/spanien/barcelona/forum/493.aspx/spanien/barcelona/forum/493.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beast Puyol
2018-03-18 18:42
Barcelonistas De är inget fel de jag skrev utan ren sanning. Du väljer att blunda men lagen vi möter är långt ifrån effektiva framför mål. Jag ber dig kolla på repriser då inser du vad jag menar. Vi är så effektiva denna säsongen vilket är bra. Chelsea hade 4 stolpar mot oss över 2 matcher de är sjukt oflyt och fotboll handlar om marginaler.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
2018-03-18 18:39
@Beast Puyol Missade du första halvlek? Vi spelade propagandafotboll, kunde stått 5-0 i halvlek. I andra halvlek gick vi ner i tempo för att inte slita ut spelarna i onödan. Idag och de senaste matcherna så startar Valverde med flera offensiva spelare.
Barcelona Barcelonistas
2018-03-18 18:38
Beast Puyol - ”Visst de kan se ut som att vi kontrollerar men lag som vi möter är sjukt ineffektiva därav har vi hållt nollan” Det där påståendet är bara så fel. Menar du att vi haft tur i snart 1 säsong med att motståndarna missat sina chanser? Chelsea skapade mycket chanser men om du kollar vad för chanser det var så var det mest distansskott. Och majoriteten av dom ska en målvakt ta om det inte är en jätte strut.
Barcelona Beast Puyol
2018-03-18 18:34
Valverde må ha satt Barca i bra läge i ligan men ingen gillar de vi ser. Fansen gillar inte de här, vi spelar skit dåligt. Vi vet att vi aldrig kommer få se samma spel så som vi fick under Pep. Men kom igen vi är FC Barcelona vi måste kunna ge folket lite mer fotboll o show. Visst vi leder ligan vilket var målet inför säsongen men spelet är under Valverde är långt ifrån godkänd. 2 saker som Valverde har gjort bra: Försvaret är bättre. Vi spelar rakt. De dåliga: SPELET. Vi har under säsongen nästan varje match en bra halvlek som är bra. Visst de kan se ut som att vi kontrollerar men lag som vi möter är sjukt ineffektiva därav har vi hållt nollan. Nu får jag skit för jag tycker annorlunda här inne. Ska dock tillägga att jag ogillar Valverde grovt. För mig är spelet de viktigaste än själva poängen.
Barcelona Soko
2018-03-18 18:30
Det handlar inte om att inte kunde kontrollera matchen , att Busquets inte fanns med eller något sånt för vi gjorde ju dröm halvlek utan Busquets som ingen ens saknade och med Rakitic och Paulinho på plan!! . För hur kunde vi göra en sån första om ni nu hävdar Busquets frånvaro som anledning?! Vi hade en stabil 2-0 ledning och alla slutade spela helt enkelt inkl Messi som man trodde bytes ut i halvtid.  Normalt är det svårt att göra två bra halvlekar även om man önskade lite bättre andra.  Vi är inte Liverpool som kör från minut 1 till 90 i samma tempo oavsett resultat.  Detta är inget nytt med Barca då vi aldrig gör  en hel match briljant.  Ofta börjar vi sämre första och bra andra och idag var det helt tvärtom. 

3 poäng var viktigaste och inga skador.  Nu är det två veckor vila från lag fotboll och jag önskar våra landslagsmän all lycka så de kommer tillbaka skadefria. 

Nästa match är borta mot Sevilla . 

Barcelona El FenómenoR9
2018-03-18 18:24
Bra match av de jag såg. Speciellt första halvlek. Andra halvek går vi ner i tempo och "vilar" känns det som, men det har vi gjort typ hela säsongen så det är bara att acceptera de! Ingen här inne kan ändra på de. Det funkar också! :) Är det nu vi börjar växla upp för anslutningen? Vilken j*vla säsong vi håller på att göra! Bort med all negativitet, vi måste sammla oss och supporta detta lag. Tänk positivt så kommer det här bli magiskt. Mot trippeln! Visca Barça
Barcelona Xavi #6
2018-03-18 18:21
The cameroonians

Nej jag köper inte att vi inte kan kontrollera en match för att vi har Rakitic och Coutinho. Kolla bara vad Sarri gör med ett sämre mittfält i Napoli. Vi hade väl även Busquets och Iniesta på plan mot Atletico och Chelsea och då såg det ut precis som idag.

Det handlar snarare om taktiska direktiv från Valverde om att vi ska ligga lågt och inte släppa till några ytor. Sen finns det ju vissa som säger att 4-4-2 är problemet men Valverde ändrade ju till ett 4-3-3 med Messi som falsk nia och det blev ändå ingen skillnad spelmässigt.
Barcelona Kröjjff
2018-03-18 18:20
Det är svårt med styrseln i skriverierna härinne. Hur många ggr har vi inte läst att Barca tar det lugnt i första, för att sedan köra över motståndet i andra. Men nu är den rådande "sanningen" den omvända med "dessa sovande 2:a halvlekar". Ingen styrsel.
Barcelona the cameroonians
2018-03-18 18:13
[QUOTE=Barcelonistas]theCameroonians - handlar inte om vilket mittfält vi spelar med. Även med Busi på mittfältet så har laget gått från ett högt tempo till ett lågt. Detta handlar om något annat. [/QUOTE] Taktik och placering/val av spelare. Svårt att kontrollera mittfältet med Paulinho i mitten och Iniesta på kanten. Det blir automatiskt mer direkt spel och när intensiteten inte finns där blir det lätt för motståndarna att ta tillbaka boll och komma med fart. Att kontrollera med 4-4-2 är alltid svårt.
Barcelona Iniesta.70
2018-03-18 18:11
Valverde är den tråkigaste mest sövande och cyniska tränare Barca någonsin haft. Gäääääääsp!

Hoppas Alena, Riuz, Miranda, Puig och Collado lämnar det sjunkande "mes qu un köplag" och prövar sina vingar i S.Gomez fotspår...

Nää, behåll era Paulinhos, Pacos, Dignes, Vidals,Honglas och Riveras å minimera misstagen fram till era bucklor..eller hosta upp tre nya miljarder under sommar fönstret för att slicka fansens rövar, .själv blir jag bara förbannad och frustrerad.
Vilken jäkla skymf mot Alena denna match.

Nää, det här är inte "mitt" Barca, så behåll det...

Barcelona Barcelonistas
2018-03-18 18:10
theCameroonians - handlar inte om vilket mittfält vi spelar med. Även med Busi på mittfältet så har laget gått från ett högt tempo till ett lågt. Detta handlar om något annat.
Barcelona FCB_Messi
2018-03-18 18:09
Vi måste vara det enda laget i Europa som lyckas göra säsongens bästa halvlek och sämsta halvlek i en och samma match. Gött att Messi fick 45 min vila iallafall , kan behövas :P.
Barcelona LeoMessi
2018-03-18 18:05
Alltså dom får ta och skärpa sig nu. Dom kan ju inte ens hålla bollen inom laget i mer än 2-3 sekunder. Rensar bollen åt helvete varje gång.
2018-03-18 18:04
[QUOTE=Xavi #6]Du tror inte ett mitfält bestående av spelare som Iniesta, Rakitic, Coutinho och Messi inte kan kontrollera en match? [/QUOTE] Nix. Bara Iniesta som har rytmen och förståelsen för vart ytorna finns och vart man bör röra sig/passa bollen. Messi passar för att kunna ta bollen framåt liksom Coutinho som också har för många touch på bollen så att motståndarna kommer för nära i nästa sekvens. Rakitic velar under press och blir för statisk.
Barcelona Felix-Forca Barca!
Tror de faktiskt... Personligen blir jag arg bara av att se honom på plan.

+ Så mycket värde för Alena att vara i truppen idag...@ElRaval:

Barcelona Bentley King
Vi måste vila Rakitic nästa match!
Barcelona Suarez9
2018-03-18 18:02
DM1982 Jag förstår din tanke. Men när du leder med 2-0, fem min kvar och du har tagit med Alena varför inte låta honom spela? Annars kan han ju bara stanna med B-laget och kanske de hade fått tre poäng istället...
Barcelona DM1982
2018-03-18 18:00
Efter en CL-match mot Chelsea i veckan så ska folk inte förvänta sig uppvisning av Barça. Tre poäng, inga skador funkar för mig.
Barcelona jayjay_okocha
2018-03-18 17:59
Valverde verkar vilja hålla siffrorna nere haha
Barcelona ElRaval
2018-03-18 17:59
är det bara jag som gillar Vidal? tycker han alltid jobbar stenhårt och har en del kvantitet.
Barcelona Barcelonistas
2018-03-18 17:58
Xavi#6 - satt precis och tänkte samma sak.
Barcelona LeoMessi
2018-03-18 17:57
Våra spelare ser lite trötta ut denna halvlek faktiskt.
Barcelona Xavi #6
2018-03-18 17:55
Du tror inte ett mitfält bestående av spelare som Iniesta, Rakitic, Coutinho och Messi inte kan kontrollera en match?
2018-03-18 17:50
[QUOTE=Barcelonistas]Varför gå ner så mycket i tempo? Vill man kontrollera matchen spela runt med bollen då. [/QUOTE] Bra idé, tyvärr har vi inte mittfältet för att göra så - särskilt inte utan Busquets.
Barcelona A good coach is everything!
Paco går på plan !!! Men man tar ut Dembele. VV är underbar ibland
Barcelona Mezziahs
Folk som sitter och gäspar på läktaren och inte ens klappar när våra spelare byts ut ska inte få vara på läktaren
Barcelona Damon2022
2018-03-18 17:48
förstår inte barca spelarna är slitna, dem spelar ändå bara 45 minuter sen drar dem ner tempot i andra och passar runt
Barcelona Mangi10
2018-03-18 17:46
Vad är det våra sovande 2:a halvlekar där vi går ner i tempo och bjuder in lagen? Vi hade tur som inte blev straffade både mot Athletico och mot Chelsea. Samma visa idag, trots att motståndet inte har samma kvalite är det så onödigt att bjuda in lagen till att skapa tryck mot oss. Mot City, Real och Bayern kommer detta inte att hålla...
Barcelona LeoMessi
2018-03-18 17:45
Någon som har sett Paco efter han gjorde mål? Helt osynlig ju.
Barcelona Barcelonistas
2018-03-18 17:44
Varför gå ner så mycket i tempo? Vill man kontrollera matchen spela runt med bollen då.
Annons: