/spanien/barcelona/forum/5103.aspx/spanien/barcelona/forum/5103.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-10-18 16:18
Alltså, det var en solklar straff inget snack om den saken, men det är ändå häpnadsväckande hur många straffar de får med sig hela tiden framför allt om man jämför med oss som knappt får några straffar alls. Minns säsongen Madrid vann ligan med Mourinho, då hade dem gynnats så sjukt mycket omgång efter omgång medans vi blev bestulna på solklara straffar, sen när ligan redan var i hamn för Madrid så började domarna kompensera det och ge oss billiga straffar i slutfasen av omgångarna för att det inte skulle se lika orättvist ut.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
Nu när det ändå var en solklar straff så kan vi undvika att trashatalka dom va. Okej vid en felaktig dömd straff men inte nu
Real Madrid Kith.
Ibland önskar jag att vi kunde spela mer oberäkneligt som Real emellanåt, det är ingen slump att de får så många straffar, deras spel följer inget speciellt mönster, dom är ofta inne i straffområdet och dom gillar att spela rakt, det är anledningen att dom får så pass många straffar. Visst alla är inte solklara men spelar man på det sättet så kommer man få massor med straffar.
RedemptionMn
2014-10-18 16:16
Alltså seriöst, hur många straffar har Real Madrid fått med sig den här säsongen? 10? Börjar tröttna på det här...
Tiki-Taka
2014-10-18 16:15
Penaldo gör det ännu en gång!!! Punghuvudet!!!
Barcelona Barcelonistas
2014-10-18 16:14
Gabriel- man kallas inte för Penal för inget.
Barcelona LeoMessi
2014-10-18 16:14
Real madrid får sina solklara straffar och det är inte mer än rätt + en drös felaktiga, vi däremot får knappt dom solklara straffarna med oss längre. Det är sinnessjukt hur dom lyckas få straff match efter match.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-18 16:12
Idag gubbz kan det bli en historisk dag. För att hylla Messi så ska jag ta på mig min Messi tröja som jag annars förvarar i ett säkert skåp.
Barcelona Gabriel
2014-10-18 16:11
Ytterligare ett straffmål för Ronaldo. Är det någon som har koll på exakt hur många straffar de har fått än så långe i ligan? Vill verkligen veta det.
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-18 16:10
Solklar straff, då va denna match död.
Barcelona Neymar11
2014-10-18 15:23
Vi har nästan gått 60 miljoner € plus, är inte det rekord. Antar att dom räknande med sommarens transfers
Månsan
2014-10-18 15:19
Är det några härinne som skall ta en titt på Dortmunds match som börjar snart?

Anmärkningsvärt är att Ilkay Gundogan spelar från start, hans första match på över ett år!
Månsan
2014-10-18 15:16
Fan vilken nostalgikänsla man får när man ser Messis A-lagsdebut mot Espanyol. Sen att man får se Ronaldinho, Deco, Henke och de övriga grabbarna gör inte saken sämre :)
Barcelona LeoMessi
2014-10-18 15:10
Rött kort var lite hårt om jag ska vara ärlig, straff var det iaf
Barcelona LeoMessi
2014-10-18 15:09
Haha tredje straffen för city nu och den fjärde i matchen. Den första city fick var felaktig, det var en filmning. Man tycker lite synd om spurs ändå
Barcelona Neymar11
2014-10-18 15:09
Sista är ju en solklar straff Soldados var däremot tveksam
Barcelona Vampíro
2014-10-18 15:08
Domaren i City-Tottenham har tappat det totalt. Fyra straffar i matchen.
Barcelona LeoMessi
2014-10-18 12:54
Smogen Haha förut så kom han till chanser, numera har han glömt bort hur man tar en djupledslöpning. Man ser så många gånger hur Messi blir besviken på pedro, Messi försöker vägga med honom och pedro behöver bara slå en enkel passning i sidled så är Messi typ fri, men han väljer att gå på avslut från hörnet utanför straffområdet med 6 spelare som blockar skottet. I övrigt är det synd att sturridge missar mötet med real. Ganska typiskt haha
Barcelona WalterWhite
2014-10-18 12:52
Tittar man EM-kvalet hittills så har Ivan Rakitic skapat mest målchanser av alla spelare. På tre matcher har alltså lyckats skapa 16 chanser för sina medspelare.
Barcelona Smogen
2014-10-18 12:48
LeoMessi haha...mål på 1% av sina chanser och 0% dribblingar då han alltid spelar bollen bakåt ändå....var han än är på banan. sjukt egentligen. Man undrar ju vad som hände. Hur kan man gå från att vara totalt livsfarlig med bollen var man än är. Grymt skott med bägge fötterna och sen till detta.
Barcelona Pep G
2014-10-18 11:44
@barcastuff: Cruyff: "Suarez having to wait to make his debut? I also had to wait until October (due to paperwork) and it didn't work out bad for me..."
Barcelona zick9
2014-10-18 07:31
@Maestro Xavi:

Finns till och med klipp på det. :)
Barcelona Pep G
2014-10-18 02:04
[QUOTE=One_LionelMessi]ni som duskuterar ronaldås mål... visst man gillar inte snubben.. men i den här videon så ser man tydligt på att det är ronaldo som nickar in den? [/QUOTE] Videoshop.
Barcelona One_LionelMessi
2014-10-18 01:50
ni som duskuterar ronaldås mål... visst man gillar inte snubben.. men i den här videon så ser man tydligt på att det är ronaldo som nickar in den?
Barcelona LeoMessi
2014-10-17 23:39
Smogen Haha säker på att du inte såg pedros statistik?:P
Barcelona Smogen
2014-10-17 23:11
LeoMessi intressant statistik, lite annorlunda mot vad jag såg. Fast den du visar är bara för en halv säsong och den jag såg var nog för ca 5 år. Bara hoppas Suatez presterar i några år som han gjorde förra säsongen. då är jag lugn. :)
Barcelona Neymar11
2014-10-17 21:59
Messo Idiotiskt nog så lär alla matcher gå samma tid...
Barcelona Messo
2014-10-17 21:49
den 18/11 möts Messi och Ronaldo mot varandra när Portugal spelar mot Argentina
samma dag spelar även Spanien mot Tyskland och Frankrike mot Sverige
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-17 21:25
@koeman92:

Är det nu man ska skylla på transfer bannen? Samma anledning som gjorde att Reus inte kunde komma, trots att han "var helt klar" enligt zubi med litet z
Barcelona LeoMessi
2014-10-17 21:21
@koeman92:

Det säger dom bara, för nu har dom en ursäkt ifall dom inte värvar honom. Chansen att värva honom fanns i sommar, men han blev för dyr för barcelonas smak. Allt blir dyrt när man har en ledning som går ut och säger: " Hej allihopa, vi har en jävla massa pengar att spendera i sommar och vi är oerhört desperata efter spelare...".
Annons: