/spanien/barcelona/forum/536.aspx/spanien/barcelona/forum/536.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjjff
2018-02-13 17:29
Vi lär inte få se vissa inslag från träning med denne Messi , under tävlingsmatcher. Eftersom han från skillnad till några narcissister inte har nåt trängande behov att visa upp sin otroliga bollbegåvning inför fullsatta läktare. Men det räcker med råge ändå.
Barcelona Bentley King
2018-02-13 15:49
Tänkte lägga upp klippet med Messis show på träningen men någon annan han före hehe.
Barcelona Barcelonistas
2018-02-13 14:46
Någon som vet om det är möjligt att få tag i biljetter till Chelsea - Barcelona på Stamford Bridge?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-02-13 14:25
Snart får vi denna Messi, kolla länktips. Måste vara ett helvete att träna med honom när han är så överlägsen.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-13 14:06
Känns som att Messi tagit det lugnt dem senaste matcherna, vilket inte är konstigt. Förmodligen har han lärt sig från förgående säsonger att inte toppa formen för tidigt utan peaka exakt vid rätt tillfälle. Känns som att Messi bara går o väntar till cl matcherna.
Barcelona Krabban94
2018-02-13 13:59
@Cule4life:

Ligan är långt ifrån över, det håller jag med om!

Barca kan kontrollera vilken match som helst, det har de bevisat hela säsongen. Men då det kommer till två olika tillvägagångssätt att möta Barca är det ena med hög press (se Madrid och Clasicot 23.12.2017) och exempelvis Getafe i helgen. (Espanyol matchen går också att räkna i samma kategori som Getafe, men det ösregnade så det var omöjligt att spela genom mitten.

Real Madrid pressade högt i första halvlek men Barca lyckades kontrollera bollen ändå och matchen också. I andra halvlek började tröttheten visa sig hos Madrid och små enkla misstag som tröttheten leder till gav Barca chansen att slå till.

Getafe satte bussen framför bollen och sköt iväg bollen så fort de kunde. På så sätt sparar de även en hel del krafter och energi, samtidigt som man tydligt stängde igen mitten och tvingade Barca ut till kanterna. Då kan Barca inte förlita sig lika mycket på att motståndaren gör misstag och det är här problemet ligger.

Samma kommer gälla mot Chelsea, men för egen del så hoppas jag Chelsea föredrar press och inte bussen. Pressen tröttar ut dem och de klarar inte av att hålla hög press i 90min mot ett lag som Barca. På så sätt kommer misstag uppstå och även ytor. Men lägger man bussen framför målet och kör på kontringar så kan det mycket väl bli en 0-0 åttondelsfinal över två matcher eller avgöras med 1 mål endast.
Barcelona A good coach is everything!
2018-02-13 13:54
Som det ser ut nu så kan vi glömma El Pasillo för marängerna. Atletico Madrid ser starka ut.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-02-13 13:46
Tur att vi leder ligan efter 23 omgångar i år :).
Barcelona Cule4life
2018-02-13 13:23
Ingen snackar om dom två raka poängtappen. Valverdes taktik har stött på patrull och motdragen har inte vart så svåra för Espanyol Getafe.

Överbefolka mitten och tvinga Barca spela ut på kanterna. Ligan är låååångt ifrån säkrad. Den har nyss börjat. Vi ledde ligan förra säsongen i kanske 20 omgångar.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-02-13 12:42
Kul med CL tillbaka.
Barcelona FC Tiki-Taka
2018-02-13 12:24
[QUOTE=MessiLionel]Ter stegen, Ivan Rakitic och Luis Suarez är de stora kapen här sett till priserna. Alla tre kom i samma fönster och vi vann trippeln den säsongen. [/QUOTE] Alla tre bleknar i jämförelse med Umtiti!..bästa värvningen sedan Dani Alves.
Barcelona DM1982
2018-02-13 08:12
Långt dit men nästa motståndare i Gamper-matchen är Boca Juniors. Var en riktigt bra match senast de möttes med en tung vändning av Barça på slutet. Många Boca-fans också på läktaren som skapade härlig stämning.
Barcelona MessiLionel
2018-02-13 05:59
@Criff:

Ter stegen, Ivan Rakitic och Luis Suarez är de stora kapen här sett till priserna. Alla tre kom i samma fönster och vi vann trippeln den säsongen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2018-02-13 01:27
Kollade Chelseas match mot West Bromwich. Stabil seger men inte imponerande och överlag har de dippat rätt rejält senaste tiden. Mot oss kommer de förmodligen ställa upp med en 3-5-2 och tighta till det ordentligt framför backlinjen. Med tanke på vår den här säsongen ganska försiktiga inställning i tuffa bortamatcher förväntar jag mig en jämn och potentiellt målsnål historia. Vi har totalt sett stått för en riktigt bra säsong men det finns naturligtvis alltid svagheter. Jag tycker vi då och då visat upp tendenser till att ha det svårt mot lågt sittande försvar med Valencia i cupen och Getafe igår som nutida exempel. Detta är inget nytt och något i princip alla lag i världen har svårt för. Hanterar vi dubbelmötet rätt kommer det inte bli något större problem. Om vi undviker förlust på Stanford Bridge kan inte Chelsea starta alltför defensivt i returen och då tror jag vi går vidare. Det stora misstaget 2012 var egentligen inte andra matchen utan bortamötet. Det var så onödigt att förlora den matchen. Med Peps spelstil måste vi i sådana matcher göra mål, annars straffar det sig. Med Valverde kan vi förhoppningsvis hålla det lite tätare bakåt för framåt kommer vi alltid skapa några chanser per match. Med allt detta sagt så är Chelsea rent generellt men framförallt i nuläget ett betydligt sämre lag än oss. Får vi en bra start och ett tidigt mål kan det sluta illa för "engelsmännen". Går vi inte vidare är det ett stort misslyckande. Jag litar emellertid på Valverde, han har hittills inte gett mig en anledning att göra någonting annat.
Barcelona Xavi #6
2018-02-13 00:51
Chelsea är också förmodligen den tuffaste förlusten jag upplevt, en förlust som jag aldrig kommer kunna smälta. Fabregas och Alexis är inga naturligabmålskyttar och just därför missade dom så många chanser.

Hade vi haft Villa på plan så är jag övertygad om att vi hade gått vidare för Messi var ju den som stod för 90% av målen och har han en dålig så blir vi inte lika vasssa framför mål. Pedro var också en makalös avslutare och hade suttit dom chanserna Alexis missade.

Pep var en fantastisk tränare men sättet han behandlade Pedro var inte vackert. Vi snackar om en spelare som nätade i semifinalen och finalen i CL som även var en viktig medlem i tidernas bästa fotbollslag men blev bänkad säsongen efter för en ung chilenare från Udinese.
Barcelona Davids3
2018-02-13 00:18
Ryktas om att FIFA gett Neymar långfingret gällande lojalitetsbonusen som han har krävt av Barca.
Hoppas det stämmer!
Barcelona Alltid min legend , Puyol .
2018-02-12 22:46
Minns också uttåget mot Chelsea 2012 som en av de värsta förlusterna någonsin, och inte på grund av besvikelse eller ilska som det ofta kan vara, utan detta var mer ren och skär sorg. Den fotboll vi spelade var helt magnifik, vi spelade ut Chelsea fullständigt. Det liknade lite det spel vi visade upp när vi vann 5-0 mot Real Madrid. Hade vi haft liiiiite tur eller varit liite mer effektiva hade vi kunnat trycka in 7,8 mål på Chelsea i de två omgångarna. Dagens Chelsea ser dock helt annorlunda ut nu , med en rockig 3(5)-backlinje och en skrikande italienare på kanten. MEN även om laget är i en dålig form och ser annorlunda ut så vet man aldrig vart man har detta Londonsgäng , 2012 vann man CL utan att ens spela fotboll....
Barcelona Barcelonistas
2018-02-12 22:04
Jag var 18 år gammal 2012 fy fan vad jag söp efter uttåget mot Chelsea den hårdaste förlusten någonsin för mig. Den kändes ännu jobbigare än Raul Tamudos 2-2 mål på Camp Nou 2007.

Att spela så bra som vi gjorde mot Chelsea 2012 det var ren fucking konst och att sen se Guardiolas tomma blick det är något jag aldrig glömmer.

Messi-Iniesta-Busquets-Pique är några spelare som vet hur viktig den matchen är nästa vecka dom vet rivaliteten och dom vet 2012. Dom kommer ge allt!
Barcelona Barca4life98
2018-02-12 21:31
[QUOTE=Criff]Satt och kikade igenom vad vår trupp kostat just nu, för eget intresse :) Men tänkte jag kunde dela också då det säkert är intressant för någon annan. Totalt: 613,77 Miljoner Euro, inte illa pinkat :P Philippe Coutinho Liverpool 120,00 Mill. € Ousmane Dembélé Bor. Dortmund 105,00 Mill. € Luis Suárez Liverpool 81,72 Mill. € Paulinho Guangzhou 40,00 Mill. € André Gomes Valencia CF 35,00 Mill. € Nélson Semedo Benfica 30,50 Mill. € Paco Alcácer Valencia CF 30,00 Mill. € Samuel Umtiti Olympique Lyon 25,00 Mill. € Thomas Vermaelen Arsenal FC 19,00 Mill. € Ivan Rakitic Sevilla FC 18,00 Mill. € Aleix Vidal Sevilla FC 17,00 Mill. € Lucas Digne Paris SG 16,50 Mill. € Jordi Alba Valencia CF 14,00 Mill. € Jasper Cillessen Ajax 13,00 Mill. € Marc-André ter Stegen Bor. M'gladbach 12,00 Mill. € Gerard Deulofeu Everton 12,00 Mill. € Yerry Mina Palmeiras 11,80 Mill. € Gerard Piqué Man Utd 5,00 Mill. € Marlon Fluminense 5,00 Mill. € Denis Suárez Villarreal CF 3,25 Mill. € Sergi Roberto FC Barcelona B 0,00 € Messi FC Barcelona B 0,00 € Sergio Busquets FC Barcelona B 0,00 € Andres Iniesta FC Barcelona B 0,00 € [/QUOTE] Skulle vara intressant om tog hänsyn till inflationen också fast det kanske är svårt att räkna ut.
Barcelona II Barça II
2018-02-12 21:27
@Criff Anmärkningsvärt att vi värvade våra nuvarande målvakter för endast 270 miljoner totalt, med dagens marknadspriser bör de vara värda närmare en miljard. Sen tycker jag att även Alba och Umtiti värvades för riktiga fyndpriser.
Barcelona krille11
2018-02-12 21:07
@Andreas FCB:

Okej. Får styra om den resan och ta en annan helg. Tack för snabbt svar
Barcelona Barcadinho.
2018-02-12 21:02
Dembele har redan fått en egen klack ramsa. Inte många spelare får en egen ramsa efter totalt 170 spel minuter. Det visar egentilgen vilka förväntningar allmänheten har på honom, väldigt höga minst sagt.
Det är tränarens och tränarstabbens uppgift att kunna balansera trycket utifrån.
Helst också stöd från de mer erfarna medspelarna. Han ska inte lämnas ensam.

Jag kommer ihåg hur publiken reagerade när han drog en rätt normal dribbling mot Celta. Publiken var i extas, återigen, ett tecken på höga förväntningar. Folk vill se honom ersätta Neymar raktav på plan. Så snabbt o enkelt är det inte.
Barcelona Barcelonistas
2018-02-12 20:58
Andreas - broder nästa vecka tar vi vår revansch! Grymt att du var på dom matcherna. Nice att du filmat!
Barcelona Katalano
2018-02-12 20:42
Andreas FCB

Kommer ihåg hur aktiv du var i forumet för 10 år sedan. Kul att du är tillbaka. Var alltid intressant att höra om dina upplevelser från matcherna minns jag.
Barcelona Criff
2018-02-12 20:35
Satt och kikade igenom vad vår trupp kostat just nu, för eget intresse :) Men tänkte jag kunde dela också då det säkert är intressant för någon annan. Totalt: 613,77 Miljoner Euro, inte illa pinkat :P Philippe Coutinho Liverpool 120,00 Mill. € Ousmane Dembélé Bor. Dortmund 105,00 Mill. € Luis Suárez Liverpool 81,72 Mill. € Paulinho Guangzhou 40,00 Mill. € André Gomes Valencia CF 35,00 Mill. € Nélson Semedo Benfica 30,50 Mill. € Paco Alcácer Valencia CF 30,00 Mill. € Samuel Umtiti Olympique Lyon 25,00 Mill. € Thomas Vermaelen Arsenal FC 19,00 Mill. € Ivan Rakitic Sevilla FC 18,00 Mill. € Aleix Vidal Sevilla FC 17,00 Mill. € Lucas Digne Paris SG 16,50 Mill. € Jordi Alba Valencia CF 14,00 Mill. € Jasper Cillessen Ajax 13,00 Mill. € Marc-André ter Stegen Bor. M'gladbach 12,00 Mill. € Gerard Deulofeu Everton 12,00 Mill. € Yerry Mina Palmeiras 11,80 Mill. € Gerard Piqué Man Utd 5,00 Mill. € Marlon Fluminense 5,00 Mill. € Denis Suárez Villarreal CF 3,25 Mill. € Sergi Roberto FC Barcelona B 0,00 € Messi FC Barcelona B 0,00 € Sergio Busquets FC Barcelona B 0,00 € Andres Iniesta FC Barcelona B 0,00 €
Barcelona Andreas FCB
2018-02-12 20:17
@Barcelonistas:
Jag var på båda matcherna.. Matchen på Bridge med alla våra missade lägen och de äckligt dryga Chelsea-fansen med sina hånleenden några meter till vänster. Urk. Får mardrömmar. Stamford Bridge: https://www.youtube.com/watch?v=Ur9RIq54ZLU Camp Nou: https://www.youtube.com/watch?v=qqNTYe_Ip2E&t=8s Smärtsamt (Messi straff i ribban) https://www.youtube.com/watch?v=7hRKuBAQ6BY Efter Camp Nou tog jag taxi direkt till hotellet, packade ihop mina grejer och åkte direkt till flygplatsen och bokade första bästa tidiga morgonplan hem till Sverige trots att jag hade 2 nätter till på hotell i Barcelona och annat flyg bokat. Kostade mig ett par tusen extra men det var det fan värt. Man mådde inte bra den kvällen alltså.. Obegripligt sjukt att vi åkte ut mot Chelsea -12.
Barcelona Andreas FCB
2018-02-12 20:09
@krille11:
Är ni inte medlemmar i Barcelona och ansöker om biljetter den vägen lär det bli det dyrt. Räkna med ca 2-3.000kr per biljett. Det är sällan svårt att få biljetter till något evenemang. Allt är bara en fråga om vad man är beredd att betala.
Barcelona krille11
2018-02-12 19:55
Tjena! Vi hade tänkt åka ner och kolla på Barcelona - Villareal i april. Men nu såg jag att dom ska spela cupfinalen mot Sevilla den helgen istället, i Madrid. Någon som vet om det är svårt att få biljetter till den matchen, och vad dom skulle gå på isåfall?
Barcelona culésueco
2018-02-12 19:54
Nelson Umtiti Helt rätt, håller med dig. Han kommer aldrig bli något ifall folk kallar honom för en flopp varje gång han tappar bollen. Vi kan inte sänka hans förtroende på så vis. Uppmuntra, uppmuntra och uppmuntra det är recept för fotboll!
Barcelona Barcelonistas
2018-02-12 19:06
Kolla Neymars senaste bild på facebook... glad att killen är borta vill inte ha sånt i Barca.
Annons: