/spanien/barcelona/forum/539.aspx/spanien/barcelona/forum/539.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MessiyoyO 10
2018-03-31 19:23
Off topic

Bayern - Dortmund = 5-0 efter första halvlek...

Jisses, Bayern är totalt överlägsna. Dem spelar riktigt bra!
Sen ska man också säga att denna upplaga av Dortmund är den sämsta man sett på många år. Dock är 5-0 efter 45 min riktigt jävla starkt! Bayern kommer gå långt i CL, blir oerhört tufft att slå den tyska maskinen.
Barcelona the cameroonians
2018-03-31 19:21
Har inga nyheter om Messi, men svaret får vi ju om en knapp halvtimme. Däremot kam jag konstatera att Sergio Gómez debut i Dortmunds A-lagstrupp kunde varit bättre. 0-5 i paus mot Bayern... Annars förlorade båda de lag som jagar Barça B i streckstriden i Segundan vilket skapar mindre press på Aleña
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB_Messi
2018-03-31 18:38
Kan folk skriva något vettigt här inne nån gång . Vi har match om två timmar, hur ser det ut med Messi ? Ska han spela ? The camerooins får gärna uppdatera detta . Ni andra muppar kan fortsätta med erat ronaldo snack.
Barcelona Beast Puyol
2018-03-31 18:34
De här är taget från Reals forum. Ni får ursäkta mig och mod jag vet att man inte får kopiera skit från annat håll hit så jag ber om ursäkt. Jag var tvungen att lägga upp denna! ”Såklart att Naingolan skadar sej nu. Inte att Barca skulle ha nåt problem med lilla Roma men äbdå. Naingolan har de förmågan att bryta Messis ben”. Hur kan man inte ens få spärr av deras egna MOD. Det är så sjukt hur man ens villa ha en spelare skadad hur sjukt är inte det. Bara patetisk och otroligt lågt att ens tänka tanken o sen att skriva det är bara galet dumt gjort. Messi är och kommer förbli den största fotbollsspelaren genom alla tider enligt mig men sen finns det alltid ”Haters” säger bara FUCK DEM.
Barcelona Cúles
2018-03-31 16:57
IlTriplete

Di Maria har spelat med både Messi och Ronaldo, han vet vem som gäller. Di Maria likt alla andra spelare i världen håller Messi som den största någonsin.

Det är bara på Puertan som man håller PR-spelaren Ronaldo högre.
Barcelona Andresito
2018-03-31 16:33
@Davids3:

Verkar absolut som att någon inte fått sitt påskägg.

Jag har inte klagat på Salah. Jag sa att han antagligen kommer vinna guldskon tack vare att han gör mål även när han inte spelar bra. Det är lite det som kännetecknar en bra spelare, eller ett bra lag för den delen. Att göra mål eller att vinna matcher utan att övertyga. Det är så man vinner priser och titlar, vilket varit extra tydligt de senaste åren.

Glad påsk!
Barcelona Davids3
2018-03-31 16:27
@Andresito:

Är det något endast han har mäktat med menar du? Har inte Messi någon gång varit osynlig för att sedan slå till med ett mål på slutet?
Tycker du på riktigt din kommentar var av värde? Snubben har gjort 29 mål och kommer troligtvis slå Suarez rekord (som ansågs bära Liverpool på sina axlar då) och du skriver en sådan kommentar?
Barcelona Andresito
2018-03-31 15:43
@Davids3:

Han hade inte sin bästa match men gjorde ändå mål idag. Det var den 'skiten' jag syftade på.
Barcelona Mezziahs
2018-03-31 15:36
Varför är alla så bittra för, har ni inte fått era påskägg eller vad är det frågan om ;)?
Barcelona Davids3
2018-03-31 15:27
@Andresito:

Utan att spela speciellt bra?
Vad är det för skit man får läsa här inne.
Barcelona Caz
2018-03-31 15:23
@Ribohn Fan:

Kanske det mest ointressanta landslagsuppehållet på väldigt länge, inte så konstigt att man då diskuterar de flestas favoritspelare? Vad är problemet?
Barcelona Andresito
2018-03-31 15:14
Barca4life98

Levy kommer aldrig sälja Eriksen för ett rimligt pris.
Barcelona Andresito
2018-03-31 15:13
Undrar om inte Salah ändå kommer vinna guldskon. Gör mål efter mål utan att spela speciellt bra.
Barcelona Barca4life98
2018-03-31 15:10
Enligt brittiska Express är vi ute efter Eriksen om Iniesta väljer att flytta på sig i sommar. En världsklassmittfältare som skulle ge oss mer kontroll enligt mig. Väldigt kreativ men tar inte lika mycket risker som t.ex. Coutinho gör, värderar situationerna lite bättre för att spela som central mittfältare. Han tar mer beräknade risker och har spelat i Ajax också vilket är en positiv erfarenhet. Frågan är däremot hur man ska formera laget i så fall. Busquets, Arthur, Coutinho, Aleña, Eriksen/Iniesta, Paulinho, Rakitic. Många riktigt bra mittfältare. Allt beror nog på om vi ska återgå till 4-3-3 eller fortsätta spela 4-4-2. Vad tycker ni?
Barcelona Ribohn Fan
2018-03-31 14:07
Vi får döpa om forumet till ”Messis Fanboy Forum”. Under landslags uppehållet har det endast diskuteras Argentina p g a endast Messis. Med tanke på att han inte spelade en enda minut och att Argentina också åkte på stor torsk mot just Spanien, känns det väldigt märkligt. Det enda forumet verkar intresserad av är att Barca och Argentina ska vinna titlar, så att Messi ska ta guldbollen från Ronaldo.
Barcelona IlTriplete
2018-03-31 14:07
Di María: "I love playing with Messi. I will have something to tell my daughters when they grow up: 'I was on the same field as Messi.' He's the best thing that ever happened to me in football."
Barcelona Corazon
2018-03-31 14:05
Naingolan har utgått skadad i romas liga match mot Bologna borta där dom ligger unde med 1-0
Barcelona Kröjjff
2018-03-31 12:37
9 || #5 sergiobusquets Ja, och att den "störste" från skillnad till den "lille", går ned för räkning vid minsta lilla beröring eller till och med utan någon sådan, talar ju inte till den förstnämndes fördel.
Barcelona 9 || #5 sergiobusquets
2018-03-31 12:30
Kröjff Nja, 10 s match där Ronaldo kastar in handduken efter ha snubblat på sina egna fötter och skadad ansiktet är väl inte så lockande.
Barcelona Kröjjff
2018-03-31 12:16
Låt oss leka med tanken att såväl Leo Messi som Cristiano Ronaldo, i god tid signalerar att de uteblir från ett El Clásico p g a skador, men att de istället en gång för alla kommer att göra upp vem av dem som i själva verket är världens bäste i en boxningsmatch. I vilken La Pulgas lägre viktklass kompenseras med att han från skillnad till CR7, också får använda vänsterfoten till att sparka sin motståndare. Själv skulle jag inte bli förvånad om den senare matchen vore den som drog mest publik.
Barcelona Kröjjff
2018-03-31 09:18
Redan under romartiden var gladiatorspel en publikmagnet. Gamla Colosseum hade faktiskt plats för 7000 fler förväntansfulla människor, än de som ska se hur dagens mer glamorösa gladiatorer drabbar samman. I massans förhoppning om att någon av pugilisterna slås mer eller mindre medvetslös eller åtminstone blodvite uppstår. Människans primitiva drivkraft ska inte underskattas. Det är och förblir en gigantisk publikmagnet, när spekulationerna ställs på sin spets. Låt vara att Colosseum som mest kunde ta in blott 87 000 åskådare. Att jämföras med Camp Nous nästan 100 000.
Barcelona Davids3
2018-03-31 01:48
Lite off topic. Läste att det uppskattas vara 80.000 människor som ska se boxningsmatchen med AJ imorgon, på plats. 80.000 för två personer. Sjukt stort. Inte mångafler än så ser El Clasico på plats och då är det 22 stjärnor på plan.
Barcelona Trio el Mágico
2018-03-31 01:43
Grabbar, om jag förstått det här rätt i circusen kring Umtitis kontrakt förhandlingar. Så är det att han vill ha ett kontrakt som är likvärdigt med Suarez. Ledningen har inte gått med på det med motiveringen att det är Suarez långa och framgångsrika karriär som gjort honom förtjänt av ett sådant kontrakt. Alltså att Umtiti borde nöja sig med ett kontrakt med lite mindre siffror i dagsläget med tanke på de skillnader som är på respektives merit lista. Visst jag kan förstå att det kan verka "respektlöst" mot Suarez som är en mer meriterad, erfaren och prövad spelare jämfört med Umtiti. Men sanningen är den att idag är Umtiti den bättre utav de två enligt mig, Suarez bäst för datum är snart passerat om det inte redan är det. Med dagens marknad där spelare under 20år går för miljard belopp så är det egentligen fullt rimligt att även monster kontrakt begärs utav spelarna. Oavsett hur orimligt och moraliskt fel man anser att det är med sådana belopp i sport världen över huvud taget, så är det en verklighet vi lever i. Med detta sagt så anser jag att barcas ledning är totalt efterbliven. De fick en mittback i Umtiti för ca 300 miljoner kronor, alltså ett rimligt pris i dagens marknad. Som sedan har visat sig vara en utav världens allra bästa mittbackar och som i princip har hela sin karriär framför sig. Att de satte 600 miljoner som utköps klausul är också fullt rimligt med tanke på att de inte visste vad han skulle komma att bli i barça. Men att i situationen som nu råder inte gå med på hans krav är det dummaste de kan göra. Hade han inte haft en klausul på det beloppet han har så hade klubbar erbjudit betydligt mer för honom. Barça har alltså fått en världsback för ett billigt pris. De ska vara glada att de fick en sån spelare till ett sådant pris och de borde göra vad som än krävs för att behålla honom. Men istället verkar de vara villiga att släppa honom till andra rivaliserande toppen klubbar i Europa som United som kommer att erbjuda honom ett monster kontrakt, för deras ledning vet att det är så det ser it i dagens fotbolls värld. Barça kommer aldrig hitta en mittback i den klassen som kommer att skriva på ett kontrakt som inte är av den magnituden. Jag hoppas iallafall att han blir kvar när denna circusen är över. #Billigt köp, dyr lön är bättre än dyrt köp, dyr lön.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-03-30 21:22
Många klagar på att dessa trolls fast det är ni dem som har matat dem i 5 dagar! Hur vill ni ha det? Många tänker på Argentina och Vm innan Fc Barcelona har gjort gjort sitt jobb med La liga, Copan, och Cl! Eazy homeboys N girls! En sak i taget. Våra hjärnor funkar ju olika. Jag tänker mer på När komer Semedo, Messi, Vermamaalen, Buquets tillbaka till när det ****Väl gäller nu för Barca* Vill du och ni lägga energin på när Messi gick på eller vad tidningarna säger ? Så varsågod. Glad Påsk och njut av ledigheten med familj och vänner!
2018-03-30 21:17
Iniesta.70 Ser man på, kul att han redan får chansen. Och såklart än mer så med tanke på motståndet. Antar att du också sett nyheterna kring Abel Ruiz och hans kontraktsförlängning. Glad påsk!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2018-03-30 21:00
Jag kommer ställa mig upp och applådera atletico om vi köper griezmann o atletico köper dybala. Vet inte varför jag inte ser storheten med griezmann. Finns bättre spelare för det priset. Mitt tycke:)
Barcelona Iniesta.70
2018-03-30 20:38
the cameroonians

S.Gomez är uttagen( i truppen) till Dortmunds match mot Bayern München imorgon. Intressant....
2018-03-30 20:16
Messi blev trots allt uttagen i matchtruppen till imorgon. Vi får väl se om han startar. Digne, Mina, Vidal och Busquets är utanför medan Semedo är tillbaka från skadan ich Denis från frysboxen.
Barcelona Jarlma
2018-03-30 19:30
@Los Andres:

Ja en spelare kan göra skillnaden mot 11 stycken. Jag har bevittnat Messi vinna matcher på egen hand. Eller menar du att vi hade haft dom resultaten idag utan Messi? Killen gör precis allt för vårt lag ibland känner jag att han borde vara mer strikt i sin positionering och ha lite tillit till dom andra spelarna.

Sen tycker jag det är så otroligt löjligt att tro det sker någon häxjakt efter Messi medialt. Han precis som alla andra offentliga personer har ögon på sig. Han är inget undantag, lite foliehatt varning över det hela.

Om ärkesopan Higuain hade gjort mål så hade det varit andra toner. Det förstår väl alla, men nu blev det inte så. Man kan inte tänka om och men speciellt i en resultat inriktad sport där man antingen går hem som vinnare eller förlorare. Tyskland i övrigt underpresterade något enormt i finalen också.
Barcelona Los Andres
2018-03-30 18:27
Herregud alltså, vad är det jag läser?? Tror folk på fullaste allvar att EN spelare vinner mot 11?? Även fast spelaren heter Lionel Messi?? Folk som inte spelat fotboll på hög nivå förstår inte fotboll. En spelare kan göra stor skillnad om LAGET spelar bra, men om dennes lag är fullständigt värdelösa så kan inte spelaren göra det han är kapabel till. Messi loj i finalen? Han kunde ha haft 2-3 assist i finalen om sopan Higuain gjorde sina mål, vad hade ni sagt då? För att dra en jämförelse med basketen. Läs om LeBron James, samma typ som Messi. Han gör ALLT för sitt lag och hans lag är inte ens rankat topp 5 i NBA. Så fort det går dåligt för laget så skyller alla på honom, även fast han gjort en triple-double, dvs dubbla siffror i poäng, assist och returer i matchen. Det är överlägset dom 2 största spelarna i vardera sport som får mest kritik av median. Varför? Förväntningarna på dessa två är ONORMALA jämfört än andra spelare.
Annons: