/spanien/barcelona/forum/518.aspx/spanien/barcelona/forum/518.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Yellow cake
2017-07-19 22:32
Pep släppte ju Ronaldinho, Yaya m.fl. och man undrade vad han höll på med.. resten är som man brukar säga historia
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-19 22:24
Är det bara jag som är orolig eller?? Kan någon lugna ner mig med något.... Det känns inte bra, pengar börjar få många spelare att tänka om ORDENTLIGT!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Yellow cake
2017-07-19 22:23
@Gabriel:

Min känsla har ju dock alltid varit att om Thiago SIlva kommit hade Barca fortsatt dominerat i minst två-tre säsonger till. Med Macherano som omskolad mittback och Puyol alltmer skadebenägen för att slutligen lägga skorna på hyllan så blev det bra, men inte så stabilt det hade kunnat bli..
Barcelona Gabriel
2017-07-19 22:03
Seriöst tycker vi ska släppa Verratti nu. På riktigt, I'm over it. Trött på det, han kommer att stanna. Allt pekar på det. Bara släpp honom. Han kommer att förnya med PSG och that's it.

Det finns andra goa spelare där ute, ja det hade varit underbart med Verratti men man kan inte alltid få allt man pekar på. Låt oss fokusera oss på att hämta Eriksen och en av Torreira/Pjanic istället. Världen slutar inte med Verratti precis som den inte slutade med Thiago Silva.
Barcelona Soko
2017-07-19 21:49
@Davids3:

Jag är nu orolig att de med fina pengar kommer att förstärka och göra laget ännu bättre. Så vi ska avvakta med att glädjas.
Barcelona Gabriel
2017-07-19 21:48
Att sälja Neymar tjänar inget syfte längre pga hans låga utköpsklausul som sattes så sent som bara förra sommaren. På bara 1 år har marknaden totalt kraschat och är i nuläget sönder. En spelare som Morata går för 80M€ medans Ceballos klausul är 500M€. Neymar för 222M€ är ett kap i dagens marknad och om någon (PSG) skulle betala den och lyckas fiska över Neymar till deras sida så skulle det vara en otroligt dålig deal för oss.

För 1 år sen hade vi säkerligen kunnat få 3 riktigt bra spelare för det där, men i dagens marknad får vi som mest 1 bra spelare. Att dessutom lägga de pengarna i våran styrelses händer är som att begå självmord. Vi måste bita i det sura äpplet och förnya Neymars kontrakt, ge honom ytterliggare igen en högre lön och höja hans utköpsklausul rejält den här gången. Såppass mycket att ingen klubb ska kunna hota med att betala hans utköpsklausul, och så att den dagen han lämnar, så är det vi som bestämmer när och för hur mycket han lämnar för.

Förnya Neymars kontrakt nu!
Barcelona Davids3
2017-07-19 21:46
Vi kan väl glädjas åt att Reals trupp definitivt inte är lika bred som färra säsong, nu utan James och Morata. Men fina pengar de gör..
Barcelona Lion24
2017-07-19 21:28
Om man ska sälja Neymar så menar jag att man inte behöver vara ute efter en identisk spelare, som Hazard eller Dembele. Utöver Messi vill jag ha anfallare som har väldigt minimal kontakt med bollen, men man ska ha tillräckligt teknik för att kunna skapa en målchans på den sista tredjedelen. Jag vill gå tillbaka till att ge bollen till mittfältet för det är utifrån mittfältet du kan kontrollera en match, vilket är logiskt. Du kan inte kontrollera spelet från backlinjen för då blir det för defensivt och du kan inte kontrollera spelet från anfallarna för då blir det för offensivt, enkel matematik. Jag vill ha yttrar med minimal kontakt som endast ska passa den vidare så fort dom fått den på så sätt att bollen jobbar.

Hur och varför ''jobbar'' bollen? Vad menar jag? Jo, när bollen alltid är i fart så jobbar den. Och när bollen jobbar då jobbar motståndaren (springer). När bollen jobbar så är det en tid för motståndaren där förvirring, frustration och missplacering på zoner dyker upp. När bollen stannar, då stannar försvararna och på det sättet kan dom tänka ut faror i lugn och ro. Bollen måste alltså alltid jobba, alltid vara i fart. Jag vill inte ha 5 mittfältare och anfallare där alla är ''med-boll-spelare''. För mig är det ett individualistiskt lag. Jag vill ha ett lag med olika roller för olika spelare.

På länktips är det ett klassiskt mål som jag säkert länkat flera gånger igenom åren. För att förstå vilken nytta en spelare utan boll gör så rekommenderar jag att man enbart studerar Pedro i den sekvensen. Man får glömma de geniala mittfältarna i Iniesta, Xavi och Messi för en stund men det målet görs på grund av Pedro, utan att ha haft bollkontakt. Samma gäller Villa ute på kanten som nästan slickar linjen för att situationen med Pedro-Iniesta ska uppstå. Om man studerar Pedro så ser man hur allt han gör är medvetet och planerat. Han luckrar upp Pepe från sin zon (man hade i det här fallet studerat Madrid och sett att de följer med sina spelare ur sina zoner) samtidigt som han ''gömmer'' Iniesta för Pedro får det se ut som att han är ''faran med boll''. Han har lurat upp Pepe, Iniesta är helt fri och Pedro utnyttjar sen den lediga ytan Pepe lämnar.

Då kommer nästa problem för Madrid och den problemet får Carvalho. Egentligen har Carvalho två problem: 1. Pedro som springer på en helt ledig yta, 2: Xavi som tänker utnyttja Carvalhos yta om Carvalho ska täcka upp Pepes yta. Carvalho blir nästan tagen ur sängen där han inte riktigt vet vilken yta som är farligt och vilken yta han ska täcka upp. I den förvirringen uppstår minst ett misstag och Xavi är helt fri.

För mig är det här en historisk situation som visar maximal spelintelligens där vissa spelare har olika roller i spelet. Villa och Pedro är inga Neymar, Hazard eller trollgubbar, men dom är lagspelare som möjliggör till att laget går före allt annat. Det är den är typen av fotboll jag återigen vill se igen och nej Verratti behöver inte vara lika bra som Xavi, jag vet det men du utvecklar spelare när dom kommer hit till den system som jag precis länkade till. Xavi exploderade inte förrän han var 28-29 så det finns all tid till att utveckla och utbilda nya spelare till ett system som enbart fokuserar på laget och inte jaget.
Chrome
2017-07-19 21:26
@Fcb88:

Precis. Morata var en startspelare i CL-finalen 2015 och är bland en av få spelare som gjort mål i båda semifinalerna och final. Han besitter alla kvalitéer som man förväntar sig från en 9:a med sin längd, snabbhet, målsinne etc. Klart som tusan att Chelsea förväntades punga ut en rejäl summa för Morata. En bra business däremot är när Real Madrid sålde Mariano till Lyon för €8m. En 24-åring nobody som inte gjort ett skit ärligt talat.

Personligen, så är jag oerhört glad att Real Madrid gör sig av med en fantastisk reservanfallare som Morata. Han har onekligen varit en mycket nyttig spelare som Zidane kunde slänga in när Real Madrid behövde ett mål eller när det var dags att rotera laget.

Deras enda back-up till Karim Benzema, är Mayoral som spelade totalt 126 minuter för Wolfsburg. Ett lag som slutade på 17:de plats och undvek nedflyttning via play-off.

Om Benzema skulle åka på en långtidsskada, så har jag väldigt svårt att se hur Real Madrid skulle klara sig utan fransmannen om dom inte värvar en ersättare till Morata.
Barcelona Bollinnehavet
Att Verratti byter agent kan betyda flera olika saker. 1. Nasser blev såklart förbannad på den Di Camplis uttalanden och Verratti bytte för att klappa medhårs igen. 2. Nasser inser att Verratti är väldigt olycklig i PSG och förstår att han behöver sälja honom. Men stolt som han är så vill han inte att Di Campli ska tjäna pengar och därför har lovat Verratti en försäljning om han byter agent. 3. Den förre agenten fick inte till en försäljning och därför vänder Verratti sig nu till Mino Raiola som är känd för att få till försäljningar. Själv tror jag faktiskt på punkt 1. Med tanke på videon så tror jag att Verratti inser själv att han kan glömma en försäljning och nu gör han allt i sin makt för att hålla sig vän med Nasser. Punkt 2 känns som ett riktigt långskott haha även om han hoppas på det då det öppnar upp för en försäljning. Punkt 3 känns inte heller helt realistiskt om jag ska vara ärlig. För jag ser inte hur Verratti först går med på den förnedrande videon för att sedan fortsätta sin kamp för försäljning. Och med Raiola som agent så blir Verratti plötsligt lite mindre attraktiv att ha i sitt lag. Även om jag fortfarande hoppas. EDIT: Jag lägger till en punkt 4 också. Nasser är helt enkelt ett svin och tvingar Verratti byta agent för att visa vem som bestämmer. Också väldigt troligt.
Barcelona Soko
Verattis tidigare agent har ju "sårat" Nasser rejält då han gick ut i media och så att Veratti är fången av emiren. Lite dumt och naivt strategi kan man säga för att få Veratti till Barca och tjäna själv en bra slant.. Nu fick han istället sparken . Undrar också hur mycket Veratti fick av Nasser för att sparka agenten.
Barcelona Rambla~
2017-07-19 21:24
Begriper inte hur klubbar tillåts ställa ultimatum till spelare vilken agent de ska få ha. Patetiskt är vad det är.
Barcelona Gonzalez_Barca
2017-07-19 21:20
Att ni fortfarande diskuterar Veratti.. Han kommer inte komma, let it go..
Barcelona Gabriel
2017-07-19 21:18
Att Verratti nu byter agent till Raiola ser jag absolut inte som någonting positivt för oss, det ryktas att det är PSG som ställt det kravet på Verratti att hab ska byta agent då de blev arga på Di Campli. Sedan kan man självklart tycka vad man själv vill om att Verratti lyssnar som en hund och gör som de vill. Men EM värvning av Verratti ser nu ännu mer omöjligt ut än vad det gjorde innan.
Barcelona S.Eto'o
2017-07-19 21:14
Negativt!!! Dicampi var den som pusha verratti för en värvning till oss och Nasser blev irriterad på honom.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-19 21:14
Vår ledning är för dåliga för att vi ska kunna sälja spelare som Arda för bra pris.
Hade Arda varit i Real så hade Real sålt honom för minst 400-500 miljoner.

En bra ledning gör mkt, om man gör bra affärer vilket hade även gjort laget bättre.

Vi har fått in spelare som är OK men inte direkt megastjärnor. Sist vi gjorde en megavärvning var 2014 och det var en viss Suarez för 82 miljoner.

Värvar vi Verrati med denna ledningen kommer jag personliga bjuda alla här på familjePizza hahahaha. Ni förstår vad jag menar :)
Barcelona S.Eto'o
2017-07-19 21:12
Xavi: "Athletic beat us in Spanish Supercup. I think Barca will play very well under Valverde & we'd see the game we used to w/ Pep & Tito." Märks tydligt att Xavi var emot Lucho spelidé. Det är dags att använda Iniesta och busquets som eleganta spelare istället att få dem springa runt som om de vore kante.
Chrome
2017-07-19 21:10
@Gabriel:

Kallas för inflation. Transfersummorna som ansågs vara helt sjukt för 3-4 år sedan, har numera blivit "normalt" sett utifrån dagens transfermarknad.
Barcelona Soko
2017-07-19 21:03
Lionel12

Negativt förstås. Om vi nu vill värva Veratti måste vi förutom att betala PSG 800 miljoner även betala till Raiola 500.
Barcelona Lionel12
2017-07-19 20:57
Enligt Veratti själv så har han nu bytt agent till självaste Mino Raiola. Han har på italienska bekräftat detta via en text på sin instagram, In o läs. Jag fixar inte riktigt italienskan men man förstår vad som menas samt att någon vänlig själ med korta ord förklarat texten. Vet inte om det är negativt eller positivt. Återstår att se.
Barcelona ElRaval
2017-07-19 20:56
800 miljoner för Morata... herrehud säger jag bara..
Barcelona Fcb88
2017-07-19 20:52
@BARCA-més que un club:

Är de inte också för att vi köper så pass mediokra bänkspelare att inga större lag vill öppna plånboken för dessa?
Barcelona Soko
2017-07-19 20:47
@Cúles:

Nästa att säljas är Danilo som går till City för 30 miljoner euro.
30 miljoner kan vi dröma om för några av våra bänk spelare.
Barcelona Soko
2017-07-19 20:40
@II Barça II:

Nu kommer de att köpa Mbampe för nästan samma pengar.
Barcelona Port Olímpic.
2017-07-19 20:13
Folk är roliga härinne. Neymar är topp 5 i världen och är efter Messi viktigaste spelaren för Barca. Han var den som skapade mest chanser för sina medspelare föregående säsong och gör otrolig nytta i spelet. Säljer vi Neymar så behöver vi få in en kreativ offensiv spelare av rang för att fylla hans skor. Jag vet dock inte om det finns någon sådan i dagsläget som skulle vara rimlig att få loss? Kan tyvärr inte komma på ett enda namn.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-07-19 20:07
Barca får lära sig och sälja som Real respekt, vår ledning är skit på sälja spelare
Barcelona Cúles
2017-07-19 20:04
Sinnessjuka pengar för en dussinlirare som Morata.
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-19 20:01
Rambla Word.
Barcelona Gabriel
2017-07-19 19:58
Madness.
Barcelona II Barça II
2017-07-19 19:47
Morata är klar för Chelsea, Real Madrid får hela 800 miljoner kronor för Morata. Det är helt sinnessjukt.
Annons: