/spanien/barcelona/forum/520.aspx/spanien/barcelona/forum/520.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-07-21 19:08
@LennyRomario:

Han vill lämna men PSG kan inte värva. Det blir Neymar själv som blir förlöjligad . Synd att vi går misste om 2.2 miljard plus hans lön. Oj vad vi kunde ha köpt för de pengarna .
Barcelona LennyRomario
2017-07-21 19:03
Enligt Le Parisien har Neymar meddelat lagkamrater att han ska lämna. Då återstår frågan hur bra Le Parisien är på att avslöja fotbollsövergångar. Inte en aning faktiskt.
Barcelona jayjay_okocha
2017-07-21 18:47
Jag har full förståelse för att en 25 årig Neymar väljer att dra till ett lag där han är den största stjärnan. Vi ska förstå att Neymar har varit den "utvalde" i Brasilien i tidig ålder. Har man vant sig vid sådana förhållanden, så tror jag att det blir svårt att vilja vara nr 2, även om du vet att nr 1 är bättre än dig.

Barcelona kan dra väldigt mycket nytta av en eventuell försäljning, där man kan få in spelare av rang i viktiga positioner. En värvning av veratti, dembele eller dybala hade gjort mer nytta för laget, i sin helhet, än en gudabenådad Neymar. I slutändan är det 11 mannar på plan och fotbolll är en lagsport.

Detta betyder inte att jag önskar Neymar dåligt, eller att jag ifrågesätter hans karaktär. Fotboll är vilket jobb som helst. Har du lämnat ditt hemland, familj och vänner för att jobba, så ser du till att ta det jobbet som ger dig bästa förutsättning för att nå ditt mål. Sedan så tror jag att Brasilien kan dra nytta av att Neymar går till ett lag där han måste ta mer ansvar, inför kommande VM.

Peace n love!

Barcelona CRset
2017-07-21 18:35
Alltså jag har följt såpan under flera dagar precis som ni. Men helt ärligt, varför denna agg och hat mot neymar redan nu? varför är han inte välkommen till camp nou när säsongen drar igång? För killen har ju inte gjort NÅGOT. Han har inte gått ut i media, varken förnekat eller sagt att något är sant. Inte heller hans agent. Vi har inte sett några visuella bevis på att han har suttit i möte med PSG eller någon annan. Allt detta hat pga att en massa journalister skriver skit var tredje timme om. När Verratti ryktades till oss tidigare i sommar, så fanns det bildbevis på att han va på Ibiza och träffade barcaspelare, hans agent gick ut dagligen och sa att han ville till barca. TROTS det så hatade inte psgfansen honom och ville att han lämnade. Så jag tycker folk ska lugna ner sig lite med sitt hatande. För INGENTING är klart ännu. Neymar har inte sagt något eller hans agent. Detta kan som sagt vara ett spel från barca, detta kanske är ett sätt att vilseleda median för att sedan kunna arbeta i lugn o ro med värvningar vid sidan av. INGEN av oss vet nått, allt är bara ren o skär spekulation. Den uppfattningen jag har bildat mig är att allt verkar vara frid och fröjd för neymar, som befinner sig med sitt lag i USA, skrattar och skämtar och springer hand i hand med suarez och messi.Precis så som han har gjort i 3 års tid. Ifall han lämnar och NÄR det är officiellt så kan ni kasta hur mycket skit ni vill på honom, tills dess är det bara media som fuckar upp oss och får oss fans att dra åt olika håll.
Semedo
2017-07-21 18:34
Haha kupp mot PSG. Är Dani Alv€$ med på den? Han hamnade igår i PSG och agerar representant och hund för Nasser. Han svek också Pep och en återförening i city över en högre lön med PSG. Ja jag är irriterad över giriga brassar.
Barcelona MessiyoyO 10
2017-07-21 18:31
Gabriel Oroa dig inte, han kommer lämna. Han kan inte vara då korkad att få för sig att stanna kvar efter detta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2017-07-21 18:28
Allvarligt talat kan Neymar bara piss off så vi kan ta pengarna för honom och hämta Dembélé och någon annan. Vill absolut inte ha kvar honom här efter denna såpan. Kommer aldrig respektera honom igen. Han är död i mina ögon.

Spelar ingen roll om han gör hattrick i el Clasico eller självmant bär oss till trippeln. Aldrig att jag firar över en sådan människa.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-21 18:27
Breaking News. Neymar will remain at Barca because he has the biggest heart in Barca! Vill bara få er att skratta lite hahahaha.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-21 18:23
Jag håller på bli galen kan inte det hela bara bli klar så vi kan fokusera på forma vårt egna lag.
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-21 18:20
@Pep - El Míster:

Då kommer jag bli proppmätt på all skit jag får äta upp haha
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-21 18:19
Ponera att Messi och Neymar gjort en kupp mot PSG(Varför ägna sig åt sådant?) och ALLT tidningarna skriver är påhitt. Dom har helt enkelt gjort en kupp mot PSG och bekräftar sedan detta.

Då är väl allt förlåtet antar jag? Messi är med. Neymar övervägde inte ens flytten. Allt var på skoj liksom.
Barcelona Iniesta.70
2017-07-21 18:18
@neymar JR || Cillessen #1:

Haha...håller med:)
Barcelona Barcelonistas
2017-07-21 18:06
Financial fair play kan faktiskt vara det som räddar oss. PSG kommer ha problem med att betala en sån enorm summa kanske kommer dom då inkludera Veratti i dealen. Det hade varit en riktig bra affär för oss. #FuckNeymar!
Barcelona Basoli
2017-07-21 18:05
Hur kan ni hata någon så starkt över silly season rykten Hahah, det kan ju sluta med att han stannar och att det här är ett påhitt, det kan sluta med att han drar och som ni säger så vill vi inte ha kvar spelare som vill gå. Det är bara win-win.

Förstår förövrigt inte Varför ni gråter så mycket, vi har knappt haft nedgångar på ett drygt decennium och så fort vi inte vinner trippeln ett år så suger ledningen, neymar är en svikare, hela vår trupp är värdelös och real är bäst i världen på att värva och att spela fotboll. Hur många dåliga värvningar har inte real gjort? Lugna ner er och njut. Trist in Messi, trust in FC Barcelona och kom ihåg att vi är mer än bara en klubb.
Barcelona yeezus
2017-07-21 18:03
@Gabriel:

Håller med till punkt och pricka. Förlorat all respekt för honom för detta oavsett hur utgången blir. Men sure Ney, lycka till att bli Ballon d'or-vinnare i Ligue 1.
Barcelona Soko
2017-07-21 18:03
Gabriel

Fansen är tyvärr naiva och kommer älska honom ännu mera. Neymar kommer att framstå det hela som att han nobbat PSG och låtsas ha stort hjärta för Barca när det egentligen var omöjligt att köpa honom. Mig lurar han aldrig.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-07-21 18:01
Beloppet vi får för honom skiter jag blankt i, han kan gå gratis och jag kommer jubla. Är så jävla trött på den här typen av skit spelare, likt Rooney och ramos som gör allt för att pressa på mer pengar. Iväg med skiten eller håll honom på bänken. Detta sker vid varje silly season från hans sida, nej tänker inte alls lägga skiten på hans agent. Detta är hans ansvar och absolut ingen annans.
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-21 18:00
Mindfuck deluxe. Går och lägger mig och sover ett par timmar. Jaja, underhållande är det ju i alla fall. Aldrig sett något liknande.
Barcelona II Barça II
2017-07-21 18:00
Ni som sitter och hoppas att Neymar inte ska lämna. Vill ni verkligen ha kvar en som är såpass respektlös mot klubben och fansen? Ska det vara så här varje sillyseaon? Vi sitter och inte vet ifall han är kvar eller mr drama bestämmer sig för att flytta? Nej, Neymar för mig är slut som spelare, han kan bokstavligt talat dra åt helvete. Vem fan tror han att han är? Leka så här med världens finaste klubb? En funderande smiley? Du behöver inte fundera min vän, du är inte önskad i FC Barcelona. Neymar vill vara 1:a och är sur på Messi? Snälla nån han är inte ens fucking 2:a, Suarez överglänser han med hans mål och assister. Get the fuck out of here!
Barcelona Gabriel
2017-07-21 17:59
@ElRaval:

Neymar la inatt upp en post på sin Instagram när han ligger ner och posar där det ser ut sm att han funderar, dessutom lägger han till "funderar" emojin. Detta är sjukt respektlöst.

Att Messi lägger upp en nästan likadan bild är hundra procent en pik emot Neymar.
Barcelona ElRaval
2017-07-21 17:59
[QUOTE=ElRaval]hmm jag förstår inte hur Messis insta-post skulle vara riktad mot Neymar? vad har jag missat [/QUOTE] jaha nu såg jag Neymars post. haha
Barcelona Gabriel
2017-07-21 17:57
Ett stunt från Neymar?

Isånnafall har han skjutit sig rejält i foten. Jag vill inte ha kvar honom efter det här, han kan fuck off, så känner jag. Han är inte längre välkommen tillbaka till Camp Nou när första liga matchen spelas. Och jag lovar er att jag är långt ifrån ensam om att känna så här.

Skulle Neymar mot alla odds nu stanna så kommer han inse illa kvickt hur mycket han skadat sin egna image i Barcelona. Fansen kommer aldrig att förlåta det här. Han kommer bli tvungen att lämna direkt nästa sommar om han inte går nu.

Han kan dra till PSG. En spelare som tillhör Barcelona och är en av våra bäst betalda spelare och största stjärnor och ens överväger att lämna oss för den plast klubben förtjänar absolut inte att välkomnas tillbaka till Camp Nou. Han är inte värdig våran tröja längre, inte ens träningskläderna är han värd.

Ut med smutset, allvarligt. Vi är FC Barcelona, inte vilken mellan klubb som helst. Vi är en gigant. Neymar ska inte komma här och tro att han kan spela med oss. Respektlöst som fan.

Vill aldrig mer någonsin se honom på Camp Nou's gräsmatta igen om det inte är i PSG's färger så att Messi och Suarez kan lära den bortskämda snorungen vem hans riktiga pappa är.
Barcelona Soko
2017-07-21 17:57
Ni som vill att Neymar lämnar och vi får 2.2 miljard kommer bli besvikna. Neymar vill lämna men PSG tvekar på att köpa då de riskerar att bryta mot financial fair play. Festaren och hans pengakåta farsa kommer att misslyckas med flytten men de kommer att försöka pressa Barca på att förbättra hans kontrakt då de har stor familj att försörja .
Barcelona Cule4life
2017-07-21 17:55
Kan det vara så att Neymar absolut inte ska ngnstans.
Men att han och Messi jävlas med Barto för att få hit några klassvärvningar. Typ jävlas med att dom ska tro att han lämnar, Messi skriver inte på osv. Det känns ju som att Barto och hans junta är mer pressade än nånsin. Barto klarar ju inte ens värva någon som är hyfsat svår. Han gsr fått örfilar från klubbarna där Dembele Verstti Fybala Coutinho Thiago spelar.

Vettefan allt känns som spekulationer. Men jag tror inte Neymar lämnar. Den bilden alla snackar om när han ligger och tänker. Han kanske tänker på nästa säsong lr nått. Det är en helt vanlig bild. Han sa ju fan nyss att det var en skit bra säsong för honom personligen men inte titel mässigt. Hoppas på att det blir bättre nästa säsong med nya tränaren. Att han känner sig hemma i Barcelona och i gruppen. Efter den intervjun började PSG skiten dra igång. Om han skulle lämna skulle han inte sagt så lr åkt till USA med hela truppen. Dom skrattar säkert åt hela denna soppan på träningen.
Barcelona Dûssel
2017-07-21 17:52
@Gabriel:

Misslyckas? Ibland vill spelare gå vidare oavsett hur folk försöker.
Barcelona ElRaval
2017-07-21 17:52
[QUOTE=Gabriel]Jävla king Messi är. Det här är 100 procent dedikerat till Neymar! [/QUOTE] hmm jag förstår inte hur Messis insta-post skulle vara riktad mot Neymar? vad har jag missat
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-07-21 17:50
@Andresito:

Jepp jag tror inte heller han lämnar om jag ska vara ärlig. Men OM han nu gör det så gör det mig ingenting.
Semedo
2017-07-21 17:46
@Pep - El Míster:

Belletti. Gick sen till Chelsea och var omtyckt där med men du har rätt. Värvningsstopp från Brasilien efter N€ymar soppan.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-07-21 17:45
Messi: "I dare you to leave"
Barcelona Andresito
2017-07-21 17:42
Saxat från en optimistisk supporter som igår var säker på att Neymar skulle lämna men som idag har ändrat sig.

"The strategic Instagram posts. If Neymar had really made up his mind to go, he wouldn't be teasing the public. Instead of just waiting for a transfer deal to go through he's trying to make people think he's weighing the options here (his people also pushed this line to Brazilian papers yesterday)

How hard his camp has been selling this story to reporters. Again, if he were committed to going to PSG the media games would work against him, not for him. A player who knows he's moving doesn't need the damaging spectacle. But he's got to sell this story not just to the public but to PSG too, since they have to believe they're actually going to buy him for any of this to work. I think the reports about him calling PSG players were true but they were part of that two pronged strategy"

Det hela kan vara en enorm tease från Neymar där även hans entourage är inblandade. Det första stycket fick mig att tänka till, varför läggs en sådan bild upp om man har tänkt lämna?

Gårdagens kvällsträning i länktips.
Kan ni tänka er när Neymar säger "grabbar, jag har bestämt mig för att gå till PSG" varpå Messi & Suárez frågar "varför i hela friden ska du gå dit?".
Vad svarar Neymar då? "Jag är trött på att stå i din skugga och vill tjäna mer pengar"? Fullständigt orimligt om man tänker efter.
Annons: