/spanien/barcelona/forum/517.aspx/spanien/barcelona/forum/517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 7 || #5 sergiobusquets
2018-04-10 20:52
Vad i helvete gör umtiti, så jävla loj
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Davids3
2018-04-10 20:52
City 1-0 efter 2 min.
Pep har den där gula bandet som en kung.
Barcelona Z_Z
2018-04-10 20:51
Så otroligt dåligt.
2018-04-10 20:51
Semedo sen han kom tillbaka från skadan är som en helt ny spelare. Jisses vad bra han är nu!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-04-10 20:49
Bra start.

2 avslut inom 4 min
Barcelona Dreamteam09
2018-04-10 20:45
Gräset ser ju allt annat än bra ut :)
2018-04-10 20:40
Suarez får starta oavsett prestationer, jätte kul.... Nej han behöver ingen vila utan han behöver bli bänkad! Rätt att ge Roberto chansen där igen, 90 minuter räcker inte alltid för att visa upp sig och ta chansen.
Barcelona Dreamteam09
2018-04-10 20:33
Varför spela Roberto istället för Dembele på högern?!!!!!
Barcelona Andresito
2018-04-10 20:33
4-4-2 som förra veckan. Roberto framför Semedo.
Barcelona Davids3
2018-04-10 20:32
Verkar som alla har haft problem med att komma in på forumet likt mig.

Här är elvan:
Ter Stegen, Semedo, Piqué, Umtiti, Alba, Busquets, Rakitic, Iniesta, Sergi Roberto, Messi o Suárez.

Roberto som mitt eller ytter? Är målet att spela alla positioner inom 2 veckor :P
Barcelona Cule4life
2018-04-10 16:19
Som jag tror definitivt kommer lämna är Vidal Gomes Digne Paco

Dom som kan lämna är Iniesta Rakitic Denis och eventuellt Suarez. Oj vilka löneposter som kommer frigöras med Vidal & co och Suarez löner te.x. Det är typ 30-40 milj euro bara i löner där.

Den som borde lånas ut är Mina som bör få känna på ordinarie europeisk fotboll varje vecka. Och i samma veva borde man kalla hem Marlon som är i princip ordinarie i Nice med Dante.

De som verkar på ingång är Griezmann, Arthur och Alena.
En ny vänsterback bör handlas in känns det som. Men inte för dyr. Men helt klart någon intressant ung som är på uppgång. Alba är trots allt fortfarande ganska ung.
Barcelona Xavi #6
2018-04-10 14:36
Suarez kommer inte lämna för att klara av länebudgeten utan det är snarare försäljningar utav Paco, Gomes och Rafinha som kommer att finansiera köpet av Griezmann och hans lön.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-04-10 13:41
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Bs. Det hade vart en sak om Suarez va en truppspelare och hade lön därefter. Men den monsterlönen han sitter på är det dock helt uteslutet att ledningen skulle hålla kvar honom barq för att göra Messi "nöjd". Nu tror.jag dock att Suarez stannat nästa säsong av den enkla anledningen a tt jag inte tror vare sig väljer de eller ledningen vill bli av med honom ens på sportsliga grunder. Även om Griezmann kommer.
Barcelona Duda
2018-04-10 13:34
Katalano

Jag håller med dig, jag undrar bara om det verkligen finns något som tyder på att Suarez verkligen kommer att lämna i sommar. För med facit i hand så pekar allt på att han stannar ett tag till. Såklart så är ingen större än klubben, det där med att Messi och Suarez är bästa polare ser jag bara som en liten extra detalj som inte är direkt avgörande, där emot tror jag att det har kan ha en viss påverkan ifall Messi nu får säga sitt.
Barcelona Katalano
2018-04-10 12:13
Duda Josep "Pep" Guardiola Sala Ingenstans har jag skrivit att jag vill att Suarez lämnar, det är bra spekulationer. Men om Griezmann värvas, hur ska vi klara av lönebudgeten med alla stjärnor i laget kombinerat med att våra mediokra spelare har så lukrativa kontrakt? För övrigt tycker jag att argumentet att Suarez är bäste vän med Messi är löjligt. Visst att Messi får viss särbehandling, men de är fotbollsproffs och är väl medvetna om allt som det innebär. Självklart ska trivsel och kemi vara viktiga när man bygger ett lag, men det trumfar inte allt annat som väger in när man väljer om man ska behålla spelare eller inte utan är bara en komponent.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2018-04-10 11:23
Ni som vill få bort suarez, dröm säger jag bara. Så länge Messi blir kvar så kommer suarez vara kvar.

Annan femma om suarez själv vill lämna.
Barcelona Duda
2018-04-10 10:41
Jag undrar, åter igen, hur ni tänker när ni säger att Suarez ska bort? Vill inte låta som en repad skiva men, med några år kvar på sitt kontrakt, skyhög lön, med att han börjar bli till åren, och att han är ordinarie hos oss och att han är bästa kompis med Leo, vad tyder på att han kommer lämna i sommar? Vilken klubb ska han gå till? Jag undrar bara om det verkligen finns någon grund i det hela, eller om det bara är spekulationer/önsketänkande.
Barcelona Katalano
2018-04-10 09:39
Suarez9

Nä såklart, Arda var inge höjdarvärvning, men framförallt av andra anledningar än hans arbetskapacitet.

Som du är inne på så blir det lite väl många stjärnor i truppen vid en värvning av Griezmann. Det belastar lönebudgeten något enormt och vi har redan högst löner i världen idag. Jag ser därför inte hur Suarez kan vara kvar vid en sådan värvning. Vi måste såklart rensa bland andra spelare också där Gomes står först på tur. Alena är redo att flyttas upp och skulle kunna hålla nere lönebudgeten något.

Ang spelstilen så är jag inte heller nöjd med hur spelet ser ut, men det lämnar jag i övrigt åt ett annat inlägg. Har redan behandlat det så många gånger så tror de flesta vet vart jag står i frågan.
Barcelona Suarez9
2018-04-09 23:14
@Katalano:
Det borde jag nästan förstå själv när man spelar för Diego Simone men inte så goda minnen från den senaste spelaren som kom hit hehe.. Enligt alla medier och om man läser på forumet så verkar han ju i princip klar. Blir intressant att se hur Barca får ihop det hela ekonomiskt och sportsligt. Messi, Suarez, Dembele, Griezmann och Coutinho känns lite väl för mycket. Samtidigt som det behövs ny mittback och vänsterback. Bolltryggmittfältare och ja kanske till och med en ny mister. Svårt att kritisera någon tränare som har gjort det så j*vla bra. Men det påminner lite om Capello i Real. Du kan vinna men när du kommer till Barca så måste du förstå att man gör det på ett specifikt sätt. ps. snälla jag jämför inte med Pep. Utan nu tycker jag att vi ser mer ut som Juve än Barca.
Barcelona Davids3
2018-04-09 20:21
Under de senaste 5 åren har Real mött Barca och Atletico 10 gånger på Benabeu i ligan. Man har endast vunnit ett möte av dessa 10. Utan flipp, men detta är skämmigt.
Barcelona Mido
2018-04-09 20:07
Om neymars bild med Messi, handlar om att de 2 kommer vara ett ansikte för mastercard under VM. Varsågoda
Barcelona FCB_Messi
2018-04-09 18:18
Neymars instabild säger absolut ingenting . Att ni ens kan tänka er det. Det är större chans att Neymar kommer tillbaka till oss än att Messi går dit Neymar är . Har fortfarande en känsla av att Neymar kommer komma tillbaka till Barca . Speciellt nu när Coutinho är där också . Semedo-pique-Umtiti-Alba Rakitic Busquets Coutinho Messi Griezmann Neymar
Barcelona Xavi #6
2018-04-09 17:37
Hur kan man ens oroa sig över att Messi ska lämna? Iniesta, Messi, Busquets, Roberto och Pique m.m är spelare som har spenderat hela sitt liv i Barcelona och älskar klubben. Alla är ju inte som den pengakåta brassen..
Barcelona God is a five letter word - Messi
2018-04-09 17:28
@Smogen:

Det är ju det logiska, men vad oljeshejkerna har för sig vet ingen. Kommer sluta med att de försöker värva Messi, hans tre söner och kusinerna i Argentina som har fuffens för sig.
Barcelona Smogen
2018-04-09 17:19
@God is a five letter word - Messi:

Nej, inte direkt. :) eller i så fall för att Neymar ska komma tillbaka. ;)

Men gissar på att dom ska göra något reklamgig eller charity match eller liknande tillsammans.

Fast visst, vad ligger Messis buyout på? 7 miljarder? Lycka till....
Barcelona God is a five letter word - Messi
2018-04-09 17:03
Någon som sett Neymars senaste instagrambild?

https://www.instagram.com/p/BhU1MrRgOb5/?taken-by=neymarjr

"When my and my friend Messi unite, great things happen. I've already told you enough. Stay tuned!"

Även om chansen är ytterst liten så kan man inte påstå att man inte blir lite orolig? Usch mår illa av bara tanken att Messi ska lämna.
Barcelona Beast Puyol
2018-04-09 16:50
Ronaldinho hade lite o säga om just Messi.... Ronaldinho: “I won’t get tired of eulogising about Messi. He’s not just a great player; he’s a great person, a great human being. That’s the kind of thing we must never tire of praising & when he gets on that field, well, then we could end up speaking for a whole year about him.”
Barcelona DM1982
2018-04-09 16:20
Man ska inte underskatta sin motståndare men finns det någon match som Messi kan vilas så är det mot Roma. Han behöver inte spela alla matcher.
Barcelona Beast Puyol
2018-04-09 15:15
Radja Nainggolan är en spelare med massor med tekniska finesser men killen är så ful i sina tacklingar. Hur många har han inte skadat och dem som har blivit skadade av Radja Nainggolan har varit borta rätt länge. Hoppas Messi INTE startar för man vet aldrig med skador. Skulle Messi gå sönder är vår UCL resa över. Men låt oss hoppas att Messi förblir frisk.
Barcelona 09Triplete15
2018-04-09 15:12
Finner det smått osannolikt att man bänkar Messi i en Champions League-kvartsfinal men Valverde hittar alltid nya sätt att överraska en. Samtidigt, med all respekt för Roma, är det kanske denna match som Messi bör vila i då det är ett tight spelschema härnäst.. Roma, Valencia, Celta Vigo, Sevilla och eventuell CL-semi.
Annons: