/spanien/barcelona/forum/537.aspx/spanien/barcelona/forum/537.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2018-05-25 19:11
S.Eto'o

Tråkigt ang Marlon. De få framträdanden han gjorde med a-laget i slutet av förra säsongen var dessutom fantastiska
Man tycker ju att vi borde hålla koll på honom. Väldigt lovande mittback.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-25 18:53
Marlon är den enda spelaren från Barcelona B som har haft riktigt bra prestationer när han väl fick chansen i A laget men konstigt nog satsar inte klubben på honom. Han Skickas på 2 års lån samtidigt som klubben värvar en 1 år äldre Mina och planerar på att värva lenglet och även De light nästa sommar som är lika gammal respektive 3 år yngre än marlon. Trots att han har haft ett relativt bra år med nice (22 start) och är i en perfekt ålder har spanska medier aka Barcelona blaskor inte sagt ett enda ord om hans fina prestationer. ... och enda gången hans namn nämns är i en potentiell transfer till Premier League, por que? Jag som såg marlon som piques ultimata ersättare. Typiskt att klubben satsat mer på bra vänsterfotade mittbackar (vermaelen & lenglet) för att konkurrera med umtitti medan Yerry Mina får konkurrera med pique... kan tänka mig att marlon skulle kunna peta pique. Marlon (on loan at Nice): “I don’t know if anyone from Barca has come and seen me this season, I don’t keep in touch with the club.” [marca] Som sagt jag har sett många B lags spelare få chansen i A laget men ingen var mer mognare än marlon och att han startar i ett toppklubb i Ligue 1 bevisar det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Infinit8Don
2018-05-25 17:36
De 4 mittbackarna jag tycker vi ska ha nästa säsong i ordning är: Umtiti,Pique,lenglet,marlon/Jorge Cuenca. Det hade varit det ultimata. Vet inte exakt hur marlon är som spelare så kan inte uttala mig jättemkt då jag inte sett han speciellt mkt.
Barcelona Cule4life
2018-05-25 16:58
Marlon och Y.Mina borde byta plats med varandra. Marlon har haft en grym utveckling i Nice där han varit ordinarie tillsmanns med kollegan Dante.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-25 16:07
Ryktas om att lenglet snart är klar för oss. Hoppas verkligen det stämmer. Där har vi en framtida världsklass mittback. Och att få honom nu för 30m hade varit guld! Honom får vi inte slarva bort nu. Barca, make it happen!
Barcelona Nesto
2018-05-25 15:37
Marlon påminner om Thiago Silva, lugn, läser spelet bra och har en bra högerfot- typ raka motsatsen till Yerry Mina.
Skulle inte förvåna mig om han blir en av världens bästa mittbackar, han är bara 22 år, 1 år yngre än Yerry
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-25 14:42
Ja du, ett 4-0 resultat med sig mot ett formsvagt Barcelona som var disharmoni men ändå förlora med 6-1.
Barcelona Barca4life98
2018-05-25 14:40
@Rivaldo=Gud:
Med all respekt för din åsikt, du är en duktig skribent, men Emery är samma tränare som inte vann en enda bortamatch under sin sista säsong med Sevilla (i ligan). Lägg därtill att han tappat 4-0 mot oss i CL. Det ska inte få hända och han är ansvarig för det hur man än vrider och vänder på det. Det är också samma tränare som gång på gång har åkt på storförluster mot t.ex. oss och Real i ligan. Flertal 5-0, 5-1, 2-6 förluster. PSG är däremot inte ett jättebra riktmärke när man ser till titlar. Ligan bör de vinna varje år men inte ens det lyckades Emery med säsongen 16/17. Då kan man också argumentera för att han hade ett bättre lag på pappret än både Blanc och Ancelotti hade. Men med sagt så kan han absolut bli en succé i Arsenal. Jag tror själv att det hade behövts ett mer profilstarkt namn (Ancelotti) de första åren efter Wenger som kan stabilisera läget (sätta en vinnarkultur). Om ett antal år kan man satsa på en mer ideologiskt lagd tränare. Det är farligt att missa CL flera år irad som Arsenal riskerar att göra nu för det blir svårare att locka spelare. Manchester United t.ex. har Mourinho nu som levererar resultaten, tar laget till CL och stabiliserar läget som laget har i toppen igen. Truppen för den tränare som tar över, och möjligheten att värva spelare, kommer leda till bättre förutsättningar för att lyckas. Då kan en ideologisk tränare mycket enklare handplocka spelare som passar sitt spelsätt för man har CL som lockar.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-25 13:56
@ || #5 sergiobusquets:
Haha. Har han svikit genom att åka ut mot fotbollens 2 mest överlägna klubblag enom tiderna (real och barca) ? Psg har aldrig vunnit cl. Anchelotti har vunnit turneringen 2 gånger innan och misslyckades med psg. Guardiola lyckades inte ens vinna cl med världens kanske bästa lag på den tiden (b.munchen). En väll etablerad klubb vana att vinna cl. Är han också en El coach då? Eller är man en "el" coach fram till dess att man vinner el? Vad är man när man ör en coach som inte vunnit europeiska titlar utan bara inhemska? Inhemsk coach? Väldigt märklig den där stämplingen. Unai Emery har vunnit fler inhemska cuper än El titlar. 5 Mot 3. Så rimligtvis borde han vara en inhemsk cup coach? Eller så kan man göra det lätt för sig och bara hävda att han med sina 8 cup vinster och enstaka liga vinst är en cup manager vars spel passar bäst för cup spel.... Eller vad vet jag? För cl ingår ju i kategorin cuper och han kommer ju aldrig kunna vinna cl någonsin för att han åkte ut mot barca och real med psg har vi ju konstaterat.Cl är ju som vi alla vet vid det här laget långt över hans nivå (det måste det va, psg ska ju vinna cl varje år!). Han är ju trots allt en "El coach". Bäst han försöker koncentrera sina lag så dom slutar på 5-6 plats framöver eller åker ut i cls gruppspel så han kan få spela den enda cupen han behärskar och få vinna något....
Barcelona Beast Puyol
2018-05-25 13:49
Davids3 De stämmer. Tror nog att West Ham kommer få igenom detta. Dem verkar vara mer seriösa. Läste också om de. Fattar inte varför klubben väljer Yerry Mina framför näsan på Marlon. Personligen hade jag valt ge Marlon chansen för han är bättre än Y.Mina. Mina håller inte sin position och han är helt lost i matcher som han har fått spela.
Barcelona Oaner
2018-05-25 13:39
Man valde Y Mina före Marlon...för mig helt j*vla obegripligt!
Barcelona Davids3
2018-05-25 13:22
@Beast Puyol:

Samma sak läste jag om Leicester..
Barcelona Beast Puyol
2018-05-25 13:07
West Ham sägs vilja förstärka backlinjen och har kontaktat Barca angående om Marlon som är för närvarande hos Nice.
Barcelona Davids3
2018-05-25 13:01
Umtiti will renew his contract before the World Cup begins and Lenglet has refused a contract renewal with Sevilla, he is close to joining. [diario sport]
Barcelona Iniestas vänsterfot
2018-05-25 09:58
"Overkligt att se Iniesta bli presenterad av en ny klubb" Håller med, overkligt. Men man visste att det kunde hända, en dag. Han fick ett bra (men lite väl kitchigt) farväl, och kommer nog lyckas göra bra saker i Japan. Jag hoppas att han återkommer en dag, i någon ny roll. Det är vad jag hoppas på. Vi får förhoppningsvis njuta lite till under VM i sommar också.
2018-05-25 07:37
Det väl självklart att det finns en EL-nivå?!? Är det någon som har bevisat det mer än emery tidigare? Det är hans jaktmarker, cl har alltid visat sig vara en klass för högt för honom. 2 säsonger i följd med ett hårdsatsande psg ute i Europa så är det emery som har svikit. Irrelevant fakta enligt vissa då psg har en hel del bollpossesion i Frankrike och gör många mål......
Barcelona Cúles
2018-05-25 07:25
Overkligt att se Iniesta bli presenterad av en ny klubb.
Barcelona Cule4life
2018-05-25 07:13
Offensivt är Sarri grym. Det är hans defensiv som brister vilket är konstigt för en italiensk tränare.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-25 03:10
@Rambla~:
Löjligt. Finns det en El nivå nu också? Emery har visat vart han än har varit förutom möjligtvis i moskva. Att han är en riktigt bra tränare. Perfekt för arsenal. Jag håller infinit8Don. Jag tror han kan göra ett vädligt brs jobb i england. City och pep rår han sig inte på. Mem han är en minst lika bra taktiker som. Klopp, Conte pocchettino och mourinho..
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-25 03:03
@Barca4life98:
Du tar upp olympiakos för att gynna din sak. Valverde har fått möjlighet att träna lag som Olympiakos Bilbao och barca för att han är en tränare vars resultat hållt en hög nivå i snart 10 år. Medan Sarri fumlat omkring i serie b med blandade resutlat. Fram till dess han tog över empoli där han gjorde det bra. Vilket har fortsatt nu i napoli. Napoli va redan innan honom ett av serie as bästa lag. Och han har inte gjort mer än upprepat deras andra och 3dje platser i ligan Här har du lite nykter fakta om denna fantastiska Sarris prestationer i Napoli. Som kanske sätter saker i bättre proportioner för dig. Walter Mazzari tänare i napoli 2009-2013 titlar: coppa italia 2012. Rafael Benitez tränare i napoli 2013-2015 titlar coppa italia 2014, italienska supercupen 2014 sarri tränare i napoli 2015-2018 = 0 titlar Benitez 2 titlar på 2 år Sarri 0 titlar på 3 år. Valverde 8 titlar Sarri 0 titlar Valverde tog förövrigt lilla Espanyol till uefa cup final 2008. Sarri åkte ut mot Leipzieg i åttondelen i europa lague..... Statistik talar för sig självt. Fin fotboll är inte vatten värd om den inte är produktiv.
Barcelona Rambla~
2018-05-25 00:42
Ja, eller skönt att du vet allt. För du är ju precis lika säker själv fast tvärtom då. Visst, om en EL-titel är succé, grattis i förskott då.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-25 00:16
Skönt att du vet allt. Kom tillbaka efter nästa säsong. Emery blir succe!! Simple as that.
Barcelona Rambla~
2018-05-25 00:12
Unai är en EL-tränare, hans nivå varken mer eller mindre. Simple as that. ;)
Barcelona Infinit8Don
2018-05-24 23:59
Vi får väl se:) kan lova ett effektivt possessionspel med en suverän aggressiv press. Att arsenal tar sig tbx till cl nästa år är jag rätt säker på. Vare sig det är genom el eller pl. Den som lever får se. Kommer bli succe med emery där.
2018-05-24 23:55
Att psg spelade offensivt och bolltrillande var ju knappst unais förtjänst. Psg är ju så totalt överlägsna i Frankrike att dom inte ens behöver en tränare. Vad jag kommer ihåg av unais Sevilla så var det ett lågt sittande lag som kontrade?!?! Absolut inte underhållande :). Han kommer varken kunna styra matcher eller kontrollera det med en stark defensiv i arsenal. Han borde ha signat för Milan som hade passat bättre. Tvivlar på att han kommer träna arsenal efter nästa säsong, gissar på liknande utgång likt Manchester United när sir Alex lämnade.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-24 23:47
Unai kommer ta arsenal till nästa nivå, var så säkra! Riktigt bra o intressant tränare. Står dessutom för en grymt underhållande fotboll. 2 taktiska missar är det folk minns av honom. Resten är glömt, lite tragiskt. Nåja, alla kommer snart se vilken fin tränare arsenal fått in.
Barcelona jerkasss
2018-05-24 23:47
Jag vill inget särskilt. Jag konstaterar bara. Laget som vinner VM är ett bra lag med mycket tur. Vackert så! Laget som vinner en liga är ett grymt lag med ungefär lika mycket tur som de andra lagen.

Men visst är VM underhållande! I högsta grad. Inte så jag menade med Kalle Anka uttrycket
Barcelona Rambla~
2018-05-24 23:42
Ganska kul att höra honom prata på PK, yrar om världsherravälde typ. Försöker nästan prata som Pep ungefär, lite åt det hållet.
2018-05-24 23:34
Vet inte om det är ett större steg ner för Unai i karriären än för arsenal som klubb. Nästa år kanske dom vinner EL åtminstone ;)
Barcelona Rambla~
2018-05-24 23:29
Unai till Arsenal. Den såg man inte komma precis. Jisses vilket nerköp för dem, fattar inte vad de tänker med.
Annons: