/spanien/barcelona/forum/5326.aspx/spanien/barcelona/forum/5326.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-08-29 13:29
Personligen tycker jag att kritiken Busquets har fått uppstå här inne på senare tid har varit delvis rättvis. Inte så att jag vill klandra honom enskilt för det dåliga kollektiva försvarsspelet, men det handlar mer om att ifall man bedömer honom bara för hur han var kanske för 1 år sen gentemot med hur han har spelat sen efter december förra året så har han, rent individuellt sett inte varit lika galant som tidigare. Med det sagt tror även jag att det skulle gynna Sergio att bänkas i några matcher, dels för att visa honom att även han måste stå på tårna och leverera hans bästa fotboll men också dels för att även är människa och behöver vila. Vi har faktiskt en riktigt bra ersättare till Busquets i Mascherano men tränarna vi haft har inte velat använda Masche på den positionen, därför har Busquets fått spela varje match eftersom det inte funnits någon tillit till Song. Jag tvivlar inte en sekund på att vi kommer få se Busquets i sin bästa form igen snart. Det "nya" laget med Lucho indikerar starkt på det, både på det individuella med spelare som Messi och Busquets men även i det kollektiva. Helt riktigt har Busquets börjat kladda mer på bollen än vad vi varit vana med, men anfallsspelet gick ju inte ens att känna igen förra säsongen framför allt vid slutet av säsongen. Mittfältet och anfallsspelet var hur segt som helst, bollar ut på kanterna mot Alexis och Neymar/Pedro som fick slå inlägg mot lilla Messi. När målen inte kommer, och när spelarna själva känner av (för det känner man) att chanserna inte dyker upp så blir man förvirrad och börjar tappa förtroende för både spelmodell, spelsystem, taktik och massa andra saker vilket i sin tur kan göra att massa spelare börjar testa på andra saker. Busquets börjar kladda på bollen för att hitta öpningar, Messi försöker springa igenom en försvarsmur osv. Mycket av det här kommer att försvinna den här säsongen med Luchos typ av fotboll. Jag säger inte att vi i slutet av säsongen kommer stå där med Ligan, CdR och CL, men vi kommer att se ett mycket rörligare, roligare och bättre Barcelona den här säsongen där spelarna känner förtroende för spelsystemet och taktiken man valt att köra med. Det kommer bli mindre förvirringar och alla spelare kommer veta deras roller på ett klarare och tydligare sätt.
Barcelona B.BOSS
2014-08-29 13:19
[QUOTE=petersays]He he, nu när Alonso lämnat så är han alltså plötsligt en viktig spelare? Vet inte hur många sågningar av honom i såväl real som i landslaget jag läst här de senaste åren! [/QUOTE] Nu slipper vi hans tacklingar som aldrig resulterade i gula kort.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nemesis 10
2014-08-29 13:14
För att vara rättvis mot Busquets så var det inte direkt så att han fick så mycket hjälp förra säsongen på mittfältet. Många spelare hade loj inställning till att hjälpa till i defensiven vilket ledde till att Busquets fick jobba mer än vad han ska behöva göra. Tror vi kommer få se Busquets briljera igen när hela laget väljer att gå åt samma håll. Hans brytning mot Elche som ledde till Messis första mål var ju ren klass!
Barcelona B.BOSS
2014-08-29 13:11
Det är en återkommande mönster. Pedro var den första som brann up, Iniesta har haft sina dalar, Messi ville inte ens röra sig under Tata, Pique slockna helt, Dani Alves är bäst före datum, Puyol och Xavi var i perfekt ålder att lägga skorna på hyllan. Vi ersatte våra spelare för sent och värvade inte spelare för att värva ner våra nuvarande spelare. Att Xavi med flera ska säga we're fucked ska bara inte ske.
Barcelona petersays
2014-08-29 13:09
Om Zubi ska leta spelare i krisande Monaco så hade jag i vanliga fall sagt "knip Moutinho billigt!" Men med Rakitic, Xavi, Iniesta och Rafinha i truppen så vette tusan om han behövs.
Barcelona petersays
2014-08-29 13:09
Om Zubi ska leta spelare i krisande Monaco så hade jag i vanliga fall sagt "knip Moutinho billigt!" Men med Rakitic, Xavi, Iniesta och Rafinha i truppen så vette tusan om han behövs.
Barcelona petersays
2014-08-29 13:06
He he, nu när Alonso lämnat så är han alltså plötsligt en viktig spelare? Vet inte hur många sågningar av honom i såväl real som i landslaget jag läst här de senaste åren!
Barcelona B.BOSS
2014-08-29 12:02
Det som har hänt oss är att maskineriet har blivit överhettat och många unga spelare vann titlar alldeles för tidigt, inget negativt med det men Busquets har sprungit nonstop sen Pep flytta upp honom. Jag ser det inte som en petning, låt Mascherano ta över och låt honom vila ut mentalt. Nu när vi har fått nytt blod i laget och med en Rakitic som springer lika mycket som honom för att täcka ytor bakom ytterbackarna med Iniesta får han det lättare. Innan brukade man se stackaren springa 50 meter ensam ner till kortlinjen att täcka Ronaldo eller någon annan.
Barcelona Neymar11
2014-08-29 11:45
Till vis del förstår jag Busquets, han har lämnats helt själv på mittfältet när det gäller det defensiva. Han har väl tröttnat på att göra grov jobbet för att sedan bara spela bort bollen Tror Busquets kommer känna sig mer tillfreds under denna säsongen nu när han har en grovjobbare i Rakitic vid sin sida
Barcelona LeoMessi
2014-08-29 11:42
FC tiki-taka Problemet med Busquets på senare tid har inte varit att han inte vinner boll eller står felplacerad. Tycker att han har börjat kladda på bollen alldeles för mycket, han är övermodig stundtals och det leder till bolltapp helt i onödan. Tycker att han borde bänkas någon match till förmån för masch, och att Lucho säger till honom att spela lite enklare för då är problemet löst.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-08-29 11:38
@B.BOSS:

Är det bara jag som tycker att Busquets borde bänkas i förmån för Mascherano. Busquets har verkligen gått ner sig det senaste året.
Barcelona B.BOSS
2014-08-29 11:31
Madrids Defensiv kommer verkligen suga och jag hoppas att Perez glömmer bort det. Med Alonso borta är de väldigt bräckliga. Khedira då? Han gör sig bäst i en 4 2 3 1, den gångna säsongen var han helt vilse i 4 3 3 då han inte alls klarade av Busquets roll. För det behöver du ha bra bollkontroll, bra första touch, bra passningsfot och ett öga för spelet. Och han är som bäst när laget ligger lågt och försvarar för att kontra. En Khedira i det nya offensiva, passningsglada Madrid ensam i Busquets roll är vilse som en kyckling, på väg mot slakteriet.
Barcelona Smogen
2014-08-29 11:20
[QUOTE=B.BOSS]Han kostar 20 miljoner euro bara för att lånas ut i ett år och om Madrid vill köpa han efter lånet kostar det ytterligare 40 miljoner euro till. Hoppas de gör den affären. [/QUOTE] Aha, kul att Real tar lärdom av Zubi i hur man gör affärer. :)
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2014-08-29 11:19
Var i somras väldigt orolig för att Real skulle fortsätta med sin dåvarande trupp, spetsa den med James och kanske en till anfallare för att fortsätta utvecklas som man gjort sedan Mourinho lämnade. När man nu på bara en vecka sålt av två av sina kanske fem viktigaste spelare iaf sista säsongen i Di María och Xabi undrar jag om man inte lyckats göra sig själva sämre än vad man var under förra säsongen? Svårt att se ett lika stabilt Real Madrid utan ett lika tryggt defensivt ankare på mittfältet som Xabi, samtidigt som jag tycker Di María var deras absolut bästa spelare förra våren ihop med Modric och Cristiano. Det är ju som att vi skulle sälja Sergio och kanske Iniesta, hur mycket starkare skulle vi då bli, oavsett vad ersättarna heter? Nu kanske inte Xabi varit lika viktig i själva spelet för Real som nr 5 är för oss, men ni förstår hur jag tänker? Men samtidigt klagar jag inte ;)
Barcelona B.BOSS
2014-08-29 11:05
[QUOTE=Smogen]Hur fasen kan JamesR kosta 80miljoner medan Falcao sägs gå till samma klubb för strax över 20? Falcao kostar alltså ungefär samma som Mathieu.... sen kan man ju undra vad dom ska ha honom till, säljer en DM och köper en anfallare. Om dom fortsätter placera Khedira och Illamirendi på bänken känns det som ett väldigt felbalanserat lag. Galactico 2.0.... [/QUOTE] Han kostar 20 miljoner euro bara för att lånas ut i ett år och om Madrid vill köpa han efter lånet kostar det ytterligare 40 miljoner euro till. Hoppas de gör den affären.
Barcelona DM1982
2014-08-29 11:00
@B.BOSS:

Lite tryck på flygplatsen när han landade, kul att se.
Barcelona Smogen
2014-08-29 10:59
Hur fasen kan JamesR kosta 80miljoner medan Falcao sägs gå till samma klubb för strax över 20? Falcao kostar alltså ungefär samma som Mathieu.... sen kan man ju undra vad dom ska ha honom till, säljer en DM och köper en anfallare. Om dom fortsätter placera Khedira och Illamirendi på bänken känns det som ett väldigt felbalanserat lag. Galactico 2.0....
Barcelona 1.70-ligan
2014-08-29 10:52
Av zubis alla uttalanden att döma letat vi efter ytterligare en spelare. Därmed inte sagt att vi får honom
Mascherano#14 el Jefecito
2014-08-29 10:46
Xabi kommer bli chockad över att dom kör med röda kort i Bundesliga. Hehe skämt o sido, den övergången såg man inte komma. Jag trodde han var helgjuten i deras trupp men där ser man.
Barcelona Neymar11
2014-08-29 10:45
@barcastuff: Zubizarreta (sports director): "Now we'll present Douglas and we'll see what we can do. Here (Monaco) many deals are finalized..." [canal+] Den kommentaren låter oroväckande....
Barcelona B.BOSS
2014-08-29 10:20
Douglas har landat i Barcelona. :D
Barcelona Neymar11
2014-08-29 10:00
Perez kommer snart komma med en presskonferens och snacka skit om di Maria och Alonso. Varenda dum maräng (det vill säga 99%) kommer köpa det. Medan han fortfarande håller på att förstör laget, och handla in jippo namn utan att alls tänka på det sportsliga Det här är deras mittfält i år: Kroos, modric, khedira, illarmendi och isco; lycka till i CL säger jag bara :)
Barcelona Neymar11
2014-08-29 09:55
Haha den grabben asså, han är snart 30 men beter sig fortfarande som en osäker 18 åring. Helt sanslöst, han kommer glömmas av så oerhört kvickt när han lägger av
Barcelona B.BOSS
2014-08-29 09:31
Vilken jävla nolla den här människan är. Aldrig gillat den narcissistiska idioten. "@lucasammr: CR7 said he would "be sent to prison" if he said what he thinks about Messi being the WC's best player. Hilarious (1/2)" Bra Alonso, bra! "@Tanhi_San: Xabi Alonso: "I left Real Madrid for the same reasons that made Di María leave. We work hard and others get the praise..." -- Shots?"
Barcelona LeoMessi
2014-08-29 09:26
Barca_joe Det har länkats här flera gånger en bra sida där du kan streama matchen i efterhand i bra kvalité. Men annars kan du gå in på rojadirecta.me och trycka på forum och där kommer du hitta en tråd där dom du kan ladda ner matchen. Ska försöka hitta den andra sidan när jag kommer hem så kan jag pm:a dig. Om inte någon annan hinner före dvs.
Barcelona barca_joe
2014-08-29 09:08
Skriver frågan igen då det känns säkrare att få svar av någon som har bra koll istället för att jag ska hitta nån skit på Google själv. Nu kommer en fråga ni säkert fått svara på 100 gånger. Men finns det någon bra sida där du kan se matchen i efterhand utan att få veta resultatet? Och isåfall hur fort kommer matcherna upp på sidan?
Barcelona B.BOSS
2014-08-29 08:49
Om Song lämnar för hälften av det vi köpte honom för är det rätt så tillfredsställande.
Jesper
2014-08-29 03:02
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:

Det som alla redan vet vid det här laget är att Real särbehandlas. Knappast någonting nytt och varit välkänt för allmänheten ända sen Francos tid.

Förbundet är självklart inkonsekventa, det har jag aldrig sagt ett ord om. DÄREMOT! När de väl gör rätt så är det väl lönlöst att gnälla likt dig? Hur ska det ens kunna bli bättre om du börjar gnälla om aktioner där de faktist visar tendenser på förbättring? Om du tror att Barca skulle vara den enda klubben som blev orättvist behandlade så är du inget annat än fel ute. Jag håller med Atleticos supportrar om att Real spelarna borde blivit avstängda...

Du skriver "Det må så vara, men vad vi har för åsikter kvittar egentligen, men vilka åsikter man själv har betyder inte ett skit". Därefter avslutar du med "Där har du en dubbelmoral som faktiskt spelar roll och vi supportrar har all rätt att ilskna till". Okej, så om jag uppfattat det rätt så är din åsikt värdefull men inte andras? Varför yttrar du dig om dina tankar kring händelsen och hur du upplever saker & ting om andra inte ska få ha möjlighet till detta? Jag har en känsla av mina åsikter är minst lika mycket värda som dina i det här forumet.

Du kanske ska låta bli att läsa mina om mina kommentarer sårar dig så mycket? Slå upp ordet överkänslig. Herregud...
Barcelona Barclasico
2014-08-29 01:25
Barcelona midfielder Alex Song (26) has told his teammates during today's lunch with the squad and the staff that he will leave. [sport] Verkar vara klart!
Barcelona AndreD
2014-08-29 00:58
@Lion24:

Hehehe han kommer snart ha fler barn än bra spelade matcher de senaste tre åren
Annons: