/spanien/barcelona/forum/495.aspx/spanien/barcelona/forum/495.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-02-21 20:44
Sevilla fans är fantastiska!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cule4life
2018-02-21 20:43
VV måste våga rotera mot Girona.

Ter Stegen
Semedo Mina Vermalen Digne
Vidal Gomes Paulinho Coutinho
Dembele Paco

Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-02-21 20:35
Oj vad ceballos blir förnedrad då han får hoppa in med 5 s kvar i en betydelselös match som redan är avgjord.
Barcelona Barcelonistas
2018-02-21 20:31
Bayern är bra men dom har stora problem mot spansklag och lag som ställer om snabbt. Dom bjuder på för mycket ytor. Hade blivit en jämn match men vi har Messi.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-21 20:25
Bayern är nog det sista laget ja vill möta. Personligen tror jag Bayern vinner hela skiten iår. Ge oss real istället, så gör vi slut på deras usla säsong. Först ska vi dock slå ut Chelsea, vilket inte är 100% givet ännu.
Barcelona Barcelonistas
2018-02-21 20:24
Blotta det andra lagets defensiv när dom ställer upp med 10 spelare? När ett annat lag tvingas anpassa sig helt efter motståndarna och bakar hem med 10 spelare ja det är en överlägsenhet i sig.
Barcelona Cule4life
2018-02-21 20:21
@Barcelonistas:

Bayern är inget att leka med. Underskatta inte. Bayern är det sista laget jag vill möta. Dom har bredd , kvalité och rutin i massor.
Barcelona A good coach is everything!
2018-02-21 20:20
Barcelonistas // Att 70% bollinnehav betyder inget om man inte får chanser eller gör mål. Precis som en bra defensiv inte betyder ett skit om man släpper in mål eller inte skapar chanser. För mig är en man överlägsen spelmässigt om man skapar chanser och verkligen blottar andra lagets defensiv. Chelsea blottade vår defensiv mer än vad vi gjorde deras.
Barcelona Barcelonistas
2018-02-21 19:59
Håller med att vi inte spelade ut dom rent chansmässigt eller resultatmässigt men spelmässigt så gjorde vi det. Vi hade 70% bollinnehav och det såg stundtals löjligt ut när man såg Chelsea så underlägsna.
Barcelona A good coach is everything!
2018-02-21 19:55
Barcelonistas// "När vi åkte till Bridge och spela ut Chelsea" Tippas om vad för bra grejer du röker. För vi spela verkligen INTE ut Chelsea igår..
Barcelona Barcelonistas
2018-02-21 19:49
Kröjjff - Du tjatade om bollr**k och Valverde gav dig också det. 70 goa % i bollinnehav. Chelsea anpassade sig helt efter vårt sätt att spela vad mer vill du ha? Lucho gick ifrån bollinnehavs spelet och du satt och klagade nu när Valverde erbjuder dig den kakan du vill ha så klagar du fortfarande. Problemet är inte sättet vi spelar på som du klagar på utan vi har ett annat problem här.

Valverdes Barcelona har inte på långa vägar nått sin prime än han kommer göra stor dåd med detta laget. Nästa säsong kommer vi ha världens bästa trupp med ännu en värvning under sommaren. Kanske bäst att ge Valverde tid och se vad han kan åstadkomma.
Barcelona Kröjjff
2018-02-21 19:38
@Barcelonistas:

Så heter det således efter matchen igår. Men efter mötet med Eibar i ligan några få dagar före styrkemätningen på Stamford Bridge, vände sig samma skribent med följande förutsägelse direkt riktad till mig, så som alltför kräsen:

"Sätt dig ner och vänta in tisdagen jag kan försäkra dig att du inte kommer bli besviken. Laget kommer höja sig på tisdag mot Chelsea det kan jag lova dig".

Frågan som dröjer sig kvar är därför: Infriade FCB löftet och förväntningarna?

Barcelona Barcelonistas
2018-02-21 19:07
Vi är bättre än Bayern Munchen och Real Madrid däremot ska vi helst undvika lag som Chelsea som passar oss dåligt. Idag håller jag på Sevilla United är ett annat lag som kan göra det svårt för oss med Mou som tränare som är guden av bussar.
Barcelona Cule4life
2018-02-21 18:49
Bayern ser ruskiga ut med demonen Jupp som coach. Barca har stor revansch att ta ut mot Bayern. Man förnedrade dom visserligen 2015, Men då var Jupp ej coach. Kvartsfinalerna kommer vara slakthus
Barcelona ElRaval
2018-02-21 18:47
Jag läste ett rykte om att ev. Juan Miranda kunde flyttas upp. Går han alltså före Cucu på vänsterbacken? jag som gått o trott att cucu är vår största talang på den positionen? cameroonians eller någon annan, kan ni förklara?
Barcelona JakWah
2018-02-21 18:18
@Barcelonistas:
Håller med dig helt och hållet! Det var verkligen klasskillnad mellan lagen. Jag är väldigt glad att det inte var vi som parkerade bussen och blev så utrullade av Chelsea. Visst skapade de några slumpmässiga målchanser, men det var stor skillnad rent fotbollsmässigt mellan lagen.
Barcelona Barcelonistas
2018-02-21 18:10
Svårt att se oss vinna Cl efter att vi möter ett riktigt bra lag som är vår tuffaste motståndare i Cl? Smh. Dags för folk att vakna och inse att det finns lag som kmr göra livet tufft för oss. Trodde ni det skulle va en dans på rosor eller?
Barcelona Barca Barca
2018-02-21 18:00
Iniesta.70 Såg oxå matchen igår och blev imponerad av Puig. Liten och ärligt talat nu, inte så valpig som han framstår och vara. Hans presspel får mig att dregla, ettrig och tuff, viker sig inte heller utan stör motståndarna väldigt mycket. Sen som du precis nämner, passningsspelet är vackert att skåda, inget krångel inget kladd på bollen, spelar den fort till bästa tänkbara medspelare.
Barcelona Andresito
2018-02-21 17:58
Har av någon anledning svårt att se oss som CL-vinnare efter gårdagens match. Valde därför att ta en titt på hur bortamatchen i åttondelen har slutat åren vi vunnit CL.

2006: Chelsea 1-2 Barcelona

2009: Lyon 1-1 Barcelona

2011: Arsenal 2-1 Barcelona

2015: City 1-2 Barcelona

Det är alltså såhär det brukar se ut. Gårdagens 1-1 är helt klart godkänt, dock så är jag tveksam till det spelmässiga. Vi känns inte som det stora FC Barcelona utan det är som vilket annat storlag som helst med skillnaden att Messi spelar i Barça.

Ser dock mycket potential i truppen där de två största bitarna är Dembélé och reserverna. Jag tror att vi kommer få se ett annorlunda Barcelona när nyckelspelare har fått vila och fransosen hittat formen.
Barcelona Barcelonistas
2018-02-21 17:38
Jag är en Valverdeista och jag njöt av matchen igår. För mig var det konst hur vi åkte till Bridge och spelade ut Chelsea. Fotbollen var det inget fel på sättet som Chelsea spelade på var felet.
Barcelona Iniesta.70
2018-02-21 17:31
Ja, det var en skön hälsosam frisk fläkt att få se unge herr Puig med bollen vid fötterna under gårdagens åttondel mot PSG. Visst, grabben är valpig och alltid minst på plan när han lirar, ja, påminner en hel del om "fimpen", för er som sett den filmen. Han har sina brister, speciellt i det fysiska spelet, men han pressar o täcker yta och krigar på. Men, han stora styrka är när han har bollen. Nope, inga slalomåkningar o snurrfinter eller kryssskott från 30 meter. Nix, inget sånt "tjafs". Istället så levererar han bollen på få tillslag, till rätt adress i rätt tid. Det är självklart han som ligger bakom Perez mål....bl.a.. Skönt att nån tränare satsar på små, tekniska, kloka lirare. Ja, Collado jämte honom på mitten är inte mycket större han. Två riktigt sköna lirare.... Nu är dom i kvarten.... Edit: Puig har nr 14 i länktipset..
Barcelona Barcelonistas
2018-02-21 17:29
Att Iniesta och Messi är dom två igen som är involverade i målet mot Chelsea igår är något som får mig att bryta ihop. Dom två var bakom målet på Bridge 2009 också. Skrev det igår men gud vad vackert och se!
Barcelona Soko
2018-02-21 16:37
@Canaletes:

Messi och co måste vara försiktiga med att "kräva " kort till sina motståndare för regel säger att man själv har rätt att få . Man kan däremot säga det med ord men absolut inte med gester/händer.
Barcelona DM1982
2018-02-21 16:31
[QUOTE=II Barça II]Fast varför hånade han linjedomaren? Kan inte minnas att han gjorde något större misstag? Missade jag något? [/QUOTE] Det var inte linjedomaren han hånade utan målområdesdomaren. Målet kom kort efter att Suarez ville ha straff och han tyckte att domaren borde ha sett det.
Barcelona Xavisma
2018-02-21 16:21
Kröjjff. Jag känner igen symptomen, varje gång man får frossa av att se Barcelona spela nuförtiden, eller svåra andnöds attacker varje gång man ser 4-4-2 med Paulinho och Rakitic i mitten. Sen finns det dagar då man känner en väldigt stark oro och känsla av ångest efter att man byter in Aleix Vidal. Fastän det kan kännas rätt hopplöst, så vill jag dela med mig av ett recept mot dessa symptom kan lindra relativt bra. Och det är att en gång per vecka efter kvällsmiddagen lyfta blickarna och ta en titt på SSC Napoli och Sarri. Det har lindrat mina besvär än så länge, förhoppningsvis hjälper det dig.
Barcelona II Barça II
2018-02-21 16:19
Fast varför hånade han linjedomaren? Kan inte minnas att han gjorde något större misstag? Missade jag något?
Barcelona the cameroonians
2018-02-21 16:19
På de åtta senaste matcherna har vi inte gjort mer än 2 mål i någon av dem.
Samtidigt har vi bara släppt in 3 mål bakåt och aldrig mer än 1 per match.

Det har å ena sidan lett till final i cupen, bibehållen stor ledning i ligan och ett bra läge att avancera i CL. Å andra sidan har det gett oss mindre marginaler och ett mediokert spel.

Frågan är hur kapabel Valverde är att ställa om laget till en mer anfallsinriktad fotboll. I nuläget är det mer fokus på riskminimering och att ta till vara på misstag snarare än att ta risker och ta till vara på de egna styrkorna.

Skrev om det i december, att Valverdes största utmaning skulle bli att integrera Coutinho och Dembélé i systemet och rucka på balansen.
För detta krävs speltid och viljan hos tränaren att förändra.

Ska vi kräva att Valverde gör detta nu eller ska vi acceptera att vänta till sommaren och ha 3 miljarder på bänken till förmån för Paulinho och Vidal?
Hur lätt är det att spela ihop ett lag med matchande var 3:e dag?
Är det ens görbart? Jag vet inte.

Men om vi nu vinner 2 eller 3 titlar, kommer detta innebära stopp i förändringen och ge en än större acceptans för att fortsätta på det "vinnande konceptet"? Och hur påverkar det viljan hos Valverde att förändra?

Hur långt kan vi gå utan att förlora identiteten?
En säsong, två eller tre? Eller är den rentav redan förlorad?

Här vacklar vi fans.
Vad kallar vi de som inte är nöjda och vill ha förändring NU. Motgångsfan?

Det jag vill ha sagt är att den situation vi befinner oss i nu inte är lätt att förhålla sig till. Det är exakt det som är dilemmat med en klubb som Barcelona, fansen mäter framgång i mer än bara resultat.
Ni vet, Més que un club. Inte FÖRmer än andra klubbar, men ytterligare krav.
Siempre negatiffa, nunca negatiffa - som Van Gaal en gång sa om presskåren.

För att summera citerar jag slutscenen av Fight Club;
"you met me at a very strange time in my Life"
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-21 15:44
haha, så härlig han är Suarez. Har man han i sitt lag kan man verkligen inte ogilla honom. En riktig killer och en riktig vinnare. Måste vara en jävel att spela mot.
Barcelona IlTriplete
2018-02-21 15:40
Dembele kommer få chansen i kommande ligamatcherna. Spelar han bra lär han starta mot Chelsea. Annars kör man Semedo som högerback och Roberto som högermitt, eller Roberto som högerback och Vidal som högermitt.

Det finns absolut ingen plats för Paulinho i elvan längre.
Barcelona Canaletes
2018-02-21 15:39
Sekvensen där Messi på "skoj" ber till domaren att ge Cesc gult kort haha
Annons: