/spanien/barcelona/forum/5404.aspx/spanien/barcelona/forum/5404.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2014-08-04 21:34
Barcelona sources deny reports about an interest in Bayern defender Jerome Boateng. Zubizarreta didn't meet with his agent today. [sport]

tråkigt...
Barcelona Nemesis 10
2014-08-04 21:33
Frodo

Det är inte bara provocerande utan man skäms att en klubb som Barcelona inte kan ha ett mittbackspar i världsklass. Man vägrar att inse att Pique är helt under isen och snöar in sig på att backen måste passa Barcas "profil". Det sista dom prioriterar hos en back är att han ska vara bra på att försvara, man prioriterar en massa andra egenskaper först.
Idioterna vägrar att inse det som resten av världen har påpekat under dom senaste åren. Sen tycker jag att Lucho ska stå på sig och kräva en världsklass back men inte ens han verkar prioritera det i första hand. Jag tror att vi måste åka på en förlust med 10-0 där Pique gör 2-3 självmål innan dom kan börja fundera över att värva en bra mittback... suck :/ ...
Barcelona Gabriel
2014-08-04 21:33
Och så var det med det, tog inte lång tid innan SPORT gick ut med att förneka alla uppgifter som placerat Boateng i Barcelona de senaste timmarna. Klubben har alltså inte Boateng på sin lista för mittbacksförstärkningar och man har inte heller träffat Boatengs representanter som det sades. Allt var bara en ren och skär lögn.

Nu kan vi gå vidare till Vermaelen ryktena igen...
Barcelona Cule4life
2014-08-04 21:32
UT med Roberto och Song snabbt som Fan. Dom drar ner kvalitén i laget.

Värva en kanon mittback nu så att vi kan dra igång säsongfanskapet
Barcelona Gabriel
2014-08-04 21:20
Boateng är visserligen en spelare jag hade välkomnat men jag ser det inte som en realistisk värvning då jag inte tror att Bayern är sugna på att göra sig av med honom. Jag förstår inte varför vi gör det så komplicerat för oss själva och går efter spelare som spelar i en "big elephant" klubb som knappast kommer vilja sälja deras spelare? Thiago Silva, Marquinhos, Kompany, Boateng mfl ser jag som omöjliga pga deras klubbadresser, det gäller att snappa upp dessa spelare precis innan en stor klubb köper dem, men det är våran nuvarande ledning alldeles för okunniga för att klara av. Sen, varför är det så förbannat viktigt att mittbackarna vi köper även ska kunna spela som vänster och högerbackar? Det är ju faktiskt riktiga mittbackar vi behöver och om vi ska ha de kraven på mittbackar så är det inte speciellt konstigt att våra alternativ minskar rejält. Spelare som Hummels, Benatia och Mangala försvinner ju då redan från dag 1 ur intresset i sånna fall. Visserligen har jag inget emot att en spelare är mångsidig utav sig och vet om hur man spelar på flera positioner då det ger tränaren fler möjligheter, men samtidigt måste man klara av att göra en värdering och se till vad som är viktigast att förstärka, vilket just nu är mittbackspositionen. Det är liksom inte speciellt svårt att de ett mönster här, detta är vad Zubi refererar till "the Barça profile", att kunna spela på flera positioner samtidigt som man har en bra passningsfot. Det är sjukt överdrivet och det måste få ett stopp. Det är ju därför vi köpte Mathieu, det är därför vi visat intresse för Vertonghen och säkerligen en stor del av anledningen till varför man insisterar så hårt på Marquinhos. Man gör det svårare för sig än vad det behöver vara. Vi behöver en nu högerback - leta. Vi behöver en ny mittback - leta. Istället försöker man döda två flugor i en smäll genom att hitta spelare som klarar av båda sakerna. Gud vad komplicerat. Istället för att bara köpa loss Aurier och en riktigt bra mittback som exempelvis Benatia, som faktiskt inte spelar i en "big elephant" ännu. Det är därför man går efter de mindre bra mittbackarna, för man prioriterar mångsidighet snarare än ren och skär defensiv kvalitet som enbart de bästa mittbackarna besitter. Att det tog mig så lång tid att klura ut det här är en gåta i sig, men ja, I finally got it.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2014-08-04 21:13
Någon som vet varför andra klubbars bänknötare ständigt ryktas till oss? Jag syftar på Agger, Vermaelen osv. Är det bara jag som känner mig provocerad av det?
Barcelona Corazon
2014-08-04 21:09
Vill så gärna tro på boateng ryktet men det kommer väl aldrig ske. Varför ska Bayern släppa honom för? Han är riktigt bra inget snack om d.

Kan någon övertyga mig om att han snart är klar för oss please ; )
Barcelona Pep #4
2014-08-04 20:59
Jerome hade varit en klockren värvning. Då är har vi en försvarsbesättning som är tillräckligt för att ingen ska känna sig säker samtidigt som Mascherano kan spela på mittfältet. Song behövs då inte och kan äntligen lämna.

39 milj euro för Boateng samtidigt som vi kan sälja Song för 10 milj euro hade varit något.
Barcelona Z_Z
2014-08-04 20:27
@AndreD:

Kan dock tycka att det är bra att Halilovic är med i B-laget istället för a-truppen denna säsong. På så vis kommer han få spela klart fler matcher och kan ändå kallas upp till a-laget i vissa fall. Då Xavi troligtvis nu kommer göra sin sista säsong samt att vi har Rafinha som också måste få chansen så gör det att speltiden för Halilovic i a-laget nog skulle varit tämligen begränsad. Segunda är faktiskt väldigt bra för att han ska komma in i den spanska fotbollen.

Men självklart hoppas jag vi får se honom åtminstone i cupen i vissa matcher.
Barcelona Gabriel
2014-08-04 20:03
En sak som borde vara prio för ledningen, nästan lika viktigt som att köpa en mittback, borde vara att göra dig av med Song snabbast möjligast. Finns det inga bud alls för honom eller vad är grejen? Orkar inte ens se honom på träningsbilderna. Blir bara irriterad. Vad gör han ens hos oss? Inte ens han själv vet...
Barcelona B.BOSS
2014-08-04 19:57
Hoppas Vermalen inte stämmer bara. "@allas4: So rumors say that Barca have signed Thomas 'The Verminator' Vermalen, the guy who started less games than Puyol last season (Y)"
Barcelona AndreD
2014-08-04 19:54
@Duda:

Sjukt att en så dålig spelare som Roberto kommer sno speltid från Halilovic bara för att han är katalan. Barca logic.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-08-04 19:41
Hoppas boatengryktet är sant, men oavsett så skulle nog inte Bayern sälja.
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 19:14
Jag tror aldrig att Bayern släpper boateng så det är ingen idé att ens tro det ryktet. Om något så vill dom ersätta Dante.
Barcelona el Flaco
2014-08-04 19:13
Med tanke på vilka mittbackar som har ryktats vara på väg till oss så är Boateng ett steg i rätt riktning men jag kan inte se vår ledning vara kapabel att lyckas med ett sådant manöver. Skulle tippa på att vi värvar medelmåttan Vermaelen och därmed fullbordar vårt katastrofala silly season.
Barcelona Cule4life
2014-08-04 19:02
Plus att ter stegen får ngn tysk att chilla med
Barcelona Bentley King
2014-08-04 18:55
Boateng är kanske inte den bästa mittbacken när det kommer till defensiven, men han har den "Barca-profilen" som Zubi söker med hans fina passningspel. Inte nog med det så kan han spela som högerback vilket de också ville ha med.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-04 18:54
@the cameroonians:

''... att Zubi steppat upp jakten för att hinna före marängerna''

I lol'd. :P
Barcelona R85
2014-08-04 18:51
Om vi får boateng är det en väldigt grym köp ! Bra fysik , ung med mycket rutin och kan både spela som högerback/mittback!! Men det känns att bayern skulle inte släppa han ??
Barcelona the cameroonians
2014-08-04 18:42
Ryktet säger alltså att Barcelona i kamp med Real är intresserade av Boateng och att Zubi steppat upp jakten för att hinna före marängerna.

Det är Marca som är källan, men jag tror ff inte på det.
2014-08-04 18:35
Haha, relalalaxa.

JEROME Boateng är i mina ögon ett bra alternativ.
Godkänd passningsfot, kan spela som ytterback och har en enorm fysik.

Sen - tror jag på ryktet? Inte för fem öre.
Om det är någon mittback Bayern vill ersätta Benatia(?) med så är det mer troligt Dante.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-08-04 18:34
d
2014-08-04 18:34
fy fan vad skönt om vi får honom!, HEJDÅ PIQUE RUTTNA I BÄNKEN DIN POP STJÄRNA
2014-08-04 18:29
d
2014-08-04 18:28
Ja, Jerome Boateng heter han naturligtvis. My bad!

Vad tycker ni annars, vill ni ha JEROME Boateng i Barca? Tankar & åsikter?
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 18:27
Haha tror att han menade jerome:P Hahaha Bayern hade skrattat oss i ansiktet om vi försökte värva en spelare av dom.
2014-08-04 18:21
39M för DEREK Boateng - jag hade inte ens lagt 39 kronor på honom.
2014-08-04 18:19
Keylor Navas (goalkeeper Levante): "Everyone would like to play at Barça, it's an honour that they're linking me to such a big club." [cope] Ännu en culé som ville till oss men gick till Real istället. Han joinar Isco, Modric och Kroos = Culé-Gänget-Som-Vi-Inte-Ville-Ha. Kan ha glömt någon till. :D Förövrigt ryktas det vilt på twitter att vi har lagt cirka 39M på Jerome Boateng. Barca vill ju ha flexibla spelare, den profilen man letar efter nu är en mittback som även kan spela högerback. Både Marquinhos och Boateng har ju den profilen. Får hoppas att det stämmer, rankar tysken före Vermaelen och Vertonghen samt Agger. Bayern lär använda dem pengarna och köpa Benatia om affären blir av. Källa: Radio Marca...Med andra ord bullshit.
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 17:59
Neymar JR Pique är gjuten i startelva även om vi skulle köpa Silva och kompany. Vi vill ju inte göra det för svårt för motståndarna att göra mål mot oss. På ett sätt är vi faktiskt good guys som ger motståndarna en chans att vinna mot oss. Det är väldigt sportsligt av oss.
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 17:56
Kommer aldrig förstå mig på köpet av Song. Kan någon förklara för mig varför det är logiskt att köpa en DM istället för att flytta upp masch (som för övrigt är klasser bättre än Song som DM) och lägga dom där 20M vi betalde för honom på en valfri back? Verthongen kostade knappt hälften av den summan vi la på Song och han är en mb/vb.
Annons: