/spanien/barcelona/forum/540.aspx/spanien/barcelona/forum/540.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2018-05-07 16:58
Villarreal have announced that they will do the passillo for Barca this Wednesday. (rac1) Underbart. Förtjänar våra grabbar och gubbar. . Får även Real att se ännu mer småaktiga ut.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona A good coach is everything!
2018-05-07 16:54
Smogen // Vi har gjort så många dåliga affärer så att man mår illa ibland ! Nu senare så köper vi spelare för miljarder men använder dom som reserver. Man kan liksom inte vara riktigt tillfreds med allt som pågår i klubben! När var det sist Barca försökte förvara en ledning vid halvtid. Fucking skrattretande!
Barcelona Soda Popinski
2018-05-07 15:40
Sir Alex förd akut till sjukhus och opererad i hjärnan vad det verkar. Det ska ha gått bra med operationen och nu väntar man och hoppas på ett bra återhämtande. En helt otrolig människa som jag håller alla mina tummar för. Anims Sir Alex!
Barcelona Smogen
2018-05-07 13:50
@Soko:

Man blir ju också lite irriterad när man ser att någon som Icardi ligger på 6e plats och 28 mål gjorde. I Inter, som ligger på 5e plats. När det gäller dåliga affärer så kanske det hade varit vettigt att se till att man behöll honom istället för att värva någon som Paco.
Sen visst, jag räknar bort personlighet och ingen aning om han accepterat en plats på bänken eller inte.
Barcelona Soko
2018-05-07 13:38
Nu är det klart vem som dömer CL finalen . Serben Milorad Mazic. Tycker att det är lite onödigt att offentliggöra det nästan tre veckor innan.
Visca el Barça i visca Catalunya
2018-05-07 13:24
@Vronskij:

Syftar på när dom spela sig förbi och han fick ett öppet skott med vänstern, gick precis utanför.
Barcelona Beast Puyol
2018-05-07 13:22
Varane och Benzema är väl den jag har mest respekt för dess för han spelar schysst mot oss och aldrig har han spelat fult mot oss vad jag kan minnas. Ramos borde ta o lära sig från Varane om hur man kan försvara på ett sätt som inte behöver vara så fult. Benzema är en anfallare där han tvingas göra CR glad med genom assistera eller genom att lyfta CR på olika sätt så CR syns mest. Snacka om vilket jobb Benzema lägger ner. De är sjukt att nästan hela real laget gör allt för att få CR att se bra ut men kolla på Barca bara de finns inte en jävel som kan göra något för Messi. Messi tvingas komma ner hela tiden för att till slut få ett avslut genom hans egna anfall som han har byggt upp. Sorgligt hur saker kan vändas så snabbt, vi behöver köpa antigen Thiago eller Eriksen för att få starkare mittfält.
Barcelona Vronskij
2018-05-07 13:20
@Visca el Barça i visca Catalunya:

Vilka lägen räknar du förutom friläget? Minns bara det och sen en halvfarlig nick som landade på burtaket och en frispark han drog i muren.
Barcelona Fuerza
2018-05-07 13:16
Ser fram emot att laget går obesegrat kommande tre matcher, att Liverpool vinner CL och att vi förstärker mittfältet i sommar. Ser även fram emot att vi götr av oss med spelare som inte har en plats i startelvan (Denis Suarez, Gomes, Rafinha, Alcacer, Rakitic). Dessutom bör någon erkänna att Busquets inte är given - över huvud taget. Paulinho är långt mer effektiv och tongivande hela den här säsongen. Busquets är ingen box-to-box-spelare och det är vad vi behöver för att följa med utvecklingen.
Barcelona Andreas FCB
2018-05-07 12:04
Det är inte klart ännu.
Såg att vissa skriva invincibles redan igår... Bra Jinx där.

Vi ska möta Villarreal, visserligen hemma men allt kan hända. Vi har förlorat mot sämre lag än Villarreal flera gånger på Camp Nou.

Det ser bra ut men inget är klart. Kul om det lyckas dock..
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-07 11:53
Säg inte det snart kommer pappa Perez gå bak i arkiven och ändra på historien.
Barcelona Soko
2018-05-07 11:36
Inte nog med att Barcelona är på väg mot en historisk bedrift något Real inte ens kunde lyckas under Franco diktaturen.. Messi är nämligen på god väg att också skriva ännu en historia, att som förste vinna guldskon 5 gånger !! Med ännu ett vackert mål mot sitt favorit lag Real är han nu uppe i 33 fullträffar .. Två fler än närmast bakom och flest matcher kvar ..
2018-05-07 11:36
Tycker Real var bättre i första halvlek förutom första 10-15 min ungefär, Ronaldo hade 3 kanon lägen att göra mål på men Ter Stegen rädda oss då, Vi kunde inte hålla i boll och när vi hade bollinnehav så rullades det mest i backlinjen, vilket självklart passa Real perfekt då dom kunde vänta in misstag. Andra halvlek spelar vi upp oss och de blir en mer böljande match bild, men laget ska ha stor cred, inte enkelt att spela jämt med Real med en man mindre.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-05-07 11:22
Usch vad jag njuter idag. Vi var alltså klasser bättre med en man mindre på plan! Förövrigt kul att se andra forum kalla madrid för Uefamadrid haha
Barcelona FCB_Messi
2018-05-07 10:59
Du har fått varningar förr. Nu tar vi en spärr så du får lugna ner dig lite. / mod
Barcelona Treyh
2018-05-07 10:56
Vi spelade alltså bättre i andra halvlek med 4-3-2 (en man mindre) än ordinarie 4-4-2...
Barcelona Barcelonistas
2018-05-07 10:37
Stackars Bayern rånade två gånger. #MiaSanMia
Barcelona Barcelonistas
2018-05-07 10:34
Va gråter Real fansen över? Kolla hur bi vunnit Cl senaste åren. Det blir lite av en parodi när man klagar på domslut när man är de laget i världen som får mest med sig i Cl.
2018-05-07 10:14
Fint av Zizou
Barcelona Barca4life98
2018-05-07 10:06
[QUOTE=Lion24]Mycket kommentarer om domaren från här och andra sidan. Så jag orkar inte lägga till mer, bara det att det är extremt tråkigt med domare som ständigt påverkar matcher. Det känns som att alla stora matcher i alla turneringar avgörs på grund av grova tabbar från domarna. Och det är inte bara en eller två, utan hela tiden! Fotbollen är på väg att dö, tyvärr. Ja, det är ganska klart att det här inte kan fortsätta. Valverde och 4-4-2 alltså. Det här är inte mitt lag, FC Barcelona. Samtidigt med den här ledningen, kommer vi återgå till oss själva? Hur kan vi göra det om våran egna ledning inte respekterar klubben och dess identitet? Är det inte sorgligt? Hur fan kunde man gå från det vi hade och bli det vi är nu? Det är så sorgligt att man inte hittar ord. Fotboll spelas först och främst med huvudet. Vårt signum förut var inte bara trianglar och passningsspel, utan vi bad spelarna att först spela med huvudet och sen fötterna. En passning var guld värd för vi visste att motståndaren så småningom skulle tappa sin disciplin och lämna en lucka. Så vi väntade och väntade, hade tålamod, tappade aldrig bollen, samtidigt som vi försvarade (!), när luckan kom så slog vi till. Idag har vi alldeles för många "dumma" fotbollsspelare som inte får ihop huvet och fötterna. En passning idag är meningslöst så länge det inte leder till attack fort. Och när vi som oftast tappar bollen så blir det jaga och jaga, i FC Barcelona! När vi bestämmer oss för att till slut inte jaga och erövra tillbaka bollen så pressar vi med en individuell zon press, vilket är självmord och amatörmässigt. Vi pressar också med 4-4-2. Blir inte nån förbluffad över att vi är så lätta att komma igenom när motståndarna styr uppspelen? Det är för att motståndaren ofta spelar med tre mittfältare, vilket de flesta lagen gör idag, stora som små. När dom har tre mittfältare så har vi två, alltså blir nån i stort sett alltid ledig. Om våra yttra söker sig inåt så blir deras yttrar lediga, om våra yttrar stannar och ska pressa deras yttrar så blir nån av deras centrala mittfältare ledig. Är inte detta uppenbart? Sen står vi alltid nära varandra, både i uppspelsfasen och på motståndarens planhalva. Vi har inga yttrar som ska bredda för att öppna upp spelet i mitten. När vi dessutom står så nära varandra hela tiden så minskar vi ytorna att spela på, vilket bara gör det svårare för oss själva. Är inte detta uppenbart? Jag ser ju från min soffa! Hur ska man handskas med det här då? Jo, Suarez eller Messi måste lämna, nån av dom. Det är en början, men båda har en sån stor makt att ingen av dom skulle tänka sig att spela på en ytterposition. I och med att Suarez är Leos bästa polare och att han skaffat sig en sån makt i omklädningsrummet gör det omöjligt att han lämnar. Messi är Messi. Så vad ska man göra? 4-2-3-1? Det är ju inte sån skillnad med dagens system. Så vad? Rakitic spelar nästan varenda minut och kommer troligtvis inte alls säljas. För ekonomerna som styr klubben tycker säkert att Rakitic är en fantastisk fotbollsspelare i FC Barcelona. Vadå kunna lösa problem? Vadå kunna vara lugn med bollen? Vadå ta sig förbi första pressen? Sånt här tänker dom inte på, för dom vet inte mer än så här. Jag har massor av att skriva, framförallt gällande spelarna individuellt. Får en tanke av att göra en ny video om man ska få med allt. Men det är självklart att detta inte kan pågå nästa säsong. Men jag garanterar att det inte blir så som många hoppas. För det finns så många problem i spelarna vi har, att det inte kan fixas på ett transferfönster. Det tar förmodligen några år till vi kan hoppas igen. Ber om ursäkt för eventuella stavfel men "smart"phones har aldrig varit min grej. [/QUOTE] Har varit inne på samma problem tidigare. Det finns hav med ytor mellan lagdelarna som gör att individuella spelare tvingas kompromissa. Ingenting görs till 100 %, när vi försvarar så är det 4 spelare som pressar högt och oftast hamnar Busquets & Rakitic för högt upp. I anfallsspelet finns det ingen fart alls. För mig är det såhär; ska man spela fotboll med stort bollinnehav måste presspelet funka annars är det helt onödigt. Vi får inte tag på bollen högt upp i banan längre, 5-6 spelare alibipressar för att få det att se ut som att man försöker vinna bollen högt upp. Vi vinner bollen långt ner i banan och då måste man spela med spelare som har fart (t.ex. Dembele, Semedo etc.). Då kan taktiken funka. Ekvationen för tillfället går inte ihop. Vi vinner bollen utanför vårt straffområde men kan inte utnyttja ytorna som finns. Som Lion24 är inne på så har de flesta lagen 3 centrala mittfältare som spelar powerplay mot två riktigt långsamma spelare, Rakitic och Busquets, på mitten. Ska man spela 4-4-2 ska en av anfallarna ta bort den defensiva mittfältaren i motståndarlaget. Då får inte t.ex. Real ett övertag centralt. Vi spelade bättre i andra halvlek med 10 man än i första halvlek. I andra så valde vi att 100 % satsa på en taktik och ingen hybrid/kompromiss-lösning. Rakitic och Busquets löste det bättre då för det handlar mer om att stå rätt när man ligger längre ner i banan. Ska vi återgå till att pressa högt så måste man ha snabbare mittfältare än de två, som kan komma upp i press snabbt.
Barcelona A good coach is everything!
2018-05-07 09:31
Det enda tråkiga med Suarez spark var att han gjorde det mot den mest respektfulla spelare som Real har ! Hade vart skönt om han sparka ärthjärnan Ramos istället !
Barcelona zigazaga
2018-05-07 08:56
Gött o vakna till att Real fansen gråter...åååh vad man mår bra idag. :D
Barcelona Barcelonistas
2018-05-07 08:42
Haha herregud kan inte hålla mig för skratt. De laget och dess fans.
Barcelona Fuerza
2018-05-07 07:59
Soko

Inget nytt från Real Madrid. De glömmer bort att Bale’s tackling borde ha utmynnat i rött kort. I det skedet valde han att fria Bale tillsammans med injedomaren som stod två meter från situationen. Samme Bale kvitterade i andra halvlek - en halvlek han aldrig(!) borde ha spelat.
Barcelona Soko
2018-05-07 07:49
Hyckleri på högsta nivå när de vita klagar på domare som ändå gav de chansen att spela 11 mot 10 i halva matchen.. Hade samma domare gjort sin plikt hade han visat Bale för dobbarna rakt mot Umtitis vad bakifrån. Men inte ens varning!!!! Bale förtjänade två röda kort .. Rött där och situation kring Roberto hade aldrig uppstått.. Och sen gör Barcelona 3-1 men blåstes av för offside .....
När Real kvitterade till 2-2 sprang de vita snabbt med bollen till mittpunkten som om de jagade liga titel och på bänken var det Ronaldo och co som bet i sina naglar och slog i bänken med sina nävar.. Så mycket besatthet av Barcelonas bedrift...
Barcelona LeoMessi
2018-05-07 07:46
Älskar att jag ser real fans på min Facebook gnälla på domaren och säga saker som att vi bör ha honom som profilbild för att hylla honom... Dom beter sig som att dom aldrig fått ett domslut med sig. Finns inga fans som är så irriterande som reals. Hela jävla våren har dom dagligen lagt ut bilder om hur dom är vidare och hur Barca är ute från cl. Och då lägger dom ut i fb grupper som inte har ett skit med fotboll att göra.. Aaah den här äckliga arrogansen och offermentaliteten dom har är så jävla vidrig.
Barcelona Soko
2018-05-07 07:37
Tre matcher kvar som jag ser varje av dem som en final .. Vi förstår inte riktigt att vi håller på att skriva historia .. Överallt jag läser i inhemsk och utländsk media så skriver man om den stora bedriften... Första finalen är Villareal redan på onsdag och som slås om en direkt plats till EL..

Barcelona Fuerza
2018-05-07 07:08
I Puertan råder tvivel om VAR ska införas eller ej.

Det är väl SJÄLVKLART att VAR bör införas. Men då kan Madrid inte vinna något. Det blir resultatet när VAR införs - därav deras tvivel.

Vem glömmer inte att Ramos kom undan ostraffat med en våldsam knytnäve mot Suarez i vintras?

Vem glömmer inte när Ronaldo fick straff när han föll UTANFÖR straffområdet efter att ha filmat när Dani Alves var i närheten?

Vem glömmer inte att Bayern, Juventus och Atletico blivit rånade?

Vem glömmer inte Bale’s våldsamma satsning på Umtiti?

Vem glömmer inte Ronaldos flera efterslängningar som förtjänat röda kort i La Liga och CdR?

Vem glömmer inte Pepe’s filmning som gav dem straff i slutminuten mot Elche?

Vem glömmer inte alla de gånger Casemiro, Xabi Alonso, Carvajal, Pepe och Ramos skulle ha åkt ut för grova förseelser?

Vem glömmer inte alla de gånger Modric, Ronaldo, Ramos, Casemiro, Kroos, Marcelo och James filmat och fått frisparkar/straffar som lett till mål?

Listan kan göras lång. Listan är lång. Listan får Real Madrid att som enda lag skita ned sig när de tre bokstäverna VAR nämns.
Barcelona Lion24
2018-05-07 04:18
Mycket kommentarer om domaren från här och andra sidan. Så jag orkar inte lägga till mer, bara det att det är extremt tråkigt med domare som ständigt påverkar matcher. Det känns som att alla stora matcher i alla turneringar avgörs på grund av grova tabbar från domarna. Och det är inte bara en eller två, utan hela tiden! Fotbollen är på väg att dö, tyvärr.

Ja, det är ganska klart att det här inte kan fortsätta. Valverde och 4-4-2 alltså. Det här är inte mitt lag, FC Barcelona. Samtidigt med den här ledningen, kommer vi återgå till oss själva? Hur kan vi göra det om våran egna ledning inte respekterar klubben och dess identitet? Är det inte sorgligt? Hur fan kunde man gå från det vi hade och bli det vi är nu? Det är så sorgligt att man inte hittar ord.

Fotboll spelas först och främst med huvudet. Vårt signum förut var inte bara trianglar och passningsspel, utan vi bad spelarna att först spela med huvudet och sen fötterna. En passning var guld värd för vi visste att motståndaren så småningom skulle tappa sin disciplin och lämna en lucka. Så vi väntade och väntade, hade tålamod, tappade aldrig bollen, samtidigt som vi försvarade (!), när luckan kom så slog vi till.

Idag har vi alldeles för många "dumma" fotbollsspelare som inte får ihop huvet och fötterna. En passning idag är meningslöst så länge det inte leder till attack fort. Och när vi som oftast tappar bollen så blir det jaga och jaga, i FC Barcelona! När vi bestämmer oss för att till slut inte jaga och erövra tillbaka bollen så pressar vi med en individuell zon press, vilket är självmord och amatörmässigt. Vi pressar också med 4-4-2. Blir inte nån förbluffad över att vi är så lätta att komma igenom när motståndarna styr uppspelen? Det är för att motståndaren ofta spelar med tre mittfältare, vilket de flesta lagen gör idag, stora som små. När dom har tre mittfältare så har vi två, alltså blir nån i stort sett alltid ledig. Om våra yttra söker sig inåt så blir deras yttrar lediga, om våra yttrar stannar och ska pressa deras yttrar så blir nån av deras centrala mittfältare ledig.

Är inte detta uppenbart? Sen står vi alltid nära varandra, både i uppspelsfasen och på motståndarens planhalva. Vi har inga yttrar som ska bredda för att öppna upp spelet i mitten. När vi dessutom står så nära varandra hela tiden så minskar vi ytorna att spela på, vilket bara gör det svårare för oss själva. Är inte detta uppenbart? Jag ser ju från min soffa!

Hur ska man handskas med det här då? Jo, Suarez eller Messi måste lämna, nån av dom. Det är en början, men båda har en sån stor makt att ingen av dom skulle tänka sig att spela på en ytterposition. I och med att Suarez är Leos bästa polare och att han skaffat sig en sån makt i omklädningsrummet gör det omöjligt att han lämnar. Messi är Messi. Så vad ska man göra? 4-2-3-1? Det är ju inte sån skillnad med dagens system. Så vad? Rakitic spelar nästan varenda minut och kommer troligtvis inte alls säljas. För ekonomerna som styr klubben tycker säkert att Rakitic är en fantastisk fotbollsspelare i FC Barcelona. Vadå kunna lösa problem? Vadå kunna vara lugn med bollen? Vadå ta sig förbi första pressen? Sånt här tänker dom inte på, för dom vet inte mer än så här.

Jag har massor av att skriva, framförallt gällande spelarna individuellt. Får en tanke av att göra en ny video om man ska få med allt. Men det är självklart att detta inte kan pågå nästa säsong. Men jag garanterar att det inte blir så som många hoppas. För det finns så många problem i spelarna vi har, att det inte kan fixas på ett transferfönster. Det tar förmodligen några år till vi kan hoppas igen. Ber om ursäkt för eventuella stavfel men "smart"phones har aldrig varit min grej.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-07 04:02
Arthur med 1+1 mål och assist när hans Grêmio spöade Santos med 5-1. Han blev även man of the match.
Annons: