/spanien/barcelona/forum/529.aspx/spanien/barcelona/forum/529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zibarca
2018-08-07 19:29
[QUOTE=S.Eto'o]Någon som vet när Coutinho officiellt får sitt portugisiska pass? Supercupen är nu på söndag och vi kommer förmodligen sälja mina
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S.Eto'o
2018-08-07 19:01
Någon som vet när Coutinho officiellt får sitt portugisiska pass? Supercupen är nu på söndag och vi kommer förmodligen sälja mina& marlon innan, men hur blir det med dem övriga? Malcom,Arthur,Coutinho och Vidal har alla icke EU pass och bara tre får vara inskrivna i matchtruppen. Tror Coutinho stannar hemma eftersom de andra har matchtempo på bena.
Barcelona S.Eto'o
2018-08-07 18:55
267 - Adama Traoré dribbled past an opponent on 267 occasions in the Championship last season; 132 more times than any other player in the competition. Ridiculous. Ryktas vara helt klar för wolves (ca 20 miljoner euro) som har satsat oerhört stort denna sommar. Får han äntligen sin genombrott i PL efter två misslyckade sejourer i Aston Villa samt Middlesbrough?
Barcelona jerkasss
2018-08-07 18:33
Jag försöker bara argumentera för att det finns lag som är bättre än vad deras resultat senaste året, senaste turneringen eller senaste matchen säger. Hur menar du: ”det är som det är” När man diskuterar hur bra ett lag kan vara i framtiden är väl saker verkligen inte som de är. Ett lag som åker mot mästarna och regerande mästarna i första omgången med en stor släng tillfälligheter och har två av de bästa anfallarna i världen skulle inte jag förutspå komma på 16 plats nästa år - för att saker är som de är
Barcelona FCB_Messi
2018-08-07 17:58
Jerkass Otur , tillfälligheter , domare. Man kan klaga på allt möjligt . Hade dom gjort så, hade domaren gjort så , hade vi gjort så, finns inget som heter så, nu ÄR det inte så . Nu är det som det är . Neymar och Mbappe kan hitta vilken form dom vill, fotboll är en lagsport. Jag rankar rutin och erfarenhet högre när det kommer till titlar . Barca och real är fööör bra när det kommer till den biten .
Barcelona jerkasss
2018-08-07 17:09
Mbappe har tagit flera kliv senaste tiden. Mer tveksamt om Neymar hittar tbx dock. Psg spelade ut Real på bortaplan med en yngre och sämre Mbappe. Folk stirrar sig blinda på tillfälligheter i fotboll. Psg fick en chans förra säsongen en match som betydde nått. De presterade ok men spelade ändå ut Real. Hade otur och släppte in 3 mål på 2 målchanser. Neymar skadade sig och tillsammans med ingångsresultatet tappade man självförtroendet inför returen. Hade vi simulerat förra säsongen 100 gånger tror jag Psg hade vunnit cl 35 Real 30, vi 15 och resterande lag 20
Barcelona FCB_Messi
2018-08-07 16:51
Jerkass Varför kommer PSG vara problemet ? Vad har dom bevisat hittills ? Om Neymar hittar tillbaka till formen och Mbappe fortsätter så kan inget stoppa dom säger du haha. Det har ju varit såååå svårt att stoppa dom hittills liksom .
Barcelona Nelson Umtiti
2018-08-07 16:40
Kollar på försäsongs highlights på Arthur som helt klart har varit den bästa spelaren dessa träningsmatcher och visat lite av vad han är kapabel till.

Jag sa i Januari när ryktena började ta ordentlig fart att han kommer bli en publik favorit just för saknaden av den spelartypen.
Kan inte vänta tills man får se honom mot hårt pressande lag, precis som Xavi är det oerhört svårt att ta bollen ifrån honom.

Arthur kommer bli en stjärna det är jag säker på, han kommer att nämnas bland spelare som Xavi, Modric, Verratti förr eller senare och han är bara 21.
Ojojoj vad det ska bli spännande att följa hans utveckling. Endast Valverde kan stoppa honom, och skador förstås men vi håller tummarna att han inte åker på någon jobbig skada.

Välkommen King Arthur :)
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-08-07 16:03
Konstigt att coutinho har nr 7 i nya pes spelet...
Barcelona Cule4Life
2018-08-07 15:52
Vidal " Att komma till Barca är ett stort steg framåt jämfört med Bayern" .
Barcelona S.Eto'o
2018-08-07 15:46
Arturo Vidal will wear the number '22' this season. Arthur will inherit Iniesta's number '8' and Malcom will take Arda's number '7'. [sport]
Barcelona jerkasss
2018-08-07 15:23
Passa bollen Ja, jag kan egentligen vara beredd att hålla med. Problemet heter ju P S G. Om Neymar kommer tillbaka i form och mbappe fortsätter tror jag tyvärr ingen kan stoppa dem.
Barcelona jayjay_okocha
2018-08-07 15:22
Bästa för säsongen vore om Suarez bänkas så ofta som möjligt och låta messi spela centralt som falsk 9 tillsammans med de unga som är mer löpvilliga. Sedan anser jag att vidal köpet är så nyttig då han kommer att kunna täcka stora ytor. Dessutom är han duktig med bollen så är ingen träbent mittfältare. Roterar VV smart så har Barca denna säsong ett mångsidigt och intressant lag. Däremot är min största rädsla VV feghet och oförmåga att få ut det bästa av spelarna. Gud tänk om man kunde få tillbaka en Pep med denna unga trupp!
Barcelona Cúles
2018-08-07 15:18
Exakt, det finns inget "Zidane-era" mot Peps. Tillfälligheter är rätt ord för Zidanes Madrid, annars hade man stått som segrare i ligan fler än 1 gång.

Peps Barca är förmodligen de bästa laget någonsin.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-07 15:15
Det som är skillnaden på oss och real. Vår klubb satsar på ALLA titlar. Inte skiter i cupen, vilar spelare i ligan för att sedan gå all in på cl. Vi hade kunnat vinna cl VARJE år om vi hade velat, men nej, vi satsar på alla titlar vilket är helt rätt. Det är en konst, inte att endast kriga om en titel o vinna den. Man ska kriga om alla titlar, annars är man bara en bluff. Och därför kommer real aldrig ta en trippel, dem är helt enkelt inte tillräckligt bra. Och det är den bittra sanningen för deras del. Att kalla sig ”världens bästa lag” när man kommer 17p efter i ligan o är körda redan i december är tamejfan skrattretande. Ställ vårt lag under pep mot zidanes real. Mama Mia, vi hade avgjort matchen efter första halvlek (och nej, jag överdriver inte). Och det är därför deras så kallade ”zidane-era” ALDRIG kommer kommas ihåg som den bästa. Peps Barca var flera nivåer högre, och det är inte ens någon diskussion. ”Zidane eran a la tillfälligheter”. Passar bra.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-08-07 15:06
Förr var jag ganska avundsjuk på real hur de skötte sina affärer, köp och försäljningar, summor osv. Nu är det nästan synd om dem, Ronaldo ville lämna so he did. Modric vill lämna för Inter men tvingas kvar, Kova begär mer tid på plan eller lämna så nu lämnar han på lån, säkert köpklausul på det från Chelsas sids, James lämnade för Bayern och jag tror Bayern skrattar sig lyckliga av det avtalet, först lån sen billig utköpsklausul på det. Är verkligen riktig nöjd med ledningens agerande denna sommar. Med allt, tillomed Vidal(trots att jag var emot det i början) men vi verkar ha fått honom för reapris.
Barcelona Cúles
2018-08-07 15:05
Paul Pogba has agreed personal terms on a five-year deal with Barcelona worth £100m. (Source: Mundo Deportivo)

Knappast.
Barcelona Passa_Bollen
2018-08-07 15:02
Får vi in Pogba med så har jag en känsla av att vi vinner trippeln 2 år i rad, alltså inte var ute ur cupen eller satsa enbart på ligan, vi krigar om högsta nivån och vinner allt som går att vinna 2 säsonger i rad
Barcelona Infinit8Don
2018-08-07 14:54
Enligt sport är Paco nära Watford på lån med en obligatorisk köpoption. Det tar jag.
Barcelona Nesto
2018-08-07 14:39
@CipanBarcelona:

Ser inga problem. Denis Suarez får gärna lämna över nr 6 till Puig sen ;)
Se länktips där Puig sitter i Xavis knä (grabben till höger)
Barcelona Cúles
2018-08-07 14:13
Överskattade Kovacic verkar gå på lån till Chelsea. Han har inte gjort ett skit för Real sen han kom till den klubben.
Barcelona oocbgb
2018-08-07 14:08
[QUOTE=Rambla~]Six months ago, Pep Segura notified the father of Riqui Puig that he would not renew his son's contract due to lack of physicality. Bartomeu stepped up and fixed it. [el pais] Denna jävla Segura. Vad har vi gjort för ont för tvingas dras med honom? Barto, gör din plikt nu och sparka ut fanskapet så fort sim möjligt. [/QUOTE] Abidal kan vara starten på legender vid flera positioner hos klubben vi alla älskar. Jag tänker el presidente som just president, Xavi som tränare såklart och Puyol som assisterande sportchef till Abidal.
Barcelona CipanBarcelona
2018-08-07 14:05
Arthur tar över nr8 efter Iniesta, va tycker ni?
2018-08-07 13:48
Segura får ju en att sakna Zubi.... Varför ska vi ha en sportchef över sportchefen? Abidal ska kunna ha direkt kontakt med barto och den administrativa delen, segura ska bara bort och vi ska anställa någon annan som ska sköta den EGNA sportverksamhet och inte blanda sig in i affärer gällandes a laget.
Barcelona Alvés - Por Que?
2018-08-07 13:22
Pogba kommer inte komma, kan garantera detta. Spara mitt inlägg.. Det återstår 3 dagar av PL fönstret och ifall Mourinho säljer Pogba och inte ersätter honom med någon vettig så får han sånt bakslag av fansen.

Plus vi har redan ett överbemannat mittfält.
Barcelona Rambla~
2018-08-07 13:10
Six months ago, Pep Segura notified the father of Riqui Puig that he would not renew his son's contract due to lack of physicality. Bartomeu stepped up and fixed it. [el pais] Denna jävla Segura. Vad har vi gjort för ont för tvingas dras med honom? Barto, gör din plikt nu och sparka ut fanskapet så fort sim möjligt.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-07 12:47
Tror inte vi hört det sista om pogba ännu. Känns som raiola har ett sista ess i rockärmen som han använder sista dygnet vid behov.
Barcelona oocbgb
2018-08-07 12:40
[QUOTE=Unicef1983]Någon som vet varför Marlon och Mina kör specifik träning ifrån resten av gruppen? [/QUOTE] Sport spekulerar i att de är på väg bort, vi får väl hoppas det stämmer.. "Both defenders are expected to leave the club this summer and the fact they are training away from the main group might suggest their futures are close to being resolved"
2018-08-07 12:20
Miranda has been told that Valverde counts on him, he will be the first team's backup for Jordi Alba this season, and will be included in the squad to face Sevilla in the Spanish Supercup next week. [sport] Hoppas han backar upp det nu
Barcelona Infinit8Don
2018-08-07 12:17
Endast Miranda o Puig från B-laget som körde med alaget imorse. Verkar som Miranda är den ”valde” att ersätta digne som backup till Alba. Bra val.
Annons: