/spanien/barcelona/forum/497.aspx/spanien/barcelona/forum/497.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2018-04-10 22:53
Stort grattis Roma, idag segrade helt klart fotbollen!

Idag brände Valverde alla broar, finns ingen som kan argumentera för att han ska vara kvar nästa säsong.
Barcelona Zamboza
2018-04-10 22:52
Detta är resultatet av Valverdes envisande att starta med samma startelva match efter match var tredje, var fjärde dag. Laget är slutkörd, nu när det vankas cl slutspel. Dembele får alltså spela sista 10 pga Roma 3-0 ledning. Annars hade han inte ens fått äntra plan över detta dubbelmöte. Det finns alldeles för många tråkiga och intetsägande spelare i detta barca. Rakitic, Suarez, Roberto, Paulinho och dessa är ordinarie spelare förutom Paulinho.

Pique är ingen bra fotbollspelare eller mittback för den delen. Hans agerande som leder till straffen är oacceptabel. Man ser på hans kroppsspråk hur underlägsen han känner sig mot Dzeko.

Taktiken idag är helt åt helvete. Varför ger man initiativet till Roma när man är ett lag som är som tryggast med bollen? Roma vann alla andra bollar och barca fick aldrig andas. En Dembele från start hade kunnat sysselsätta Roma och samtidigt understödja Messi.

Valverde är ingen dålig tränare men det är alldeles för mycket Lagerbäck över hans sätt att coacha. Barca behöver en modig tränare.

Sist men inte minst, Grattis Roma även om det svider.
Barcelona Mangi10
Bara lyfta hatten åt Roma som visade betydligt hjärta än detta Barcelona gjorde i detta möte! Redan i mötet mot Chelsea hade vi faktiskt tur som gick vidare! Vi har som många antytt tidigare varit alldeles för beroende av Messi och tyvärr tyvärr låtit oss luras förblindas av Suárez mål. Vare sig Iniesta såväl som Suárez har hållit den nivå som behövs för att vi ska kunna hålla den kvalitet i det offensiva spelet! Sedan är jag djupt kritisk till Valverde behandling av Dembele som förvisso har en del av jobba på. Men investerar man så mycket pengar i en spelare och låter istället spelare som Gomes, Paulinho och Vidal gå före speglar detta hur illa det är ställt med scouting och värvningar av nya spelare i vår klubb! Jag är så himla besviken på spelarnas inställning och handlings passivitet i bägge möterna, men framförallt i denna match! Att Roma skulle pressa högt och sätta högsta fart från början var ju ingen överraskning direkt, ändå joggar våra spelar och spelar krossbollar i de egna straffområdet när vi är super pressade innan Roma gör det första målet! Sedan undrar vad Umtiti höll på med ikväll??!! Han är direkt passiv på första målet, i andra målet kan lätt täcka och Pique, men väljer istället att titta på och låta P lösa det själv! Nej, ush...!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona JUSSI BJÖRLING
Det har gått för långt nu med Valverde. Jag kunde tolerera fegspel i början för att sätta truppen på sin plats. Men att efter ett halvår fortfarande spela med detta skitmittfält och inte utnyttja Dembele eller annan valfri kreativ spelare är för mig obegripligt. VALVERDE MÅSTE SPARKAS. Barcelona har nästa säsong en trupp värdig nog att spela tiki-taka i och med Arthurs ankomst, och Alenas cementerande i A-truppen. Dock är Valverde i högsta grad oförmögen att hantera detta mittfält. En ny tränare som vet hur ett Barca-mittfält fungerar tack...
Barcelona Zyzz
2018-04-10 22:51
Varför är det ALLTID vi som ska förlora stort på bortaplan i cl? KNAPPAST att något annat lag av de som är kvar i cl hade tappat 4-1 ikväll.
Barcelona ElRaval
2018-04-10 22:50
jag hyser visserligen sympatier för roma också, men jag tycker inte att den hör förlusten sved lika mycket som andra. hellre åka ut mot roma än chelsea, real, psg, liverpool osv..
Barcelona Culés
Till att börja med så går det ju inte att Roma gjorde en sjuhelsikke jävla insats, de skall ha all eloge för att de trodde på detta och genom ett jävla jobb lyckades. Grattis kan man bara säga till dem, riktigt bra moral. Sen att Barcas moral var raka motsatsen är ju en annan femma. Dock tycker jag att 95% av skulden idag kan läggas på Valverde. Om det ser så dåligt ut det i princip kan göra, för det går inte att spela mycket sämre än Barca gjorde, så varför i helv*te ska man då vänta till 80:e minuten med att göra första bytet? Vad f*n hade han att förlora på att byta ut valfri spelare redan i halvtid? Men som sagt, det går inte att ta detta från Roma, bara att applådera de. På något sätt känns det som vi verkligen klarat oss med nöd och näppe genom hela säsongen. Tråkigt att det tar slut nu... Känns inte som det är första gången vi lyckas pricka in den obligatoriska formsvackan/turen tar slut, kalla det vad ni vill, men det känns som det händer väldigt ofta precis när allt sätts på sin spets mot slutet av säsongen och matcherna blir som viktigast....
Barcelona Culés
Till att börja med så går det ju inte att Roma gjorde en sjuhelsikke jävla insats, de skall ha all eloge för att de trodde på detta och genom ett jävla jobb lyckades. Grattis kan man bara säga till dem, riktigt bra moral. Sen att Barcas moral var raka motsatsen är ju en annan femma. Dock tycker jag att 95% av skulden idag kan läggas på Valverde. Om det ser så dåligt ut det i princip kan göra, för det går inte att spela mycket sämre än Barca gjorde, så varför i helv*te ska man då vänta till 80:e minuten med att göra första bytet? Vad f*n hade han att förlora på att byta ut valfri spelare redan i halvtid? Men som sagt, det går inte att ta detta från Roma, bara att applådera de. På något sätt känns det som vi verkligen klarat oss med nöd och näppe genom hela säsongen. Tråkigt att det tar slut nu... Känns inte som det är första gången vi lyckas pricka in den obligatoriska formsvackan/turen tar slut, kalla det vad ni vill, men det känns som det händer väldigt ofta precis när allt sätts på sin spets mot slutet av säsongen och matcherna blir som viktigast....
Barcelona Culés
Barcelona Culés
Barcelona LeoMessi
Smogen Lycka till att övertyga omvärldens att ett real Madrid med 3 raka cl-titlar inte är bättre än peps Barca. Vi är en minoritet som inte skulle hålla med.
Barcelona Lion24
2018-04-10 22:49
Jag kan inte tro mina ögon...
Barcelona Davids3
2018-04-10 22:48
Kan alla poeter lägga av nu? "Fotbollen segrade" och jag vet inte vad.

Vi spelade skit, och de var hungriga, mer än så är det inte. Detta är ingen garanti för att de inte blir totalt utklassade i semi. Om "fotbollen segrade" på riktigt så ska de vinna Cl punkt slut.

Barcelona Dreamteam09
2018-04-10 22:47
Hhahahaahahahahahahahah detta är ju inte acceptabelt? Pique, Umtiti, Roberto, Iniesta bort bort! JÄVLA KYCKLINGAR FÖRFAN TRÄNAR NI ALDRIG FYS PÅ DENNA NIVÅ????? VALVERDE din parasit vänta du på Roma skulle göra 3-0 sen göra byten? Spottar på ditt fula ansikte
Barcelona Bentley King
Det finns bara en person eller grupp som måste ut från klubben snabbare än x2000 och det är Bartomeu och hans gubbar! Om inte det händer så får vi vänja oss med det vi ser idag. Varken Messi eller Guardiola själv om han kom tillbaka kan fixa detta. Problemet är djupare än det sportsliga och Barto MÅSTE bort imorgon det första som händer!
Barcelona DM1982
[QUOTE=Smogen]fast nej. bara nej. [/QUOTE] Instämmer. Något måtta får det vara på överdrifterna. Det här är bara att glömma nu, nu är det bara att vinna resten av matcherna i ligan och cupfinalen med stil.
Barcelona LeoMessi
Jag personligen är trött på att Messi väldigt sällan söker boll. Känns som att han oftast vill att andra ska hitta honom! Han vill ju inte behöva springa, inte en del av sporten tydligen.
Barcelona Bollinnehavet
Det är lätt att hålla sig för skratt om man säger så.
Men grattis Roma! Hatten av, er semifinal är välförtjänt!

Valverde. Den fegaste insatsen jag sett av en tränare i Barca någonsin. När det är uppenbart att ingenting, absolut ingenting fungerar ute på planen så är det tamejfan tjänstefel att vänta tills 80:e minuten med första bytet. Jag såg inte ens ett försök till en taktisk förändring.

Och please! Bänka Suarez nångång för i helvete!
Dembele på bänken.
Denis som gjort det bra det sista är på bänken.
Gomes som aldrig har gjort en bra match i Barca byts in i minut 80.
Paco och Dembele byts in i ren panik efter 3-0.
Valverde har gjort det bra poängmässigt och defensivt i ligan. Vi gjorde ett bra CL-gruppspel. Men hans mentalitet är inte värdig ett lag som Barca. Han är feg! Han får gärna gå efter säsongen.

Men återigen. Grattis Roma!
Barcelona ElRaval
[QUOTE=Skurhink]En rensning i den här skit truppen hade ju varit Mumsfillebabba! Messi Suarez Iniesta Pique Gomes Vermaelen! Dax att bygga om det här laget på riktigt nu!!! [/QUOTE] Du vill ha bort messi? troll.
Barcelona Nelson Umtiti
2018-04-10 22:45
@Meneysuarez91011:
Håller nästan med där faktiskt, hade knappt ryckt på axlarna. Har inte sett ett mer ryggradslös Barcelona sen jag vet inte när. Och jag upprepar ännu en gång, vi spelar med samma anfallare varje match i cupen la liga och allt så jag är absolut inte förvånad att det ser ut såhär IGEN för 3e året på raken. Jag länkade en grym artikel från Graham Hunter om hur Barcelona år efter år bränner ut sitt lag för att man ska alltid vinna trippeln och har inte truppen för det och han kunde inte ha mer rätt. Kolla på Real som flyger nu, Cristiano har lärt sig och vilar mer regelbundet än förr och är alltid i sin livs form när allt ska avgöras. Jag vet att folk vill att vi satsar på trippeln men det är inte realistiskt just nu med denna trupp, vi ska inte behöva spela Messi, Suarez, Raktic och Busquets varje match. Kolla nu när Real plockar sin 3e CL på raken, visst dom suger i ligan men tyvärr så kommer ingen komma ihåg det när säsongen är över.
Visca el Barça i visca Catalunya
Last time Messi scored a champions league quarter final goal Cryuff was alive Real Madrid had 9 Champions League titles Ronaldo had 1 Ballon dor Ingen kommentar
Barcelona JakWah
Det går inte att ha ett lag bestående av tunga hösäckar. Vi har ingen kreativitet i laget utöver Messi. Det räcker inte alla gånger.
Barcelona 7 || #5 sergiobusquets
Det värsta är ju att vem som helst här inne vet att Barcelona inte kan spela på resultat och backa hem. Vem som helst här inne hade kunnat ta oss vidare den här kvällen. Roma skickar inte ut oss utan vår ”tränare” gör det. Vi släpper till 5-10 farliga målchanser varje men kommer undan med tur.
Barcelona Damon2022
varlverde kmr lämna, de här blir hans enda säsong, dubbel betyder inte ett skit när real har varit skit i ligan.
Barcelona Smogen
[QUOTE=LeoMessi]Vinner real sin 3:e raka så är dom utan tvekan bättre än peps Barca. Vi kan hitta på hur många ursäkter vi vill men så är det. [/QUOTE] fast nej. bara nej.
Barcelona A good coach is everything!
2018-04-10 22:44
Dubbeln betyder inte ett jävla skit efter detta, inte ett skit !! Andra året i rad vi skämmer ut oss i CL. Detta år är värre än förra. Att VV bara såg på var så jävla provocerande !!! Herre min gud kan ej minnas en sådan lam insats ..
Barcelona Smogen
[QUOTE=Rambla~]Frågan som måste ställas. Handlar detta om inställning eller om utbrändhet? Jag har väldigt svårt att tro detta handlar om dålig inställning. Snarare vill jag väl inte tro det, det får bara inte vara så. Vv har en hel del att stå till svars för nu, fast det har sk även spelarna. Detta ska fan inte vara möjligt. [/QUOTE] När såg du Barcelona senast köra en hel match med taktiken "backa hem, ligg lågt och låt målvakten slå långbollar"?
Barcelona CipanBarcelona
Roma går vidare välförtjänt, kan inte säga något annat. Barca spelade uselt. Först o främst borde dem borde skaffa en personlig tränare till Suarez där han får lära sig offside regeln, han står ju för fan offside 24/7. Förstår heller inte varför man tar in andre Gomes istället för Denis eller att starta med Roberto istället för Dembele??
Barcelona CipanBarcelona
Roma går vidare välförtjänt, kan inte säga något annat. Barca spelade uselt. Först o främst borde dem borde skaffa en personlig tränare till Suarez där han får lära sig offside regeln, han står ju för fan offside 24/7. Förstår heller inte varför man tar in andre Gomes istället för Denis eller att starta med Roberto istället för Dembele??
Barcelona Zyzz
2018-04-10 22:43
Håller med Blaugrana. Ligan och cupen betyder inte ett skit när man bajsar på sig såhär mot Roma. Vi har förlorat EN ENDA match denna säsong. Hur fan lyckas man då plötsligt förlora med hela 3-0?.....
Annons: