/spanien/barcelona/forum/499.aspx/spanien/barcelona/forum/499.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jarlma
2018-05-20 18:12
[QUOTE=Trio el Mágico]Mino Raiola ska tydligen ha erbjudit Verratti till både real och Barça... Två utav de bästa spelfördelarna verkar vara tillgängliga i sommar, den ena med lite aggressionsprobelm, den andra med en nonchalans i sitt spel som ställer till det ibland... Hmm... [/QUOTE] Där ser man! Tufft val, men jag hade nog valt Veratti före Thiago. Hans känns lite mer "färdig" även om båda har sina tydliga brister också.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2018-05-20 17:29
Thiago eller Verratti till sommaren är de två jag helst ser om Arthur inte kommer nu.

Thiago är lättare att värva (klubbarna i mellan) Skadorna och Thiagos eventuella agg mot ledningen är nackdelar.

Verratti blir jäkligt svår meb är nog ändå den jag hade valt.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2018-05-20 17:25
Hur ser det ut med non-eu spelare i truppen, är det Mina, Paulinho, och Coutinho som tar upp de 3 platserna? (Är väl 3 man får ha?)

Arthur kommer väl först till vintern (hatar när spelare anländer då)

Hade gärna sett både Marlon och Arthur redan till sommaren men då har vi en för mycket även om Mina lånas ut.

En liknande profil som dessa vill jag se värvas till sommaren, Pjanic, Verratti, Thiago, Seri, Jorginho. Alltså en xavi liknande spelare, Arthur kan vara svaret men då måste han komma nu.

Med både Suarez och Griezmann i elvan så blir det en uppställning som saknar ytteranfallare, Vilket gör att coutinho tar iniestas roll och Dembele hamnar utanför elvan. Får dock hoppas på att Valverde vågar bänka Suarez, Då funkar varianter av 4-3-3, 4-2-3-1 osv.

Jag personligen hade kanske hellre satsat på spelare som funkar med messi som falsk 9a med två yttrar, Vilket man kan spela någon gång med coutinho och dembele på kanterna, Men vi lär inte se bpde suarez och Griezmann på bänken allt för ofta.

Med nuvarande trupp+Griezmann borde en startelva se ut såhär (Annars vet jag inte hur valverde har tänkt)

_____________Terstegen______________
___Semedo---Pique__Umtiti____Alba__
_______________Sergio________________
______Rakitic___________Coutinho____
_______________Messi_______________
_______Griezmann______Suarez_____

Om Arthur anländer till sommaren så är mittfältet spikat och så får Marlon stanna i Nice, Men annars måste en mittfältare in, Thiago kanske är den lättaste att värva men vettetusan om han vill tillbaka till denna junta.

Spelare som jag 100% vill ska lämna:

Paco, Mina, Gomes, Deulofeu, Rafinha (gillar han men skadorna har förstört för han), Vidal.

50/50:

Vermaelen, Digne

Truppen om 50/50 stannar och Arthur anländer redan nu:

Målvakter: Terstegen, cilessen

Försvarare: Semedo, Roberto, Pique, Lenglet, Vermaelen, Umtiti, Digne, Alba.

(enda nackdelen är att det blir 3 vänsterfötter och en höger i mittlåset)

Mittfältare: Arthur, Coutinho, Paulinho, Denis, Sergio, Rakitic, Alena.

Anfallare: Messi, Suarez, Griezmann, Dembele.

21 i a-laget ger utrymme för b-laget.

Barcelona Trio el Mágico
2018-05-20 17:19
[QUOTE=Jarlma]Vill vi ha tillbaka Thiago så ska vi slå till nu. Han ryktas bort från Bayern efter hans (och hela lagets) plattmatch i cupen mot Frankfurt. Det har gnällts lite på hans nonchalans så man undrar ju om han kommer visa samma sak här. [/QUOTE] Mino Raiola ska tydligen ha erbjudit Verratti till både real och Barça... Två utav de bästa spelfördelarna verkar vara tillgängliga i sommar, den ena med lite aggressionsprobelm, den andra med en nonchalans i sitt spel som ställer till det ibland... Hmm...
Barcelona Jarlma
2018-05-20 15:07
Vill vi ha tillbaka Thiago så ska vi slå till nu. Han ryktas bort från Bayern efter hans (och hela lagets) plattmatch i cupen mot Frankfurt. Det har gnällts lite på hans nonchalans så man undrar ju om han kommer visa samma sak här.
Barcelona Andreas FCB
2018-05-20 15:06
@S.Eto'o:

Okej, trodde det var målskillnad. Surt. Hade ökat chanserna en hel del..
Får hoppas att Leonesa torskar båda matcherna och att Barca B lyckas ta en seger..
Barcelona S.Eto'o
2018-05-20 15:04
Sorry men det är inbördes möten som gäller och där har leonesa, gimnastic samt alcorcon övertag gentemot Barca B. Handlar om att vinna sina 2 återstående matcher och hoppas på det bästa.
Barcelona Andreas FCB
2018-05-20 14:49
Kan B-laget klara sig kvar trots allt.. Det kommer stå mellan Barca B och Leonesa. 2 poäng upp till Leonesa som har 2 ganska svåra matcher kvar.. Båda mot lag som krigar om Play-off platser. Antar att det är målskillnad som gäller och inte inbördes möten? Isåfall kan Leonesa kryssa en match om de förlorar den andra samtidigt som Barca B vinner 1 av sina 2 kvarvarande matcher. Vinner dock Leonesa en av sina 2 kvarvarande matcher så måste Barca B vinna båda och det blir tufft.
Vasco
2018-05-20 12:41
1 Mundial
1 Eurocopa
2 Mundiales de Clubes
3 Champions
5 Ligas
3 Copas
4 Supercopas de España
3 Supercopas de Europa
1 Premier League
1 FA Cup

Grande Pedro
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2018-05-20 12:25
[QUOTE=S.Eto'o]Valverde: "I would like young players to have the idea that they can play in the first team... There are players who have talent and projection and and we will keep looking at them." Valverde: "Replacing Iniesta? Impossible, but we have players with a similar profile to him, like Aleñá, Denis and Coutinho." Valverde: "I do not know if it will be a busy summer for us, but I do want a small squad so I can use B-players more regularly." Valverde: "Being a coach of Barça, I always look at the academy. I know that the talent is there, like Aleñá or Riqui Puig. The future depends on them, however." Valverde: "Pablo Moreno? Honestly, I only follow those who can join the first team in the short term, I have people to follow the rest." Hur kan en tränare säga så bra saker men bevisa motsatsen.... Han sa samma sak förra sommaren men inte en enda la masia spelare fick medverka i ligan trots att den var över redan i december. [/QUOTE] Han bekräftar även varför det inte blivit som han tänkte innan. Truppen har varit för stor och han har därför utnyttjat truppen han förfogar över och inte använt sig av b-lagets spelare. Till nästa säsong ber han klart och tydligt om en mindre trupp för att han ska ha möjligheten att titta på b-laget. Förstår att han väljer att spela de spelarna som finns i A-laget. Nu när han varit så tydlig med vad han vill har ledningen ett beslut att ta: 1. Gör som coachen vill, gör er av med spelare som tar speltid från spelarna i b-,laget med potential eller... 2. Gör er av med tränaren. Att ha kvar en coach med en defensiv fokus kan jag acceptera om han satsar på våra yngre leder. Annars har han inget här att göra. för övrigt: 2-0 just nu till B-laget hemma mot Cadiz.
Barcelona yeezus
2018-05-20 12:23
Albert Roge: Griezmann and Barca have already reached an agreement. The French striker will sign a five-year contract and charge 15 million net per season.

Hoppas det offentliggörs innan VM så att det inte blir en saga av det hela.
Barcelona 09Triplete15
2018-05-20 04:17
Cúles

Som ett Liverpool-fan skrev i forumet häromdan så kan varken Liverpool eller Real Madrid riktigt ses som Europas bästa lag den här säsongen. Englands fyra möter Spaniens trea och det visar ju bara hur ojämna båda lagen varit i ligaspelet.

Real Madrid må vinna 3 CL i rad, men dom dominerar inte i det inhemska spelet och således får dom inte samma stämpel som Barca under Pep eller Bayern under Heynckes. Inget lag har varit riktigt dominant i Europa på det viset egentligen på ett tag.
Barcelona Cúles
2018-05-20 02:35
Madrid slutar alltså på en tredje plats. Vilket skämt, spelar ingen roll om dem vinner CL, är man bäst så vinner man allt det inhemska också. ”Fansen” kan snacka när dem vunnit en trippel.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-19 22:54
Jordi mboula den förre detta stora talangen i la masia gjorde precis ett riktigt fint mål för sitt Monaco efter att ha varit på plan i mindre än 2 minuter.....
Barcelona Iniesta.70
2018-05-19 21:19
Barcelona Smogen
2018-05-19 19:09
Trodde naivt nog att det bara kunde bli bättre efter att Rosell lämnat och den inkompetenta Zubizarreta fått sparken. men den här Pep Segura verkar ju vara i en helt egen klass. Barcelona, sin egna värsta fiende.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-19 17:37
S eto Att han vill en liten trupp stämmer ju, det har han verkligen inte haft i år. Ledningen lyckades inte bli av med spelare alls och nu får vi tillbaka än fler från lån. Han har ju bevisat tidigare att han satsar ungt, med en liten trupp finns möjligheten men inte med denna trupp. Mina, turan, Vidal, Digne, gomes och någon mer måste lämna. När det gäller att han att vill satsa på unga spelare från egna leden tror jag honom, men någon fin fotboll lär vi ändå inte få se under valverde.
Barcelona Xavi #6
2018-05-19 17:32
Spurs are very close to signing one of Barcelona's Juvenil A star players, Riqui Puig. The youngster has plenty of offers on the table, including a place with Barça B, but Pochettino is a huge fan and the player is tempted by the project at Tottenham

According to @albert_roge, Puig never wanted to leave Barcelona - he’s a true La Masia boy - but the delay in offering him a new deal and a disappointing conversation with Segura (Sports Manager) has opened the door to a move to Tottenham.
Barcelona FCB_Messi
2018-05-19 17:27
För han vet vad fansen vill höra. Sen att följa det är en helt annan sak . Mycke snack ingen verksta kallas det va ?
Barcelona S.Eto'o
2018-05-19 17:25
Valverde: "I would like young players to have the idea that they can play in the first team... There are players who have talent and projection and and we will keep looking at them." Valverde: "Replacing Iniesta? Impossible, but we have players with a similar profile to him, like Aleñá, Denis and Coutinho." Valverde: "I do not know if it will be a busy summer for us, but I do want a small squad so I can use B-players more regularly." Valverde: "Being a coach of Barça, I always look at the academy. I know that the talent is there, like Aleñá or Riqui Puig. The future depends on them, however." Valverde: "Pablo Moreno? Honestly, I only follow those who can join the first team in the short term, I have people to follow the rest." Hur kan en tränare säga så bra saker men bevisa motsatsen.... Han sa samma sak förra sommaren men inte en enda la masia spelare fick medverka i ligan trots att den var över redan i december.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-19 17:24
@S.Eto'o:

Du kan läsa där så ser du händelse förloppet. Att mitt i en försäsong lägga ner och inte träna alls i 2 veckor är inte optimalt och redan innan det va det turbulent då han va desperat att få igenom ain flytt till barca.

Att missa 2 veckor av en försäsong kanske inte låter så mycket men då ska man tänka på att spelarnas semestrar blott är 6 veckor vanligtvis. Så att ha haft 6 veckor ledigt sen bara ha tränat i ett par veckor. Sen avbryta mitt upp i allt det i 2 veckor för att sedan köra en liten mini kick igång igen innan det är dags för säsong och hård matchning va långt ifrån optimalt. Som muskelskadan som höll honom borta 4 månader starkt indikerar.

Barcelona Andreas FCB
2018-05-19 17:06
Hur kan man ens överväga att sälja Dembele?

Har knappt fått en chans p.g.a skadan och man ser ju potentialen.
Vore fullkomlig idioti att släppa denna spelare men inget förvånar längre.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-05-19 16:49
Ska nån offensiv pjäls säljas så är det Suarez, Dembele ska ingenstans. Skulle nu neymar lämna PSG så lär nog dem vilja få in Dembele.. men nej hoppas inte vår ledning är ännu dummare än vad vi redan vet. Dembele ska ingenstans.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-19 16:48
Kan hålla med dig i det mesta men vill bara klargöra en sak som jag märkt att många skribenter härinne tror på dvs att dembele inte hade en försäsong. Dembele var med från första träningsdagen någonstans under juni och medverka i deras första match mot nån tysk motstånd (där han gjorde 1 mål). Han hann även medverka i flera andra träningsmatcher bland annat mot milan och Espanyol. Dortmunds sista träningsmatch med A laget var 1 augusti Mot atalanta, en match där dembele och flera startspelare inte medverka pga att de hade spelat 3 dagar innan och en cupfinal väntade runt hörnet. 5 augusti var säsong igång på riktig, Dortmund mötte Bayern i supercup och matchen gick till straffar. Dembele spela hela matchen. 4 dagar efter Bayern matcher (9augusti) vägra dembele träna med Dortmund. Han hade en intensiv och lång försäsong med Dortmund.
Barcelona II Barça II
2018-05-19 16:30
Det vore ren idioti att sälja eller låna ut Dembele efter en säsong. En säsong där han knappt fått spela. Dembele är en utav världens största talanger. Visst, priset var väldigt saftigt, men nu när han är här ska vi då göra oss av med han efter ca10 spelade matcher? Visst ledningen är efterbliven, men är de verkligen så här efterblivna?
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-19 16:16
@09Triplete15:
Dembele kommer bli en av om inte den bästa spelaren i världen om några år. Han hade inte en riktig försäsong och fick sedan halva säsongen förstörd av en skada. Men nu när han kommit igång ser man tydligt hans kvaliteer. Killen fyllde nyligen blott 21år! Jag är övertygad om att vi barca supportrar kommer sitta och gräma oss i 10 år framöver över idiotin i beslutet att sälja honom om så nu blir fallet. Det hade vart ett grovt misstag. Man kan se hans kvaliteer från månen. Killen ska inte pika fören om 5/6 år. Det betyder att han gradvis bara kommer bli bättre. Och då har vi inte ens fått se hans bästa i vår tröja än Ge dembele en riktig försäsong och se vad han kan uträtta skadefri nästa säsong när han är inne i det. Jag har en stark känsla av att han kommer slå oss alla med häpnad. Förhoppningsvis så gör han ett monster vm dessförinnan så ledningen och valverde släpper tankarna på att göra sig av med honom. (Om dom nu har sånna). Dembele, Asensio, Sane och mbappe är guldklimparna från den generationen. Real, psg, och city kommer aldrig släppa sina. Vi vore idioter om vi släppte våran
Barcelona 09Triplete15
2018-05-19 15:38
Kubala

Hur absurt det än låter, är det inte omöjligt att man kanske lånar ut Dembele, alternativt säljer honom om man får tillbaka alla pengar. Särskilt med Griezmann på ingång.

Lenglet lär också värvas samtidigt som Mina lånas ut eller säljs. Vermaelen är grym men känns väldigt skadebenägen..

Arthur kommer aldrig komma i sommar, utan vi får vänta tills januari vilket också låter rimligt. Det enda jag ställer mig frågandes till är en försäljning av Denis Suarez. Varför? Han har varit bra senaste 2 månaderna och verkligen steppat upp efter att ha varit i frysboxen.
Barcelona Jarlma
2018-05-19 15:09
[QUOTE=Kubala.]Är det någon här som följer journalisten Rafael Hernandez på Twitter? Han är Barca supporter och är (liksom majoriteten av Barca fansen) kritisk mot vår nuvarande ledning. Anyways, han skriver att det kommer bli en rätt så galen sommar för Barca vad gäller spelarövergångar och försäljningar/lån: 1. Ledningen är öppen för att låna ut Dembele alternativt sälja honom för minst 1 miljard kronor. 2. Barca vill köpa Lenglet (mittbacken i Sevilla), förnya kontraktet med Vermaelen, men sälja Mina. 3. Arthur kommer i januari 2019. 4. Griezmann kommer i sommar. 5. Ledningen vill försöka göra sig av med Gomes, Paco, Rafinha, Vidal, Digne och D Suarez 6. Förnyandet av Umtitis kontrakt verkar gå långsamt, mycket p.g.a. Griezmanns inkommande övergång (behöver säkerställa balans i ekonomin p.g.a. höga löner). Vad har ni för synpunkter kring allt detta? Finns det något/några rykten som stämmer? Personligen får jag bara huvudvärk när jag läser allt detta. Märks klart och tydligt att ledningen har tappat sportdelen helt och hållet. [/QUOTE] Rafael Hernandez? Seriöst killen är extremt jobbig då han bara klagar klagar o klagar. Journalistik i all ära men känner att han bara är negativ i princip hela tiden angående allt. Dessutom verkar han hålla på City.
Barcelona Andresito
2018-05-19 15:01
Barca kommer förövrigt att spela med det nya matchstället imorgon mot Real Sociedad.
Barcelona Kubala.
2018-05-19 14:53
Är det någon här som följer journalisten Rafael Hernandez på Twitter? Han är Barca supporter och är (liksom majoriteten av Barca fansen) kritisk mot vår nuvarande ledning. Anyways, han skriver att det kommer bli en rätt så galen sommar för Barca vad gäller spelarövergångar och försäljningar/lån: 1. Ledningen är öppen för att låna ut Dembele alternativt sälja honom för minst 1 miljard kronor. 2. Barca vill köpa Lenglet (mittbacken i Sevilla), förnya kontraktet med Vermaelen, men sälja Mina. 3. Arthur kommer i januari 2019. 4. Griezmann kommer i sommar. 5. Ledningen vill försöka göra sig av med Gomes, Paco, Rafinha, Vidal, Digne och D Suarez 6. Förnyandet av Umtitis kontrakt verkar gå långsamt, mycket p.g.a. Griezmanns inkommande övergång (behöver säkerställa balans i ekonomin p.g.a. höga löner). Vad har ni för synpunkter kring allt detta? Finns det något/några rykten som stämmer? Personligen får jag bara huvudvärk när jag läser allt detta. Märks klart och tydligt att ledningen har tappat sportdelen helt och hållet.
Annons: