/spanien/barcelona/forum/506.aspx/spanien/barcelona/forum/506.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-07-07 16:58
Bartomeu förnekar att det var Messi som krävde att Tata Martino blev tränare och tillägger att det är ren lögn att Messi bestämmer vem som som ska köpas eller säljas.
Barcelona the cameroonians
2017-07-07 16:55
Jag kan inte förstå vårt intresse för, ich bud på, Paulinho. Detta bud gjordes alltså innan klubben "gett upp hoppet" om Verratti, vad skall vi med ytterligare en mittfältare till när Bartomeu förkastat bud på Gomes, förklarat Rakitic
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-07 16:49
@Blaugrana91:

Jag är nog den första som kallar både mig själv men också 99% av alla andra fotbollsfans för hycklare. Så det skällsordet tar jag alla dagar i veckan. Dina argument till det tar jag däremot inte. Att försvara "Ständiga åtgärder till ökade intäkter" genom att sälja ut klubben och sen ändå inte ha råd att vare sig vinna CL eller värva en 34-årig Srna på fri transfer i januari är nämligen inget annat än hyckleri. Att ständigt jaga sin chans att försvara samma ledning som kriminaliserade klubben man älskar för att rädda sina egna illaluktande rövar är inte heller något annat än rent hyckleri. Jag vet att vi har extremt olika åsikter kring det mesta, det respekterar jag. Du använder oftast en god ton och argumenterar bra, det respekterar jag väldigt mycket. Men när du använder hyckleri-kortet och uttryck som "Moralens hjältar här på forumet" så måste jag fan bita tillbaka. Att försvara Barto varje gång och samtidigt kalla sig för culé är det absolut största hyckleriet jag upplever på detta forum. För mig är det som att en feminist skulle försvara hur kvinnor behandlas i Saudiarabien. Det är hyckleri bortom all annan hyckleri. Att tycka att han kan sitta kvar tills nästa val är en sak, men att ständigt försvara honom och övriga juntan så fort dom får kritik och vara i stort sätt helt ensam om det och sedan kalla alla andra för hycklare och moralens hjältar känns mest som brist på självinsikt. Men är folk moralens hjältar så kanske vi kan kalla dig för Bartos hjälte?
Barcelona Davids3
2017-07-07 16:37
@Barcelonistas:

Du har en poäng i det du skriver. Vi har inte så många Messi-år kvar och lyxen är snart slut. Vore synd om man inte utnyttjar dessa år maximalt.
Barcelona Davids3
2017-07-07 16:35
Förresten tränade Veratti med PSG idag? Om så är fallet, så kan vi glömma honom på riktigt.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-07 16:33
Det handlar om tid. Vi har Neymar-Suarez-Messi. Sk vi vänta 5 år tills Roberto blir Robertoinho? Funkar inte så tid är något vi inte har. Detta laget har mycket kvar att vinna trots alla framgångar.
Barcelona Davids3
2017-07-07 16:31
Varför kan vi inte släppa Veratti och göra Sergi till vår egen Veratti?
Om Sergi utvecklas igen exakt lika mycket, som han gjorde mellan den perioden han totalsågades här inne fram till nu, så kommer han vara Veratti x 10 :)

Gäller att ha hopp ;)
Barcelona Basoli
2017-07-07 16:21
@Cule4life:
Man ger ju bort honom gratis för att slippa lönen, om man betalar ut det som är kvar av kontraktet så kan man lika gärna behålla honom ifall att? Edit: de kan däremot kunna ha gett honom skillnaden mellan den lönen han hade fått i barca och det han kommer få i sporting.
Barcelona Cule4life
2017-07-07 16:10
River och river. Nu är det lite oklart kring hans lön. Men Mathieu har minst 5-7 milj € kvar av sitt kontakt till 2019. Så Barca har nog givit honom detta för att bli av med honom.

Har man gjort så med honom så kan man lika gärna göra så med Douglas. Vermalen vet jag inte. Det var ju en klassspelare innan sina skador. Nu vet man inte, men han är nog inget att ha pga av Mache och Marlon.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-07 16:03
Thiago Silva, Marquinhos, var två andra spelare som PSG vägrade släppa. Skillnaden med Veratti sagan är att Veratti försöker med precis allt i sin makt för att lämna PSG medan dom jag nämnde först inte gjorde det. Nasser är en vidrig människa som bryter mot normer. När en spelare vill bort från klubben så ska klubben respektera det och låta spelaren gå. Folk snackar om att Veratti skrivit på kontrakt och måste stanna. Snälla kontrakt handlar inte bara om det. När du skriver kontrakt ökar värdet på spelaren och man kan då sälja spelaren mycket dyrare. Just det dyra priset när man skriver kontrakt, ska göra så att klubbarna som är intresserade håller sig undan. Jag tycker det är otroligt fult gjort av Nasser.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-07-07 15:53
Vet inte om någon av er har missat det men alla spelare går inte att köpa. Jag förstår att PSG inte vill släppa sin bästa spelare till en CL konkurrent, fullt förståeligt enligt min mening. Självklart är Verratti drömmen, men PSG behöver bra spelare och verkligen inte pengar. Får vi loss honom så älskar jag det, men det känns långt ifrån möjligt just nu. Eriksen är jävligt bra, den som säger annat har aldrig kollat på Tottenham.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-07 15:53
Gabriel - minns att du sa att du förlåter Mathieu för allt efter hans 1-0 mål på nick mot Real.
Barcelona Vampíro
2017-07-07 15:48
Fy fan vad skönt att ärkessopan Mathieu är borta från klubben. Har nog aldrig ogillat en Barçaspelare så mycket, avdkydde honom innan han kom och det blev endast värre varje gång han tog på sig tröjan. Don't @ me.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-07 15:48
Amo - precis det jag visste angående Eriksen. Jag undrar hur folk tänker mär dom säger att Eriksen vore ett bra alternativ? Har dessa personer inte sett Pep eran? Rijkaard eran? Vi hade det mest dominerande mittfältet då. Att vara bra räcker inte för oss. Barca ska ha det bästa och Veratti är det bästa som går att köpa. Ute på marknaden idag finns det inte den typen av mittfältare som vi behöver förutom Veratti. Det finns för få alternativ. Ett värvning av Veratti hade satt oss högst upp igen ja trir inte folk fattar det.
Barcelona Lion24
2017-07-07 15:47
Har tänkt och drömt lite hur mitt lag skulle se ut om jag fick bestämma och var både president och tränare på samma gång i Barca. Jag tänker skriva ner hur min trupp skulle se ut för nästa säsong och jag vill redan nu skriva att om inte det var fantasi nog för att jag skulle vara president och tränare så skulle det lag jag skriver upp här nere vara fantasifull. Så ja, jag kommer leka FM/CM och alla spel som finns innan nån skriver det självklara: ''det här är inte FM'', jag vet.

Målvakter: Ter-Stegen & Masip

Högerback: Sergi R, Vidal (Palencia om Sergi spelar på mittfältet)

Mittbackar: Piqué, Umtiti, Masch & Marlon

Vänsterback: Alba & Digne (vill egentligen ha Grimaldo men någon mått av fantasi får man ha)

Defensiv mitt: Busi & Samper

Mittfältare: Iniesta, Denis, Verratti & Ceballos (Sergi och Samper kan spela som renodlade mittfältare vid nödvändiga situationer)

Anfallare: Messi, Suarez, Paco, och en ny högerytter (helst en spelare som liknar Pedro).

Alltså skulle följande spelare lämna: Cillessen, Mathieu, Rafinha, Rakitic, Arda, Neymar, Gomes, har säkert missat någon då det är så många spelare som representerar FC Barcelona fast de inte skulle, samtidigt som vi köper in:

Verratti, Ceballos och en ny högerytter.

Det här är en trupp på 20 spelare, blir 21 med Palencia. Vi har flyttat upp spelare som Marlon och möjligtvis Palencia. Tagit tillbaka Samper och ger honom en riktig chans då jag anser att han har massiv potential. Egentligen vill jag också sälja Piqué då jag inte är något stort fan av honom, speciellt utanför planen men med så stora förändringar hade jag gett honom en säsong till innan det blir klubbyte nästa säsong.

Har heller aldrig varit nån fan av en stor trupp och rotationer då jag tycker att det är överskattat. Jag tycker att det är bättre att ha igång 15-16 spelare ständigt än att rotera hela tiden samtidigt som du måste ha en viss spelsätt där du inte kan trötta ut dig själv, för säsongen är lång. Rakitic? Har tänkte mycket kring Rakitic och i mitt lag hade han inte fått plats. Som central mittfältare är det extremt viktigt att du på ett bra sätt har en bra första touch och kan skydda bollen i trånga situationer, egenskaper jag inte hittar hos Rakitic. Rakitic skulle vara max en ''Keita-spelare'' i mitt lag om han hade fått stannat.

Återigen, det här är min fantasi och långt ifrån verkligheten då jag vet att flera spelare precis skrivit på eller kritat på ett nytt kontrakt.
Barcelona Gabriel
2017-07-07 15:45
Klubben river Mathieus kontrakt och han lämnar gratis till Sporting Lissabon.

Good riddance!
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-07 15:43
Jävla soppa alltihop nu.

Som jag ser det verkar det som om att PSGs president envisas med att hålla kvar Verratti av diverse olika skäl - som inte är direkt sportsliga. Hans egna status, rykte och behov av att vara stor och stark borta i Doha verkar viktigare än att släppa en spelare som inte vill spela i klubben längre. Vad är den sportsliga vinningen i det? Förstår inte det? Varför vill man behålla en spelare som inte vill spela i klubben?

PSGs president lider av uppenbar mindervärdeskomplex gentemot Barca. Men det kan man väl förstå efter senaste besöket på Camp Nou.

Om Messi ville lämna klubben och visade det öppet och tydligt - därtill finns en eller flera klubbbar vill betala för honom - hade ni då velat att Bartomeu höll kvar honom? Vill ni ha en spelare i laget som öppet vill spela i en annan klubb?

Inte jag i alla fall. Så jag förstår inte er som ska försvara diktatorn borta i Paris.

Barcelona messiooooxavii
2017-07-07 15:43
Fyfan vad mycket domedagsprofetior man får höra hela tiden på detta forum. Conte kom till Chelsea och vann ligan med i princip samma spelare som året innan imte ens kom top 4 . Hazard var två olika spelare med Conte och Mouriniho. Vi får in en ny tränare nu. Raketic är en spelare som för två år sen var med och vann trippel. gjorde fl örlösande mål i finalen . blev utsedd till Kroatiens bästa spelare. Detta bara för två år sedan. Vi sitter på världens två överlägset bästa spelare. För varje år som går tror jag Ney kommer bli bättre. Killen kommer bli den bästa i hela världen. Med Valverde tror jag han kommer explodera. vi har världens överlägset bästa defensiva mittfältare. enligt mig har vi också världens bästs striker. vi har när han är i form även världens bästa mittback samt vänsterback i Alba. Asså grabbar. vi är fortfarande världens bästa lag. det kommer ni se nästa säsong.
Barcelona Amo.38
2017-07-07 15:42
[QUOTE=Barcelonistas]Är Eriksen så bra som många vill få det till. Har inte sett mycket av Eriksen men faktumet att han är från ett bondeland får mig att tvivla om han verkligen håller för ett lag av den här digniteten? [/QUOTE] Han är bra, men tillräckligt bra för ett Barca mittfält? ALDRIG. Är personligen väldigt allergisk mot spelare som är etablerade i PL eftersom dom förvandlas till rena träfötter i La Liga.
Barcelona Amo.38
2017-07-07 15:40
Vad får er att tro att man ens kan lösa Eriksen eller Coutinho? Sett till hur handlingsförlamade vi ser ut att vara så tror jag inte ett skvatt på att man ska komma överens med dessa klubbar. Lägg till att Liverpool kommer med största sannolikhet spela CL och Tottenham redan klara. Ska dom släppa sina bästa spelare när det vankas CL spel? Ja om vi pungar ut minst 80 mille vilket aldrig kommer hända.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-07 15:37
Är Eriksen så bra som många vill få det till. Har inte sett mycket av Eriksen men faktumet att han är från ett bondeland får mig att tvivla om han verkligen håller för ett lag av den här digniteten?
2017-07-07 15:27
Enda positiva idag är väl att vi slipper Mathiue's lön framöver!
2017-07-07 15:23
Christian Eriksen är väl ett helt okej namn att värva in om Verratti nu är helt omöjlig? Han skulle även gå rakt in i vår startelva, enligt mig. Vad tror ni om honom? Också född 92, helt okej längd 182cm och bra byggd kropp. Eriksen + Seri nya på mittfältet, sen en högerback på det? Vad tror ni? Nu ryktas det även om att Cillessen skulle vara påväg bort, ska vi då behöva köpa en ny andre målvakt eller har vi något att plocka upp som duger?
Barcelona Barcelonistas
2017-07-07 15:10
Känns som allt är över.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-07 15:00
Då kan vi bara ge upp nästa säsong. Bellerin och Paulinho kmr inte göra mycket för oss..
Barcelona Iniestas vänsterfot
2017-07-07 14:57
Håller medThierry Henry, VizzlAs åsikter verkar rimliga och realistiska. Om Veratti inte kan komma nu, så får man anpassa sig efter verkligheten och göra det bästa man kan, med de medel man har.
Barcelona Thierry Henry
2017-07-07 14:32
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Kunde inte hålla med dina val av köp mer.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-07-07 14:13
Om verratti blir omöjlig så som det ser ut så vill jag att klubben agerar på ett liknande sätt:

Erbjud Nice Munir+10milj euro för Seri

Erbjud Denis Suarez+60milj euro för Coutinho

Om Ceballos vill till oss så lös hans klausul (15milj euro)

Köp Aurier från Psg (ett år kvar på kontraktet och haft sina duster med klubben) 15 milj euro.

Om det är sant att vi fått bud på Andre Gomes på 45milj euro sälj. (Även för 35 och uppåt)

Sälj Arda för 25milj euro och uppåt.

Ut oavsett vad vi får för Summa, Mathieu, vermaelen, douglas. Masip

Samper får följa på försäsongen innan beslut tas.

Om inga bud kommer på Vermaelen låt han följa på försäsongen om inte annat för att se hans fysiska status samt locka köpare, Gör han riktigt bra ifrån sig så kan han stanna.

Marlon och Alena stannar i B-laget för att få kontinuerligt med speltid men tränar och spelar vid behov med A-laget.

Vet att många här inne inte anser att coutinho funkar i vårat spelsystem, men jag ser han kunna spela på iniestas position från hans normala nummer 10 roll. (Iniesta blir inte yngre direkt)

Målvakter: Ter Stegen, cillessen.

Hb: Aurier, Vidal, (Palencia)

Mittbackar: Piqué, umtiti, Mascherano, (Marlon, Vermaelen)

Vb: Alba Digne

Defensivmittfältare: Sergio, (mascherano, Samper)

Mittfältare: Seri, Sergi Roberto, Coutinho, Rafinha, iniesta, Rakitic, Ceballos (med ett stor frågetecken om han vill till oss),Alena

Många mittfältare för två positioner men flera av dom kan täcka upp på andra ställen vid skador/rotation.

Anfallare, Deulofeu, Messi, Suarez, Neymar, Paco.

24 A-lagspelare om Samper och Vermaelen blir kvar. + Marlon, Alena, Palencia.

Barcelona LennyRomario
2017-07-07 14:10
Hade vi fått Paulinho för 200 millar tycker jag vi borde tagit honom. Utan ironi. Det är en bra spelare för den pengen. Varken första eller sista brassen som inte "klarar av" England. Dock ett stort frågetecken för hur mycket man går ner sig på nån säsong i Kina.
Barcelona Rambla~
2017-07-07 13:38
DizzLow Bra inlägg och det mesta "makes sense". Precis som Lucho inte bör kritiseras allt för mycket gäller nog samma sak med sportchef Robert. Det där med och scouta, hålla sig uppdaterad hur spelare utvecklas har han nog bra koll på. När det kommer till värvningar var hans händer nog rätt bakbundna, han fick inte ta de slutgiltiga besluten och värva spelarna. Det var hela tiden denna eviga väntan innan klubben bestämmer sig att lägga ett bud. Kolla bara en del transfers som man missat. Theo, var man väl överens med? Istället väntar man med och slutföra värvningen, put on hold typ. RM kommer in, gör klart med spelaren på några timmar gissar jag. Inget trams eller velande. Coentrao skulle lämna, uppgiften var hämta in en ersättare och på någon dag var man överens med Theo. Se bara på case Bellerin, har det typ inte snackats om honom under 2 års tid? Hör och häpna, nu är man faktiskt beredda att lägga ett officiellt bud. Wow det tog bara 2 år, men det är ju klart, den som väntar på något gott väntar aldrig förgäves. Eller hur det nu var. :)
Annons: