/spanien/barcelona/forum/496.aspx/spanien/barcelona/forum/496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2017-07-10 14:11
hahaha, man kan ju inget annat än att skratta. Tragikomik.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2017-07-10 14:10
€160M (Madrid Transfers): Casemiro, Ceballos, Kroos, Isco, Asensio, Kovacic, Modric. €160M (Barca Transfers): Song, Turan, Gomes, Digne, Mathieu, Vermaelen, Douglas.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Romelu Umtiti
2017-07-10 14:09
@DM1982:

Touché
Barcelona Barclasico
2017-07-10 14:08
Guangzhou refuses to sell Paulinho to Barcelona this summer, but opens the door to the January transfer window. [sport]

Mkt bra!
Barcelona DM1982
2017-07-10 14:06
[QUOTE=Romelu Umtiti]Bosniska medier hänvisar till Calcionews24 som säger att Barcelona i veckan ska börja förhandla med Juve angående Pjanic. Barca ska vara villiga att betala 60 miljoner för Bosniern. [/QUOTE] Har inte Pjanic varit aktuell för Barça under de tre senaste säsongerna nu? Allt enligt bosnisk media.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-07-10 14:05
Kan tillägga att i min uppställning nedan så hade givetvis Rakitic, sergi Roberto, och även Gomes klarat av att axla rollen där jag satte Paulinho.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-07-10 14:03
Bosniska medier hänvisar till Calcionews24 som säger att Barcelona i veckan ska börja förhandla med Juve angående Pjanic. Barca ska vara villiga att betala 60 miljoner för Bosniern. Som "Pjanic-anhängare" har jag även läst på flera ställen att PSG är intresserade av honom (Pjanic som har en historik från franska ligan) som ett substitut om Veratti skulle gå till Barca.
Barcelona DM1982
2017-07-10 13:59
[QUOTE=Barcelonistas]Jag är glad att vi inte gick efter Ceballos. Grovt överskattad enligt mig och kmr floppa stort i Real. [/QUOTE] Jag skulle inte påstå att han är grovt överskattad men jag får en känsla av att han kommer choka i Real. Det är en sak att puttra på i Betis och leka mangas men en annan att kliva in i Reals omklädningsrum och vara på plats 19 i rangordningen. Alla passningar måste gå till Ronaldo annars får man arga Zlatan-blickar som kan sänka den mest morska människan.
2017-07-10 13:58
Kan tänka mig att valverde vill experimentera med en sådan här uppställning.

________Paulinho__________Sergio____________
__________________Messi____________________
___Deulofeu/ny------Suarez_________Neymar

Det kan jag ge honom som ett alternativ men grundidén vill jag ska vara ett dominant mittfält och då behövs en kreatör.
Barcelona El Pistolero #9
2017-07-10 13:54
[QUOTE=Blaugrana91]Och som vanligt kommer ej allt med. Sedan när är det ledningen som bestämmer vilka som ska värvas? Tränaren presenterar en lista på dem spelare som man vill ha, sedan är det sportledningens uppgift (läs Robert) . att värva dessa. Behövs sedan alternativ är det ju något som även tränaren behöver meddela och vilka. [/QUOTE] Vem är det som anställt hönshjärnan Robert? Bartomeu. Vart fasiken hitta han ens denna Robert undrar jag? Var han tillräckligt meriterad för att va sportchef i världens vackraste klubb? Någon som Monchi hade vi behövt, eller någon i den nivån. Robert har så lite koll på Barça, dess stil och spelare vi behöver att hans val är Paulinho. Enligt rykten så blev han imponerad av hans mål i någon landslagsmatch och tror då att han kommer passa in med handen i handsken i ett lag som behöver passningskickliga mittfältare för att bryta press osv... Blir så less!
2017-07-10 13:51
Vill Valverde ha Paulinho så är det bara att acceptera och hoppas han gör succé.

Men är det ytterligare en ledningsvärvning så måste tränaren sätta stopp.

Vill han ha honom som en ny keita så kan jag förstå till viss del men känns som en onödig värvning.

Men vill han satsa på en defensiv grundidé på mittfältet så har jag redan börjat tappa den lilla optimism jag hade om Valverde.

Verratti, Pjanic, Thiago sådana spelartyper måste prioriteras om vi ska få ett mittfält som kan dominera.

Coutinho är en bubblare som kan ersätta iniesta.

Men om två mittfältare kommer in, så måste två mittfältare lämna.

Förlåter valverde/ledningen om de värvar Paulinho om de även värvar en kreatör som går rakt in i startelvan (med hård konkurrens såklart)

Barcelona Barcelonistas
2017-07-10 13:43
Jag är glad att vi inte gick efter Ceballos. Grovt överskattad enligt mig och kmr floppa stort i Real.
2017-07-10 13:38
Blaugrana91

Hur vet vi att det fungerar så i verkligheten?

Såklart är det så det ska gå till...Även om det leder till spelare som Mathieu ibland..
Jag förespråkar att tränaren ska få det han vill om det är möjligt/rimligt.

Men...Douglas, Gomes, mm är ledningens värvningar.
Barcelona Blaugrana91
2017-07-10 13:15
Och som vanligt kommer ej allt med. Sedan när är det ledningen som bestämmer vilka som ska värvas? Tränaren presenterar en lista på dem spelare som man vill ha, sedan är det sportledningens uppgift (läs Robert) . att värva dessa. Behövs sedan alternativ är det ju något som även tränaren behöver meddela och vilka.
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-10 13:11
Det är det som är problemet att vi inte spelar med en pivota( eller vad fan ni kallar det) längre. Förra säsongen och som det ser ut av rykten av förvärv, spelar vi med 2 balansspelare. Lucho 4-4-2 och kommande säsong får vi se vad det blir. Så Paulinho eller Veratti kommer inte att konkurrera om Busquets plats, det är Iniesta plats.
Barcelona Blaugrana91
2017-07-10 13:10
[QUOTE=El Pistolero #9]The Board is in a critical situation
Barcelona Cúles
2017-07-10 12:57
Vår transferbomb i år blir Aaron Ramsey.
Barcelona Andresito
2017-07-10 12:45
[QUOTE=messiooooxavii]Pauliniho är inte tänkt att ersätta en värvning av Veratti, utan han är tänkt som en truppspelare. Att avlasta busquets då vi tydligt såg förra året i semin mot Juve att Masken inte kan ta den rollen. Vi får in en beprövad DM i sina bästa år som har haft en fantastisk period i både Kina och Landslaget för kaffepengar i dagens transfermarknad. Han kommer främst avlasta Busken och vi kommer fotrfarande att gå för en världsmittfältare som kan slå sig rakt in i elvan. Jag hyllar faktiskt denna värvning om vi får igenom den. [/QUOTE] Paulinho är inte en defensiv mittfältare och absolut ingen som hade kunnat axla Busquets roll i Barça. Backup till Busquets finns redan i både Roberto och Samper. Paulinho är en box-box mittfältare med mycket spring i benen, inte en smart och positionssäker pivote.
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-10 12:44
@Barcelonistas:

Vi väntar på att han fyller 29 ;)
Barcelona Barcelonistas
2017-07-10 12:36
Verratti is still in line for Barcelona move as PSG think it'd be a good business to sell a player in 70-100m who doesn't want to stay. [md] Vad väntar vi på?
2017-07-10 12:08
Alltså hur svårt kan det vara.

Valverde berättar för Robert vad han söker för spelartyper eller tom en namngiven spelare. Sportchefen kommer med en lista på alternativ och sen rangordnar man vilka man ska gå efter..Om plan A går fel så går man vidare till plan b och sen c.

Barcelona Fcb88
2017-07-10 12:07
Nu snackas de om Azpilicueta som ett alternativ istället för Bellerin.. va ska vi med honom till? Återigen en spelare med rätt så hög ålder.. ta upp Palencia då istället för att slösa pengar..
Barcelona El Pistolero #9
2017-07-10 11:54
The Board is in a critical situation & They do not know whom to Sign this transfer window. [@Marsallorente] #FFCBlive Mind you, detta kommer från Bartomeus hund. Tankar kring detta Blaugrana91?
Barcelona DM1982
2017-07-10 11:40
Manolas är en bra spelare även om han har en tendens att chansspela ibland. Skulle vara ett intressant tillskott och första grekiska spelaren i Barça vad jag vet.
Barcelona Blaugrana91
2017-07-10 11:29
Tror knappast Barca har tappat sin respekt eller attraktionskraft när det gäller att locka till sig nya spelare, tycker heller inte vi kan beskylla ledningen för hur denna sommar hittils ser ut. Om vi tittar på två exempel, Barca har den här sommaren velat köpa både Verratti och Dembele, spelare som mer än gärna hade älskat att spela i våra färger. Problemet på senare år har i princip alltid varit den säljande klubben och nuförtiden så har ju även mindre klubbar en bättre ekonomi vilket gör att dem kan tacka nej till helt galna bud, så var det ej förr, lägg även till hur marknaden ser ut idag. Jag menar vi la alltså ett bud på €50M samt ytterligare €20M i bonusar för Dembele och €100M för Verratti och trots det tackar deras klubbar nej pga. att dem inte vill sälja och inte är i behov av pengar. Kan absolut förstå kritiken mot diverse tidigare transferfönster, men som det ser ut nu så undrar jag hur man kan klandra klubben? Vad mer kan man göra?
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-10 11:16
Jag har sett en hel del Roma under säsongen och kan säga att Manolas skulle vara ett bra alternativ till mittbacksposten. Väldigt snabb och huvudstark spelare och är "bara" 26 år,

Men problemet är att vi redan har Marlon som backup vilket skulle förstöra hans utveckling ifall vi värvar en mittback som skulle gå före som backup och vi behöver dessutom en hb inte en mittback...
Barcelona Soko
2017-07-10 11:04
Manolas var i stort sett klar för Zenit men då flera andra klubbar blandad sig i så sprack affären Nu säger hans agent att Real och Barca är intresserade, men även PSG , Juve och Inter. Barca ska dock ha förtur.

Lite norska .

Flere medier skriver, at Barcelona har en købsoption på Manolas, noget man fik ind i aftalen, da Thomas Vermaelen sidste sommer blev udlejet til Roma.

2017-07-10 11:02
Barca har tydligen någon sorts köpoption på Manolas som de förhandlade till sig när vermaelen lånades ut (säkert att de måste höra med barca innan han säljs och får matcha andra klubbars bud)

Har inte sett denna Manolas så mycket men han har ju cirkulerat mycket i media senaste åren.

Vi blir ganska tunna på mitten om vi bara har kvar Mascherano, Piqué, umtiti.
Om Marlon ingår i b-laget för att få kontinuerligt med speltid men tränar och spelar vid behov i a-laget, Så förespråkar jag en mittbacksvärvning.
Säsongen är lång och skador på nyckelspelare kan vara förödande om det inte finns en vettig ersättare.
Barcelona Thierry Henry
2017-07-10 11:00
@A good coach is everything!:

Att du hejar på arsenal påverkar inte alls dina känslor för X Tottenham spelaren Paulinho då förstår jag?;).
Barcelona messiooooxavii
2017-07-10 10:55
Pauliniho är inte tänkt att ersätta en värvning av Veratti, utan han är tänkt som en truppspelare. Att avlasta busquets då vi tydligt såg förra året i semin mot Juve att Masken inte kan ta den rollen.

Vi får in en beprövad DM i sina bästa år som har haft en fantastisk period i både Kina och Landslaget för kaffepengar i dagens transfermarknad. Han kommer främst avlasta Busken och vi kommer fotrfarande att gå för en världsmittfältare som kan slå sig rakt in i elvan.

Jag hyllar faktiskt denna värvning om vi får igenom den.
Annons: