida som någon rekommenderar att köpa på eller är det enklast och billigast genom hemsidan? (fcbarcelona.com)

Btw är inte medlem eller något liknande i klubben!

Tack på förhand!
Barcelona Barclasico
2014-07-30 23:56
Barcelona Pep, The Creator
2014-07-30 23:50
Tiki-Taka

Ja gör det du
Tiki-Taka
2014-07-30 23:48
Barcelona sources: "Reports about signing Liverpool centre back Daniel Agger? There's nothing at all to it." [mundo deportivo] Kan vi avskriva Agger nu !?
Annons: