/spanien/barcelona/forum/527.aspx/spanien/barcelona/forum/527.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2018-04-06 18:41
@JUSSI BJÖRLING:

Att ha och att använda är två helt olika saker. Titta på Coutinho. Misshandel redan och är inte ens nära frisparkarna när det är han efter Messi som är överlägset bäst på det. VV har några lirare men ändå använder han andra spelare som är träfötter. You digg?
Barcelona the cameroonians
2018-04-06 18:01
Enligt Gerard Romero räknar Valverde med Aleña nästa säsong. Hade det inte varit för att Romero blivit ännu en sell-out åt klubbledningen sedan han anslöt sig till Rac1 så hade jag trott på detta. Dessutom hade han fel om varenda transfer i somras. Inte lika trovärdig längre helt enkelt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-04-06 17:37
@DM1982:
Herregud nej! Vi hade vart helt ostoppbara med Neymar i laget. Nu är vi helt beroende av Messi. Om vi släppt lös både Messi och Neymar helt fritt offensivt med den defensiva strukturen och tryggheten vi har nu så hade vi krossat allt motstånd. Dembele och Coutinho har inte vart i närheten av att ha ersatt Neymar hittills. Dom är båda ljusår ifrån spelmässigt. Vad är positivt med att Neymar lämna? Att vi blivit sämre mer förutsägbara offensivt, och mer beroende av Messi? Att vi är tråkigare att kolla på? Jag förstår inte logiken i a5t säga att vi blivit bättre av att Neymar lämna. Valverde har fått ordning på defensiven och kramat fram resultat (trots) inte (pga) att Neymar försvunnit. Vårat anfall är inte i närheten av lika bra eller roligt att kolla på dom tidigare säsonger. Logiken är lika haltande som att Sverige skulle va bättre med Ola Ttoivonen på topp istället för zlatan bara för att Andersson olikt Hamrén får ut max av landslaget. Sverige hade vart ännu bättre med Zlatan i laget och Barca hade vart ännu bättre med Neymar i laget. Det är tränar bytet som gjort att det går bättre denna säsongen för han är bättre taktiskt och om taktiken sitter så kan det bara få bättre med bättre spelare som utför den taktiska planen
Barcelona Iniesta.70
2018-04-06 15:59
#5 sergiobusquets Ja, skönt att Abel är "vår", iallafall så kan ju inte nåt lag gräva fram han ur "bortskänkes-högen". Nää, lite ska det väl svida i kassan om man fingrar på våra talanger. Sen får vi väl se hur det hela artar sig för den unge herren. Finns tålamodet inom Barca att låta han växa fram som en påläggskalv till vår offensiv? Eller sköljs han bort i miljardinvesterings-vågorna när Barto and his bandits rustar för framtiden? Och, sist men inte minst, så får vi ju hoppas att grabbens utvecklingskurva exploderar under de närmsta säsongerna. En smart, teknisk lirare som borde ha en framtid inom klubben, om han fortsätter att utvecklas i rätt riktning. Men, själv tror jag tyvärr på the cameroonians hypotes: Ett år till i reservgänget, sen blir det att vandra i Sampers fotspår. Kröjjff Haha...angående the Glimmer-twins..:) Nja, jag har nog endast en sak gemensamt med Mr Richards (för det var väl han som du associerade med mig) och det är nog vår fadäs för "livets vatten". Men, nää, det är inte mycket "Rocks off" över mitt kära Barca just nu. Jo, visst, resultatmässigt går vi ju fram som en jäkla fotbolls-tyfon och sveper iväg det ena laget efter det andra. Och visst, JAG ska inte klanka ner på Mister Valverde för att han följer sin filosofi och lever efter principer jag själv inte följer. Nope, det är mig själv jag ska klandra i första hand. Sitter man med sin jäkla Samuel Adams Boston lager i soffan och fortfarande förväntar sig att nån jäkla talang som Alena från La Masia ska få sju minuter mot nåt halvtaskigt bottenlag när man leder ligan med femtioelva poäng, ja, då får jag fanimig skylla mig själv. Dom tiderna är över. Det har jag sakta men säker blivit varsle om under säsongen. Ja, tyvärr är jag inte den vassaste kniven i lådan när det kommer till att lower my expectations. Men, den senadte tiden har verkligheten hunnit ifatt mig och jag ser till att mobilen har fulladdat batteri när väl matchen startar.... Jo, ett tag trodde jag faktiskt att Barca som klubb iallafall stod vid ett vägskäl, ja, en klassisk "Crossroad". Men, nää. Nix, en one way street är det som gäller, finns inga alternativa -U-turns eller nån chans till häftiga handbromssvängar som får oss att studsa in på ett, åtminstone ideologiskt "sexigare" alternativ till väg. Its Bartos way or the Highway. Vilket betyder att vi gräver guld oavsett konsekvenser. Och självklart så är gräset fantastiskt mycket grönare på andra sidan, speciellt om det kostar en dyr penning.... Att en lirare som Puig får chansen att lattja lite med A-truppen och pissa i kors med Messi efter träningen är ju kul när man efteråt kan skicka ut bilder på alla sociala medier som visar att La Masia talangerna minsann får vara med och leka med de stora grabbarna. Det sorliga är ju att när väl Puig får chansen med B-gäddorna så handlar det om 8 minuter av 180 de senadte två matcherna, och då har mittfältet varit en fullkomlig katastrof..........Så, Ja, det är väl den verkligheten som kommit ikapp mig på sistone. Barcas brist på mod, ja, att INTE våga lira lirarna...Att riskminimering rules och betalar sig. Nää, att friskt vågat är hälften vunnet chansar vi inte med. Och varför skulle man? Vi har ju en trippel inom räckhåll om vi riskminimersr våra kort rätt. Och ändra på ett vinnande koncept för att underhålla folk? Nää, tyvärr chansar inte Mister med att snubbla på målrakan för sånna petitesser. Looks good on the outside, med tanke på resultaten, Made in La Masia ryggdunkningarna och en floskel slogan i form av Mes que un club. Stinks from the inside av olja, i form av sanslöst dyra köp, hutlösa löner, smutsiga affärer, cyniskt lir och tillsist, en total brist på satsning av egenodlat från just ...La Masia...
Barcelona 8 || #5 sergiobusquets
2018-04-06 14:41
Kröjff Du får inte glömma att även munir & sandro fick en hel del matcher och då ”konkurrerade” dom med msn...
Barcelona Kröjjff
2018-04-06 14:21
@Iniesta.70:
Bartra, dos Santos, Rafinha, Bojan, Pedro, Tello, Cuenca och Munir, för att nu nämna några La Masia- talanger, som aldrig nådde någon stjärnstatus att tala om i Barca A-sammanhang. Men säga vad man vill, de fick i alla fall chansen fullt ut i A-laget. Dessa namngivna spelare medverkade de facto i sammanlagt 554 matcher i finrummet. Och tar man bort Pedro som var närmast att bli mer eller mindre ordinarie, så stannar ändå slutsiffran på imponerande 350 matcher. Och om vi tar oss an Tello som jag själv tappade tron på efter ett fåtal matcher, när jag insett att löpsteget dolde en hel del brister, så konkurrerade han under sin tid i Barca först med en anfallstrio som Messi, Sanchez och Villa. Vilka från skillnad till dagens anfallare med Messi som det enda undantaget vid den tidpunkten, fick flytta på sig och ge plats och utrymme åt eventuella stjärnskott att visa om även dessa förmådde leva uppp till förväntningar, som övning vid träningspass givit vid känna. Säsongerna som följde så fick Tello fortsätta konkurrera med fler stora stjärnor. Och säga vad man man vill om hans insatser över tid, Tello fick tillräckligt med speltid och gavs verkligen chansen att visa vad han gick för i Barca A, genom att medverka i 59 matcher med laget innan det tog slut. Bojan är ett annat "pedagogiskt" exempel, på att man vågade pröva sig fram på den tiden. Betänk att Bojan under sin tid i A - truppen - förutom det lysande undantaget Lionel Messi- konkurrerade med anfallare som Ronaldinho, Eto'o, Henry, (Zlatan) och David Villa under årens lopp. Och fick ändå medverka i ett tremannaanfall, i så pass många matcher som 104. Och hade det inte varit för en kris på högerbacksplatsen, så hade förmodligen Lucho liksom Valverde väntat ut Sergi Roberto, tills denne tröttnat på att nöta bänk i skuggan av inköpta spelare så som exempelvis Gomes; den sistnämnde får från skillnad till somliga egenodlade stjärnskott i klubbens akademi, chans på chans att bevisa sig vara värd summan han kostade. Utan att för den skull övertyga nämnvärt.
2018-04-06 13:43
Iniesta.70 Varsågod Barcelona B coach Gerard Lopez, confirmed in his press conference that striker Abel Ruiz has renewed his contract. [@martinezferran]
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-04-06 11:41
@Cule4life:

Det har vi redan. Alena och Arthur är morgondagens mittfältare i Barcelona!
Barcelona Cule4life
2018-04-06 11:39
Vi har nog med bollvinnare. Vi behöver lirare med Barca touch på bollen.
Barcelona Dreamteam09
2018-04-06 11:10
@Cule4life:

HAha roligaste jag läst på länge, Dembele träfot? Nu är du ute o cyklar..Han har varit helt jävla briljant i Tottenham, stark med bra spelförståelse där han vinner tillbaka bollen 10 av 10 gånger. Han skulle helt klart vara ett stort tillskott i Barca!

Ändrade lite i inlägget. Undvik att vara nedlåtande i dina inlägg. "Gubben" och liknande undanbedes och är onödig provokation,/ mod
Barcelona Cule4life
2018-04-06 10:46
Tottenham kan få Gomes och vi får Erikssen. Självklart skjuter spurs sig I foten men vem bryr sig ifall dom hade accepterat. Dembele är en träfot vi ej behöver.
Barcelona Z_Z
2018-04-06 10:02
@messimal19:

Vore idioti att byta till oss ytterligare en 30-åring som garanterat också kommer få en tämligen hög lön. Finns ingen anledning att värva honom.
Barcelona Kröjjff
2018-04-06 09:22
the cameroonians och Iniesta.70: The glimmer twins - in exile on the main street.
Barcelona DM1982
2018-04-06 09:14
[QUOTE=II Barça II]”Längtan och saknaden efter Neymar är enorm.” Det är den absolut inte, eller ja kanske för hans fanboys. Sen är det knappats så att vi spelar tråkigt bara för att Neymar saknas, det handlar mer om att vi har en tränare som inte vågar ta några risker alls. Det var ju inte ”roligare” fotboll förra säsongen när Neymar var med? Vad vet jag, du kanske tyckte att 4-0 mot PSG och 3-0 mot Juve var jättekul. [/QUOTE] Håller med. Man kan väl tycka att det är lite trist att Neymar drog men när man får se hur laget presterar utan så tänker man knappt på att han är borta. Sedan så här det kommit in intressanta spelare istället, tänker främst på Coutinho och Dembele. Alba har fått nytt liv och man slipper en barnrumpa som vill lägga straffar och frisparkar. Överlag så har Neymars frånvaro varit positivt för Barça. Kan nog tänka mig att han ångrade sig rätt mycket att han drog. Hamnar i en skojarliga som inte många människor tittar på samtidigt som de skämmer ut sig i CL. Bra jobbat.
Barcelona Krabban94
2018-04-06 08:58
@Zyzz:

Nej, eftersom man redan slagit Juventus så kommer man nog helhjärtat gå för andra platsen. El Pasillo handlar om respekt mot vinnaren bara inte något man ska skämmas för eller se som skam att göra. Man hyllar bara vinnaren. Tror Real hellre blir andra än slutar bakom två rivaler.
Barcelona Zyzz
2018-04-06 08:12
Tror ni att Real kommer göra en läggmatch mot Atletico för att slippa el pasillo mot Barca? Det tror jag!
2018-04-06 08:09
FIFA agent Bayram Tutumlu said to Mynet.com that Gundogan to Barcelona in 2015 was practically done. "It was Luis Enrique who wanted Arda Turan so Gundogan could not go to Barcelona." Tack lucho....
Barcelona II Barça II
2018-04-06 08:04
”Längtan och saknaden efter Neymar är enorm.” Det är den absolut inte, eller ja kanske för hans fanboys. Sen är det knappats så att vi spelar tråkigt bara för att Neymar saknas, det handlar mer om att vi har en tränare som inte vågar ta några risker alls. Det var ju inte ”roligare” fotboll förra säsongen när Neymar var med? Vad vet jag, du kanske tyckte att 4-0 mot PSG och 3-0 mot Juve var jättekul.
2018-04-06 07:10
Jupp ronaldos teknik har ju visat sig vara enastående, även coutinhos där har han behöver 2-5 extra touch för att få kontroll på bollen. Endast en av dessa spelar centralt och det är modric, och ja han är något helt annat.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-04-06 06:36
@ 8 || #5 sergiobusquets:

Modric, Ronaldo och Coutinho har nog ett och annat att säga om den teorin....
2018-04-06 06:17
Dembele från Tottenham? Så vi ska fortsätta vara lika stabbiga och statiska?!? Har vi inte fått lära oss att det som ser bolltryggt i öarna = 0 bollkontroll i Spanien.
Barcelona messimal19
2018-04-06 00:45
Sägs att Tottenham jagar Gomes, rakt av byte mot Dembele och en återköpsklausul hade inte skadat, så får han tid att blomma och vi får en väl etablerad spelare som anses av många vara bästa spelaren i Tottenham
Barcelona Ribohn Fan
2018-04-06 00:31
Inte så tokigt att vinna en CL kvartsfinal med 4-1, när vi gör en av våra sämsta CL slutspels matcher någonsin. Egentligen är det bara Pique som når upp i prestation, några hyfsade, många helt bedrövliga. Men det värsta är ju underhållningsvärdet. Vi möter ett Roma på hemmaplan och vi väljer att spela mer eller mindre med en forward, trögt och långsamt mittfält och vi vågar inte ta med ytterbackarna i spelet. Det är nästan så att man börjar tappa tron på fotbollen. Längtan och saknaden efter Neymar är enorm.
Barcelona L10
2018-04-05 22:28
Helt seriöst så tycker jag att alla som startade mot Roma ska vila.
Vi möter ett av de sämre lagen i La Liga på hemma plan och vi ska vinna mot de med B-Laget.
Det är nu dem som ska spela dem viktiga matcherna ska vara fräscha

Ter Stegen
Semedo-Umtit/Mina-Vermalen-digne
Vidal-paulinho-Gomes-Coutinho
Dembel-Paco

Eller 4-3-3 med gomes-paulinho-coutinho på mittfältet och Vidal-Paco- Dembele på anfallet.

Vi ska vinna med det hör laget och vi har råd med kryss om det är sä. Tycker att VV borde tänka på dem viktiga matcherna som är kvar!
Barcelona Soko
2018-04-05 21:57
Vad tror ni på spansk - engelsk final i både CL och EL ?
Barcelona - Liverpool
Atletico - Arsenal
2018-04-05 21:43
Förlorar B-laget på lördag mot närmsta hotet Leonesa så bör han ryka. För svaret på din fråga angående hans veto är att nej - han har inte full kontroll. Du är inne på det själv, det du skrev om Hongla vs Puig. Merparten av de som köpts in till B-laget är en del av ledningens strategi att norpa åt sig talanger innan deras priser eskalerar. Problemet blir ju att de kommer i sån omfattning (34 på 3 säsonger!!!) att det blir omöjligt att fokusera på utveckling eftersom de måste spelas in för att prestera samtidigt som resultatet är extremt viktigt. För vilka "talanger" vill spela i spanska tredjedivisionen? Allt detta tar fokus från våra egna talanger och det blir varken hackat eller malet. De hamnar i skuggan och det är ju därför flera väljer att lämna "i tid" innan de hamnar just där.
Barcelona Iniesta.70
2018-04-05 21:28
Lopez..haha. Ja, jag har funderat fram och tillbaka angående den herren ett antal gånger.
Efter de flesta matcherna vill jag bara skepoa iväg karl'n! Ja, långt bort!
Men på ett plan så sympatiserar jag med killen, fan, han har ändå skickat in en bunt med Juvenil-A killar i B-laget och gett dom chansen. Men, frågan är om han får dom att utvecklas? Jag är helt klart skeptiskt till att behålla Lopez, men att byta nu? Nää, tror han sitter kvar säsongen ut.

Sen snackar han gott om Puig och Collado men lirar Rivera och Hongla?
Och att Martinez får lira är en gåta som inte ens Mr Holmes himself kan klura ut.
Min hypotes är att ju nån jäkel i styrelsen är släkt med träbenet. Finner tyvärr inget annat svar på den gåtan.

Men visst har jag velat sagt både det ena o andra till Mr Lopez.

Jag skickar tillbaka en passning. Har han veto när det gäller allt med B-laget? Eller styrs han av "onda" krafter som bakbinder Misters händer? Direktiv från "ovan"?
2018-04-05 21:08
Barcadinho Jag önskar att jag bodde där, men jag får nöja mig med att hålla mig uppdaterad via Ara.cat som är den bästa och mest seriösa källan när det gäller nyheter om Barça. Men jag ska se matchen mot Valencia nästa helg, så kom gärna ner och bjud på tapas... :-) Iniesta.70 Abel Ruiz kommer nog att stanna en säsong till i Barça B och sen blir det med största sannolikhet utlåning. Och visst vill Bartomeu försäkra sig om cashen. Gällande Griezmann så läste jag i påsken att det finns personer i sportledningen som överväger att istället satsa på Paco. Men allt annat tyder på att Griezmann är the one och det skulle förvåna mig om fransmannen inte kommer. Aleña är inte den spelartyp som Valverde föredrar, han kommer fortsätta satsa på Paulinho och Gomes och istället spela Coutinho och Arthur som kreativa mittfältare. Carles gör bäst i att lämna på lån till Betis och Quicqe Setien så att han får utvecklas under en mindre pragmatisk tränare. Sad but true. Förresten, tror du Gerard Lopez sitter kvar säsongen ut?
Barcelona Iniesta.70
2018-04-05 20:53
the cameroonians Nå, ryktena om att Alena lånas ut i sommar istället för att få ta klivet upp i A-truppen börjar cirkulera, väntat om du frågar mig. Själv har jag slutat hoppas på speltid eller en framtid för killar som Alena, Puig, Ruiz eller Mirandas....eller Navarros, Mortimers för den delen. Ruiz kontraktsförlängning handlar väl egentligen om att höja lirarens klausul å få pröjs för grabben, snarare än att slussa in killen bland de stora grabbarna. Ja menar, Barto vill väl inte "skänka" bort varje halvtaskig talang såsom man tvålade bort S.Gomez till Dortmund. Har du nån hypotes? Blir det en ny Galacticos värvning av Greizman som får culeserna runt om i världen att studsa av lycka och Barca kan surfa vidare på oljevågen av Neymar-stålarna medan vi skyller på att det inte finns nån talang i La Masia längre.....eller, så är det väl så att de talanglösa sitter i styrelserummet?
Barcelona Barcadinho.
2018-04-05 19:36
@the cameroonians:

Ibland undrar jag om du bor ett stenkast från Ciutat Esportiva och du sitter med ”gubbarna” och kollar på lagets träningar :-)
Säg till om det stämmer för då kommer jag upp en dag och bjuder på tapas.
Annons: