/spanien/barcelona/forum/494.aspx/spanien/barcelona/forum/494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Duda
2018-04-10 23:59
Kort sagt - Valverde har en Ferrari men han kör den som en Volvo.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas FCB
2018-04-10 23:58
@Barca4life98:

Kan man ge 100 likes? En kram?
Spot on min vän med det allra mesta.
Summerar det hela.
Barcelona Soko
2018-04-10 23:56
@Beast Puyol:

Jag tror snarare att Liverpools defensiv passar Reals offensiv som handen i handsken .. Att Pep misslyckades göra bara 1 mål är en gåta ..
Barcelona II Barça II
2018-04-10 23:56
Soko: En kväll som denna så spelar det la ingen roll om Messi lyckas vinna guldskon? Vem fan bryr sig om en jävla guldsko?
Barcelona mppm
2018-04-10 23:55
@Visca el Barça i visca Catalunya:

Och varifrån är du, vars land har så många storstjärnor? Luffare.
Barcelona Skurhink
2018-04-10 23:54
Alla som pratar om den kontrollerande mittfältaren som vår lösning till ett 4-3-3 hur hade ni format laget? För jag får inte ihop det i praktiken längre! För mig finns inte något annat än att tidigare bärande kuggar måste lämna innan det vänder för oss.
Barcelona Beast Puyol
2018-04-10 23:53
Hoppas Real får Liverpool. Liverpool hade passat Real dåligt.
Barcelona Soko
2018-04-10 23:52
@JUSSI BJÖRLING:

Nu är han i alla fall ännu större favorit att vinna goldskon. Då Salah gick vidare och kommer att vila i ligan.. Likadant för Lewandovski. Hoppas Lazio tar sig vidare på torsdag så Immobile också vilar lite..
En dubbel samt guldskon kommer smaka bra även om besvikelsen är stor ikväll. Han blir nu inte utbränd till VM .
Barcelona Lionel Messi n10
2018-04-10 23:52
Detta går ej skylla så mycket på ledning problemet är 1 vi gör den sämsta matchen någonsin och nummer två vårt defensiva Barca. Har hela tiden sagt spelet är under all kritik men Valverde kommer ej åka på skit så långe resultat är bra men den dagen vi förlorar något stort kommer allt komma emot han och det är vad son hände.

Hela säsongen defensivt tänkande med 4 mittfältare för att vara starkare bakåt, ingen spelidé och hoppas på Messi gör nåt. Jag är för att Valverde sparkas då denna säsongens spelmässigt har varit usel och han ska tacka en Messi att vi förhoppningsvis tar ligan och copa del Rey vet man aldrig. Envisas med att inte spela dembele för att han vill vara starkare bakåt med en paulinho. Kommer aldrig begrippa hans fega metoder och nej det tillhör ej Barca och ja dagen skulle komma där de straffar sig och det gjorde de. Förlorar hellre med ett Barca som vill framåt och vågar än på detta viset. Visca Barca i med och motgång
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-04-10 23:48
Någon som vet om Messi uttalat sig? Han borde vara rejält besviken på sig själv...
Barcelona Barcelonistas
2018-04-10 23:48
Har inte ork att skriva tack vare min medicin men detta e fan skandal. Milders tider man kan knappt säga något ens.
Barcelona Damon2022
2018-04-10 23:45
Det är de jag inte förstår riktigt när bara går halvfart och ändå är dem helt slut. Årets cl kmr jag inte bry mig mer, kmr bara njuta av matcherna framöver och om real vinner igen så grattis till dem. Varje år så skämmer barca ut sig i cl, ingen top lag snart är rädda för barcelona längre, bara real folk är rädda för. Om de inte sker nån förändring tills nästa säsong så kmr vi åka ut igen med huvud före. Jag tänker för mig om vi skulle gått vidare och mött liverpool, jävlar vilken slakt de skulle blivit.
Barcelona Barca4life98
2018-04-10 23:42
Fast egentligen när man skriver att Valverde gjorde allt rätt i början, var det verkligen så? Tänk tillbaka och tänk långsiktigt; - Han väljer efter inledningen av säsongen att bänka Semedo som hyllades stort av i stort sätt alla för att spela med det "säkra" kortet Roberto. Kortsiktigt tänk visar det sig för när det drar ihop sig i CL så ska Roberto spela högermittfältare, från typ ingenstans. - Han har haft 3 månader på sig att spela in Dembele i startelvan, en spelare som hade kunnat vara skillnaden en kväll som denna. Men nej han tänker endast kortsiktigt, match för match. - Byter ut Coutinho i ligan trots att han inte får spela i champions league. Låter inte Coutinho komma in i spelet ordentligt. Spelar honom ute till höger, en position som han i framtiden inte kommer att spela i. Låter inte killen slå frisparkar trots att han är bland de bästa i Europa. - Väljer att ta med Aleña på bänken i mängder av matcher men stackarn får aldrig hoppa in ändå. Kortsiktigt, Valverde vill ju stänga matchen så då måste Andre Gomes och Aleix Vidal slängas in. Spelare som Aleña och Denis, spelare med uppsida men med risker i sitt spel får inte chansen. Gomes för övrigt, en myt att han är bra defensivt eller vad fan det är folk säger för att rättfärdiga att han spelar. Han är usel defensivt och offensivt. - Första halvan var det många som hyllade honom på grund av hans byten i matcherna. Konstigt att han tvingades göra så många avgörande byten för att vinna matcher i slutet. Göra rätt från början av en match är väl den rätta vägen att gå? - Klubben värvar in Yerry Mina, en klart spännande mittback men killen får aldrig chansen. Pique har varit halvskadad i 4 månader men spelar ändå varje match. Kortsiktigt tänkande igen. Genomgående mönster, Valverde tänker kortsiktigt och vågar inte spela med spelare som kan göra det lilla extra för det finns en RISK att de gör bort sig. Mourinho/Simeone -light? Hatten av till Roma, de har en tränare som har en klar idé hur laget ska springa, vilka löpningar som ska tas vid vilken tidpunkt. Spelmönster hur man ska spela sig igenom i uppspelsfasen etc. Jag saknar 4-3-3 och en klar spelidé. Bullshit att vi inte "har spelarna till att spela 4-3-3". Vi har för i helvete inte spelarna för att spela 4-4-2. Då måste man ha spelare som Kante i mitten, snabba spelare på kanterna som kan kontra. Men det är för riskabelt för Valverde. Att lägga sig på kontring och samtidigt inte ha kontringsspelare är ju helt hjärndött. Det går inte ihop att spela "bollinnehavsfotboll" och ligga lågt. Många skrattade åt mig när jag i höstas/vintras kritiserade Valverde för vi var ju obesegrade. Men Luis Enrique gjorde det 10 ggr bättre som tränare, den fotbollen som spelades under 14/15 och 15/16 var bland det bästa jag har sett. Over and out.
Barcelona A good coach is everything!
2018-04-10 23:42
Grejen är att denna lojhet kommer från någonting. Att Valverde inte vila Messi exempelvis mata in att CL är viktigast är en gåta för mig !!! Sen visst ska spelarnas attityd ha törn men attityden börjar med förbundskaptenen.
Barcelona II Barça II
2018-04-10 23:41
Även om jag mår dåligt och inte kan sova, så finns en del av mig som är glad för Romas skull. Det är en väldigt underlig känsla, men på nåt sätt känns det bra att de gick vidare. Tycker att de gör en fin match på Camp Nou, vågade att pressa högt men hade otur med att göra två självmål. 4-1 speglade inte matchbilden, matchen var jämnare än vad siffrorna visade. På hemmaplan kör de all in och spelar en väldigt fin fotboll, visserligen lite hårt ibland kanske. Men fullständigt dominerar och 3-0 speglar inte heller matchbilden för att de borde ha vunnit med fler bollar. Roma vågade mer, de spelade bättre, hade fler lägen och vinner helt välförtjänt. Roma var helt klart det bättre LAGET än Barca.
Barcelona Emily
@Kröjjff:

Påbörjade en text som är allt annat än positiv. Får se om jag orkar slutföra den. Totalt mörker just nu. Och då menar jag inte bara förlusten, utan vad Bartomeu och delvis Valverde har gjort med den här klubben och det här laget. Det enda positiva som kan komma av det här är att Valverde får gå efter säsongen. Tyvärr är ju Bartomeu kvar och så länge han styr klubben kommer vi bara fortsätta nedåt.
Barcelona Davids3
Valverde: "I feel absolutely responsible. The coach is the one who plans the game, the tie, who makes the changes. The coach is always the visible face of the team."

"People are sad, this is normal after such a loss, we have to get back to La Liga and the Copa del Rey."

"Everything was in their favor; they scored an early goal and the atmosphere were causing us many problems."

"I have no explanations."

"We have to stand up again."

"They forced us to play the long ball. There were no spaces and they played man to man."

"It was a game we could not impose our style on."
Barcelona Soko
2018-04-10 23:40
Det största misstaget ikväll var att spela Messi från start.. Dembélé borde spelat istället ...En hungrig Messi i andra hade gått bättre. Nu gick han bara och var totalt osynlig. Iniesta likaså.. Det var en kollektiv kollaps.. Den sämsta insatsen jag någonsin sett..
Barcelona Andreas FCB
2018-04-10 23:40
Vad har Barcelona blivit? En själlös förening. För oss som varit med sedan i alla fall 90-talet så är det ju helt sjukt vilket förfall på senare år. Ja, vi kanske vinner titlar. Ja, vi kanske har bra spelare på pappret. Men La Masia, ledningen? Allt är ju så misskött att man blir tårögd. Jag förstår att spelare som Xavi och Puyol håller sig ifrån klubben. Vill väl inte ta i den ens med tång. Det går en cancer i klubben just nu och det gör ont att behöva bevittna. Jag skiter fullständigt i att vi åker ur idag. Är inte det minsta irriterad. Jag är bara irriterad på att klubben helt förändrat sig senaste åren långt ifrån det som gjorde att jag började följa denna klubb. Vad är det för jävla skämt till insats idag och vad är det för jävla ledning som förstör hela klubben? Blir seriöst ledsen. Men men, får nöja mig med att stödja lokala laget på deras resa till Superettan. Där har man i alla fall en klubb med som har kvar sin själ, kämparglöd samt en bra ledning att njuta av.
Barcelona Xavi #6
2018-04-10 23:39
Visst ska tränaren få kritik för att han fegspelade och inte vågade spela Dembele som hade haft enorma ytor att springa på. Men spelarna ska få all skit, vi har ju trots allt spelat 4-4-2 hela säsongen med framgång. Ingen vilja, intensitet, ledarskap, inte en enda spelare röt ifrån när Roma våldtog oss. Det var elva lejon mot elva katter ikväll.

Nu kommer väl Real vinna sin tredje raka CL och Ronaldo sin sjätte Ballon dor. Messi må vara den bättre spelaren men Ronaldo nätar alltid när det verkligen gäller.
Barcelona Skurhink
2018-04-10 23:36
Koeman; Jag håller med dig angående Barto och att klubben i stort går bakåt! Jag personligen va som stoltast och gladast under Laporta! Men Messi kan inte skylla sina prestationer på Barto! Messi har inte levererat i CL slutspelet på vad är det 4år? Han ser inte ens sett sugen ut på att göra det heller. För du nämnde det som individuella prestationer och där har Ronaldo presterat bättre än Messi.
Barcelona wallmannen
2018-04-10 23:35
Det skulle vara fint med en semifinal mellan Roma och Liverpool. De lagen förtjänar på nåt vis att nå final.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Blårö
2018-04-10 23:34
Valverde: "I feel absolutely responsible. The coach is the one who plans the game, the tie, who makes the changes. The coach is always the visible face of the team."

"People are sad, this is normal after such a loss, we have to get back to La Liga and the Copa del Rey."

"Everything was in their favor; they scored an early goal and the atmosphere were causing us many problems."

"I have no explanations."

"We have to stand up again."

"They forced us to play the long ball. There were no spaces and they played man to man."

"It was a game we could not impose our style on."
Barcelona Soko
2018-04-10 23:32
Det var en sportsligt katastroff och förödmjukelse. Men det hade varit för mycket att ta sig vidare tur efter tur.. Undantag första matchen mot Juve så var det katastroff hela vägen till idag. Känns bara rät att åka nu än att bli förnedrade av Real Bayern eller Liverpool. Vi fick betala priset även för PSG ifjol.
Ekonomiskt är det också en smäl. 100 000 åskådare i en semifinal med dyra biljetter, ja då har man gått misste om flera hundra miljoner..
Coutinho lämnar och Liverpool spelar semifinal..
Nu kan Messi fokusera fullt på VM.
Har han någonsin gjort mål mot italiensk lag borta ?
Synd bara att Roma kommer få Real och bli slaktade . Real har medicin mot italienska lag.
Enda hoppet är nu på Bayern eller Liverpool.
Barcelona The Lionel King
2018-04-10 23:32
Detta är den logiska utgången för det ängsliga ledarskap som Valverde utstrålar. Ytterst genom den antitaktik som han står för och som nu tillslut skurit sig med det DNA som trots allt suttit i väggarna under decennier. Att dominera spelmässigt är Barcas identitet. Att medvetet ge upp detta övertag som funnits på alla lag i världen är att ge sig ut i helt okända marker. Vad vet FC Barcelona när man inte längre vet hur man äger matcher?
Barcelona Dolares
2018-04-10 23:28
Kan någon förklara för mig vad Valverde såg som vi andra missade? Hur kunde han fortsätta spela utan byten i 85 min fast Roma ägde matchen och vi hade ett obefintligt mittfält spel? Vad var planen? Chansa på att Roma skulle fortsätta missa och att Leo skulle rädda oss?

Är i chock över denna (coach)insats som är måste vara bland det sämsta som presteras i CL:s slutspels historia. PSG presterade tex mycket bättre mot oss förra året trots 1-6.
Barcelona Criff
2018-04-10 23:27
En kväll som denna kan bara gräva ner sig och titta framåt.
Tycker ändå man haft det på känn, tycker inte vi var värda 4 - 1 i första matchen, och VV feghet med att köra med samma elva hela tiden visste man skulle straffa sig förr eller senare. Att der kom i denna matchen trodde man dock inte.
Sen att man går 80 minuter, i en match där inget stämmer på planen, innan man gör ett byte, och slänger in Gomez, istället för Paulinho eller Denis Suarez, är tjänstefel.
Sen 2 panikbyten när man håller på att förlora.
Nä VV har mycket kvar att lära på högsta nivån. Hoppas han kommer tillbaka som en bättre tränare till nästa år, för Messis år bara slösas bort.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-04-10 23:27
De kommande veckorna blir intressanta. Jag undrar verkligen om Messi pallar fortsätta i det här laget, och vad Valverdes nästa drag blir. Han kommer inte få godkänt om vi så vinner ligan med 10000 poäng. Valverde får UNDERKÄNT, sin första, och förhoppningsvis sista säsong som manager för Barcelona, om inte något drastiskt sker.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-04-10 23:26
Jaja. Vi ska vara otroligt glada över att vi förmodligen vinner både ligan och cupen, för då har vi lyckats med konstycket att vaska fram guld från skit. Med tanke på hur det såg ut att vår säsong skulle bli när man kollar på truppen efter transfer fönstret i sommar och när man betänker hur brutalt Roma nu rivit ner vårt lilla luftslott. Så måate man tacka gud för att vi förmodligen ändå kommer undan det här med cup och ligaguld. Dom som verkligen borde gråta sig till sömns är real fansen vars lag gett bort 2 titlar till den sämsta upplagan av barca på nära 20 år. Detta kan bara bli bättre till nästa år förhoppningsvis.
Barcelona Koeman!!
2018-04-10 23:25
Skurhink: Real kommer studsa tillbaka i ligan då Real anpassar sig och lär sig av misstagen. Med denna ledning kommer vi inte studsa tillbaka i CL, jag vet att det låter hårt men så är det. Jag älskar klubben men så länge Bartomeu är i styret så går klubben bakåt. Messi har levererat i CL också, men tänk dig själv om Ronaldo hade haft dessa spelare bakom sig i CL, då hade han inte levererat som han gör gång efter gång.
Annons: