/spanien/barcelona/forum/541.aspx/spanien/barcelona/forum/541.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2017-06-21 17:38
Visst kan man tycka att Verratti får skylla sig själv lite då han faktiskt nyligen förlängde sitt kontrakt med PSG. Men samtidigt tycker jag att PSG agerar märkligt och det sänder knappast heller några bra signaler till andra spelare, jag menar hur många spelare kommer vilja skriva på för en klubb som vägrar låta dig lämna om du inte trivs? Dessutom är det väldigt vanligt att spelare idag lämnar trots flera år kvar på kontraktet, det enda som medför är att den säljande klubben brukar kräva mer pengar, vilket är fötståeligt. Vad vinner PSG på detta? När Verratti så tydligt visat att han vill lämna och inte är nöjd med situationen. Det enda man gör är att sabba en spelares framtid och får en missnöjd spelare i truppen, kommer antagligen leda till att han presterar sämre och vips så har även värdet gått ner på honom. Jag tror inte sista ordet är sagt ännu, vi får se.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-06-21 17:35
Det är sorgligt att se Gomes spela fotboll. Killen är som förlamad . Hur kan han ens platsa i Portugal.
Barcelona Gabriel
2017-06-21 16:36
I länktips hittar ni en video med Patrick Kluivert iklädd i en Barcelona tröja på Camp Nou, han blir intervjuad av en reporter som frågar honom om Verratti. Kluivert säger att han känner presidenten väl och han är nästan 100 procent säker på att han inte kommer att sälja Verratti. Han medger att Verratti är en spelare som presidenten gillar väldigt mycket, samt att Verratti har ett kontrakt på 4 år, så det är nästan helt omöjligt. Han säger också att han vet att Verratti vill gå till Barcelona men att det inte spelar någon roll eftersom det i slutändan kommer vara PSG som bestämmer och han tror inte att Nasser viker sig oavsett vad Barcelona eller Verratti gör. Reportern säger också att det talas om att siffran skulle kunna hamna runt 70-80M€, det skrattar typ Kluivert bort med ett stort "NOOOOOO" och säger att det kommer att kosta över 100M€ för att det ens ska finnas en liten möjlighet att köpa Verratti. Verkar som ett hopplöst fall det här. Kluivert har ändå jobbat i klubben med Nasser så han vet vad han pratar om. Nasser skiter fullständigt i vad Verratti vill, den hårda sanningen för Verratti (precis som Katalano själv skrev) är att han har ett kontrakt, ett kontrakt som han dessutom förnyade så sent som Augusti förra sommaren. Om han nu var så angelägen på att lämna borde han ha tänkt på det istället för att prioritera att höja sin lön. Nu sitter han i skiten pga sig själv, även om jag tycker att man inte borde behålla en spelare emot spelarens vilja.
Barcelona Iniesta.70
2017-06-21 16:34
Barcelona Katalano
2017-06-21 16:17
PSG relationen handlar förmodligen om att vi haft Qatar som sponsor och att PSG har Qatariska ägare. Oavsett så är det inget som Barca ska lägga någon vikt vid vare sig informationen från media stämmer eller ej.
Barcelona Den vise mannen
2017-06-21 16:12
Har Barca-ledningen som ursäkt att man inte vill förstöra relationen klubbarna mellan?? Tillåt mig skratta!!! Relationen mellan Ryssarna och Amerikanarna under kalla kriget var betydligt bättre än den icke existerande mellan PSG-FCB.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-21 16:09
Mod har redan agerat och Gabriel har svarat själv till skribenten i fråga. Nu släpper vi detta ämne. / Mod
Barcelona DM1982
2017-06-21 16:09
?? L’AS Monaco est heureux d’annoncer la signature de Jordi Mboula jusqu’en 2022 ! #WelcomeToMonaco ?? https://t.co/u2Jxak7XGp https://t.co/M4RYSvFsPw Mboula klar för Monaco, synd men förståeligt.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-06-21 15:55
Visst har lee stannat i utveckligen men det har mycket att göra med 2 åren han inte spelade fotboll. Nu tycker jag att man ska göra det enda rätta och tro på han och värdesätta hans aktioner genom att vara kvar i klubben. Han offrade 2 år av sin talang för Barcelona då kan åtminstone Barcelona betala tillbaka genom att tro på honom i 2 år. Så i detta fallet hade jag värdesatt hans kärlek och vilja för klubben.
Barcelona Katalano
2017-06-21 15:50
@Reymar:

Talanger kommer alltid att komma och gå. Vissa har vi fans all rätt att reagera över, men Lee har tyvärr inte utvecklats som man hoppats på och har fått allt mindre speltid dessutom. Det är trist, absolut, speciellt när man kommer ihåg videon som gick viralt för några år sedan om det koreanska underbarnet. Men han kanske inte har vad som krävs och det bästa kan vara ett miljöombyte för honom.

Är det någon här som tycker att Lee visat att han är värd att satsa på, att han har potential att bli en a-lagspelare i framtiden? Jag tvivlar på det.
Barcelona Reymar
2017-06-21 15:46
Barcelona don't seem to believe in Juvenil A attacker Seung-Woo Lee. His entourage is now analysing offers from other clubs. [@gerardromero]

Ännu en talang som försvinner...
Barcelona Gabriel
2017-06-21 15:35
@Corazon:

Ursäkta mig, men med all respekt, att skriva "omg" till ett såndant inlägg är otroligt respektlöst. Jag är lugn som en filbunke, tranquilo och decpacito och vad du vill, men det här forumet är trevligast när man kan bemöta varandra på ett respektfullt sätt. Det innebär inte att man alltid håller med varandra, hell man kan tom tycka att ett inlägg är efterblivet, Gud vet att jag känt så flera gånger till vissa inlägg här inne. Men jag yttrar mina åsikter och ger argument för det. Snälla, skriv med respekt nästa gång eller skriv inte alls. Att du ens fått en tumme upp är ett dåligt tecken faktiskt.

Ha det bäst.
Barcelona Corazon
2017-06-21 15:25
@Gabriel:

Jag yttrar definitivt mina åsikter med några rader men inte med en uppsats så att säga. Tyckte det var lite omg på den bara. Tranquilo
Barcelona Gabriel
2017-06-21 15:18
Corazon

Har du problem med att yttra din åsikt ordentligt eller vad är det frågan om. Jag begär inte att man håller med mig om saken men man kan åtminstone kräva att man har sin åsikt respekterad och får ett ordentligt svar med argument framförda tillbaka. Lär dig av Katalano nästa gång.
Barcelona the cameroonians
2017-06-21 15:17
Skrev i måndags om Barcelonas talesperson Josep Vives och hans och klubbens fortsatta anklagelser mot Benedito. Det rör alltså en skuld på €10.000 som härstammar från valet 2015. Benedito fortsätter hävda att någon fordran vare sig kommit honom till känna eller skickats till honom. Han ger Vives tre dagar att ta tillbaka anklagelserna, och om så inte sker kommer han att åtala honom och klubben för brott mot datalagringslagen samt för att ha dragit Beneditos namn i smutsen. Slutligen har det inkommit cirka 7000 röster till misstroendevotumet och når det upp till 10.000 kommer Benedito att ta processen vidare.
FCB- Culé master
2017-06-21 15:11
@BARCA-més que un club:

Snacka om att vika ned sig. Lol 3 spelare plus pengar är nåt man skulle göra om man köper Messi. Bäst det är Gomez, Denis, paco eller nån b lagspelare om det ska vara 3.
Barcelona Corazon
2017-06-21 15:10
Innehållslösa kommentarer accepteras ej. Varning/ Mod
Barcelona Visca el Barca 17
2017-06-21 15:07
Kondogbia gud om den här ledning köper honom dör jag
Barcelona Gabriel
2017-06-21 14:59
Barcelonistas Vilka jävla relationer med PSG. För i helvete vi beter oss som en liten bäbis klubb. Det är PSG som är den lilla klubben och det är vi som är giganten så varför beter vi oss som att det är tvärtom. Vilka relationer? Det finns absolut NOLL relationer mellan Barcelona och PSG. Deras president hatar oss redan. Fan man blir ju så frustrerad att man har lust att slita av sig håret. Vilken äcklig ledning vi har. Vadå be Verratti lösa allt, ska han betala övergångssumman också kanske. Jag trodde aldrig Verratti skulle sätta en sådan press på PSG som han har gjort men killen har bevisat mer än någon annan på bra mycket länge att han mer än något annat vill spela för Barcelona. Vad mer ska han göra stackarn? Äckliga dom är seriöst, dom är inte villiga att förstöra relationerna med PSG men de ber Verratti riskera allt och förstöra sin relation med sin nuvarande klubb. Fy fan, nästan så att man hoppas att de blir utan Verratti. Aldrig hatat en ledning i Barcelona så som jag hatar den nuvarande. Jävla virus. Kan inte ens stå upp och hjälpa Verratti när han kämpar så som han gör. Den här ledningen är inte heller villiga att betala 100M€ för honom vilket är vad som kommer att behövas. De tror de kan betala med jordnötter.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-21 14:52
Fattar inte vilka kostnader klubben pratar om. Bort med skiten som florerar i laget så lär vi dra in en hel del. Sen det här med att vår relation kan bli usel med PSG? Snälla vilken relation snackar dom om? Mycket till relation man kan bygga när Nasser inte ens säljer ett frö.
Barcelona Gabriel
2017-06-21 14:48
Arsenal have placed a €30M bid for Barcelona midfielder Arda Turan (30). Inter Milan are also interested in the Turkish. [MARCA]

Sälj genast!
Barcelona BARCA-més que un club
2017-06-21 14:46
Inte nog med det så är plötsligt Barcelona intresserade av Ifall Barcelona misslyckas med att värva Marco Verratti, är den 24-årige franske Inter-mittfältaren Geoffrey Kondogbia plan b. (ESPN) Haha vilket skämt
2017-06-21 14:44
Vi har inga relationer med psg??!?!? Absolut inget att respektera dom var ute efter Neymar hela förra sommaren. Inte fan tog dom diskussionerna med vår ledning :). Det är bara att bestämma sig om vad man vill. Antingen lägger man upp 100 miljoner € och ror hem veratti. Eller så drar man sig snabbt undan och ser sig omkring någon annanstans.
2017-06-21 14:42
Robert Fernandez recently met with Ousmane Dembélé's agent about a possible move to Barcelona which would cost 90M [bild] Bild är ju extremt pålitliga när det gäller spelare i Tyskland.
Barcelona El Pistolero #9
2017-06-21 14:41
Culers be like; Är det dåliga nyheter med en skit dålig källa så tror man på det. Är det bra nyheter med bra källa så är man fortfarande skeptisk. Seriöst alltså? Haha
Barcelona Barcelonistas
2017-06-21 14:41
Gabriel - kasta inte iväg champagne flaskan samt strippklubbs biljetten än! Enligt Calciomercato så har Veratti och hans agent Donato Di Campli nått en överenskommelse med Barca om dom personliga villkoren. Enligt uppgifter så är dock Barca inte redo att förstöra sin relation med PSG och har därför bett Veratti att lösa situationen med PSG. Bayern verkar också intresserade av Veratti men enligt uppgifter är det bara Barca han vill gå till.
Barcelona Katalano
2017-06-21 14:36
Gabriel

Drog det lite längre igår, men tycker du förtjänar ett svar efter det engagemang du lagt ner på ditt inlägg. Veratti skrev på sitt nya kontrakt i augusti förra sommaren. Om han var så sugen på att lämna PSG borde han ha tänkt på det då och inte skrivit på det nya kontraktet. Ett kontrakt är ju en säkerhet inte bara för spelare som ska få lön utan också en klubb som lovas spelarens tjänster under avtalsperioden. Inte heller finns det med någon klausul i kontraktet som Veratti hade kunnat ha med som ett ultimatum för att skriva på. Det är tydligt att pengarna talade och att Veratti skrev på för en högre lön, synd att han ångrar sig nu.

Jag tycker inte ett dugg synd om Veratti. Han har själv försatt sig i denna situation och att komma och gnälla om att få lämna så här pang tjoff en sommar och räkna med att få bli såld är inte heller snyggt.

Med detta sagt så vill jag såklart att Barca gör allt vi kan för att värva honom. Men jag förstår Nasser och tycker inte att han ska bli svartmålad när boven i dramat är Veratti i mina ögon. Det är Veratti som inte vill fullfölja sin del av avtalet.

DM1982 nämnde också igår hur spelare missbrukar hot om att lämna en klubb för att bli sålda eller höja sina löner. Det är också en aspekt i det hela. Spelarna har tagit för stor makt i det hela och beter sig illa mot sin arbetsgivare, något som du verkar tycka är rätt, men som jag tycker är fel.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-06-21 14:32
Visst är väl Pjanic ett fint namn till mittfältet också men... han är född 90. Alltså 27 år, det är ingen hög ålder men det är även inte ungt. Verratti blir 25, alltså två år yngre och "2" år längre kvar på toppen om man säger så. Föredrar Verratti alla dagar i veckan, men blir inte heller jättebesviken om man landar Pjanic, då ska dock Rakitic stanna.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-06-21 14:23
Cadena COPE uppger att Barça-ledningen är pessimistiska om att nå en överenskommelse med PSG och värva Marco Verratti på grund av de rejäla kostnaderna av hela affären. Samtidigt rapporteras det från andra håll andra saker. Italienska CalcioMercato skriver att Barcelona ska erbjuda tre spelare plus pengar för PSG-spelaren. Katalanska MD i sin tur uppger att Barça ska försöka värva Juventus bosniske mittfältare Miralem Pjanic ifall man inte lyckas hämta Veratti Haha vilken jävla cirkus det är av det hela 3 spelare för verattti undra vilka .!!!
Barcelona Gabriel
2017-06-21 14:05
Verratti kommer inte att komma, jag är helt säker på det. PSG och deras president Nasser Al-Khelaifi vägrar att respektera och lyssna på deras spelares önskningar, de behåller honom hellre emot hans vilja. Jag tycker mest synd om Verratti, han hålls fängslad av PSG. Så mycket talang som går till spillo i League 1 när han hade kunnat uträttat stordåd i en riktigt stor klubb. Att hålla kvar en spelare emot hans vilja är riktigt oklassigt, respektlöst och lågt enligt mig. Hade det varit så att Messi ville lämna Barcelona pga sportsliga anledningar så hade jag aldrig velat att klubben tvingade honom att stanna. Det är här PSG visar att de är en liten klubb, för en stor klubb hade aldrig velat behålla en spelare som inte vill spela för den klubben eftersom stora klubbar ser sig själva som ärorika och det handlar om heder. Om en spelare verkligen vill lämna en klubb så ska han få tillåtelse att göra det, oavsett kontraktslängden han skrivit på. Tom SAF och United tillät Cristiano att lämna för Real Madrid eftersom det var hans dröm att spela för dem. Jag hade kunnat förstå att inte sälja Verratti för ett för lågt pris, men att neka till att ens påbörja förhandlingar gällande honom när spelaren uppenbarligen inte vill fortsätta att spela för dem är bara fult. Om Verratti försökt den diplomatiska vägen att snällt förklara för PSG att han vill lämna och det fortsätter att ignoreras så måste han börja visa sin ilska och frustration gentemot PSG och ta en liknande approach som Modric, Bale och Payet gjorde när deras ägare och klubb vägrade lyssna på deras vilja att lämna. Dessa spelarna vägrade att dyka upp på träningarna och gick ut tydligt med att de vägrar att fortsätta spela för klubben, det här är Verrattis enda chans att få igenom sin önskan att spela för oss. Och även om han ens gör det, så är det fortfarande en liten chans att den ens händer eftersom dessa Qataris är sjukt stolta av sig och de skulle enkelt kunna ta illa upp och fortsätta sätta "hårt emot hårt" och helt enkelt skita i vad Verratti vill. Jag hoppas att andra talangfulla fotbollsspelare ser hur PSG behandlar sina spelare i och med den här Verratti situationen och inser att om de går till PSG så kommer de aldrig få tillåtelsen att lämna för en större klubb. Hade jag exempelvis varit en ung och väldigt talangfull fotbollsspelare och PSG ville köpa mig så hade jag efter att ha sett det här aldrig velat gå till PSG eftersom jag hade vetat att jag aldrig hade fått lämna om jag sedan ville det. Alla unga fotbollsspelares dröm är att antingen spela för Barcelona eller Real Madrid och nu ser dessa att går man till PSG så kommer det att hindra den drömmen om att någon dag kunna representera en av dessa klubbarna. På det här sättet gör PSG sig själva ingen tjänst. Om det inte finns någon respekt för spelarna man har i klubben, utan enbart ser dem som arbetare via ett kontrakt, så kommer kärleken och tilliten så småningom att försvinna och de kommer i slutändan att gå miste om spelare eftersom de inte kommer våga gå dit. Hur tråkigt jag än tycker det är att Verratti inte lär hamna i Barcelona så är det sekundärt, mest tycker jag synd om Verratti. Jag försöker att sätta mig i hans skor och hans situation, jag kan inte ens inbilla mig hur han måste känna sig. Han har gett 5 år av sin karriär till den klubben, alltid varit klubben trogen och gett sitt allt. Nu har han kommit till en punkt i hans liv och karriär där han känner att det är dags för ett byte, han vill lämna och spela för Barcelona men han tillåts inte. Visst, han sitter på ett kontrakt och vill PSG inte sälja honom så finns det inte mycket att göra, men vad fan, ska det verkligen fungera på det sättet? Vart finns förståelsen och respekten till Verratti från deras sida. De riskerar att behålla kvar en spelare som kommer att vara sjukt missnöjd och förstöra relationerna, inom en tid kan det även uppstå friktioner mellan klubbens största stjärna och ledningen. Kommer han vara sugen på att ge 100 procent för dem nästa säsong om de vägrar sälja honom? Tvivlar på det, är man inte nöjd med sitt arbete o jobb och känner sig lycklig så är det normalt att man underpresterar. Tycker jäkligt synd om Verratti, jag hade varit helt förstörd om det här hände mig. Jag kan förstå att PSG tycker det suger att deras viktigaste spelare vill lämna, men det är inte första gången det här händer och PSG är inte enda klubben det har hänt. Man måste försöka komma till en lösning som gör alla parter så nöjda som möjligt. Vägrar PSG sälja Verratti så kommer de ha tvingat kvar en spelare som vill lämna, han kommer inte vara lycklig där, han kommer underprestera och relationerna mellan dem och deras stjärna kommer att vara helt förstörda. Men det är trots allt vad jag tror händer, eftersom Nasser inte är en person som man verkar kunna resonera med. Tyvärr.
Annons: