/spanien/barcelona/forum/538.aspx/spanien/barcelona/forum/538.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Los Andres
2018-03-30 18:27
Herregud alltså, vad är det jag läser?? Tror folk på fullaste allvar att EN spelare vinner mot 11?? Även fast spelaren heter Lionel Messi?? Folk som inte spelat fotboll på hög nivå förstår inte fotboll. En spelare kan göra stor skillnad om LAGET spelar bra, men om dennes lag är fullständigt värdelösa så kan inte spelaren göra det han är kapabel till. Messi loj i finalen? Han kunde ha haft 2-3 assist i finalen om sopan Higuain gjorde sina mål, vad hade ni sagt då? För att dra en jämförelse med basketen. Läs om LeBron James, samma typ som Messi. Han gör ALLT för sitt lag och hans lag är inte ens rankat topp 5 i NBA. Så fort det går dåligt för laget så skyller alla på honom, även fast han gjort en triple-double, dvs dubbla siffror i poäng, assist och returer i matchen. Det är överlägset dom 2 största spelarna i vardera sport som får mest kritik av median. Varför? Förväntningarna på dessa två är ONORMALA jämfört än andra spelare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Beast Puyol
2018-03-30 18:26
Hoppas Messi vilas mot Sevilla så han är utvilad mot Roma. Roma matchen är mkt viktigare och där behövs en Messi som är supertaggad. Valverde vet nog vad han gör så vi får hoppas på de bästa.
Barcelona Bentley King
2018-03-30 15:34
Fotboll och alla disrespektfulla fans förtjänar inte Messi! När var det sist ett landslag vann VM genom att en spelare har burit dem genom hela kuppen? Vart enda lag som vunnit har gjort det med bra trupp samt geniala taktiska förberedande. Tiden då Maradona ledde Argentina till guld var tider då man kunde jobba som lagerarbetare ena dagen och sedan spela VM på sommaren. Jag beundrar hur grymt bra media är på att styra folkmassans åsikter och hur de resonerar fotboll. I en värld där Messi hade fått 2% av den media hjälp som Ronaldo fått hade hans bedrifter hyllats och man hade med sin egna fotbollshjärna sett hur stor inverkan han har för landslaget samt sin klubb. Jag hoppas verkligen att dem negativa kommentarerna om Messi som trillar in här är troll från andra sidan som hatar att världens bästa spelare spelar för rivalerna. Jag säger det igen. Tänk om Messi hade median på sin sida. Han hade inte ens behövt spela mer.
Barcelona Duda
2018-03-30 15:20
Jarlma

Jag säger inte att Messi inte ska kritiseras när det är befogat, såklart att man blir irriterad på honom när han ibland går runt på plan och ser helt ointresserad ut. Men om hela laget underpresterar match efter match, så kan man inte förvänta sig att Messi ska rädda laget varje gång, för även Messi kan ha en dålig dag, så enkelt är det....
Barcelona Jarlma
2018-03-30 14:51
[QUOTE=Duda]Xavi #6 Myntet har ju två sidor. Jag förstår hur du resonerar, men samtidigt hade Messi spelat för Spanien så hade han fått mindre kritik samt så är det mycket möjligt att han hade haft både VM och EM guld i bagaget. Vad hade folk sagt då? Jag håller med om att han va loj i VM finalen, men samtidigt så glömmer folk att Argentina inte ens hade varit i närheten av en finalplats om det inte vore för Messi. Folk är så vana att Messi ständigt dominerar matcherna, att om han faktiskt visar sig vara mänsklig i en match, så får han kritik för det. Det är där jag menar att det är synd om honom. [/QUOTE] Folk skiter i dom nio matcherna innan det gör även jag. Det är finalen och titeln som spelar roll allt annat är bortförklaringar och plåster på ens egna sår. Alla blir kritiserade när man är på den förlorande sidan vare sig man heter Messi eller Agneta. Även om jag själv också tycker att Argentinas trupp var dålig och underpresterade genom hela VM så stod han ändå på den förlorande sidan. Messi har potentialen att sänka vilket lag son helst på egen hand men det ville sig inte när det som mest gällde.
Barcelona Duda
2018-03-30 14:35
Xavi #6

Myntet har ju två sidor. Jag förstår hur du resonerar, men samtidigt hade Messi spelat för Spanien så hade han fått mindre kritik samt så är det mycket möjligt att han hade haft både VM och EM guld i bagaget. Vad hade folk sagt då? Jag håller med om att han va loj i VM finalen, men samtidigt så glömmer folk att Argentina inte ens hade varit i närheten av en finalplats om det inte vore för Messi. Folk är så vana att Messi ständigt dominerar matcherna, att om han faktiskt visar sig vara mänsklig i en match, så får han kritik för det. Det är där jag menar att det är synd om honom.
Barcelona Beast Puyol
2018-03-30 14:11
Xavi#6 Respekt och tack o lov någon som förstår vad jag menar tack du är fan KUNG :)
Barcelona Xavi #6
2018-03-30 12:54
Duda

Messi hade chansen att spela för Spanien och vinna minst ett VM guld men han valde att representera ett mediokert Argentina. I VM finalen 2014 så trodde jag verkligen att Messi skulle göra en sån insats som bara han kan men oj va fel man hade. Leo var ju lika loj och ointresserad i en VM final som han är i en bortamatch mot Getafe.

Att tycka synd om honom när han bär landslagströjan är överdrivet, finns liksom ingen som tvingar honom att bära den Argentinska tröjan. Ända gången jag tyckte synd om Messi var i finalen mot Chile 2016, då gav han åtminstone allt han hade.
Barcelona 9 || #5 sergiobusquets
2018-03-30 12:20
Du kan ju inte påstå att neymars utköpsklausul var låg?!?! Krävdes en oljestat för att köpa ut honom och inte en klubb. 60 miljoner € för 2 år sen hade ju lett till att umtiti hade varit världens dyraste back, att sedan city (en annan klubb som drivs från oljestat) har höjt priserna rejält tillsammans med Liverpool är ju galet. Det är ju galet hur snabbt priserna trissas upp... Kommande sommar så kommer nya rekord sättas.
Barcelona Smogen
2018-03-30 12:08
Fast att man lägger en utköpsklausul på Umtiti på löjligt låga 60mille känns ju helt jävla otroligt. Vi tappade Neymar på samma sätt. även Thiago fick ju en helt bisarrt låg klausul, dock efter vissa variabler. Det känns som att vår ledning aldrig lär sig av sina misstag. Satans inkompetenta idioter. När Real Madrid senast en spelare tack vare en låg klausul?
2018-03-30 09:15
16 poäng efter city och det tolkar du som att dom är påväg mot titeln? City lär vinna den ligan i 3 år i följd :). ———————— Visst föredrar jag att umtiti blir kvar inte till varje pris, knappast så att vi står och faller med en mittback. Har vi lyckats med Mascherano som mittback så lycks vi det mesta. Var ingen här inne som saknade umtiti när vermaelen var i storform. Just sayin, vill han dubbla så kan han gott lämna för 60 miljoner €.
Barcelona DizzLow
2018-03-30 09:05
Jussi Björling Never, say never! Finns starka argument som talar för en övergång. Enligt rapporter, erbjuder Man U mer än dubbla lönen. Det finns en fransktalande bas i laget. Man U är på väg mot titeln, om inte nästa säsong, så säsongen därpå. Vidare kan det också vara lockande att bilda ett mittbackslås med Eric Bailly. Både Umtiti och Bailly har kapacitet att bli bäst på sina positioner, och ett intressant framtidspar.
Barcelona Duda
2018-03-30 00:09
Skulle Argentina vinna VM så skulle jag se det som en stor skräll. Den enda anledningen att Argentina ens nämns som potentiella vinnare, är tack vare att man har Leo i laget. Det finns så många andra lag som idag är mycket bättre. Tyskland, Spanien, Brasilien, Belgien, Frankrike, och England har enligt mig bättre spelartrupper... Men Argentina har Leo!

Men vad gör det för vad Leo än gör så får han ändå så mycket oförtjänt med skit. Han kan göra 9 bra matcher, men så kommer folk att snacka om den 10e matchen som han spelat dåligt. Han rester sig från sin sittplats, så är han helt plötsligt en orm som lämnar sitt lag som han fullständigt skiter i. Jag brukar inte tycka synd om Leo, men det är tamejfan synd om honom varje gång han sätter på sig landslagströjan. Det fattas en viss respekt jämt emot Leo när han drar på sig landslagströjan, något som Diego Costa nämnde, och de gör mig riktigt irriterad.

Det känns lite som någon slags avundsjuka bland folket i Argentina, typ "varför gör han hattrick i Barcelona men bara ett mål för oss?" Och sen att Leo och Dybala/Icardi inte skulle funka, det tycker jag är bland det konstigaste uttalande jag har hört. Sampaoli vägrar ta ut dom bästa spelarna, baserat på någon sorts teori om att Leo (en spelare som man skulle kunna sätta på vänsterbacken och han skulle troligtvis fortfarande vara världens bästa) inte skulle spela ihop med Dybala? Vad är det för snack? Leo gör spelarna han spelar med några nivåer bättre.

All respekt åt Martinez och Correa, men Dybala och Icardi ska gå före till VM, och om man nu ändå spelare med Aguero som ensam spets, med Leo bakom, så förstår jag inte varför man inte kan ha Dybala och Icardi åtminstonde på bänken före Martinez och Correa?

Nä som sagt, jag vet inte vad som händer bakom stängda dörrar, men att Argentina skulle vinna VM skulle göra mig otroligt förvånad. Argentina förtjänar inte Leo...
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-03-29 23:27
Är Messi skadad på riktigt? Jag trodde det mest var en säkerhetsåtgärd.
Barcelona Damon2022
2018-03-29 22:52
ibland önskar jag messi blir skadad för en vecka i vm och argentina åker ut med 7-8 mål skillnad då skulle hela världen se att argentina har ingen spel. Alla springer som höns och missar varje läge att göra mål, till o med öppet mål missar man.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-03-29 22:46
Umtiti kommer inte lämna.
Barcelona Barclasico
2018-03-29 22:43
Alltså hahahahahaha ärligt talat, Tror ni verkligen att umtiti kommer lämna oss?

Det fick mig ett gott skratt för kvällen.
Barcelona Davids3
2018-03-29 22:39
Barça have contacted the environment of Toulouse defender Issa Diop a few days ago to know their intentions for the future. [Diario Sport] Är han mittback? Förbereder man sig för Umtitis ersättare så ser det mörkt ut.. Hur bra är Upamecano?
Barcelona Davids3
2018-03-29 21:06
Samuel Umtiti might not renew his contract with FC Barcelona. [El Chiringuito TV] Låter iofs som en plastkälla. Jag tror detta kommer lägga på is ett litet tag, och förhandlingar upptas innan VM. Jag tror inte man vill vänta med detta till efter VM. Om Frankrike skulle komma till final exempelvis där Umtiti är en av de bärande spelare, så hade United nog höjt lönen ännu mer, från dagens som Barca inte vill möta, och då är det byebye.
Barcelona Blårö
2018-03-29 20:54
Justin kluivert, någon som har koll på han? Ser intressant ut!
Barcelona Beast Puyol
2018-03-29 19:18
Romelu Umtiti De här var så otroligt lågt av dig och inte schysst alls. Du får nu låta allt värre än vad jag har skrivit så tagga ner könet. ”Har verkligen så svårt att tyda dig. Det känns lite som att du trollar. Självklart har du rätt till din åsikt, dock är den i mångt och mycket provokativ, därav triggar du igång flera skribenter, inkluderat mig”. Ja försöker verkligen inte provocera någon här utan de är en åsikt som jag försökte dela sen om du eller flera här inne tog de hårt fine. Jag har väl rätt att tycka hur jag känner men nej tydligen inte för då ska folk känna sig provocerade å så vidare. Det är tack vare Messi att Argentina får delta VM vilket är merit i sig men jag ska försöka vara snäll nu, jag ber dig kolla på 3 finaler som Messi spelade då kommer du förstå vad jag menar. Messi är helt osynlig och du kommer få en chock. De finns därför tvivel om vem som är tidernas bästa spelare. Messi o Pele o Maradona krigar om den platsen. För mig handlar det inte om ”ONE Man Show” utan att göra de extra betyder inte göra allt själv utan höja sig mer och vara avgörande. Han fick en chans där hans skott gick precis utanför i VM finalen så synd att hans skott gick utanför. Sen handlar fotboll mkt marginaler och de har Messi inte haft de måste man erkänna även om man inte håller Barca i hjärtat. Messi slog ut flera nationer på egen hand under Copa men när de väl var för final så gick allt emot honom. Dels för hans prestation och hans kompisar satte inte sina lägen och även Argentina folket var emot honom för dem tycker att han presterar mkt bättre hos Barca än hos Argentina. De här la du upp: | ”[Olé] Messi left the VIP box during the 77th minute to go to Argentina's dressing room and wait for his teammates to arrive. He talked to the team and told them: "Lift your heads. We are going to get through this together." Om det inte är ledarskap på högsta nivå samt definitionen av en sann kapten så vet jag inte vad som definierar en kapten”.| De visar hur stor Messi är som person och sånt måste synas över hela världen dock så syns sånt allt för lite. Tack för du delade med dig :) Men jag ska nog sluta med skriva om Messi just den punkten och folk måste chilla. De är inte på liv o död bara för någon säger något om hur Messi presterar eller inte
Barcelona the cameroonians
2018-03-29 18:25
Goda nyheter, Semedo kommer att få grönt ljus efter morgondagens träning enligt Catradio!
Barcelona Mike79
2018-03-29 17:04
Så en Über-troll får forumet att gå bananas i två dagar.. ni leker honom rakt i handen grabbar. Orelaterat, samtidigt som bilden på Messi som lämnar vip-boxen dök upp på vår forum las den upp på puertan också.. coincidence? Kanske
2018-03-29 16:42
Sluta, händer det inte framför kamerorna så kan man inte tro det....
Barcelona Romelu Umtiti
2018-03-29 16:18
Förmodligen BS men ändå: [Olé] Messi left the VIP box during the 77th minute to go to Argentina's dressing room and wait for his teammates to arrive. He talked to the team and told them: "Lift your heads. We are going to get through this together." Om det inte är ledarskap på högsta nivå samt definitionen av en sann kapten så vet jag inte vad som definierar en kapten. Eller vad säger du Beast Puyol? ;)
Barcelona Jarlma
2018-03-29 16:11
Kan de inte bara sparka sopan Sampaoli? Det kan ju knappast bli sämre till VM.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-03-29 15:18
Förlåt men är det bara jag som tycker att några av er här överreagerar om sensation klicks om att Messi lämnade matchen? Det var ett sätt att sälja annonser och få igång såna onödiga diskussioner. Ju för att i slutändan så vet alla och alla att det är tack vare Messi Argentina är i Vm. Vem vet hur Argentina fotbollsledning lyckas sitta kvar? Vilken tränare lämnar hemma en spelare som Teves och tar med Rodrigo Palacio (Inter Milan) 2014 liksom? Och vem lämnar en spelare Dybala hemma inför denna VM? F''' allt som heter logic. Men där har vi argentinska landslaget. Argentina har ingen chans men klart att vi alla hoppas att de på ett mirakulös sätt. Brukar inte skriva så många inlägg här inne. Men är det nåt jag har lärt mig är att se när forumet håller lägre nivå. Önskar jag hade energin att hamna i såna debatter. Men den som har tiden och orken, han har det. På tal om Messi. Hur är det med hans skada?
Barcelona Romelu Umtiti
2018-03-29 14:05
Beast Puyol

Har verkligen så svårt att tyda dig. Det känns lite som att du trollar.
Självklart har du rätt till din åsikt, dock är den i mångt och mycket provokativ, därav triggar du igång flera skribenter, inkluderat mig.

Jag förstår inte vad du försöker få fram med att Messi inte levererar "när de gäller som mest då i finaler för Argentina". Han tog ju de till final när det gäller som mest i ett VM. Inte så att VM bara är en final, det var inte skrivet sen innan att han skulle till final - utan han levererade och tog laget till final. Sen så möter de Tyskland i final och inte Honduras, det behövs ett LAG för att vinna mot Tyskland i final, inte en ensam Messi.

Visst, Messi behövde rycka upp sig i finalen enligt din åsikt, fine, men varför behövde inte resten av laget rycka upp sig? Ta vår senaste CL final som exempel. Messi markerades och gjorde inga må - dock ryckte resterande av laget upp sig och levererade. Innebär det då att Messi inte levererade? Det var väl ändå han som single handedly avgjorde mot Bayern i första mötet och tog Barca till en final. Enligt din logik dock så "briljerade inte han när det gäller, dvs i en final" även fast det förmodligen inte hade varit någon final för vår del utan honom.

"De är inget fel på att man har svaghet i sig utan visar att man är mänsklig som alla andra" Snarare du som vill att han inte ska visa sig mänsklig. Messi ska göra allt - ta de final och vinna finalen själv - eller så är allt runt honom bara en hype.
Barcelona Kröjjff
2018-03-29 13:18
Barcelona Beast Puyol
2018-03-29 12:16
|| Barca || Ingen nedvärderar Messi utan alla har vi något typ av svaghet. De är inget fel på att man har svaghet i sig utan visar att man är mänsklig som alla andra. Är inte ute o cyklar utan jag riktar mer på avgörande moment. Då snackar vi inte om Kval eller något annat. Vi pratar om när de gäller som mest då i finaler för Argentina har Messi inte briljerat som andra matcher i kval när han tog dem till VM. Både CR o Messi har gjort fina saker för sina nationer när det gäller ”Kval” men inte mer än så. Titta på när det är åttondelsfinaler o framåt då kommer du se ett mönster. Spelare som Messi o CR ska vara mer tongivande eller mer avgörande ju längre turneringen vara. Varför ska vi inte få säga vad vi tycker om Messi prestationer när det gäller som mest? Ingen här inne är Messis pappa utan ni behöver inte ta det så personligt utan de är en viss detalj som vi vill se Messi göra bättre o slippa på. Detta är ett forum som kan dela sina åsikter utan att bli målad som troll. Detta skrev du: ”Det handlar inte om att vara fanboy eller likes, man går helt enkelt inte in i ett Barca forum och nedvärderar deras bästa spelare genomtiderna. Framförallt inte när man har ihålliga argument” Vad är de för sätt o skriva på herre gud. Det finns massa här inne som gör allt för mörklägga vad jag sa innan om Messi. Varför ska folk vara så enögda, jag försöker vara neutral sen att folk blir arga eller störs sig på att det kan låta som att jag nedvärderar Messi de är upp till dem. Min poäng är inte att nedvärdera Messi utan ville bara lyfta fram ett änne som är starkt. Men jag ser hur folk agerar o går i gång på fel sätt och får mig att tro jag är helt ute o cyklar nej jag har rätt att tycka så om jag känner så. Å nej jag är verkligen inte ute o cyklar. Är inget fel på att säga något om Messi på forumet dock så har jag försökt hålla en bra nivå när jag diskuterar med dem som har skrivit något bra tillbaka.
Annons: