/spanien/barcelona/forum/503.aspx/spanien/barcelona/forum/503.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona messiooooxavii
2017-07-10 16:51
@SOMISEREM1899:

Ta fram lite fakta innan du börjar prata om ett lag utan mittfält

Ta fram fakta innan du börjar prata om ett lag utan anfallsspel.

Vi hade mest bollinnehav i kombination med att vi gjorde flest mål i ligan , antar att vi fick dom statsen genom långbollar på Suarez ?

Herre min gud I matchen mot Real Madrid på Bernabeu hade Busquest fler passningar än Modric Kroos och Casemiro tillsammans.

Ta fram lite fakta innan du uttalar dig, uppenbart har du läst Aftonbladet lite väl mycket iår.

Det blir svårt med riktig fakta då vettu gossen. Aftonbladet är inte facit. Ta och titta på några barca matcher nästa säsong istället då kan vi diskutera
Barcelona SOMISEREM1899
2017-07-10 16:46
messiooooxavii

Märkbart att du inte kan skilja på sportsliga resultat och attraktiv fotboll. Napoli spelade fantastisk fotboll, även om de inte vann någonting. Sevilla hade en enorm formdipp på slutet ja, men det betyder inte att de ofta spelade bättre fotboll än Barcelona. Tuchel blev sparkad på grund av en konflikt av ledningen, så oklart varför du ens tar upp det. Och Las Palmas spelade otroligt offensiv och dynamisk fotboll, vilket du uppenbarligen har noll koll på.

Tycker du på allvar att Barcelonas stundtals horribla fotboll förra säsongen var bäst i världen så är du inte riktigt rätt person att påstå att andra ''snackar skit''. Eller du kanske förespråkar ett lag utan mittfält? Patetiskt.
Barcelona FCB_Messi
2017-07-10 16:39
Barcelonista Även idag nämner du om domarskandalen i CL haha. Mannen gå vidare !!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona messiooooxavii
2017-07-10 16:33
@SOMISEREM1899:
Satan vad man får stå ut med ibland, Napoli som blev uppkäkade av Real? Såg ut som småpojkar , Sevilla var bar 4 månader sen fick dom inte ihop en vinst typ. Dortmund som sparkade touchel? Las Palmas tar du upp som ett lag som spelar bättre än Barcelona? Asåå skäms du inte? Exakt detta jag menar. Folk snackar skit bara för att det är inne nu. Patetiskt
Barcelona SOMISEREM1899
2017-07-10 16:26
messiooooxavii

Vi spelar knappast världens bästa fotboll, åtminstone inte om man ser till den föregående säsongen. Sarris Napoli spelade otroligt mycket vackrare än Barça, och andra lag som Setiéns Las Palmas, Sampaolis Sevilla, Favres Nice, Tuchels Dortmund med flera spelade ofta mer attraktiv fotboll.

Jag förstår inte hur ett Barça, där mittfältet blir allt mindre involverat (stundtals bokstavligen ignorerat) och där det ofta är långa bollar på MSN som gäller, kan ses som det lag som spelar världens bästa fotboll. Den individuella briljansen producerar magiska moment, men det kollektiva spelet var sämre än på länge under 16/17.

Världens bästa trupp håller jag heller inte med om. Real Madrid har både bättre djup och bättre spets på de flesta positioner. Negativiteten må ta överhanden i tider som dessa, men det finns ingen mening med att glorifiera allt som följd av det. Nu är det bara att hoppas att Valverde kan rida ut stormen och återinföra det vackra Barcelona, samt att ledningen inte lägger skrämmande summor på skrämmande mediokra spelare.
Barcelona Blaugrana91
2017-07-10 16:22
[QUOTE=El Pistolero #9]Vem är det som anställt hönshjärnan Robert? Bartomeu. Vart fasiken hitta han ens denna Robert undrar jag? Var han tillräckligt meriterad för att va sportchef i världens vackraste klubb? Någon som Monchi hade vi behövt, eller någon i den nivån. Robert har så lite koll på Barça, dess stil och spelare vi behöver att hans val är Paulinho. Enligt rykten så blev han imponerad av hans mål i någon landslagsmatch och tror då att han kommer passa in med handen i handsken i ett lag som behöver passningskickliga mittfältare för att bryta press osv... Blir så less! [/QUOTE] Om inte jag minns fel hyllades samme Robert till skyarna av det här forumet förra sommaren pga. av dem värvningar han gjorde... Men visst jag håller med ang. Paulinho, vill absolut inte se honom i Barca.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-07-10 16:04
Barcelonitas

Du pratar om ett barca från en svunnen tid...Med den här ledningen har vi inte bara blivit som alla andra, Vi har till och med börjat värva truppspelare för en jäkla massa pengar, där La Masia spelare hade gjort det minst lika bra och i många fall bättre.

Har du sovit under en sten semaste åren?

Sen är det inte bara ledningens fel utan även Luchos..Urusel på att förvalta de akademin fått fram.

Grimaldo-digne, Paco-Sandro/Munir, Andre Gomes-Samper/Alena mm..

I mitt Barca så ska man krydda till laget med de bästa spelarna i världen, Men när det redan finns spelare som kan agera truppspelare med potential att på sikt bli en startspelare, så ska de gå före spelare som inte bidrar till att göra laget bättre.

Paulinho-nej tack, Verratti-Ja

Barcelona Barcelonistas
2017-07-10 16:03
Ska vi värva spelare som Cabellos ja det är då vi har misslyckats. Ja vill inte värva en ung talang från ett annat lag ( såvida han inte är en riktig guldklimp) sånt ska vi själva producera. Cabellos kan vi få fram via akademin. Rafinha är flera klasser bättre än Cabellos o stress.
Barcelona messiooooxavii
2017-07-10 16:02
Real Madrid har gått från att Sparka mästar tränare för att dom inte spelar tillräckligt fin fotboll till att vinna till varje pris. och då menar jag till varje pris.

Deras klubb har smutsat ner sitt rykte något enormt. Tom deras fanns buar ut deras egna spelare vecka in vecka ut. Alla vet men ingen vågar prata om det.

Dom räknar bra genomförda matcher på en hand där vi räknar dåligt genomförda matcher på en hand. Det är stor jävla förnedring att vi ska sträva efter att bli som Real.

SKÄRP ER
Barcelona messiooooxavii
2017-07-10 15:58
Med Handen på hjärtat hur många kände till Ceballos innan u 21?, han hade en bra match mot Italien uch nu snackart alla om att han är spaniens bästa ungdomsspelare.

Herre gud killen är 21 inte 15.

Han kommer förbli en nobody lita på det.

Finns hur mycket som helst etablerade u21 spealre i världen som besitter 100 ggr mer potential. Halva tyska laget som van confed är u21.

Så trött blir jag på alla forum troll här som ska spy galla över allt och alla i FCB, Allt från ledning , sportdirektörer, sjukpersonal, ungdomstränarna , spelarna , alla ska hela tiden ha kritik.

Vi spelar fortfarande världens bästa fotboll, vi har fortfarande världens bästa trupp, vi har vunnit trippel , följt av en dubbel , så klart att motivationen inte är på topp att vinna ytterligare en trippel när man dessutom får se Real få med sig tidernas alla domslut hela säsongen.

Jag vet att trots att vi bara fick en titel förra året så njöt jag av betydligt fler stunder än Real Fansen,. Vem minns inte hur vi Barca fanns mådde efter vändningen mot PSG , Messis 3-2 mål bå bernabeu tex? Real fansen grät ju sig igenom hela säsongen. dom plågades igenom hela ligaspelet,, fick med sig tidernas skandal seger mot Bayern, för att i slutet fira 2 korrupta titlar. det är 2 dagars glädje för dom. Det bjuder jag på
Barcelona Fcb88
2017-07-10 15:48
Någon som hört nånting om denna Vitinho som ansluter till B-laget? Ska tydligen göra försäsongen med A-laget.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-10 15:43
Vill du lyckas som fotbollspelare i ung ålder så är Barcelona ett mycket bättre alternativ än Real Madrid. Du får fler möjligheter i Barca än vad du får i Real just pågrund av att hela vårt koncept går ut på att satsa på unga spelare. Medan i Real så värvar man färdiga världsstjärnor med stora namn bakom ryggen. Barcelonas vinnande koncept är miljoner gånger finare än Real Madrids. Vi tar fram unga spelare utvecklar och vinner titlarna med dom. Real däremot betalar stora summor till unga spelare för att sen låta dom ruttna på bänken, elr att dom agerar som dockor till Ronaldo där dom sen kan springa runt planen skrika siiiiuuuu och visa magrutorna till publiken...
Barcelona Junta Dimision
2017-07-10 15:43
@Barcelonistas:

Marcelo, Sergio Ramos, Higuain, Varane, Casemiro är flera exempel på spelare som värvades när de var unga och har lyckats i deras tröja. Det är ingen enorm chansning att värva Ceballos då han endast verkar kosta 15 miljoner euro, low risk/high reward.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-10 15:29
1- Domarskandal - dom har vunnit sina två Cl titlar tack vare domaren varav den senaste tack vare en stor domarskandal. 2- Sen hur är detta relevant ( lugna ner dig dom har trots allt vunnit Cl två år i rad) till mitt inlägg angående Cabellos? 3 - det är en enorm chansning och jag förstår inte ens vrf Real värvar unga spelare. Nämn en ung spelare, talang som lyckats i Real. Det ända dom gör är att förstöra deras karriär.
Barcelona Soko
2017-07-10 14:59
@Barcelonistas:
Eftersom han går till Real hoppas jag att han blir en flopp a la Illarramendi.
2017-07-10 14:42
Enorm chansning är väl att ta i...Real Madrid kan faktiskt sälja sina spelare till bra summor även om de floppar...

15milj euro är ett kap för Ceballos.

Nöter han bänk i två år så säljer de han för minst 20milj euro..utvecklas han till en light version av Iniesta så behåller dom han. Win win.

Chansning är att köpa en gammal brasse som spelar i Kina för 25milj euro..Där oavsett utgång är en lose lose situation då han som bäst blir en okej truppspelare (som vi redan har överflöd av), alternativt lämnar gratis efter två säsonger.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-10 14:34
Jag har en bra känsla inför sen kommande säsongen.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-10 14:30
DM1982 - Cabellos är en enorm chansning och som du säger så har ja svårt att se hur han ska lyckas i Real. En värvning Real inte ens behövde men dom värvar Cabellos för att kunna försäkra sig att han inte hamnar i Barcelona. Real tänker så här " kom till oss, antingen lyckad du elr misslyckas du bara du inte hamnar i Barca". Känt sen tidigare att Real med Perez i spetsen försöker förstöra värvningarna för Barca genom att trissa upp priset elr värva unga spelare för sakens skull. Mindervärdeskomplexet i den klubben når nyare höjder efter varje säsong.
Barcelona SOMISEREM1899
2017-07-10 14:25
Man kan verkligen fråga sig om folk som vill att Cucurella ska ta en plats i A-lagstruppen redan denna säsong verkligen har sett honom spela regelbundet. En talangfull spelare, absolut, men han håller knappast måttet på den här nivån ännu.

Det verkar finnas någon uppfattning om att Cucu håller samma nivå som Theo Hernández och att han direkt kan ersätta Lucas Digne (som får övrigt får för mycket skit i min mening)... Hade varit otroligt kul att se honom få speltid under Valverde, men det finns ingen mening med att låtsas att han är bättre än vad han egentligen är.

Barcelona Koeman!!
2017-07-10 14:13
@Bästelona y M3ssi y BernaLeo:

Jag är glad att Messi orkar vara kvar trots denna usla ledning..
Barcelona Canaletes
2017-07-10 14:11
hahaha, man kan ju inget annat än att skratta. Tragikomik.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2017-07-10 14:10
€160M (Madrid Transfers): Casemiro, Ceballos, Kroos, Isco, Asensio, Kovacic, Modric. €160M (Barca Transfers): Song, Turan, Gomes, Digne, Mathieu, Vermaelen, Douglas.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-07-10 14:09
@DM1982:

Touché
Barcelona Barclasico
2017-07-10 14:08
Guangzhou refuses to sell Paulinho to Barcelona this summer, but opens the door to the January transfer window. [sport]

Mkt bra!
Barcelona DM1982
2017-07-10 14:06
[QUOTE=Romelu Umtiti]Bosniska medier hänvisar till Calcionews24 som säger att Barcelona i veckan ska börja förhandla med Juve angående Pjanic. Barca ska vara villiga att betala 60 miljoner för Bosniern. [/QUOTE] Har inte Pjanic varit aktuell för Barça under de tre senaste säsongerna nu? Allt enligt bosnisk media.
2017-07-10 14:05
Kan tillägga att i min uppställning nedan så hade givetvis Rakitic, sergi Roberto, och även Gomes klarat av att axla rollen där jag satte Paulinho.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-07-10 14:03
Bosniska medier hänvisar till Calcionews24 som säger att Barcelona i veckan ska börja förhandla med Juve angående Pjanic. Barca ska vara villiga att betala 60 miljoner för Bosniern. Som "Pjanic-anhängare" har jag även läst på flera ställen att PSG är intresserade av honom (Pjanic som har en historik från franska ligan) som ett substitut om Veratti skulle gå till Barca.
Barcelona DM1982
2017-07-10 13:59
[QUOTE=Barcelonistas]Jag är glad att vi inte gick efter Ceballos. Grovt överskattad enligt mig och kmr floppa stort i Real. [/QUOTE] Jag skulle inte påstå att han är grovt överskattad men jag får en känsla av att han kommer choka i Real. Det är en sak att puttra på i Betis och leka mangas men en annan att kliva in i Reals omklädningsrum och vara på plats 19 i rangordningen. Alla passningar måste gå till Ronaldo annars får man arga Zlatan-blickar som kan sänka den mest morska människan.
2017-07-10 13:58
Kan tänka mig att valverde vill experimentera med en sådan här uppställning.

________Paulinho__________Sergio____________
__________________Messi____________________
___Deulofeu/ny------Suarez_________Neymar

Det kan jag ge honom som ett alternativ men grundidén vill jag ska vara ett dominant mittfält och då behövs en kreatör.
Barcelona El Pistolero #9
2017-07-10 13:54
[QUOTE=Blaugrana91]Och som vanligt kommer ej allt med. Sedan när är det ledningen som bestämmer vilka som ska värvas? Tränaren presenterar en lista på dem spelare som man vill ha, sedan är det sportledningens uppgift (läs Robert) . att värva dessa. Behövs sedan alternativ är det ju något som även tränaren behöver meddela och vilka. [/QUOTE] Vem är det som anställt hönshjärnan Robert? Bartomeu. Vart fasiken hitta han ens denna Robert undrar jag? Var han tillräckligt meriterad för att va sportchef i världens vackraste klubb? Någon som Monchi hade vi behövt, eller någon i den nivån. Robert har så lite koll på Barça, dess stil och spelare vi behöver att hans val är Paulinho. Enligt rykten så blev han imponerad av hans mål i någon landslagsmatch och tror då att han kommer passa in med handen i handsken i ett lag som behöver passningskickliga mittfältare för att bryta press osv... Blir så less!
Annons: