/spanien/barcelona/forum/498.aspx/spanien/barcelona/forum/498.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Amo.38
2017-07-22 18:43
@Andreas FCB:
Så med det sagt är det helt uteslutet att signa Neymar? Eller är det så att dom fortfarande kan om dom pungar upp hela summan själv? Lär väl gå att komma runt det också antar jag.
Barcelona Andreas FCB
2017-07-22 18:36
@Davids3:

Snyggt UEFA. Lite ordning och reda behövs.
Barcelona Davids3
2017-07-22 18:35
[L'Equipe] "UEFA has warned PSG about the repercussions of signing Neymar. PSG will be viable for all expenses even if a 3rd party pays clause
If PSG violate UEFA's FFP rule, they could be kicked out of the Champions league as a repercussion."
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-22 18:05
Jagar mål skulle det stå
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-22 18:05
Puyol5 Skillnaden är att jag tycker att den är för offensiv men ingen dum idé när man jag mål.
Barcelona Puyol5
2017-07-22 17:25
@Puyol5:

Vi vann cl med den uppställningen? Finalen 14/15 startelva;

-----------Suarez----------
-------Neymar - Messi------
Alba-Raktic-Iniesta-Alves
-----------Sergio----------
----Mascherano - Pique-----
---------Ter Stegen--------
Barcelona Puyol5
2017-07-22 17:19
@1899 - Puyol:

Är det nån skillnad mot dagens uppställning?
Barcelona LennyRomario
2017-07-22 17:16
Nån som har koll på hur trovärdiga sport är?

'Both PSG and Neymar’s father have agreed to this plan of action to finish the saga as soon as possible. The deal would be the biggest in the history of football. Now, no one doubts that a deal is being worked out, even those who were denying it previously. Nevertheless, it is the most complex contract in the history of football and both parties want to avoid making the mistakes that led to an appearance before the National Court in Spain after the move to Barcelona. Therefore, the contract is being gone through with a fine-tooth comb, particularly the tax aspects."
Barcelona Koeman!!
2017-07-22 17:14
@Treyh:

Sergi Roberto är bra men ingen startspelare på mitten
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-07-22 17:13
Marlon fick nr 2 oj vad härligt, tror fan att Valverde kommer satsa på grabben rejält. Alena fick #16 och även där börjar förtroendet öka.
Barcelona Treyh
2017-07-22 17:12
Fuck Verratti. Han är i sjukstugan lika ofta som Bale. Jag håller med snubben i TalkFCB. Ge my boy Sergi Roberto chansen. Han, om någon förtjänar det.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-22 17:04
Puyol5 Den formation hade dödat oss garanterat tyvärr. Bästa formationen för hade varit denna: 4-2-3-1. Vi bör tänka på defensiven någon gång. Sen MSN började spela ihop har vi spelat så offensivt så försvaret har blivit ännu sämre.
Barcelona Puyol5
2017-07-22 16:29
Tror man behöver en Xavi. Det är därför vi inte styr matcherna som vi borde och vill. Blivit mer revolverfotboll med omställningar på MSN och sen vänder det och så kommer kontringen mot oss. Kan vi ha en spelare som styr tempot i spelet kommer vi få bättre kontroll på matcherna - då kommer vår backlinje inte framstå som så sårbar som det är nu.

Tror såklart det är tränaren som velat spelat så. Hoppas det förändras och vi blir mer Barca igen i spelet. Ytterbackar som styr kanterna och Neymar/Messi med hyfsat fria roller.

-----------Suarez----------
-------Neymar - Messi------
Alba-Veratti-Iniesta-Semedo
-----------Sergio----------
----Mascherano - Pique-----
---------Ter Stegen--------

Barcelona Neymar N11
2017-07-22 16:17
Has Neymar changed his mind? Now 80% chance he will stay at Barcelona - report
Barcelona ElRaval
2017-07-22 16:14
[QUOTE=Barca4life98]Jag gillar Coutinho grymt mycket men samtidigt skulle en värvning utav honom leda till att Denis Suarez och Alenas chanser minskar. [/QUOTE] Denis Suarez borde lånas ut. har man inte en startplats i u21 så platsar man inte hos oss heller i mina ögon. Ceballos gick före honom och Ceballos hade inte tagit en startplats. Rotationsspelare har vi redan i Gomes och Sergi.
Barcelona Barca4life98
2017-07-22 16:06
Jag gillar Coutinho grymt mycket men samtidigt skulle en värvning utav honom leda till att Denis Suarez och Alenas chanser minskar. Å andra sidan så kanske Coutinho kan komma in med rätt självförtroende och bli den spelaren vi trodde att Andre Gomes skulle vara/kan bli. Angående att ersätta Xavi så tror jag att hans roll, 6:ans roll, har förändrats hos oss. Eftersom att Messi inte vill vara ute på kanten så är 6:an eller HCM tvungen att stå för bredden på den sidan. Just därför tror jag att man inte har fått se den riktiga Rakitic förutom våren 2015. Han är ingen kantspelare. Det jag menar är att Verratti kanske inte är den enda lösningen på våra mittfältsproblem utan lösningen finns kanske redan i truppen. Med ett bättre genomtänkt system ska sägas. Någon mittfältare kommer att komma. Det blir säkert Coutinho eller Verratti.
Barcelona Soko
2017-07-22 16:06
Neymar vill alltså att spelarna och ledarna ska be och böna honom att stanna. Stick säger jag. Han vill som bekant bara ha nytt förbättrad kontrakt och mer betalt . Varje gång Mess får förbättrad så gråter han och hans farsa och vill ha mer .
Barcelona Puyol5
2017-07-22 15:48
Neymar, skuggan av Messi, kan man verkligen säga så när Neymar alltid startar matcherna och har en stor roll i laget tillsammans med Messi? Skulle han dessutom vara så bitter på Messi och hans status när MSN alltid hållt ihop med glädje? Känns väldigt konstigt fall det stämmer.

Renato Sanches hade jag gärna tagit in, grymt imponerad av honom förra sommaren. Borde vara en rimlig summa för honom ocskå med tanke på uttalanden från Bayern.

Sen känns Barca väldigt svaga sista åren. Ekonomin hänger inte alls med våra konkurrenter, och det kommer synas på plan.

Vi har i många säsonger saknat Puyol. Ingen ersättare värd namnet har plockats in, men vi har spenderar stora summor på bänkvärmare/rotationsspelare. Håller det i år? Tveksamt tror jag. Tror inte heller fler kommer in, så det är bara hoppas det håller ändå. Helt beroende på om mittfältet kan styra mer av spelet än denna säsong.

Skönt dock att det bara blev en säsong utan en ersättare till Alves. Där är känslan att vi mycket väl kan plockat in rätt direkt.

Mittfältet är verkligen i behov av Xavi. Vi behöver alltså få in Veratti som kan styra. Vem utöver honom kan styra mittfältet? Ser ingen riktig klar annan. Renato skulle vara perfekt som ersättare till Iniesta med tid att komma på plats medan Iniesta fortfarande håller hög nivå - dock i behov av mer vila än förr. Coutinho är bra, men inte nån som kan ta över Xavi-rollen. Mer lik Iniesta.

Anfallet är komplett fall inget händer. Bra startspelare och bra spelare för rotation.

Hoppas verkligen Barca steppar upp denna sommar. Åtminstone den där styrande mittfältaren, annars är vi ruggigt illa ute. Då är ligan och cl rätt långt bort.

Lämnar Neymar, ja då har vi en hel del att jobba på. Att ersätta Neymar och hans samspel med kamraterna gör man inte enkelt. Dybala kanske mest lämpad? Veratti plus runt miljarden är en okej deal. Då har man möjlighet att köpa dybala eller nån liknande.
Barcelona A good coach is everything!
2017-07-22 15:37
Herre min gud vi har blivit en klubb som övertalar spelare att stanna. Hur tror ni denna pissledning övertalar Ney? Det är ju knappast så att Ney bara stannar när han har låtit dessa rykten gå obemärkt förbi och även förstärkt dem. Nej denna diva vill ha något utav det. Frågan är vad får han ett nytt kontrakt nästa år då kan vi definitivt klassas som ett lag byggt på cash likt PSG. Vi är fucking Barca vill han gå låt han sen att man får 2 miljarder 2 fucking miljarder dessa pengar kan utan stress omvandlas till mycket bättre än Ney. Jag ser faktist inte vad folk ser hos honom. Hade exempelvis bytt ut Ney mot Mbappe alla dar i veckan. Visst Mbappe har inte bevisat något kan man tycka men snubbens potential är större än Neys enligt mig känns det som Ney inte kan bli bättre. Folk säger att man inte kan få Mbappe jo det kan man. Men det krävs taktik ! Sen talar vissa om att brassar är giriga osv. Det är bullshit, har ingenting med brassar art göra utan individen. Alla människor är olika trots kultur. Kolla spelare som Cafu, Kaka, även Cutinho är galet jordnära snubbar ! Men att gilla en spelare bara för att han är brasse är något jag stör mig på. Denna spelare representerar inte hela Brasilien så ni brasse fanboys lägg ner ...
Barcelona Reymar
2017-07-22 15:19
Kollar på Liverpool-Leicester och oj vad Coutinho imponerar i en mittfältsroll. Har lyckats göra ett mycket fint mål och en Iniesta assist. Ett måsteköp!
Barcelona Corazon
2017-07-22 15:17
Omg Coutinho la precis en strut i krysset. Han måste vi satsa på inget prat om att han är brasse han kan inte spela på den positionen å bla bla han är bättre än många på vårt mittfält
Barcelona Loco Lucho
2017-07-22 15:14
Enligt RAC1 ska lagkamraterna ha övertygat Neymar om att stanna i klubben. Barcelona ska även ha erbjudit Arda Turan + pengar till Liverpool för Coutinho. Svänger jävligt snabbt... går det att lita på något som sägs längre?
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-22 15:02
Koeman Mot Juve var det laginsats som var problemet. Bristen var nog helhet. Laget var ur balans. Men förstår din poäng men sen var flera spelare bolltittande än istället för att agera och gå på Juve spelarna.
Barcelona Soko
2017-07-22 14:45
Semedo , Vidal, Roberto högetbackar

Piqué, Masken, Umtiti , Marlon mittbackar

Alba , Digne vänster

Kanske en vänsterback borde vi värva, något vi snackar minst om. Alba går sönder så fort han tar en lång löpning och Digne går inte att lita på. Umtiti kan täcka där?
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-22 14:39
Barcelonistas Om man kollar på vad som hände förra säsongen, så var Alba och Mashe väldigt ojämna sedan hade Pique en del bra matcher men Pique är Pique så han vet aldrig var man har honom. Alba var vår svagaste länk så han har verkligen missköt sig. Mittfältet underpresterade pga Lucho pinsamma rotationer hela tiden. räcker med Mr Veratti så har vi löst mittfältet. Hade vi
Barcelona Boti Boti Boti
2017-07-22 14:37
Neymar-soppan börjar bli för mycket nu. Hur svårt är det att bara gå ut och bekräfta det ena eller det andra? Jag förstår, allt kanske inte är skrivet i sten men Neymar och hans entourage måste ju förstå att det knappt finns någon återvändo nu. Eftersom att han har haft chansen att bena ut vad som är vad utan att ha tagit den så vill de flesta ha bort honom nu. Stannar han så kan han nog räkna med en del burop och glåpord. Allt kanske blir förlåtet till slut men det ska mycket till. Angående en ny mittback. Varför? För första gången på åratal känner i alla fall jag mig helt komfortabel med vår uppsättning bestående av Piqué, Umtiti, Mascherano och Marlon. Ungt blandat med rutinerat, nutid blandat med framtid. Manolas är en riktigt bra spelare men är inte redo att ta in en sådan spelare på bekostnad av Marlon exempelvis. Mascherano är en legend som jag inte flyttar på från bänken. Hans attityd är exemplarisk och dessutom håller han fortfarande som back-up på den allra högsta nivån. Om vi levde i en drömvärld så hade jag köpt in en mittfältare som Verratti. Jag oroar mig också lite för vänsterbacken men är redo att ge Alba/Digne en säsong till för att se vad som händer med Cucu. Utan Cucu så hade jag nog velat se en mer fysisk vänsterback, exempelvis Alaba som skulle ge lite mer balans till backlinjen. Lite som Abidal gav oss med Alves på andra kanten en gång i tiden. Kul med Semedo dock som verkar kunna dra ett defensivt lass samtidigt som han är snabb och gifitg offensivt. Försvinner Neymar måste en spelare värvas in där också. Vem det nu kan vara vet jag inte. Mbappé är intressant men för de summorna det pratas om är det en stor, stor chansvärvning. Martial var kanske inte lika hajpad men spåddes en liknande framtid som Kylian. Det gick inte riktigt som det skulle med honom. Sedan ska jag inte jämföra dessa spelare med varandra allt för mycket men vill bara peka på ett exempel från tidigare. Ökad press, skyhöga förväntningar osv. kan påverka spelare och speciellt en yngling som Mbappé. Sedan att han är ett ytterst intressant prospekt är det ingen tvekan om. En till viktig sak som jag vill ta upp är att vi borde komma ihåg saker och ting från ett historiskt perspektiv. När Zlatan inte passade in, den andra halvan av den säsongen han spelade för oss, vilka var det som steppade upp? Vi hade en anfallslinje bestående av: Bojan-Messi-Pedro Bojan gjorde en rad avgörande mål, Pedro likaså och Messi var Messi. Idag har vi Messi-Suarez som säkra kort. Det är inte alltid så att man måste ta in miljardvärvningar för att det ska gå bra utan det handlar om enheten i sig. Därför känner jag mig optimistik i bemärkelser av Valverdes förmåga som en sammansvetsande tränare. En mittfältare vore skönt att få in men vem vet, någon av ungtuppar kanske gör som Busi eller Pedro gjorde under Peps första säsong? Om jag ska vara helt ärlig så trodde jag inte på någon av dessa två när de huserade i B-laget. Tiden då Pedro hette Pedrito alltså. EDIT: Tänkt om Delou blir den som utvecklas till en superstjärna? YTTERST osannolikt men med rätt tajming, rätt förutsättningar och med gott om speltid med spelare som Messi och Suarez kan vad som helst hända med någon som har en gnutta potential. Eller så kanske detta stycke om den unge spanjoren är ett skämt? Jag kan inte bestämma mig faktiskt.
Barcelona Soko
2017-07-22 14:31
95% har nu blivit 90%
Barcelona Soko
2017-07-22 14:28
@Barcelonistas:
PSG behöver inte förhandla med oss om Neymar då det räcker att lösa ut honom. För att hålla sig till FFP kan de sedan sälja Veratti till United tex. Nasser verkar vara bitter på Barca och vill gärna av allt försvaga oss . Så vi är i den situation att vi är i underläge medan alla kort ligger hos PSG.
Barcelona Koeman!!
2017-07-22 14:26
@1899 - Puyol:

Tycker du Masken gjorde ett bra jobb borta mot Juve i Busquets frånvaro?

Försvaret är inte problemet.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-22 14:23
1899 - Puyol - försvaret är inte ett problem. Semedo-Pique-Umtiti-Alba Detta är en bra backlinje. Vi behöver mittfältare och en anfallare om Ney lämnar.
Annons: