/spanien/barcelona/forum/522.aspx/spanien/barcelona/forum/522.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dûssel
2018-01-23 16:39
@ || Cillessen #1:

Barcelona har har lika djupa fickor . Men Barcelona behöver täcka upp förlusterna . Det behöver inte PSG eller shity. Men visst kanske klubben kan spendera stora summor pengar men inte lika ofta som dessa klubbar.
Barcelona nemo
2018-01-23 15:39
@ || Cillessen #1:

Tack för svaret, vet du om det blir svårt att få tag på 2 matchbiljetter nere i Barca eller behöver jag köpa dem i förväg?
Barcelona Kröjjff
2018-01-23 15:06
II Barça II " Om du nu ändå dröjer dig kvar, efter att liksom jag själv "sagt" tack och adjö för dagen på forumet, så tycker jag inte det är sakligt och genomtänkt att citera nyss nämnda ord och bestrida att så var fallet ifråga om den replik av Cillessen som jag syftade på, genom att referera till en tidigare.oneliner med underton. Rätt ska vara rätt. Fortsättning i eftertankens kranka blekhet (Shakespeare om Barcelonistas funderar över ordvalet): Förtjänar också framhållas att jag även tycker din som jag fattade det replik på ett tidigare inlägg av mig, också vara sakligt tillika genomtänkt. För till saken hör att saklighet inte är liktydigt med att man nödvändigtvis måste dra samma slutsats och tycka likadant. Det rör sig snarare om själva tonläget i det man skriver. Eftertänksamhet är för mig att man underbygger sitt eget resonemang med argument. Inte heller här behöver man vara överens i sak. Så nu har jag fått fram vad som dröjde sig kvar i huvudet. Övriga ordningsfrågor överlåter jag åt våra "mods".
Barcelona || Cillessen #1
2018-01-23 14:32
Ursäkter ursäkter Det är väl självklart att han behövde byta ut nästan hela city truppen? Ge människan tummen upp som kunde handplocka spelarna och få dom att prestera istället. Det är en konst sig! Jag säger inte att det är just ni två (men troligtvis) som klagade på att han gjorde dålig köp när han var i Barcelona?!? Nu när han gör bra köp och fortsätter sätta spelet i praktiken så skall det klagas på hans resurser =).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-01-23 14:23
@ || Cillessen #1:

Vi har en budget. Kasseras på våra egna inkomster, utgifter och omsättning. P.s.g har en budget baserar på Quatars bnp och City på förenade arab Emirates bnp. Det är lite skillnad.....
Barcelona II Barça II
2018-01-23 14:18
@ || Cillessen #1

Vi har spenderat pengarna vi fick för Neymar, Pep har spenderat närmare 5 miljarder utan att knappt sälja någon spelare. Går inte att jämföra Citys, (läs Arab Emiratens) obegränsade budget med Barcas.
2018-01-23 14:07
Du kan inte gå på peps obegränsade resursers när våra fickor är lika djupa. Vilken annan klubb kan spendera 1,5 miljarder på en spelare under januari? Eller 1 miljard på enbart talang.... Vi är väl den klubb utöver psg och man u som har spenderat mest senaste åren?
Barcelona II Barça II
2018-01-23 14:00
Tycker inte att det är en ”saklig och genomtänkt” replik att jämföra Pep, som just nu tränar ett lag med obegränsade reseurs, i den engelska ligan, med Valverde som tränar FC Barcelona i den spanska liga, världens bästa liga.

1. Pep och Valverde tränar lag i olika ligor, den förstnämnde tränar ett lag i en sämre liga.

2. Pep; har från första dagen haft obegränsade resurser och kan i princip köpa vem som helst, vilket han har gjort, spenderat närmare fem miljarder.
Valverde; förlorar sin näst viktigaste spelare och lyckas aldrig få in en ersättare, först sexmånader senare kommer ersättaren (Coutinho) och han får inte ens spela i CL. Utöver det har han en trupp med flera medelmåttor i mittfältet.

3. Det är fortfarande orättvist och framförallt orimligt att jämföra med Pep, även ifall de hade haft samma förutsättningar, då Pep är världens bästa tränare. Ska alla spelare jämföras med Messi?

Men om vi trots det ska jämföra dessa herrar, ja då är faktiskt Valverde fortfarande obesegrad i både liga och CL.

Sen kanske det klagas här inne när det kommer till laguttagningar och startelvor osv, men det gjordes detsamma även under Peps tid, det kommer alltid att klagas oavsett tränare, folk har helt enkelt olika åsikter.

Utöver det förstår jag inte varför Valverde jämför med Mourinho, bara för att man har ett kompakt spel innebär inte att ”fegspelar” likt Mourinho.

I slutändan så är det vinnaren som historien minns, hur fin fotboll Peps Barca spelade så hade hans era aldrig blivit ihågkommen på det sättet det görs idag om det inte vore för alla titlar.

Med det sagt, tackar jag för mig och önskar er en fortsatt trevlig tisdag.
2018-01-23 13:26
Kröjff Haha något liknande åtminstone, kan inte ha varit kul för pep i den sekvensen. Sen att Mourinho har blivit överkörd av pep ett antal gånger är något helt annat.
Barcelona Kröjjff
2018-01-23 12:58
PS.Och än idag är jag övertygad om att retstickan Mourinho viskade en spansk variant på "Bytt är bytt och kommer aldrig igen", i örat på Pep vid sidlinjen bakom Zlatan.DS.
Barcelona Kröjjff
2018-01-23 12:54
|| Cillessen #1

Tack för en saklig och genomtänkt replik. Jag tror jag har gjort mitt för dagen på forumet. Men vill först ta tillfället i akt, att ge dig fem rätt av fem möjliga när du framhåller "bytet" mellan Eto´o och Zlatan som en bidragande orsak till debaclet. Blir fortfarande lika förbannad som jag var, när sportbladet började spekulera om det.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-01-23 12:45
Har inte riktigt insett ännu att Coutinho tillhör oss, det är rätt sjukt. Ännu bättre att han kan växla av olika roller i laget, och hans skott är inte något att skoja om. En dröm för oss barcafans att ha honom! En barndomsdröm för Coutinho!
2018-01-23 12:43
Kröjff Kul att du nämner just mourinhos Inter. Han ska ju vara oerhört tacksam att pep sköt sig själv i foten genom bytet Zlatan-eto. Den affären hade en sådan sjuk påverkan på respektive klubb. För vår del i negativ bemärkelse Pep har gjort ett fantastisk jobb och prickat in värvningarna samt fått dom att spela en bra fotboll STUNDTALS. Det börjar se mer krampigt ut och mindre pep likt på senare tid. Skador att ta hänsyn till men ändå. Tycker att city och Barcelona är ganska jämnstarka i år, så pep har ju verkligen lyft city men det har även valverde gjort med det lucho lämnade bakom sig. Visst ingen bländande offensiv varje match eller en hel match. Men jisses vad stabila vi är och lägger ju in den högre växeln i andra halvlek. Får se nu när coutinho och iniesta är tillbaka samt Dembele kan ju bli riktigt publikfriande det här. Går ju inte att underskatta avtrycket vår nye mister har gjort på busken, iniesta och Alba den här säsongen. @camerooninas har varit inne på att valverdes riktiga prövning börjar den här sommaren. Där han kan fixa sin egna trupp och så vet vi vart det lutar åt. Pep behövde ett år med city innan han kunde justera det som HAN vill och det behöver valverde. Men jisses vilket jobb han har gjort i 6 månader med en usel trupp.
Barcelona Pep - El Míster
2018-01-23 12:29
Vårat offensiva spel kommer givetvis sättas på prov under vårkanten när vi möter bättre motstånd. Valverde har så här långt fokuserat på att bygga ett lag som tillsammans kan försvara bra men samtidigt straffa motståndarna på ett effektivt sätt.

Tillgången på offensiva spelare med kvalité har varit begränsad och Valverde har enligt mig fokuserat på helt rätt saker. Vi har inte haft spelare för det skönlir ni efterfrågar.

Jag tror offensiven kommer blomma ut så fort Coutinho och Dembouz får får kontinuerligt med speltid över en längre period - det är det absolut viktigaste. Messis nya lekkamrater ska in i laget helt enkelt. Offensivt sätt så har vi hittills sett hur Alba och Messi skapat ett helt nytt samarbete som tidigare säsonger sinkats av Neymar och Messis vilja att trilla boll med Dani Alves. Iniesta kommer få vila mer och kan ge sitt yttersta i CL.

Nej, det är alldeles för tidigt att måla fan på väggen och klaga på att Barca inte spelar tillräckligt vackert för ögat. Skärp er säger jag. Vissa matcher denna säsongen har vi ju briljerat offensivt. Ska man alltid jämföra med Peps Barca så kommer ni aldrig finna nöje i att kolla på Barca igen.
Barcelona Kröjjff
2018-01-23 12:18
@ || Cillessen #1:

Du är något på spåren där. Pep har visserligen inte vunnit någon stor titel med sitt City ännu. Men han har idogt och tålmodigt arbetat med en spelidé; även om han parallellt också delvis tvingats anpassa den efter hur det det spelas fotboll i Premier League. Men på lång sikt har det kommit löna sig, att ge sig hän åt "trial and error". Och som Pep emellanåt även ge unga talanger en chans på bekostnad av s k säkra kort. Truppen är inte i närheten av vad han hade att tillgå i Barcelona.

Men likväl lyckas han såvitt jag förstått, få ett tidigare mindre lyckat lag att börja spela attraktiv fotboll; som lönar sig även på poängtavlan och i tabellen. Det tog visserligen lite mer tid än vad många segersugna supportrar till Manchester City förväntat sig. Men skam den som ger sig hän åt att säkra hemåt samt tänka kortsiktigt, enligt principen en match i taget och anpassa sig efter motståndarna varje vecka.

Håller ni inte med? Då är det kanske dags att också "postumt" hylla Mourinho för hans förmåga att hålla Inter så italienskt kompakt, att en åtskilligt mindre bra spelartrupp än den Pep hade att tillgå då, inte bara segrade över oss i Champions League, utan bärgade hela tre titlar åt klubbägaren en och samma säsong?
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-01-23 11:43
Gör vi 13 mål de kommande 4 matcherna så har vi gjort precis lika många mål som Peps "roliga" city. Kom igen... gräset är inte grönare på andra sidan.
2018-01-23 11:30
Kanske dags att börja jämföra peps man c vs valverdes Barcelona istället...
2018-01-23 11:30
Kanske dags att börja jämföra peps man c vs valverdes Barcelona istället...
Barcelona Kröjjff
2018-01-23 11:09
II Barça II Vad jag inte förstår är hur det kan klagas matcherna igenom, under stort sett hela säsongen så långt härinne. Från allt till startelvor till hur matcherna har gestaltat sig över tid. För att i slutänden ändå handla om hyllningar. I sin helhet påminner det mig mer om Luchos trippelsäsong, än Pep Guardiolas år som vår tränare. Om fotboll bara handlar om att vinna matcher och titlar, så får vi väl i konsekvensen namn också lätta på förlåten och retroaktivt lytta på hatten för Real Madrids förra säsong?
Barcelona II Barça II
2018-01-23 10:43
Förstår inte de som klagar på Valverdes mer kompakta spel, saknar man när vi åkte till Bilbao och låg under med 3-0 i halvlek eller kanske bortamatcherna mot PSG och Juventus där vi mer eller mindre skämde ut oss?

Tillskillnad från Lucho så verkar Valverde ha en plan inför varje match och han vet exakt hur motståndarlaget ska spela och anpassar startelvan därefter. När han roterar, så gör han det måttligt, samtidigt som han ser till att samtliga spelare får spela och han vågar bänka både Messi och Suarez!

Varför måste alla tränare och trupper jämföras med Pep och hans trupp? Det är en direkt orättvis jämförelse då Pep är den bästa tränaren i Barcelonas historia och den truppen är den bästa truppen världen någonsin skådat.

Valverdes lag har gjort 57 mål på 20 matcher i ligan, det är ett målsnitt på 2.85 mål per match, men trots det anklagas han för tråkigt ”defensivt” spel….

Utöver det finns det flera skevenser där vi spelar ren tiki-taka fotboll.

Era krav/förväntningar/förhoppningar är inte rimliga.
Barcelona Kröjjff
2018-01-23 10:25
Ribohn Fan Där satte du ord på mina tankar. Och mer därtill eftersom du fick in Lagerbäck vid en tidpunkt då det på många håll och kanter firas att Barca har vunnit med hela 5-0 på bortaplan. Nollan säger faktiskt mycket mer om hur spelet tog sig form i matchen än femman.Bra jobbat! Kommer från och med nu fortsättningsvis sätta punkt för mina personliga påhopp. Du får tycka precis vad du vill. Det är till slut tanken som räknas.
Barcelona Cule4life
2018-01-23 10:03
Är numret verkligen orsaken nu att Coutinho inte spelar ? Att han väntar på Macheranos nr 14? Skitsnack. Nummer 7 finns och nu Rafinhas nr 12. Ta ett jävla numm3r så vi får se på lite magi.
2018-01-23 09:47
Nemo Ska själv ner till den matchen, paraderna bör vara dagen efter matchen. Svårt att se dom fira tidigare än sista matchen.
Barcelona nemo
2018-01-23 09:30
Hej,

Jag tänkte åka ner till Barca i maj och vill gärna tajma in ev. ligavinst. Jag ser att vi möter Sociedad på hemmaplan (sista matchen) 20:e maj. Är det då firandet av ligasegern drar igång? Jag tänkte på paraderna på gatorna etc. Eller är det redan när poängen har säkrats? (Ex. om vi har vunnit ligan poängmässigt med 3 matcher kvar).
Barcelona Passa_Bollen
2018-01-23 09:21
Med lånet av rafinhia så blir vi tvungna att sälja han för 33 miljoner ifall han gör dunder sucee med Inter?
Barcelona Ribohn Fan
2018-01-23 09:04
Jag hatar Bara tanken när jag ser Lagerbäck snart kommer att prata i CL studion, om Valverdes nya riskminimerade Barca fotboll, en s k Lagerbäck fotboll. Det trodde jag att jag aldrig skulle uppleva. Det är precis så vi spelar idag. Hålla laget kompakt centrerat. Tappar vi boll har vi alltid folk på rätt sida boll. Vänta på att motståndarna gör misstag för att skapa målchanser än att riskera för mycket i egna offensiva försök. Varför spelar han så här? Jag tror att det är han filosofi att ta den enkla vägen till kortsiktiga resultat, än att bygga ett eget fungerande anfallsfotboll, som är mycket svårare att genomföra. Skulle vi sprida ut oss som när en blomma får vatten vid våra uppspel, det tycker våran tränare är för stort risktagande. Jag ser också tre andra parametrar. Messis ovilja att spela ytterforward, gör att vi måste kompensera defensiven. Busquets avsaknad av rörlighet och snabbhet, hör att Valverde vill kompensera med två balansspelare. Det tredje är att vi har bara en mittback, med bra passningsfot sedan Mascherano ej är med. Frågan är nu vad som händer när vi har fått två offensiva spelare i Dembele och Coutinho. Vågar Valverde rubba på sitt riskminimerande spel och ta större risker med ett eget styrande anfallsfotboll.
Barcelona Cúles
2018-01-23 08:32
Tittar man på filmer från träningen t.ex. igår så ser ju Coutinho helt fit for fight ut.

Trist behöva vänta på nummer..
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-01-23 03:20
@Blaugrana83:

Nr 14
Barcelona Blaugrana83
2018-01-23 03:17
Är det någon som vet vilket nummer coutinho får??
Barcelona jayjay_okocha
2018-01-23 00:54
Då släpper vi den politiska diskussionen. Det inkluderar alla! Vi diskuterar fotboll här inne.

/Moderator.
Annons: