/spanien/barcelona/forum/507.aspx/spanien/barcelona/forum/507.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona yeezus
2017-07-23 15:38
@Gabriel:

Hahaha, det vore helt genialiskt
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-23 15:37
När man läser alla rapporter så känns det som att Neymar vill stanna, men fadern hans vill gå till pengarna. Det kanske är bra för Neymar ur ett ekonomiskt perspektiv men vinna någon Ballon d'or lär han inte göra om dom inte vinner CL eller han vinner VM med Brasilien. Aja hoppas dom slutför allting inom några dagar så ledningen kan hitta ersättare.
Barcelona Gabriel
2017-07-23 15:35
Nu vet jag inte om det här är möjligt eller inte då mina financiella och ekonomiska inblickar i klubben inte är min starka grej. Men så här hade jag hanterat situationen. Jag hade bitit i det sura äpplet och erbjudit Neymar ett förnyat och förbättrat kontrakt med en mycket högre lön, inte lika hög som PSG men ändå betydligt högre än vad han har nu. Samtidigt ska hans klausul höjas rejält, till minst 500M€. Jag hade försäkrat hans pappa att hans framtid är i Barcelona och att vi gör alla ansträngningar som krävs för att hålla han och Neymar nöjda.

Sen så fort kontraktet är påskrivet gör jag årets jävla U-sväng och säger dra åt helvete åt både Neymar och hans pappa. De ska ut ifrån klubben och är inte välkomna längra. Vi berättar till PSG att de kan få Neymar för Verratti plus 200M€. Inte en krona mindre än det. Antingen nappar de, eller så kan de dra åt helvete.

Och nappar de inte så lägger jag ut Neymar på transfermarknaden. United hade utan tvekan varit villiga att betala för Neymar, säkert betydligt mer än 220M€ som hans klausul nu är.

* Förnya Neymars kontrakt, ge han en bättre lön
* Höj hans klausul REJÄLT typ 450 - 500M€
* Sälj honom så fort kontraktet är påskrivet
* Ersätt Neymar med 3-4 topp spelare.

Arrivederci Ney!
Barcelona messiooooxavii
2017-07-23 15:34
Vad är det för fel på folk. Tror ni att Messi hade spelat i barcelona om han fick mindre betalt i lön än han har idag.? Världen ser likadan ut för ALLA FOTBOLLSPROFFS. Neymar är varken mer eller mindre girig. Nu har PSG gjort en fuling efter att vi ryckte i Verratti där dom helt enkelt erbjöd Neymar dubbel lön samt massa andra förmåner och annat därtill. Tro fan att det sätter tankar i huvudet på grabben som det hade gjort hos alla andra också. Neymar är världens just nu nästbäste spelare det får man inte glömma. Han är 25 år gammal. Han kommer inom snar framtid att vara DEN bäste i världen. Han sitter just nu på ert kontrakt som inte ens gör han till top 10 av dom bäst betalda spelarna i världen. Jag gillar inte taktiken han kör men det är en taktik nästan alla kör idag . Anledningen till att det snackas så mycket är för att han är idrottsvärldens största marknadsvärde. Han enhagetar lika mycket utanför som på plan. Höj hans lön . Höj utköpsklausulen och fortsätt avnjuta hans fotbollskonster. Ekonomin i dagens fotboll är galen. Jag skiter i den petsonligen då en försäljning på 2 miljarder vaeken gör min situation bättre eller sämre personligen men jag vet att jag förlorar världens nästbästa spelare från klubben jag älskar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Loco Lucho
2017-07-23 15:32
Barca4life98 Fast det vill man ju inte heller ha, vill spelaren lämna så ska han få lämna. Det positiva då blir ju att man mycket enklare skulle kunna pressa intresserade klubbar vid förhandlingsbordet, ex. Spelare + en hög summa pengar. Med Neymars nuvarande utköpsklasul är det där svårt dock då PSG har förmågan att hosta upp 2.2 miljarder utan att behöva inkludera en spelare i dealen, de behöver bara ett sätt att kringgå FFP, kanske väntar något transferfönster för att slå till?
Barcelona Gabriel
2017-07-23 15:30
@Soko:

Det handlar om att sätta oss sjäva i ett bättre förhandlingsläge. Så som det är nu kan vi inte ens förhandla med PSG och på så sätt kräva Verratti. En höjning av hans klausul sätter oss i förarsätet.
Barcelona Barca4life98
2017-07-23 15:29
Lyckas man ge Neymar ett nytt kontrakt med en hög utköpsklausul så blir det sista gången hans farsa kan hålla på såhär. Då sitter Neymar på ett långt kontrakt utan någon väg ut.
2017-07-23 15:26
Mer
Gustavo Xisto and Altamiro Bezerra, Neymar's lawyers, are in Barcelona to finalize a new contract. [@marcelobechler]

note: it is unknown if this contract is with PSG or with Barça.

Så snart dyker väl något officiellt upp. Hoppas dom blir klar med detta så fort som möjligt bara..
Barcelona Soko
2017-07-23 15:25
Om det inte går att sälja honom nu för 2.2 hur ska vi då sälja honom för 5 miljarder?
Det är bara tragiskt hur han och hans farsa utnyttjar Barca och leker med fansens känslor allt för pengarnas skull . Som om alla miljoner de redan fått och får räcker inte.
Barcelona Gabriel
2017-07-23 15:23
@Alvés - Por Que?:

300M€?

Aldrig i livet. Ceballos har 500M€ som utköpsklausul? Ceballos? How?

Neymar ska minst ha lika hög, även om man förhandlar med Neymars pappa och han är en jobbig jävel att förhandla med.
Barcelona the cameroonians
2017-07-23 15:23
Galna grejer nu gällande Neymar. Igår förhandlade direktören för Neymars bildrättigheter med PSGs sportchef Henrique i Paris. Idag förhandlar han med Barça om nytt kontrakt. Förmodligen därför Bartomeu åkte tillbaka till Barcelona igår. Neymar och hans entourage spelar verkligen ut PSG och Barça mot varandra om dessa uppgifter stämmer. Bartomeu böjer sig och tar den långt upp i brunögat?
2017-07-23 15:22
Gabriel

Håller med. Om kontraktet ska förlängas så ska även klausulen sättas på minst 300-400M€.

Men känner jag vår ledning rätt så kommer dom förlänga utan att röra hans klausul vilket betyder att nästa sommar så händer samma sak.
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2017-07-23 15:22
Förnya kontraktet och sälj honom för mer pengar. Han borde inte längre vara välkommen i klubben.
Barcelona Gabriel
2017-07-23 15:21
Personligen hoppas jag faktiskt att vi förnyar Neymars kontrakt, enbart eftersom vi behöver höja hans utköpsklausul rejält. Om Neymars kontrakt förlängs, och klausulen höjs med för lite alternativt inte höjs med någonting alls (vilket absolut inte hade förvånat mig) så kommer jag att bli GALEN!

Ska Neymars kontrakt förnyas och förbättras så ska ta mej fan klausulen ligga på över 500M€ annars blir jag vansinnig.

Vill enbart att han förnyar kontraktet så att vi kan sälja honom och få rejält med betalt för honom.

Äcklas av hans pappa.
Barcelona Soko
2017-07-23 15:18
Att Neymars pappa säger att "Frankrike är framtid för Neymar" är inget annat än en pengakåt galning . Att vi har med en sån idiot att göra .
Barcelona Gabriel
2017-07-23 15:17
Journalisten från brasilien som varit stensäker sedan dag 1 sedan allt det här började att Neymar skulle lämna skriver nu att Neymar kommer att förnya sitt kontrakt.
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-07-23 15:15
[QUOTE=Alvés - Por Que?]Men snälla lämna bara, spelar ingen roll vad för mål han gör.. vill han inte spela för oss är det bara lämna. Vi hade tappat större spelare som Ronaldinho, Etoo, Henry och klarat oss. Vi är ingen diktator klubb som PSG som tvingar kvar spelare(verratti), vill man inte spela för klubbmärket så är det bara att gå. [/QUOTE] Håller med. Vi har haft bättre spelare som lämnat utan att det har påverkat laget. Minns när Guardiola lämnade Barca och Xavi skulle ersätta honom. Jag var helt säker på att det inte skulle gå eller när Ronaldinho lämnade Barca.
Barcelona Gabriel
2017-07-23 15:15
Från PSG's forum:

"Källor nära Barcelona säger att mötet mellan Barca och Neymars pappa gick väldigt dåligt igår. Man skriver att spelarna i Barca gjort så Neymar börjar tveka men hans far har övertygat honom att en flytt till PSG är det rätta.
Neymars pappa har som sagt stort inflytande på sin son. Och Neymar har stort förtroende för sin pappa."

FÖRTYDLIGANDE: "Barcelona spelarna hade övertygat Neymar om att stanna i Barça eftersom Barcelona är en klart mycket bättre, större och finare klubb och Neymars chanser att vinna stora titlar är bättre med spelare som Messi, Suarez och Iniesta bredvid sig än med Kurzawa och Draxler. Sen kom hans pappa och påminde Neymar att PSG's oljepengar är det enda rätta och att det vore ett misstag att inte ta vara på chansen att ta alla pengar som man bara kan i det här livet."
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2017-07-23 15:12
Hoppas Barcelona synar den eventuella bluffen och inte erbjuder svinet ett nytt kontrakt. Spelar ingen roll hur bra Neymar är som spelare. Man ska inte tillåtas att pressa sin klubb på pengar och ett bättre kontrakt ostraffat. Att spelare, ledare och ledning bönar och ber Neymar att stanna är bara patetiskt. Sälj skithögen bara nu. Vore kul om Neymar gjort allt detta för mer pengar och Barcelona inte ens ansträngde sig för att behålla honom.
Barcelona Soko
2017-07-23 15:07
Jag är fortfarande bomb säker att det hela kring Neymars flytt är en stor bluff från honom själv hans farsa och hans team, allt för att pressa Barca på nya pengar och förbättrad kontrakt. Detta att spelarna ska ha övertygat honom att stanna men att sedan hans pappa haft möte hit och dit är inget annat än smutsigt spel bakom kulisserna.
Dernksn mycket väl stämma att PSG visat intresse något de gör för precis halva världen men de kan bara inte betala nästan 4 miljarder för en affär. Att City köpte för 2 miljarder är en annan grej då det handlar om 5 spelare och City har samtidigt blivit av med lika många. Då är det lättare att hålla sig inom FFP.
99.9% kommer Neymar att stanna!
2017-07-23 15:07
Klubben har inte tid att fokusera på om en snorunge ala Neymar och en pengakåt gubbe ala Neymar Sr ska lämna eller inte, klubben måste fokusera på att få in en mittfältare av klass inte dras med Neymar såpan hela sommaren.
2017-07-23 15:06
Men snälla lämna bara, spelar ingen roll vad för mål han gör.. vill han inte spela för oss är det bara lämna. Vi hade tappat större spelare som Ronaldinho, Etoo, Henry och klarat oss.

Vi är ingen diktator klubb som PSG som tvingar kvar spelare(verratti), vill man inte spela för klubbmärket så är det bara att gå.
Barcelona Barca Barca
2017-07-23 15:05
Så med andra ord är den största råttan i hela den här röran med Neymar ingen annan än hans egen farsa som varken tar hänsyn till hans lagkamrater och klubben Barcelona som kämpar för att ha kvar hans son i en klubb som omfamnar honom av kärlek.
Barcelona Gabriel
2017-07-23 15:00
Gerard Romero: - "The players had convinced Neymar to stay, then his father came and turned the situation. Now Neymar is yet again more close to PSG than staying". - "Edgar Fornors reports that the meeting between the board and Neymars dad yesterday did NOT go well. The player is close to leaving again".
2017-07-23 14:56
Senaste nytt om Neymar från Gerard Romero; Spelarna hade i princip övertygat honom att stanna men mötet mellan Barças direktörer och pappan snarare förvärrade än löste situationen. Samtidigt säger Sky att Neymar i princip bestämt sig för att lämna enligt deras nära källor till spelaren i Spanien. Det går verkligen fram och tillbaka i denna såpa.
Barcelona Boti Boti Boti
2017-07-23 14:32
Angående matchen igår får man sköna känslor från prestationerna. Precis som många redan har sagt gjorde Samper en felfri insats. Denis brännade chanser men visade att han verkar vilja ta ett steg i rätt riktning kommande säsong.

Dessutom gillar jag verkligen att Ortola var klinisk i sitt passningsspel och att Marlon-Umiti bildade ett spännande mittbackspar (som behöver tid att utvecklas). Semedo gjorde inget speciellt men det fanns en sekvens som gjorde mig glad: Han löper alltså ikapp Douglas Costa med enkelhet - kul med lite snabbhet i backlinjen och då framförallt på högerbacken även om Vidal också är snabb.

Carles ger mig sköna vibes och Paco likaså. Förresten, Paco... Han är en spelare som har växt för mig, speciellt ju längre föregående säsong led.

Om man ser till vad han är för typ av spelare så passar han faktiskt ganska bra hos oss. Han är sylvass i sina djupledslöpningar men även hans rörelsemönster generellt. Han är en avslutare av klass när han får balanserat med speltid och han har en bra första touch. Ni kanske hänger mig nu men jag tycker att han är ett fullgott alternativ om/när Suarez inte kan spela.

Extra plus att vi fick se Sergi Roberto som mittfältare!
Barcelona Boti Boti Boti
2017-07-23 14:24
Stannar Neymar så måste någon ta honom i örat och visa vart skåpet ska stå. Sluta låta honom åka till Brasilien när han (medvetet?) tar ett femte gula kort. Låt inte brassen eller hans pappa diktera vilka floppvärvningar som ska in härnäst (läs: Lucas Lima och Paulinho). Acceptera inte att han kommer sent till träningarna. Och för guds skull, släng in en klausul i kontraktet som säger att han bara får ändra frisyr max en gång per år. Skämt å sido men det måste vara slut med vissa saker nu. Klubben kan inte knäböja för en spelare som Neymar. Han verkar prioritera saker utanför fotbollsplanen mer än att uppnå någonting med resten av laget. Han behöver i princip en ny fadersfigur. Valverde får steppa in och visa vart skåpet ska stå. Neymar måste då acceptera att han har ett jobb att utföra, att hans beteende kan komma att ifrågasättas och att han då inte ska få ett utrbrott likt det som han påstås ha fått på Unzue. Unzue verkar ha talat klarspråk med brassen när han sa något i sitl med "Du måste skärpa till dig så att du inte slutar upp som Ronaldinho". Det är sant. Sluta prioritera PR, mjölka pengar och nya brassepolare i laget. Visa viljan att vinna titlar tillsammans med klubben och resten av laget istället. Ironin när man önskar att Raiola var Neymars agent istället för en viss Neymar Sr.
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-23 14:23
Ja! Vi har ett stort problem med våran stora mittfälts skuld.
För många mittfältare som inte passar in Barca modellen, som tar utrymme och plats.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2017-07-23 14:16
Lojalitet, klubbkänsla och kärlek är en egenskap som blir mer och mer ovanligt idag .Pengar, sponsorer och sociala medier är framtiden i fotbollen och Neymar är en frontfigur till hur den moderna fotbollen ser ut.

Jag hoppas att Neymar fortsätter vara en barcelonaspelare och intalar mig att alla rykten är en soppa av skitsnack. Men för varje dag som går just nu glider brassen längre från mitt hjärta.

Det är i sådana här tider jag hyser otroligt stor kärlek till spelare som Xavi,Puyol ,Iniesta , Messi och Puyi. Samtliga har krigat för samma färger och sätter alltid klubben i första hand.

Att vinna 1 titel med spelare som har hjärta för klubben och försvarat våra färger sen barnsben väger tyngre än att vinna 100 titlar med ett lag fullt av spelare som inte bryr sig ett skit som klubben.
2017-07-23 14:11
[QUOTE=Ribohn Fan]För denna säsongen! [/QUOTE] Tyvärr mycket troligt eftersom sportledningen kommer att kräva speltid för deras stjärnköp (Gomes) och ledningen kommer kräva en plats i truppen för Arda pga sponsoravtalen med BEKO och Rakuten. Plus att det säkert kommer nån ytterligare mittfältare utan egentlig plan. Synd, för ingen av dessa är ens i närheten av samma spelsätt än mindre kämpaglöd och hängivenhet som Samper visar VARJE gång han gått chansen. Men vi vet ju redan att pengar betyder mer än det sportsliga för dagens så kallade ledare.
Annons: